TERBAIK!! : TAWARAN UNTUK RAKYAT KELANTAN DARI PARTI ISLAM (AMANAH)

Datuk Husam Musa dalam dialog sidang Dun di Salor malam tadiDatuk Husam Musa dalam dialog sidang Dun di Salor malam tadi
Amanah Kelantan telah menubuhkan satu jawatankuasa khas untuk menyenaraikan tawaran kepada rakyat apabila berpeluang mentadbir negeri.

Penasihat Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan, Datuk Husam Musa berkata antara tawaran mereka adalah membuka peluang kepada rakyat Kelantan memiliki (jual) tanah ladang sebanyak 10 ekar seorang untuk tanaman sawit atau tanaman lain.

"Jika Amanah memerintah Kelantan, antaranya kita cadangkan kerajaan negeri buka peluang kepada rakyat Kelantan memiliki (jual) tanah ladang 10 ekar seorang untuk tanaman sawit/tanaman lain dan diuruskan oleh anak syarikat Kerajaan, dengan ini anak anak muda Kelantan ada peluang memiliki tanah," katanya ketika berucap di majlis penerangan dan dialog sidang Dun bersama Datuk Husam Musa di Wisma Tok Guru, Salor, malam tadi.

Bajet Dewan Undangan Negeri (Dun) Kelantan katanya jelas gagal membawa apa-apa gagasan baru untuk memberi harapan kepada rakyat negeri ini sama ada yang masih bermastautin di Kelantan atau bekerja di seluruh negara.

"Ucapan bajet yang semua kita dengar baru-baru ini hanyalah mengulangi rancangan-rancangan lama yang telah dibuat semasa pentadbiran arwah Tok Guru Nik Aziz dan saya masih dalam kerajaan.

"Rumah duafat, program bantu armalah, rumah mampu milik, program peningkatan ibadah hanyalah ulangan kepada apa yang sedia ada dan tidak nampak apa yang baru," katanya.

Apa yang lebih mengejutkan kata bekas exco kerajaan negeri itu, selepas beliau berucap pada hari ketiga, seluruh perhatian dewan meninggalkan perbincangan tentang bajet sebaliknya semua membahas ucapan beliau.

"Walaupun ucapan pihak kerajaan sama ada Adun atau Exco hanya bertujuan menyakitkan hati saya dan meremehkan fakta yang saya bawa tapi semuanya hilang kawalah dari tajuk asal persidangan yang sepatutnya membincangkan bagaimana bajet yang dibentangkan benar-benar memberi impak kepada rakyat," katanya.

Apa lagi katanya bajet kali ini dibentang ketika berada di ambang pilihan raya, sepatutnya perbahasan tertumpu kepada tawaran kepada rakyat untuk dipilih semula dan bukannya mencari siapa patut dikutuk.

Justeru beliau menyeru rakyat Kelantan untuk bersama-sama memberi idea baru bagi membina masa depan negeri itu selepas kerajaan sedia ada semakin letih dan gagal merancang untuk membantu rakyat berdaya maju.

"Kerajaan ni dah jelas letih dan tidak mampu bersama rakyat bangunkan masa depan dan negeri jadi saya menyeru semua orang Kelantan beri cadangan untuk Amanah bina masa depan Kelantan yang lebih baik.

"Kita mahu cadangan dari semua terutama anak-anak muda dan golongan terpelajar supaya bersama melihat potensi negeri ini dalam pelbagai bidang dari pertanian hingga perniagaan internet," katanya.
Beliau juga mahu cadangan dikemukakan dalam bidang pengindahan dan klestarian alam sekitar kerana sebuah negeri Islam harus mengutamakan kebersihan dan keindahan.

"Pintu-pintu masuk ke negeri Kelantan mesti direkabentuk semula supaya pengunjung dan pelancong yang datang terus mendapat inspirasi sebaik tiba di negeri ini," katanya.

Mengenai air sungai Kelantan yang keruh pula, Husam berkata semua patut merasa sedih dengan perkara itu dan mencari jalan untuk memulihkannya.


"Saya terus menerus mengimpikan sungai Kelantan kita kembali jernih seperti dulu dan saudara sekelian perlu memikirkan cadangan-cadangan untuk menjayakannya," katanya.

mdl

IKLAN BERBAYAR
Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

21 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 3:06 PTG delete

Setakat hari ini hanya ada batu asas tiada satu pun yang boleh dibanggakan dengan Husang.

Yang jelas Husang ada kuasa 10 yang dianugerah oleh Wan Rohing dan tidak perlu batu asas.

kahkahkah

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
9 November 2016 4:06 PTG delete

Setakat hari ini takaful untuk rakyat Kelantan, khairat kematian untuk rakyat, tuntutan royalti, rumah duafat semuanya semasa Dato' Husam!!!

Kalau PAS sekarang bukan lagi menyenangkan, menyusahkan rakyat lagi!!!

Potong balak sampai banjir besar!!!

Sungai golok cetek sampai boleh diseberangi dengan kaki!!!

Rakyat dapat bala bila tiada almarhum Nik Aziz dan Husam sebagai pemimpin kerajaan!!!

Babi mana boleh memimpinkan???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 4:56 PTG delete

Husang kuasa 10 xmembalak licin spt yg wollamak pas lakukan...membalak bersama isle...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 6:15 PTG delete

Penang pulak banjir kenapa yer?....

Husang hanya mampu buat batu asas je....

kahkahkah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 6:21 PTG delete

Selesai tmpat sndiri ar oii takat mcm penang tu kl pun kena,johor pun kena..tpi diklntan tu dh kategori teruk.smpai skrg masih ada yg duk dgn khemah,jnji sblum aidilfitri tpi sikit sgt yg siap..nk nyondol lain kali gi minum susu yahadi ye..bru komen

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
9 November 2016 7:59 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Banjir di Penang ada ke samaai rakyat duduk dalam khemah bertahun-tahun???

PAS boleh buat batu nisan je!!!

Berapa ramai orang yang mati semasa bajir di Kelantan???

PAdah kerana ditadbir oleh BABI!!!

BABI mana tahu mentadbir, itu yang tunduk dengan UMNO dan APCO tu!!!

Dapat la duit 1MDB sikit, kena laknat Allah sebagai babi pun tak apa!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 8:35 PTG delete

Husam tugu....yg bawa cina dapigs membalak di kelantan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 8:59 PTG delete

Tak perlulah mghina keterlaluan seolah2 anda memegang kunci pintu syurga.
Biar sy ambil dari sudut positif ttg banjir besar di kelantan dpd perspektif non partisan spt sy.Rahmat agung dpd banjir tersebut adalah kurang dan seakan2 tiada lagi kutuk mgutuk..mghina..mencaci antara umat Islam yg berlainan fahaman politik.Nak bersolat pun dh tak kekok spt dulu.Majlis keagamaan pula lebih mgutamakan perpaduan dan kemajuan ummah.
Semuanya atas rahmat banjir setelah rakyat tanpa peduli fahaman politik membantu dan menolong mangsa2 banjir.Wlpun mgkin tak pulih sepenuhnya tetapi perubahan tetap ada.
Demi Allah...sy sangat bersyukur dgn keadaan skrg.Tak spt dulu para pemimpin saling mengutuk sehingga terasa sgt malu dgn org2 bukan islam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 9:04 PTG delete

Bila parti lebai PIGS jual agama merompak balak..

Mangsa2 banjir terpaksa duk merempat dlm khemah mcm pelarian uganda..

Walaun2 lebai PIGS akan kata ini semua salah DAP..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 9:30 PTG delete

Rasulullah SAW tak ambil dana Yahudi.....DAPigs, pkr dan bersih baru dapat sikit dana dari Soros dah lupa diri...

Teruskan zikir kalian...kahkahkah

Aku jamin mereka akan zikir lagi dengan perkataan BABI lepas ni...kahkahkah

Itu je yang mampu mereka sebut.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
9 November 2016 9:41 PTG delete

Siapa kata???

Babi kata???

Siapa yang nak percaya cakap babi???

Tak salahkan kami panggil babi kepada PIGS!!!

Allah dah laknat kau dengan babi jadi apa salahnya???

BABI bodoh bersubahat dengan penyamun Najib dan APCO bunuh kanak-kanak PAlestine!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
9 November 2016 9:55 PTG delete

En. Tanpa Nama,

Kenapa terjadi banjir di Kelantan???

Kenapa Sungai Golok cetek???

Tempat lain pun banjir juga!!!

Tetapi tempat lain perancangan pembangunannya mengikut garis panduan yang ditetapkan!!!

Tempat lain belanjawan dan duit keluar masuk dibuat dengan teliti terutama di Selangor dan Pulau Pinang!!!

Kenapa Kelantan banjir sampai sekarang masih ada yang tinggal dalam khemah???

Apa kerajaan Kelantan buat???

Tugu peringatan banjir!!!

Tugu peringatan nak buat apa??? Bukan boleh orang tinggal di tugu tu pun!!!!

Kenapa Kelantan tak bayar KWSP kakitangan YIK sampai berbulan-bulan???

Saya tanya Encik balik, siapa yang lebih utama, rakyat bukan keutamaan kita ke???

Kalau Encik nak kira malu dengan orang bukan Islam apabila PAS dengan imej serbannya menyalahi ajaran agama!!!

Saya tanya betul-betul ni, ajaran Islam ke panggil orang DAPigs???

Ajaran Islam ke menggelar orang yang teraniaya seperti Anwar Ibrahim sebagai gay tua???

Ajaran Islam ke panggil orang keldai dan anjing gila???

Ajaran Islam ke mengkafir-harbikan orang tak tentu pasal????

Ajaran Islam kebas duit tabung memali berjuta-juta???

Satu lagi saya nak tanya, kenapa Allah membalikkan PIGS kepada PAS????

Memang perangai haram jadah!!! Macam mana nak sedarkan puak-puak bodoh ni??? Tak payah jauh, kat sini je cukup!!!!

Dah beri Al-Quran, hadis dan nas pun taknak ikut!!!!

Mereka ni kenal bahasa maki hamun je!!!

Nak sangat berdakwah pergilah kepada PIGS tu kenapa mereka memalukan Islam???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
9 November 2016 10:03 PTG delete

YANG RASMIKAN TUGU PERINGATAN BANJIR TU MOHD YAKCOB LA BODOH!!!

YANG JUAL BALAK TU NIK AMAR BABI!!!!

APASAL, KAU SEBAGAI BABI TAK BOLEH TERIMA SPESIS BABI MACAM KAU???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 November 2016 10:24 PTG delete

Kahkahkah.apahal PIGS tu bodoh sgt...aku xfaham la walaun bodoh tahap pigs atas tu masih wujud lg..igt dh pupus zaman dinosaur dulu...kahkahkahkah.baguS2 walaun pigs...teruskam kebodohan anda..suke aku gelak tgk perangai walaun. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 November 2016 12:29 PG delete

Yang PIGS adalah penghisap pelir dapigs....
Pigs PANtat hanya pandai mendaulatkan kaliPah altokong+alsabun+aljuburi...
Standard bawa lilin mcm nizar kaki fitnah yg membakar lubang hidung sendiri jer...hahahaha

Satu lagi kebolehan mrk adalah berguling2 atas jalan raya sambil ditertawakan amoi2 dapigs...hahaha
Paling cerdik sikit puak PANtat ialah disepak bontot oleh tony puaka agar merempuh pagar besi....hahaha
Yang bodoh alang2...berkhemah tgh padang sambil para pemimpin memantau di hotel2 berpinar2 bintang...hahaha
Yang rasa cerdik sikit mendaulatkan pelakon video besi sebagai pemimpin mrk...hahaha
Yang kelakar...siap mengeluarkan hukum 4 saksi sedangkan air mani malaun sah terbenam 4cm dlm dubur mangsa...hahaha
Itu standard tahap cerdik alang2 pengikut PANtat....hahaha

Yang pasti...semuanya bodoh2 belaka krn tulur2 mrk jadi bhn lawak puak dapigs..
Apa dapigs kata..."Masih ada jugak malayu mahu jilat taik babi kita".
Hahahahahahaha....

Kepada pejuang2 PANtat...selamat berguling2 atas jalan yer...hahaha
Yang nak rempuh pagar polis...latih2 merempuh bas atau treler ker...hahahaha

Ini cdgn jer...alang2 tajaan juta2 dpd yahudi...mintalah naik sikit upah2 berguling2 tu...tak kan kedekut kot
Hahahahahaha....

1 lagi cdgn...bawa sekali nizar lilin..husam tugu dan mat sabun rempuh pagar pulak...tak kan korang jer bodoh kesakitan....hahahaha
Lupa...puak korang mmg bodoh dan mudah diperbodohkan oleh dapigs...hahahaha

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
10 November 2016 12:51 PG delete

KAU MEMANG DILAHIRKAN SEBAGAI PENGHISAP PELIR DAPIGS SEBAB KAU PAS+IKATAN=GAGASAN SEJAHTERA (PIGS)!!!

SEBAGAI SEORANG YANG BODOH MACAM KAU, USAHA SEMUA ORANG KAU ANGGAP BODOH SEBAB KAU MEMANG BANGANG TAHAP BABI!!!

PARTI KAU BERSUBAHAT DENGAN PENGELUAR FILEM LUCAH ANAK TIRI NAJIB SEBAB TU KAU SUKA HISAP PELIR ORANG!!!

LEPAS TU KEMUNGKINAN BESAR KAU DULU SEKOLAH TAHFIZ YANG YANG DIONANI SENIOR SEBAB TU KAU BIASA HISAP PELIR!!!

KAU HINA ORANG HUSAM TUGU NIZAR LILIN KAU DAH TERIMA SEBESAR-BESAR PENGHINAAN IAITU PAS BABI!!!!

PAS BABI SEBAB BERSUBAHAT DENGAN APCO BUNUH RRAKYAT PALESTINE!!!

PAS BABI BERSUBAHAT DENGAN PENGELUAR FILEM LUCAH!!! SEMUA PENGELUAR FILEM LUCAH ADA KAITAN DENGAN ILLUMINATI DAN FREEMASON TAJAAN ISRAEL!!!

PAS BABI MAKAN DUIT HARAM, BERSAMA-SAMA NAJIB MENGHALALKAN 1MDB!!!

LAGIPUN KAU TULIS MACAM-MACAM TU HANYALAH FITNAH SI BABI!!!

KALAU ALLAH DAH LAKNAT KAU APA KAU NAK BUAT AGI KAN BABI!!!

HISAP PELIR SENIOR SEKOLAH TAHFIZ KE???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 November 2016 11:13 PG delete

Melucah je kejenye si walaun PIGS.ni apa dlm kepala diorg 24jam seks je ke..patutla otak xberkembang..parlimen pun ponteng,xda nilai ekonomi.nk duit,p rompak balak kelantan..ada duit enjoy ke krabi lah tgk video german lah..smpi bil pun xnk bayar..lepastu tuduh org murtad nk tanam kat jirat...apa punya bongok kitaran kehidupan walaun pigs ni.kahkahkah

Reply
avatar
Zhuge Liang
AUTHOR
23 November 2016 12:56 PG delete

Salam.. dulu sy penah keje unit IT PAS dan fakta yg mengejutkan,byk Cpu2 milik pas kawasan dan aji2 berjubah yg punyai 'explicit contents'(akan saya simpan rahsia). Dulu saya anggap individu pening jer yg save tapi situasi hari ni meyakinkan saya yg ramai bapak2 pas sebenarnya 'sex maniac' berselindung jubah... maaf.. tlg jgn lagi percaya dgn pas, sekarang kita ada opsyen 'AMANAH' ..

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
5 Mac 2017 1:44 PG delete

Selamat datang ke House of gereja Illuminati di mana anda boleh menjadi kaya terkenal dan popular dalam kehidupan, Sertai persaudaraan Great Illuminati di seluruh dunia, Kami berada di sini untuk membantu anda menukar dan mengubah hidup anda dengan cara yang paling positif. menyertai Illuminate kultus dalam talian hari ini dan mendapatkan wang segera 55 juta dolar dengan rumah percuma di mana-mana anda memilih untuk hidup di dunia dan juga mendapat 300,000 dolar bulanan gaji Jika anda berminat sila emailkan bawah illuminatihomeofrichs@gmail.com OR Call untuk menyertai +2349033375429 Jika anda tidak mahu untuk menyertai Illuminati tidak membaca mesej ini. Peraturan * Anda mestilah berumur 18 tahun. * Anda tidak perlu membincangkan rahsia Illuminati kepada sesiapa. * Kami tidak berminat untuk sesiapa yang telah mendapat pengetahuan mereka tentang Illuminati berdasarkan apa yang mereka telah mendengar dari Media Massa (Berita atau Seni Persembahan), Conspiracy Ahli teori (Authors Amatur atau Profesional atau Spekulator), Internet Khabar angin, atau bid'ah lain. * Sebaik sahaja anda menyertai Illuminati dalam tempoh seminggu daripada keahlian anda, anda akan mencapai matlamat yang paling besar dalam kehidupan dan juga mempunyai kekayaan dan kemasyhuran. * Tidak ada yang membuang mesej daripada GREAT Illuminati jika dibuang orang itu akan disiksa siang dan malam. * Kegagalan untuk memaksa kepada perintah dan peraturan GREAT Illuminati akan melihat kemasyhuran dan kekayaan anda diambil kembali. *. Salah satu peraturan Illuminati adalah "Kami tidak bercakap mengenai Illuminati" jadi saya tidak boleh mengatakan terlalu banyak mengenainya di sini. Jika anda benar-benar berminat kembali kepada kami melalui E-mel: illuminatihomeofrichs@gmail.com ATAU hubungi +2349033375429 Jangan bermain permainan minda.

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
5 Mac 2017 1:45 PG delete

Selamat datang ke House of gereja Illuminati di mana anda boleh menjadi kaya terkenal dan popular dalam kehidupan, Sertai persaudaraan Great Illuminati di seluruh dunia, Kami berada di sini untuk membantu anda menukar dan mengubah hidup anda dengan cara yang paling positif. menyertai Illuminate kultus dalam talian hari ini dan mendapatkan wang segera 55 juta dolar dengan rumah percuma di mana-mana anda memilih untuk hidup di dunia dan juga mendapat 300,000 dolar bulanan gaji Jika anda berminat sila emailkan bawah illuminatihomeofrichs@gmail.com OR Call untuk menyertai +2349033375429 Jika anda tidak mahu untuk menyertai Illuminati tidak membaca mesej ini. Peraturan * Anda mestilah berumur 18 tahun. * Anda tidak perlu membincangkan rahsia Illuminati kepada sesiapa. * Kami tidak berminat untuk sesiapa yang telah mendapat pengetahuan mereka tentang Illuminati berdasarkan apa yang mereka telah mendengar dari Media Massa (Berita atau Seni Persembahan), Conspiracy Ahli teori (Authors Amatur atau Profesional atau Spekulator), Internet Khabar angin, atau bid'ah lain. * Sebaik sahaja anda menyertai Illuminati dalam tempoh seminggu daripada keahlian anda, anda akan mencapai matlamat yang paling besar dalam kehidupan dan juga mempunyai kekayaan dan kemasyhuran. * Tidak ada yang membuang mesej daripada GREAT Illuminati jika dibuang orang itu akan disiksa siang dan malam. * Kegagalan untuk memaksa kepada perintah dan peraturan GREAT Illuminati akan melihat kemasyhuran dan kekayaan anda diambil kembali. *. Salah satu peraturan Illuminati adalah "Kami tidak bercakap mengenai Illuminati" jadi saya tidak boleh mengatakan terlalu banyak mengenainya di sini. Jika anda benar-benar berminat kembali kepada kami melalui E-mel: illuminatihomeofrichs@gmail.com ATAU hubungi +2349033375429 Jangan bermain permainan minda.

Reply
avatar
Agent Patrick
AUTHOR
21 Oktober 2017 12:48 PG delete

"SELAMAT DATANG KE BROTHERHOOD BESAR ILLUMINATI .. Adakah anda seorang lelaki perniagaan,
ahli politik, pemuzik, pelajar dan anda ingin menjadi kaya, berkuasa dan menjadi
terkenal dalam kehidupan. Anda boleh mencapai impian anda dengan menjadi ahli keluarga yang hebat. Dengan ini semua impian dan hasrat hati anda dapat sepenuhnya dicapai, jika anda benar-benar ingin menjadi ahli ILLUMINATI BESAR ini kemudian E-mel: agentpatrick5@gmail.com Atau WhatsApp On: +2348055329159 untuk permulaan segera online, Nota ahli serius Apple.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes