Tiada PRN di Pulau Pinang : Bukti Pakatan Harapan utamakan konsensus

Dr. Mujahid Yusuf Rawa mengucapkan tahniah atas komitmen Ketua Menteri. Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.Dr. Mujahid Yusuf Rawa mengucapkan tahniah atas komitmen Ketua Menteri. Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.


Parti Amanah Negara Pulau Pinang menganggap pengumuman Ketua Menteri bahwa tiada pilihan raya negeri (PRN) mengejut adalah tanda komitmen DAP yang berjanji bahawa ia tidak akan mengumumkan PRN secara unilateral tanpa konsensus dari kedua dua lagi rakannya.

Pengerusi Amanah Pulau Pinang Datuk Dr. Mujahid Yusuf Rawa mengucapkan tahniah atas komitmen Ketua Menteri kepada janjinya semasa isu PRN mengejut dilontarkan oleh DAP.
"Parti Amanah Negara amat menghargainya," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Parti Amanah juga katanya, mengambil serius semasa proses perundingan berlaku bahawa ada sesetengah pihak yang memandang rendah keberadaan Parti Amanah dalam suasana parti kami berhadapan dengan berbagai 'serangan' dan 'ugutan' dari Pas.

"Parti Amanah mengharapkan tiada lagi sindiran sinis kononnya Amanah parti baharu.
"Ini kerana masa untuk persediaan PRU masih ada dan segala pandangan sinis ini perlu diselesaikan untuk PH menjadi kukoh termasuk hubungan dengan parti Pas," katanya.


Beliau mahu semua pihak supaya meneruskan khidmat kepada rakyat Pulau Pinang dan mempertahankan rekod cemerlang kerajaan negeri.

mdl

IKLAN BERBAYAR

 Rahsia Mazelan Abas Menjadi Jutawan Simkad




Hanya melalui online internet Mazelan Abas boleh menjadi Jutawan. dengan wujudnya laman web www.toneexcel.biz, Mazelan Abas dapat menaja beribu-ribu ahli Tone Excel.

kini terbaru, Tone Amri Nor telah mewujudkan laman web www.kelabsimkad.com yang paling bestnya bukan untuk ahli tone excel sahaja..telco lain pun boleh join www.kelabsimkad.com ini..

ayuh jadilah ahli yang terawal…
Previous
Next Post »

42 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 9:57 PG delete

Okla tu dap yg cina kafir pun tau kesepakatan setiakawan.kalau hadi pas yg kononnya islam tu pulak sering ikut kepala sendiri.ajak meeting pun kasi alasan bodoh "atas sayalah nak hadir atau x"...mmg pas xblh bercampur masyarakat...elok dok dlm utan rimba nun

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 12:27 PTG delete

haha...siapa yang umumkan PR bubar sebelum keputusan muktamad dikeluarkan....haha..oklah tu...cina kapir dapkan jaga semangat setiakawan...haha...kantoi...kantoi xpe janji dap boleh bg putrajaya...haha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 12:46 PTG delete

Kahkahkah.....mujahid nampak konsesus dedak kat GLC je tiap-tiap bulan masyukkkkk......dap sebenarnya mana ada telur tanpa pkr dap tidak lebih dari pondan bapok....kahkahkah....sembang kencang je mujahid.....masyukkkk.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 3:44 PTG delete

Mmgla bubar pr.pr dianggotai 3 parti pas pkr dap.kalau pas dah xda scr automatic la bubar.cth mudah kalau rumah ada 3 tiang lepastu satu tiang cabut,runtuhla rumah tu.alahai walaun..aje bebal walaon ni.kahkahkah.benda simple mcmtu.kahkahkah. G meeting jauh nun Kat krabi igtkan bijak ropenya bodoh.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 7:51 PTG delete

engkau tu yg bodoh...haha...keputusan blum muktamad tp dh pkul canang satu donia....skrang telurrrr sudah hilang...bacul pnye parti...engkau ingat org pkr mcm org pan sipencuri kerusi ke...bacul...angguk2 geleng2...janji dap bleh bg putrajaya....ari tu pan pun dh mnang bsar kat kola kangsar n sg besar...dgngor yb pan tu pun dh jd exco.....betul ke?..haha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 8:24 PTG delete

Keputusan apa yg belum muktamad.pas dh putuskan dgn dap.apa yg xmuktamadnya.pr terbentuk dgn 3 komponen utama.kalau satu dah xda secara otomatik nya bubar.apa bebal betul walaun ni benda mudah pun xpaham.kahkahkah.adui.benda mcmtu pun xfaham.haje bangang tahap otak walaun nih.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 8:35 PTG delete

Buang duit rakyat kelantan je olammak pas meeting smpi ke krabi tp otak bangang mcm telo.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 10:29 PTG delete

tu lah...engkau tu yg bodoh...dap dh putuskan duly hubungan dgn pas...lain kali ambik sumber brita dr bnyak sumber dulu baru judge...nmpak sngat bngap n xbleh harap pan ni...syrat pkr snang je ...rehatkn parti no value added utk pH...mnggelupur trus pandap...mamak roti tulurrr satu....tulurr xda la....haha...

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
1 Ogos 2016 10:52 PTG delete

Nak buat PRN PP rancangan si kerajaan harbi,
Khadam ditempik Tuan Besar terus terdiam,

Memang benar kerajaan Kelantan pergi bermesyuarat di Krabi;
Bukannya bersolidariti bersama perasuah Siam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 11:10 PTG delete

Konsesus?.....apa punya konsesus mereka je yang faham.....prn Sarawak tu apa? Konsesus ke tu?....bagi dua kerusi dulu baru kita sembang....kahkahkah......adddoooiiiii....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 11:15 PTG delete

Ala dok kata org.fitnah matsabu tolak hudud pun xberjawab lagi wanrosli.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 11:18 PTG delete

Ni lagi sekor bangang bin tongong.dap putus dgn hadi shj.bukan dgn pas.lepas tu pas terus putus dgn parti dap.xkan itu pun xpaham walaon.ape ke tahap bodoh walaon ni.kahkahkah.dap putus dgn presiden.bukan dgn parti pas..pas putuskan terus dgn parti dap maka otomatik pr bubar.xkan itu pun aku nk ajar walaon oi..simpan skit bengap tu jgn tjuk Kat org malu ooooooi.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 11:20 PTG delete

Laaaa.nak kata bab sarawak.cermin diri la walaon oi tarak malu ka pas takda menang satu kerusi pun kat sarawak .kahkahkah.kata pas hebat akan buat kejutan kat Sarawak tp mmg terkejut beruk pas kalah semua kerusi yg bertanding. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Ogos 2016 11:26 PTG delete

dulu ugut pas trunkan presiden, kalau x....lu ade ingat ka...memori lost ka..tulurrr mana tulurr...
skrg berani sama pkr?... tulurr mana tulurr...sudah pandai ka skrg....haha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 7:36 PG delete

Kita cerita pasal konsensus dalam pakatan hampeh tiada kena mengena dengan PAS....kahkahkahkah.....memang dasar macai bengap pandap tak nak terima keburukan sendiri lps tu cuba fitnah orang lain...kahkahkah

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:04 PG delete

Video Mat Sabu sudah lama diberi,
Tapi sampai sekarang masih tak mahu mengakui,

Mungkinkah kerana kebangangan sudah menguasai diri,
Lantaklah kalau dah sejak lahir memang bangang aku peduli apa.. Kui kui kui.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:09 PG delete

Bab melompat bagi sahaja ke tupai,
Berenang ke tepian sambil makan bahulu,

Alangkah bangangnya bila berlagak pandai,
Tak tahu ke DAP Sarawak yg dah putuskan hubungan dgn PAS pusat terlebih dahulu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:55 PG delete

Laaaa.tu la dah kata atas tu baca btl2,cermin diri dulu sbl nk kata org lain. nak Kata org fitnah tp pas yg kaki fitnah sbg cth mudah pas fitnah matsabu tolak hudud tp smpi skrg kami Minta video tolak hudud berJUTA kali pun xda bukti nya..ni kami tanya lagi...mana video matsabu tolak hudud????msti walaung kasi alasan bodoh lg.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 10:58 PG delete

Lagi sekor buduh...sape plak ugut president pas cuma president pas yg xsedar diri..kang dap bubar dun kang pas kata pkr takut.. Bila dap setuju ikut keputusan bersama kata dap plak takut. Ape jenis bebal lah walaun ni.kahkahkaj

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 5:11 PTG delete

Najib bapak perasuah a.k.a ketua penyamun duit rakyat.

Hadi penasihat ketua penyamun.

Undi Umno = undi Pas

DEDAK FOR ALL.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 5:13 PTG delete

Memang takde telur pun dap....kena gertak dengan pkr hilang terus penyakit mengejut.....pilihanraya mengejut konon.....dengar je dua kerusi terus hilang telur....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 5:24 PTG delete

Eloklah Hadi Awang kekal sbg presideng supaya dia boleh lihat sendiri kehancuran Pas di tangannya.

Lebih 60thn Pas tk pernah menang pru maknanya tuhan tk redha dgn ularmak2 pembohong dlm parti penjual agama.kahkahkah

Mari membalak bersama oolalamak di krabi.

DEDAK FOR ALL.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:41 PTG delete

Laaa mmgla sbb hadi punya perangai.mana ada president perangai mcm hadi kata dr pr tp ikut kepala sendiri.ajak meeting pun "atas sayalah nak hadir ke x"
Kahkahkah.org mcm ni mmg xblh bermasyarakat.elok dok dlm utan je.Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Ogos 2016 9:43 PTG delete

Jgn la nk mohong.kalau nk mohong ngan walaun blh la....mana video nya????

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 7:46 PG delete

Video Mat Sabu sudah lama diberi,
Tapi sampai sekarang masih tak mahu mengakui,

Mungkinkah kerana kebangangan sudah menguasai diri,
Lantaklah kalau sejak lahir memang dah bangang aku peduli apa.. kui kui kui.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 7:47 PG delete

PAS pergi ke Krabi PAN amatlah kecoh,
DAP pergi Singapore setiap minggu PAN buat2 bodoh,

Walaupun sebenarnya PAN memang asalnya bodoh,
Patutlah mudah dijadikan khadam oleh si tokong kaki kepoh.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 7:51 PG delete

Tukang baca doa majlis beli sarapan,
Beli sarapan tanpa memakai seluar,

Amatlah jelas kebebalan penyokong PAN,
Bukankah sebab TGHA lah kami berjaya menendang G18 keluar?

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 8:02 PG delete

Minum air sambil menyelam,
Pakaian basah dihantar ke kedai dobi,

Ku sangkakan beliau seorang penasihat parti islam,
Rupa2nya hanya tukang baca doa di majlis yg disertai harbi.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 8:17 PG delete

Nampak bijak bila berhujah walaupun masih belum mandi,
Tapi Kapten Zaidi kata itu cuma lakonan serta angan-angan,


Alangkah hinanya di mata Kapten Zaidi,
Kerana Mujahid Rawa berjaya mengumpul hanya 3 orang ahli cawangan.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 8:21 PG delete

Tukang baca doa majlis beli sarapan,
Beli sarapan tanpa memakai seluar,

Amatlah jelas kebebalan penyokong PAN,
Bukankah sebab TGHA lah kami berjaya menendang G18 keluar?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 9:41 PG delete

Mari mencuci mata guna duit rakyat bersama ostat2 Pas di krabi.kahkahkah

KRABI OH KRABI

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 9:42 PG delete

KRABI OH KRABI..

PAS FOR DEDAK.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 10:05 PG delete

Nak buat PRN PP rancangan si kerajaan harbi,
Tuan Besar menempik khadam terus otak bergegar,

Memang benar kerajaan Kelantan pergi bermesyuarat di Krabi;
Bukannya bersolidariti bersama perasuah tegar.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 10:06 PG delete

PAS pergi ke Krabi PAN amatlah kecoh,
DAP pergi Singapore setiap minggu PAN buat2 bodoh,

Walaupun sebenarnya PAN memang asalnya bodoh,
Patutlah mudah dijadikan khadam oleh si tokong kaki kepoh.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 11:43 PG delete

PAS FOR DEDAK

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 1:03 PTG delete

Anak harimau bermain di tepi rimba,
Anak singa turut diajak bersama,

Dedak tokong banglo yg didamba,
Dedak Perwaja pula yg menjelma.

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 1:04 PTG delete

Anak dara memasak sambil berborak,
Si teruna memerhati sambil memetik seroja,

Sejak bersolidariti bersama Pakatan Haprak,
Sucilah sudah si perasuah banglo dan Perwaja.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Ogos 2016 2:25 PTG delete

KRABI OH KRABI

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
3 Ogos 2016 11:36 PTG delete

Ulamak PAS kata rasuah 1MDB dan konsert Selena haram,
Ulamak PAN pula kata Konsert Selena dan minum Beer utk raikan kemenangan parti Islam diharuskan,

Punyalah taksub kpd tokong yang lembam,
Kan beza banyak tu antara PAS dan PAN.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Ogos 2016 7:36 PTG delete

Hudud mana..hudud?

Hudud Pas dah jd HUDUDUITT$$$

PARTI JUAL AGAMA

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Ir Anonymous
AUTHOR
6 Ogos 2016 7:31 PG delete

Pagi hari pergi ke kolam untuk berenang,
Petang hari pula pergi memancing di lautan,

Alangkah bahagia kalau calon 'islam' PAN menang,
Bolehlah minum Guiness Stout dan Carlsberg bersama Adun Sekinchan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Ogos 2016 11:09 PTG delete

Dua tiga kuceng berlari
Mana nak sama wanrosli xdak tulurrrr
Dua tiga walaun blh ku cari
Mana nak sama wanrosli paling bebal xdak tulurrrr

Kahkahjahjahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes