Rabu, Mac 18, 2020

8 ulasan:

  1. Lain kali jangan desak atok letak jawatan??!!!

    Lain kali jangan sibuk nak berebut jawatan peeeeM??!!!


    Lain kali jangan kencing mandat raykat???!!!!!
    Bila ko kencing merata2....raykat tak akan sudi membersihkannya.
    Peduli apa!!!Raykat bersyukur sangat korang tumbang.Asalkan jangan dapigs sial!!!
    Anwar???!!!
    Ko tggulah ke sekian kalinya. Lagipun atok asyik menyalahkan ko sebagai punca dia letak jwtn wlpun pada hakikatnya dia yg merancang sejak awal2 lagi??!!!

    Ingat mudah ker nak jadikan atok sebagai peeM boneka???!!!
    Sekali dia petik jari...roboh terus KERAjaan phanceng.....hihihi

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. BETAPA HINANYA PAKATAN HARAPAN.

    PH tak payah nak jadi juara la, bangkang semua yg kerajaan PN buat, nampak bodoh di situ, masa ko jadi kerajaan pun, ape yg rakyat dapat, elok2 dpt brim ,ko potong jumlah, ko ketatkan lagi syarat penerima brim ,ko cakap negara tak de duit, banyak hutang ,pastu penyokong ko yg dulu cakap PH boleh bagi lebih dari DSN bagi brim, menyalak cakap, kalau dah biasa terima dedak tak boleh hidup tanpa bergantung hidup dgn bantuan kerajaan, dulu ko janji lain ,sekarang ko kata lain, bila dah berkuasa. Ok kita terima.
    Sebelum Covid-19 merebak, kita di kejutkan pasal influenza, rakyat panik tapi, ape yg PH buat, ko bagi semua klinik swasta vaksin, ko jual vaksin ,suruh org ramai dptkan vaksin di klinik swasta, sampaikan harga vaksin naik sampai seratus lebih utk seorang, ko ada fikir org yg anak ramai terpaksa habis 5 atau 6 ratus ringgit utk dptkan vaksin utk keluarga, ko ada bantu, ko cakap kerajaan tak de duit, barua dgn macai ph kutuk org miskin ,cakap buat anak pandai nak dptkan vaksin duk harap pd kerajaan, cari la duit sendiri, masa kes influenza pun ko tak de bagi mask percuma.
    Bila masuk pasal wabak Covid-19 kerajaan cakap nak bg rm600 utk keluarga terjejas ,Pudin Sution cakap kerajaan ada duit ke, kos dia besar, kerajaan benarkan pengeluaran RM 500 kwsp ,barua PH mengelupur cari isu , siap ada la kepimpinan PKR cakap kerajaan sepatutnya bagi RM1000 setiap isi rumah bukan ganggu duit kwsp, pandai pula bagi idea, masa ko jadi kerajaan, ko susahkan Rakyat, beli vaksin influenza ,ko tak nampak, tak de inisiatif bagi bantuan kat rakyat tak nampak, barua ko bangga dpt e-wallet rm30,
    Sekarang mcm2 idea bantuan ko nak syor bg rakyat, dlm keadaan kegawatan ekonomi, kerajaan PN cuba bagi bantuan kpd rakyat, yg mana rakyat tak dpt rasa zaman PH, kerajaan longgarkan penggambilan kwsp, rakyat bersyukur sbb kami tahu kerajaan pun perlu habiskan banyak duit utk kos perubatan, utk lawan pandemik wabak yg makin teruk disebabkn kebodohan pentadbiran PH dulu, rakyat tak de pun berbunyi, siap bersyukur dpt keluar kwsp, tapi yg buat modal politik adalah barua PH, ko tak nak buat
    pengeluaran kwsp tak payah buat pengeluaran, jagan nak bising, tak de org paksa. Lepas wabak berakhir pandai2 la kerajaan cari jalan nak gandakan balik kewangan kwsp, rakyat bukan macam ko dulu, habis semua ko jarah, aset untung ko jual, dividen pun down teruk dlm sejarah ,pastu nak jadi hero. Hanya barua yg tak buka mata je, yg masih sokong kerajaan sampah PH.
    Wabak Covid-19 merebak pun sebab kegagalan ko dari awal tak bendung, ko biarkan rakyat bebas keluar masuk ke negara wabak tanpa sekatan, ko bawa masuk pelancong china masuk, kalau ko dari awal sekat semua penerbangan luar negara, mungkin negara kita bebas covid ,dan rakyat Malaysia mampu naikkan ekonomi negara dgn melancong dlm negara, nak berniaga dlm negara, tak kala negara lain dilanda wabak. Sekarang ko tak payah nak salah kan org ,atas kegagalan kerajaan sampah ko, nak pertikai semua bantuan kerajaan kpd rakyat dan nak jadi hero idea bantuan kpd rakyat, masa jadi kerajaan ,ko asyik bagi alasan kerajaan tak de duit, banyak hutang, bila dah merempat ,tak de jawatan, ko racun balik mcm2 janji manis, kami tak akan tertipu buat kali kedua la ,bodoh.
    Aku rasa dgn penjelasan ni ,cukup dah ,nak buka mata, barua ph ,utk tengok balik ,ape yg kita dapat dari kerajaan dulu dan sekarang, tapi kalau dah barua setia ,dia akan tetap jilat sampai mampus walau ape jadi.
    Akhir kalam sama-sama kita bersatu lawan wabak Covid-19, bagi kerjasama duduk di rumah, berjimat cermat la bekalan makanan yg ada, jgn hidup terlampau selesa dlm keadaan sekarang, yg terputus bekalan makanan kita sama2 bantu, biarkan barua PH, yg pasti kita bantu kerajaan sekarang tangani wabak yg teruk melanda negara sekarang. Semoga anda semua dilindungi Allah swt.

    BalasPadam
  4. PH adalah satu-satunya kerajaan dalam dunia yang digulingkan oleh Perdana Menterinya sendiri. Tak pernah berlaku dalam sejarah politik dunia.

    Jangan salahkan sesiapa. Salahkan PH sendiri sajalah.

    Yang keluar dari gabungan PH - Bersatu
    Yang letak jawatan Pengerusi PH - Mahathir
    Yang letak jawatan Pengerusi Bersatu - Mahathir
    Yang letak jawatan Perdana Menteri - Mahathir

    Tu semua tak ada siapa yg suruh. BN tak suruh, PAS tak minta.

    Kenapa dikatakan "rampasan kuasa"?
    Kenapa dikatakan demokrasi sudah mati?

    Yang serah kepada YDP Agong untuk buat keputusan - PH
    Yang akan sokong keputusan YDP Agong - PH

    Apabila YDP Agong buat keputusan, tak boleh terima sebab pilih TSMY, Presiden Bersatu.

    Tetiba lupa prinsip demokrasi di Malaysia, diadakan perhimpunan menjerit-jerit "Siapa Muhyiddin? Saya tak undi Muhyiddin jadi PM!" Bila masanya rakyat Malaysia undi PM, semua undi MP sahaja.

    Puak DAP senyap sunyi. Barangkali sedang gelak tengok Melayu bergaduh dan menangis kerana hilang kuasa.

    Cerita gila politik seminggu ni semua berpunca dari PH.
    Tapi tetap salahkan PAS.
    Konikenape?...

    #AllahuAkbar
    #DaulatTuanku
    #malaysiasejahteratanpaPH
    #fastaqimkamaumirta

    BalasPadam
  5. PH adalah satu-satunya kerajaan dalam dunia yang digulingkan oleh Perdana Menterinya sendiri. Tak pernah berlaku dalam sejarah politik dunia.

    Jangan salahkan sesiapa. Salahkan PH sendiri sajalah.

    Yang keluar dari gabungan PH - Bersatu
    Yang letak jawatan Pengerusi PH - Mahathir
    Yang letak jawatan Pengerusi Bersatu - Mahathir
    Yang letak jawatan Perdana Menteri - Mahathir

    Tu semua tak ada siapa yg suruh. BN tak suruh, PAS tak minta.

    Kenapa dikatakan "rampasan kuasa"?
    Kenapa dikatakan demokrasi sudah mati?

    Yang serah kepada YDP Agong untuk buat keputusan - PH
    Yang akan sokong keputusan YDP Agong - PH

    Apabila YDP Agong buat keputusan, tak boleh terima sebab pilih TSMY, Presiden Bersatu.

    Tetiba lupa prinsip demokrasi di Malaysia, diadakan perhimpunan menjerit-jerit "Siapa Muhyiddin? Saya tak undi Muhyiddin jadi PM!" Bila masanya rakyat Malaysia undi PM, semua undi MP sahaja.

    Puak DAP senyap sunyi. Barangkali sedang gelak tengok Melayu bergaduh dan menangis kerana hilang kuasa.

    Cerita gila politik seminggu ni semua berpunca dari PH.
    Tapi tetap salahkan PAS.
    Konikenape?...

    #AllahuAkbar
    #DaulatTuanku
    #malaysiasejahteratanpaPH
    #fastaqimkamaumirta

    BalasPadam
  6. Pakej ransangan 20 billion Tun Dr. Mahathir kerajaan PH.

    Dia tidak kesah kalau ada penjaja yang menjual nasi lemak di tepi jalan akan kehilangan pendapatan mereka.

    Dr. Mahathir juga tidak kesah kalau ada peniaga-peniaga kraftangan, pakaian, pengusaha bengkel kereta, bengkel motor, pekerja kilang yang akan kehilangan pendapatan mereka bila kerajaan terpaksa melaksanakan arahan PKP seperti sekarang ini.

    Bagi Dr. Mahathir, RM100 dan dicampurkan dengan E-Tunai RM50, sudah lebih dari cukup untuk menampung keperluan rakyat B40 sepanjang tempuh wabak Covid-19 menular!!!

    Mungkin ada yang kata, masa itu arahan PKP belum dikeluarkan, betul, tapi kita jangan lupa, ketika itu Covid-19 sudah menular ke sebahagian besar Asia Tenggara.

    Ketika itu China sudah mengarahkan 'total lockdown' di hampir keseluruhan negara China dan kebanyakan negara Asia Tenggara sudah menutup pintu masuk mereka.

    Malah ketika itu, WHO sendiri sudah memberikan amaran kepada Malaysia supaya bersedia.

    Mengapa Dr. Mahathir terlalu zalim dengan golongan B40 ini?

    Kerana dalam kehidupan, beliau tidak pernah merasa susah.

    Jadi tidak usahlah terpedaya dengan cerita-cerita sendu Dr. Mahathir kononnya ketika kecil kehidupan beliau sangat daif, sampaikan nak makan mee goreng mamak pun tidak dapat kerana tidak cukup duit.

    Gunakanlah rasional akal kita yang waras.

    Dah pesan dolu dolu lagi jangan lantik PM dari utara. Ada pemimpin yang jual akidah dng pluralisma murtad, lgbt, syiah, bagi free gadai pulau kat Francis Light dan Lee Kwan Yew, jadi kepala perompak demi anakcucu kroni 4 anak jadi billionare... nak fakta ka..!?

    Saya ulang...!!

    BalasPadam
  7. KESAKSIAN BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN PINJAMAN DAN TERPERCAYA. Saya bernama Theresia Widiyasari dan saya tinggal di Australia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipu di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial, dan karena keputusasaan saya, saya dibohongi oleh beberapa pemberi pinjaman online dengan nilai Rp75.890.000. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya yang merupakan seorang polisi merujuk saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang sangat andal bernama DONNAHALL FUNDING LLC yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp950.000.000 dalam 24 Jam tanpa tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman apa pun, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: (donnahallfundingllc@gmail.com). Saya menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman karena saya melewati di tangan para pemberi pinjaman palsu.
    Jika Anda memiliki pertanyaan, hubungi saya: {theresiawidiyasari@gmail.com}

    BalasPadam
  8. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng