Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, April 17, 2019

Malaysia cari jalan buka pejabat kedutaan Malaysia di Palestin

Malaysia cari jalan buka pejabat kedutaan Malaysia di Palestin
Malaysia berusaha mencari jalan kemungkinan membuka pejabat kedutaan di Palestin, meskipun sedar ia bukanlah satu perkara mudah, kata Menteri Luar Datuk Saifuddin Abdullah.
Beliau berkata walaupun pada masa sekarang dari segi praktikalitinya usaha itu bukanlah mudah, namun ia penting bagi membolehkan Malaysia terus membantu rakyat Palestin yang sejak berdekad lalu dicengkam kezaliman rejim Tel Aviv.
“Bila? Itu soal kedua. Tetapi cita-cita mesti ada, komitmen mesti ada dan persiapan atau usaha mesti dimulakan.
“Ia tugas dan tanggungjawab sebuah negara berdaulat (seperti Malaysia) membantu negara yang berdepan masalah, menolong rakyat mana-mana negara yang telah bertahun-tahun dizalimi iaitu sejak 1948 (apabila Israel dibentuk),” katanya kepada Bernama selepas rakaman program Ruang Bicara Bernama News Channel (BNC) di sini Isnin.
Ujar Saifuddin buat masa ini pihaknya masih belum berhasrat membawa cadangan itu ke peringkat kabinet.
Namun, katanya kaedah yang akan digunakan untuk menjayakan pembukaan kedutaan itu sudah semestinya tidak melibatkan Israel.
“Ada negara lain membuka kedutaan (di Palestin) seolah terdapat persetujuan daripada Israel sama ada secara langsung atau tidak langsung. Kita tidak mahu ikut cara seperti itu. Sudah tentu pendekatan yang kita gunakan mengikut kaedah Palestin,” jelas beliau.
Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel.
Saifuddin berkata cadangan itu bukan sahaja penting sebagai sokongan moral kepada rakyat Palestin, tetapi juga diharap dapat membantu memudahkan proses untuk rakyat Palestin di Malaysia yang ingin pulang ke negara asal mereka di masa hadapan.
“Pada kita, buka kedutaan itu biasa. Tetapi bagi orang tertindas, ia suatu kemenangan moral luar biasa. Membuka kedutaan suatu pengiktirafan (kepada mereka),” katanya.
Ditanya andai cadangan itu bakal mencetuskan konflik dengan negara kuasa besar seperti Amerika Syarikat yang telah memindahkan pejabat kedutaannya dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis, Saifuddin berkata sebarang keputusan mengenai perkara berkenaan akan mengambil kira kepentingan nasional dan bukan atas faktor “favour” atau takut kepada negara lain.
Cadangan membuka pejabat kedutaan Malaysia di Palestin diutarakan Saifuddin dalam jawapannya kepada soalan lisan Datuk Seri Anwar Ibrahim (PH-Port Dickson), minggu lepas di Dewan Rakyat.
Dalam jawapan itu, Saifuddin berkata pihaknya sedang memulakan usaha mengumpul semua maklumat penting berhubung cadangan berkenaan, selain mendapatkan pandangan pihak yang mempunyai pejabat atau wakil di Palestin.
Sehingga kini terdapat lebih 30 pejabat diplomatik dan organisasi antarabangsa dibuka di Palestin sama ada di Ramallah atau Gaza.
Ramallah terletak di Tebing Barat merupakan pusat pentadbiran Pihak Berkuasa Palestin. Namun demikian Ramallah dan Wilayah Tebing Barat serta Gaza masih merupakan wilayah diduduki Israel.
Kebanyakan negara yang membuka pejabat di Ramallah terdiri negara yang mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel atau sebelum ini pernah menjalin hubungan terhad dengan rejim zionis itu.
Terdapat juga negara yang tidak mempunyai hubungan diplomatik secara rasmi dengan Israel seperti Emiriah Arab Bersatu mempunyai pejabat diplomatik di Ramallah.
Ketika ini, Palestin mempunyai kedutaan di Kuala Lumpur. Sebaliknya, Duta Malaysia ke Mesir ditauliahkan serentak ke Palestin. -Bernama
Picture

9 ulasan:

  1. BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!!

    Nama saya fatma Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi tahu semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu untuk anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah orang yang suka bermain, kerana mereka kemudian akan meminta bayaran yuran lesen atau yuran jaminan yuran dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan syarikat pinjaman mereka yang curang.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang dari segi kewangan dan terdesak, saya telah tertipu oleh beberapa peminjam dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehinggalah Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai yang dipanggil ibu Theresa, yang memberi pinjaman tanpa jaminan dari USD100,000 dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%

    Saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya memohon, dihantar terus ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan.

    Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa, sila hubungi beliau melalui e-mel sebenar: theresaloancompany@gmail.com dan oleh rahmat Tuhan dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda taat.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: feyzilfatma@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan berbincang mengenai Puan theresa, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan theresa, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: martinimarais1986@gmail.com Sekarang, semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan cukup untuk orang bijak

    BalasPadam
  2. Halo,
     Saya Puan Elina Johnson, dari ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan Kewangan bantuan dalam tahap faedah yang rendah sebanyak 2%.

    Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

    Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

    * Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Bercagar
    * Pinjaman tidak berpagar
    * Hasil pinjaman
    * Latihan Pinjaman
    * Pinjaman ikrar pinjaman
    * Bayaran pinjaman
    * Pinjaman pelajar
    * Pinjaman Komersial
    * Pinjaman Auto
    * Resolusi Pinjaman
    * Pinjaman Pembangunan
    * Pinjaman pinjaman Jabatan
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman pendidikan
    * Pelantikan patah

    Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
    elinajohnson22@gmail.com


    DATA PEMOHON

    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Nyatakan:
    5) Jantina:
    6) Status Perkahwinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor Telefon:
    9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan Pinjaman:
    14) Agama:
    15) Pernahkah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    terima kasih,
    Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

    BalasPadam
  3. SELAMAT DATANG DI KARINA ROLAND LOAN COMPANY, (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp hanya di +1 (312) 8721-592, tujuan kami adalah untuk menyediakan Layanan Profesional Sangat Baik.

    Apakah Anda seorang pria atau wanita bisnis? Apakah Anda dalam kekacauan keuangan atau Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memulai Skala Kecil dan bisnis menengah yang bagus? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda kesulitan mendapatkan modal dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya?

    Pinjaman kami diasuransikan dengan baik untuk keamanan maksimum adalah prioritas kami, tujuan utama kami adalah untuk membantu Anda mendapatkan layanan yang Anda pantas, Program kami adalah cara tercepat untuk mendapatkan apa yang Anda butuhkan dalam sekejap. Kurangi pembayaran Anda untuk mengurangi beban pengeluaran bulanan Anda. Dapatkan fleksibilitas yang dapat Anda gunakan untuk tujuan apa pun - mulai dari liburan, pendidikan, hingga pembelian unik

    Kami menawarkan semua jenis layanan keuangan kepada individu yang membutuhkan pinjaman yang meliputi: Pinjaman Pribadi, pinjaman konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Pendidikan, Pinjaman Terjamin Hipotek, Pinjaman Tanpa Jaminan, Pinjaman Hipotek, Pinjaman Gaji, Pinjaman Siswa, Pinjaman Komersial, Pinjaman Investasi , Pinjaman Pembangunan, Pinjaman Otomatis, Pinjaman Konstruksi, dengan suku bunga rendah sebesar 2% per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami.

    Silakan, hubungi kami untuk informasi lebih lanjut jika Anda tertarik: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau hubungi kami hanya di +1 (312) 8721-592

    BalasPadam
  4. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    BalasPadam
  5. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BalasPadam
  6. BERITA BAIK!!

    Nama saya Yula Falentina dari Surabaya dan kini tinggal di Malaysia. terima kasih kepada REBACCA ALMA LOAN COMPANY yang memberi saya pinjaman sebanyak RM760,000 pada kadar faedah yang sangat rendah kira-kira 2%.

    Saya telah ditipu oleh penipu dalam talian bulan lepas, terima kasih kepada Tuhan yang menggunakan Rebecca Alma untuk menamatkan semua kecurigaan saya dalam hidup saya, saya tidak pernah percaya saya boleh mendapatkan syarikat pinjaman asli, jadi saya mencari pinjaman tanpa sejarah kredit dan saya mempunyai banyak bank dan syarikat kewangan untuk menghalang saya, tetapi semua ditolak.

    Saya melihat halaman di internet dan saya melihat seorang wanita yang berkongsi kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari REBECCA ALMA LOAN COMPANY. Saya menghubungi ibu Rebecca dengan keyakinan dan dalam masa 2 jam, saya mendapat pinjaman, maka saya menyedari bahawa tidak semua syarikat pinjaman di blog itu benar-benar palsu kerana semua hutang saya telah dibayar. Saya berjanji kepada Tuhan untuk berkongsi kesaksian hidup saya kerana mereka memberi saya harapan lagi. Sila berhati-hati apabila mencari syarikat pinjaman kerana ada syarikat pinjaman palsu yang akan menipu anda dengan wang anda namun anda tidak akan mendapat pinjaman. Hubungi ibu Rebecca melalui e-mel: rebaccaalmaloancompany@gmail.com atau anda masih boleh menjangkau ibu Rebacca melalui nombor WhatsApp: +14052595662.

    Anda masih boleh menghubungi saya melalui alamat e-mel saya: yulafalentina944@gmail.com

    Semoga Tuhan memberkati anda semua apabila anda mendapat pinjaman dari Rebacca Alma Loan Company dan juga berkongsi berita baik agar orang tidak akan jatuh untuk syarikat palsu di mana-mana.

    BalasPadam
  7. Halo

    Kami menawarkan pinjaman bagi mereka yang bisa membayar dengan suku bunga 1% dalam jangka panjang.
    Bagi siapa pun yang tertarik, kirimkan surat kepada saya, berpantang dari orang-orang dengan niat buruk.
    Beri pinjaman antar individu dari semua jenis:
    * Keuangan
    * Perumahan
    * Kredit investasi
    * Pinjaman mobil
    * Konsolidasi hutang
    * Batas kredit
    * Hak Tanggungan
    * Penukaran kredit
    * Pinjaman

    Kami menawarkan pinjaman jangka pendek, menengah dan panjang, bekerja sama dengan pengacara kami.
    Silakan langsung kirim email Anda dan beri tahu saya berapa yang Anda butuhkan.
    Hubungi kami:
    Perusahaan: ISKANDAR LENDERS INCO.
    Hanya WhatsApp: {+ 44} 7480729811
    Tel .... {+ 44} 7480729811
    Email: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    Terima kasih

    BalasPadam
  8. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melacca
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya mempunyai banyak peminjam palsu di internet, saya telah ditipu saya hampir berputus asa, sehingga saya bertemu seorang teman yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi

    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    BalasPadam
  9. Kami di sini untuk memberikan pinjaman mulai dari $ 10.000,00 minimum hingga $ 10.000.000,00 maksimum yaitu ketika Anda ingin mengajukan permohonan dalam Dolar juga jika Anda berasal dari Indonesia Anda bebas untuk mengajukan pinjaman minimal Rp.100 juta minimum maksimum Rp.25 miliar demikian juga jika Anda dari Malaysia Anda bebas untuk mengajukan pinjaman minimum Rm30k dan Rm850k sebagai maksimum Anda juga dapat mengajukan dalam mata uang lain yang tidak disebutkan di atas, kami selalu di sini untuk menyediakan pinjaman yang Anda butuhkan untuk memenuhi semua pengeluaran keuangan Anda pada tingkat yang sangat rendah karena kami telah melakukan ini selama bertahun-tahun dan telah berhasil dan bermanfaat bagi pemberi pinjaman dan peminjam itu sebabnya kami memiliki kesaksian di mana-mana <<<< >> >> Kesaksian terakhir adalah Farouk dari Malaysia dengan jumlah Rm2.3juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp.570juta jadi tolong jangan ketinggalan dalam transaksi yang sangat ramah pelanggan ini <<<<< >>> >>>>

    Di bawah ini adalah Informasi kontak

    Company Name:ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY

    ☎::::::::::::>+62 822-7404-5059
    W/A:::::::>+62 822-7404-5059
    e_mail::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...