Iklan Penaja 1

Picture

Isnin, April 22, 2019

Pendekatan AMANAH lebih kepada akhlak, Pas pula menghukum

Pendekatan AMANAH lebih kepada akhlak, Pas pula menghukum
Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad menegaskan parti itu mengamalkan pendekatan yang mementingkan akhlak berbeza dengan Pas yang lebih kepada menghukum.
Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata, pendekatan akhlak adalah yang lebih baik dan tepat sesuai dengan nilai Rahmatan Lil Alamin.
“Pendekatan AMANAH adalah pendekatan akhlak yang lebih baik dan tepat. AMANAH berbeza dengan hala tuju Pas yang lebih kepada pendekatan hukum.
Khalid Samad
“Untuk kita datangkan rahmat kepada suluruh alam caranya bukan melalui hukum dan undang-undang tetapi melalui akhlak,” katanya dalam majlis Sepetang Bersama Pimpinan AMANAH di Summit Hotel KL City Centre, Jalan Raja Laut di ibu negara semalam.
Menurut Khalid, rahmat akan dapat dinikmati dan dirasai apabila manusia itu amanah, menunaikan tanggungjawab, adil dan telus.
“Akhlak mulia akan mendatangkan keadilan, kebajikan, manfaat dan kebaikan. Tapi kalau kita hanya tekankan hukum semata-mata tanpa adanya akhlak maka timbul perbalahan, takfiri, fasik, munafik dan pelbagai lagi kerana pendekatan mahu menghukum
“Bagi AMANAH, penekanan kita kepada kepimpinan berakhlak dan beramanah,” tegas Ahli Parlimen Shah Alam itu lagi.
Picture

51 ulasan:

  1. Logik akal memang berbeza dengan hukum syariah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah walaun PAS maki hamun, fitnah sana-sini logik akal memang sama dengan hukum syariah haha!!!

      Padam
    2. Apa kurang akhlak presiden PANxxx dan pgayR.
      Salah seorg suka kencing sambil melontar pembesar suara...hihihi

      Padam
  2. Akhlak Islam atau akhlak skular?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang pasrti akhlak walaun PAs bukan akhlak Islam. Hadi menipu guna nama Dr Yusuf Al-Qaradhawi bukan akhlak Islam hahahah

      Padam
    2. Rasanya sheikh aljuburi bnyk gunakan nama dr yusuf nie slps kencing muka walaun PANxxx dan pgayR....
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    3. Kalau Nabi ada lagi. Tunjuk akhlak Islam pun walaun kata ini cara sekular. Wajib ikut Islam Hadi. Nik Abduh bohong hukumnya wajib.

      Padam
    4. Yg kuat kencing a.k.a munafik ikut ahklak nabi ker????
      Yg pelik mahdey sendiri sebut org yg tak tunai janji adalah munafik. Maka mahdey tu siapa agaknya???
      Hihihi...

      Padam
  3. Rasanya kaki kencing nie patut dihukum pru15 nanti. Dah merata2 kencing mrk nie. Satu negara dah bau hancing. Tak sanggup hadap bau hancing tua dan anak2 buah bangangnya....hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bosan. Tak ada propa baru ke?

      Padam
    2. Mahdey dan mahacainya ratib nama najib..1mdb..
      Tak ada rasa bosan kerrr????
      Hihihi...

      Padam
    3. Kes Najib bayar kapir harbi FB AH JIB GOR tak bosan. Cerita baru ni.

      Padam
    4. Kes najib yg tak bosan menunggunya ialah mahdey serta pemimpin2 haprak bersama bala mahacai mrk...hihihi

      Selagi tak kena jel...selagi tu tak aman para penyamun veteran...hihihi

      Apa2 pon makin bnyk fitnah terhadap najib terungkai dan penipuan2 mahdey dan haprak terbongkar.....

      Terima kasih bossku
      MALU APA BOSSKU....

      hihihi....

      Padam
    5. Sentimen bossku pun tak lama lagi orang akan bosan. Tak ada benda lain dah? Cuba yang baru? Muak wok.

      Padam
    6. Klu umur tua mahdey masih meratib ttg 1mdb dan kencing merata2...nak muak apa??
      Hihihi..

      Ada mahacai dlm nie pon msh mabuk kena kencing meratib nama najib 24/7.
      Mgkin kena sedas dgn mantan banduan sg buluh tu baru dia ada akal sikit....hihihi

      Padam
  4. Raykat berpegang dgn janji pemimpin2 bangang haprak. Jika kami gagal dan kencing merata2...buanglah kami dgn cara demokrasi.
    Tak sabar tggu pru15....hihihi

    Syukur pemimpin2 penyatu ummah tak mcm sheikh aljuburi yg memaksa raykat berguling2 atas jlnraya krn kecewa...

    Mrk berakhlak dgn memberi fakta2 yg menepis hujah mat2 kencing dgn maklumat dan sumber yg dipercaya. Tidak dgn mghasut mcm puak sblh yg sel2 otak dah rosak dikencing oleh pemimpin2 mrk.
    Hihihi...

    Baru2 ini mrk berbangga menjual murah tanah raykat demi u_turn buat projek ecrl dgn negara china.Dulunya 100% milik negara skrg 50/50.
    Tentu ada proksi dan kroni akan tumpang gumbira maklumlah agenda lama mgkin bermula...hihihi
    Berdoalah kita agar perjanjian konsesi ecrl tidak berat sebelah yg menyusahkan raykat spt perjanjian konsesi TOLol oleh mantan peeM ke4 kita...hihihi

    Para walaun haprak yg dulunya marah menggila kata projek ecrl jual negara tapi setelah dikencing pemimpin2 mrk...skrg kembali ceria.

    Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
  5. Tengok la gaya bahasa penyokong parti agama malaysia PAM tidak mengambarkan akhlak orang islam langsung

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kebanyakan mat2 kencing nie rasanya beragama islam. Mgkin mazhab mrk yg membenarkan boleh kencing merata2.

      Padam
    2. Tak habis lagi zikir kencing dan hancing mereka. Jenis manusia kotor dan mengotorkan. Hampir setahun dah kalah. Tak ubah sikap lagi. Rakyat pun jemu dan muak nanti.

      Padam
    3. Krn kena kencinglah raykat membenci atok dan anak2 buahnya.
      Kecuali mahacai....hihihi

      Padam
    4. Jemu dah. Zikir apa lagi kau ada macai?

      Padam
    5. Sukati aku lar...
      Dulu korang meratib rm90juta..1mdb..

      Skrg giliran kami pulak sehingga pru15...hihihi

      Padam
    6. Bosan ler.

      Padam
    7. Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Sakit hati bila nak kencing ker cai....hihihi

      Jgn merata2...

      Padam
  6. Hudud dan RUU355 sudah lama masuk muzium politik. Takkan PAS nak MIC dan MCA marah betul tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak habis ker dgn ruu355 tu cai....hihihi

      Slps ini buka pulak cerita rm90juta...hihihi

      Org skrg sibuk mengukuhkan ummah..korang pulak layan dongeng mahdey dan daim.
      Manusia yg anwar kata penipu besar dan tamak haloba menjarah harta negara....hihihi

      Sikit2 salahkan kerajaan terdahulu. Mrk dlm umno selama 22tahun baguiihh sgt ker????
      Hihihi....

      Padam
    2. Dah ler bosan. Menipu pulak lagi. Muak layan komen macai tak guna.

      Padam
    3. Sedih kena kencing kerrr...
      Hihihi

      Padam
  7. apa yg rakyat dapat selepas 9 mei.. 1.25 ada laa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dpt mandi kencing hancing...hihihi

      Padam
    2. Dapat jugak tengok BN hancur tinggal 3 ekor + 1 ketul Pas. Berangan lagi nak ke Putrajaya dengan kira-kira yang tak betul sampai 127 kerusi konon. Hihihi

      Padam
    3. Angan2 tu tetap ada utk menjadikan KERAjaan haprak kerajaan sepenggal...hihihi

      Tanda2 dah nampak dan kesungguhan penyatuan ummah buat mahdey dan konco2nya tak senang duduk.
      Bnyk dh u_tuRn dilakukan oleh mahdey demi membeli jiwa raykat.
      Nampak mcm tak senang duduk KERAjaan bangang haprak dgn penyatuan ummah.

      Padam
    4. Syukurlah kalau tidak hutang negara naik sampai 2 trillion dibuat Kabinet Hancing Najib Razak.

      Menteri BN bukan tahu apa.

      Semua tak tahu bila dipersalahkan.

      Tunjuk pandai pulak konon jangan cari kesalahan Kerajaan BN dulu.

      Kalau tak mahu bertanggungjawab dan tak tahu apa-apa eloklah BN jadi Pembangkang sampai bila-bila.

      Menteri BN zaman Najib Razak seekor tak ada guna.

      Makan gaji buta sekor-sekor.

      Padam
    5. Bila dah mabuk minum kencingan tua nyanyuk yg hancing...dikatakan rm100trillion pon mrk akan percaya...hihihi

      Syukur data dan maklumat hanya dihujung jari. Rugi jer pihak bank negara buat laman web jika situa bangang tak reti nak baca.

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  8. Pan lebih lembut pada kafir dan membodohkan islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mrk berpandu pada mazhab dapigs.
      Fatwa dikeluarkan sheikh nobita banglo waltarak kolam....hihihi

      Padam
    2. Betul. Mazhab PAS dan UMNO pulak kalau orang Islam dan Melayu pun sanggup dikapirkan dan dilaknat mereka. Tahap tanam jirat dan tak nak solat jenazah biasa dah. Nasiblah kita kalau tak ada kad ahli konon nak masuk syurga. Akhlak jauh sangat nak ikut Nabi. Mencarut jangan cerita. Ada sekor dalam ni. Hihihi

      Padam
    3. Klu puak sheikh nobita hina nabi dan islam....mahacai yg seagama dgn mahdey buat pekak..bisu dan buta...hihihi

      Belum lagi ada sekor beruk dlm nie yg mempertahankan para munafik yg kencing kepala raykat.

      Dia tak kesahlah krn kencing sheikh nobita dan sheikh mamak walkerala dianggap air suci mazhab mrk...hihihi

      Padam
    4. Hina Islam macam mana tu? Buat fatwa bohong halal dalam kes tipu ambil duit UMNO curi wang rakyat?

      Buat hukum jatuh kapir jika sokong parti selain parti sendiri?

      Buat hukum boleh guna duit syubhah jika pura-pura buat tak tahu?

      Mungkin juga hina Islam jika sokong parti yang banteras rasuah dan dakwa kleptokrat yang mencuri harta kerajaan sendiri? Hihihi

      Padam
    5. Raykat bukan tak kenal siapa peeM ke 4....hihihi

      Apa boleh buat...jadi kuda tunggangan atau penunggang kuda.
      Dah ada kuasa...kencing muka raykat....hihihi

      Padam
  9. $oalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? YA @ TIDAK?

    Jawapan 1 : (Diam)

    Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud.

    Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap.

    Jawapan 4 : 5 Julai 2015 - Selepas Mursyidul Am Pas tidak percaya dakwaan WSJ. Najib Razak - Kalau saya nak menyamun pun takkan saya guna akaun peribadi.

    Jawapan 5 : Najib Razak - Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi.

    Jawapan 6 : Penulisan Wall Street Journal adalah berunsur fitnah.

    Jawapan 7 : 5 Julai 2015 - Najib Razak - Saya akan saman WSJ pada hari Selasa.

    Jawapan 8 : Yahudi sedang menyerang Malaysia.

    Jawapan 9 : Adalah bodoh jika Najib Razak guna akaun sendiri untuk terima wang.o

    Jawapan 10 : RM2.6 bilion itu tak wujud.

    Jawapan 11 : RM2.6 bilion itu adalah Derma.

    Jawapan 12 : Penderma RM2.6 bilion itu adalah adalah dari Timur Tengah.

    Jawapan 13 : Najib berhak untuk merahsiakan derma.

    Jawapan 14 : Pembangkang perlu isytihar Penderma.

    Jawapan 15 : Tun Mahathir cemburu tak dapat duit derma sebanyak itu.

    Jawapan 16 : Duit itu guna untuk pilihanraya & kerja kebajikan

    Jawapan 17 : Duit itu guna untuk melawan IS

    Jawapan 18 : Duit itu guna untuk melawan DAP & Yahudi.

    Jawapan 19 : Duit itu bukan duit rakyat, jangan dengki dengan rezeki seseorang

    Jawapan 20 : BERSIH juga menerima duit derma

    Jawapan 21 : Jangan ganggu pentadbiran Najib, zaman Tun sudah berlalu

    Jawapan 22 : Zahid Hamidi - Saya sudah berjumpa dengan keluarga penderma

    Jawapan 23 : Najib Razak - Bank Negara tahu, saya tidak melakukan apa apa kesalahan

    Jawapan 24 : Zahid Hamidi - Ada plurals penderma, bukan seorang penderma

    Jawapan 25 : Azalina Othman - Ya kah? Mungkin Zahid lebih tahu dari apa yang kami tak tahu.

    Jawapan 26 : Najib Razak - Saya telah membelanjakan kesemua RM 2.6B untuk kegunaan Umno.

    Jawapan 27 : Hentikan fitnah. Wang itu wang derma bukan rasuah.

    Jawapan 28 : Aishah RA juga difitnah. Tapi sudi memaafkan penfitnah. Aishah RA berjiwa besar.

    Jawapan 29 : SPRM jumpa penderma tunggal, bukan lebih dari seorang.

    Jawapan 30 : RM 2.03B telah di pulangkan kembali kepada keluarga diraja Arab.

    Jawapan 31 : AG baru dilantik Najib Tun Razak jatuh hukuman - Tiada kesalahan jenayah dilakukan oleh PM. Minta SPRM mengugurkan kertas siasatan dan kes ditutup kerana tiada fakta jelas dan tiada bukti. (sambil melambai kertas siasatan SPRM)

    Jawapan 32 : 18 Nov 2015 - Hassan Ariffin, Pengerusi PAC bila ditanya mengapa Najib Tun Razak tidak dipanggil untuk inkuiri.

    " Saya pun cari makan juga."

    Jawapan 33 - Arul Kanda - Debat dengan pembangkang isu 1MDB selepas habis prosiding PAC.

    Jawapan 34 : Arul Kanda - Saya hormat Rafizi, Pandikar tak bagi debat.

    Jawapan 35 : Azalina Othman - Bank Negara arah Pengerusi PAC padam maklumat Good Star laporan PAC - 1MDB

    Jawapan 36 : Oktober 2015 - 7 soalan 1MDB ditolak Speaker.

    Jawapan 37 : Mac 2016 - Speaker Dewan Rakyat minta PM tidak menjawab soalan tentang 1MDB.

    Jawapan 38 : Okt 2016 - Pandikar - Soalan saman sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) tidak perlu dijawab di Parlimen kerana subjudis.

    Jawapan 39 : Julai 2017 - 30 soalan wakil rakyat tentang 1MDB ditolak oleh Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

    Jawapan 40 : Nazri Aziz - Siapa MO1 ini? Who the hell is MO1?

    Jawapan 41 : Rahaman Dahlan - Hanya orang bodoh yang tidak tahu MO1 ialah Najib Tun Razak. Tetapi dia tidak didakwa DOJ.

    Jawapan 42 : 30 Okt 2017 - Lebih 10 soalan tentang 1MDB , Trump dan China ditolak Speaker.

    1 Dec 2017 : Deputy of the Bank of Malaysia Dr Sukhdave Singh, resigned. “All I can say is that my life in the Bank has been based on certain professional expectations, and when I find myself put in circumstances where those expectations can no longer be met, there could have been no other decision for me”

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ada cerita lain ker mahacai oiii....hihihi
      1mdb 24/7 diratib oleh tua nyanyuk dgn mahacainya....
      Mahkamah skrg dah di bwh KERAjaan haprak dan najib sedang dibicara tetapi bukan kes 1mdb yg diratib mahdey dan mahacainya tetapi kes src...hihihi

      Bertahun meratib 1mdb tapi kes lain pulak yg dibicara.Mmg lawak bila raykat kena kencing hancing tua nyanyuk...hihihi

      Padam
    2. Semalam dan hari ini duit masuk akaun AMBANK Najib Razak sudah disahkan secara rasmi melalui SRC macai. Shafiee sampai bosan dan jemu dengar duit masuk, duit masuk dari pagi sampai petang. Sebab itulah aku sengaja letak semula JAWAPAN RASMI BEKAS KABINET HANCING BN. Kencing Menteri BN bau sampai sekarang tak hilang lagi. Hihihi

      Padam
    3. Kes 1MDB lagi besar wok. Tak sabar dah macai nak tengok Najib terkencing dalam kandang tertuduh? Tak sampai 2 bulan lagi kes penggubahan wang haram oleh 1MDB naik mahkamah. UMNO BN jangan kencing pengundi lagi. Hancing. Hihihi

      Padam
    4. Perwaja rugi rm10billion..syarikat anak dan kroni di bailout dgn wang petronas...forex hilang rm33billion dan banyak lagi.

      Yg paling bodoh dan bangang ialah dia diangkat sebagai penyamun besar utk kali ke2 oleh mahacai2 yg juga bodoh dan bangang....hihihi

      Padam
    5. Cerita basi. Boring.. boring.. tak ada cerita baru ke chai UMNO? Bosan dah wok.

      Padam
    6. Mahacai haprak...hihihi

      Betul ker din pagoh kena balun oleh atok krn lantik mb johor bukan pilihan dia...hihihi

      Sampai atok kata nak letak jwtn....betul ker???
      Walaun dlm parti bunga penakut dan bangang.Klu dia nak letak jwtn..sokong ramai2. Sebijik mcm aksi drama ketika dia dlm umno dulu...hihihi

      Layan sgt buat apa. Buat sial pada raykat dan negara jer. Bukan tak faham sandiwara tua nyanyuk tu. Penuh tipu daya dan bnyk muslihat...hihihi

      Yg din pagoh pon bangang. Nama jer presiden parti tapi tiada kuasa langsung. Sekadar badut boneka kaum kerabat mahafiraun jer....hihihi
      2x5 dgn anwar...jwtn presiden parti tapi terrer lagi daim wlpun tiada apa2 jwtn. Sedangkan sama2 mantan menteri kewayangan...hihihi

      Dgr cerita din pagoh akan kena sailang hujung tahun ini. Nasib badan ko ler din pagoh klu kerja bwh diktator nyanyuk...hihihi

      Hidup dia bukan utk bantu raykat. Lebih kpd putar belit utk daddykasi dan kroni yg tamak haloba. Ini yg buat legasi 22tahun penuh skandal rasuah dan kewangan paling buruk jika dibandingkn 1mdb spt yg dilaung2kan puak mahacai mabuk kencingan....hihihi

      Jika benar...nasihat kpd din pagoh baik bersara jer dpd politik dikuasai diktator tu. Anak din pagoh dah kaya raya.Ko sendiri pon banyak duit dan harta. Beramal dan minta maaf bnyk2 dgn org2 yg pernah ko fitnah sblm terlambat. Hal atok diktator tu...biar dia lemas dgn sifat gila kuasa dgn dunia...hihihi

      Padam
    7. Rasanya din pagoh akan menyesal teramat sgt dgn sikap tua nyanyuk tu. Mungkin dia dah sedar yg dirinya hanya boneka dan sekadar kuda tunggangan boboi dan daddynya...hihihi

      Kesian tuan presiden din pagoh krn tiada seekor mt dlm parti bunga mempertahankan presiden mrk....hihihi

      Yg tua bangang tu nak langkau tugas presiden amat mghairankan. Kemudian nak sebok pula dgn urusan pentadbiran negeri pulak.
      Dah nampak makin terkeluar dah kuku harimau tuanya...hihihi

      Kena ingat...dgr kabar atok tu dh sedar ko dah berpakat dgn musuhnya utk buat undi tak percaya. Sejarah dah membuktikan lawan atok semuanya dah jatuh tersungkur. Tiada yg mampu mengatasi atok legend nie...hihihi

      Yg pernah bersemangat nak penjarakan dia semuanya dah arwah atau jadi mendiang. Yg msh hidup pon mgkin dah gila babi atau mereng di kaki lima...
      Beringat...otai msh berbisa...

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  10. Menteri serba tak tahu. Menteri makan gaji buta. Menteri tak ada amanah. Menteri pemalas. Menteri bodoh. Menteri kencing hancing.

    Semuanya terbukti dalam jawapan 2.6b.

    BalasPadam
  11. Tadi ada mahacai haprak kata hutang negara rm2trillion mengikut bank negara mahafiraun(bnm)....hihihi

    Slps 10 bulan KERAjaan kencing hancing memerintah hutang negara meningkat menjadi rm177.1billion.
    Belum setahun dah dkt rm200billion. Jika mengikut data sahih bnm(bukan bank negara mahafiraun tapi bank negara malaysia...hihihi) hutang sebenar negara adalah rm686b slps pru14. Jika kenaikan rm177.1billion bermakna telah berlaku peningkatan 25% dibwh KERAjaan bangang. Bayangkan apa yg berlaku slps 5 tahun????
    Tak heran akan benar2 menjadi trillion di bwh mahdey dan nobita...hihihi

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive