Iklan Penaja 1

Picture

Sabtu, April 27, 2019

Interaksi konsep ‘Rahmatan Lil Alamin’ dengan masyarakat capai 50 peratus

Interaksi konsep ‘Rahmatan Lil Alamin’ dengan masyarakat capai 50 peratus

Interaksi Jabatan Perdana Menteri terhadap konsep ‘Rahmatan Lil Alamin’ dengan masyarakat sudah mencapai 50 peratus, kata menterinya Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa.
Beliau berkata kebanyakan interaksi tersebut berlaku dengan jabatan dan agensi kerajaan agar penjawat awam dapat memahami dengan sebaiknya konsep yang cuba diterapkan dalam citra Malaysia Baharu.
“Baki 50 peratus lagi kita akan cuba berinteraksi dengan masyarakat pula dan saya yakin ia mampu dicapai pada hujung tahun ini,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penutup Karnival Ambang Ramadan di Sekolah Kebangsaan (SK) Mentuan di sini, malam tadi.
Hadir sama Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim) Nik Omar Nik Abdul Aziz.
Mengulas lanjut, Mujahid berkata bagi menyampaikan mesej ‘Rahmatan Lil Alamin’ dengan lebih jelas, pihaknya akan mengadakan Karnival Rahmah peringkat kebangsaan pada Julai ini.
“Karnival tersebut akan menggabungkan kementerian-kementerian dan akan diadakan selama tiga hari sebelum bergerak ke peringkat negeri.
“Setakat ini Melaka, Johor dan Perak sudah menyatakan mereka berminat mengadakan karnival yang sama,” katanya.
Ditanya mengenai kekeliruan yang timbul berhubung konsep tersebut, Mujahid berkata Jabatan Perdana Menteri menggunakan pelbagai kaedah bagi menerangkannya kepada orang ramai.
“Kita mempunyai banyak cabang. Media konvensional kita guna selain media sosial. Apabila ada orang yang timbulkan kekeliruan mengenai isu ‘Rahmatan Lil Alamin’, kita ada Unit Komunikasi Strategik yang akan memberi penerangan mengenai perkara sebenar.
“Alhamdulillah dengan cara berkenaan, kita dah berjaya jelaskan kepada masyarakat mengenai konsep tersebut,” katanya.
Picture

62 ulasan:

  1. Konsep 30% Komisyen lil Derma Rasuahin zaman Najib Razak tidak lagi menjadi agenda negara.

    Tahniah Pakatan Harapan.

    Takziah Deep State dan 4 Profesor Cap Kangkung.

    TMJ tak nak belanja Bangsa Johor shopping lagi? Hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu mahdey dan perasuah terowong dasar laut ada dlm KERAjaan bangang...jgn bermimpilah
      Hihihi...

      Raykat mintak tunaikan janji dan bukannya buat keta terbang..keta ke3..airport baru...hihihi

      Projek hanya berdaddykasi utk kaum kerabat. Makin menyampah raykat...hihihi

      Padam
    2. Potpetpotpet.

      Boring komen tak ada fakta.

      Kerja nak menipu.

      Report SPRM macai kalau berani.

      #PenyamunUmmah

      Padam
    3. Klu kes banglo tanpa kolam dan kes terowong ag kata tak ada kes...nak lapor pada siapa???

      Atok kau???!!!!!

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    4. Kes terowong dan banglo sudah lama.

      Sudah basi.

      YB UMNO terjerit-jerit tapi tak ada sambutan.

      Sebab apa macai?

      Masa bicara bermula dahulu bukan zaman Najib Razak ke macai?

      Mengapa tak buat pendakwaan lebih awal dan bicara lebih awal?

      Kalau kes kukuh dan ada bukti takkan masa zaman Najib Razak masih gagal dapat keputusan mahkamah?

      Konon selama ini macai kata selagi tidak dibuktikan bersalah di mahkamah maka tidak bersalah?

      Macai cuba check lidah.

      Takut-takut keturunan macai dulu ada yang kahwin dengan ular? Hihihi

      Padam
  2. Sudah hapus bab rasuah. Sekarang tiba masa bab menukar aqidah. Perkataan islam pada kad pengenalan bakal dihapuskan. Lambat laun masjid pun akan dikurangkan spt uighur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi. Baru tahu Islam bukan pada syahadah.

      Pada IC rupanya.

      Bijaknya macai mengkapirkan umat Islam.

      Mesti anak murid Tok Guru Rusila tersesat masuk ruang komen. Hihihi

      Padam
    2. Agenda dapigs akan dijilat habis2an melayu2 haprak...hihihi

      Jika dihapus identiti...melayu2 haprak yg lgbt..kaki liwat mendubur..kaki chinadoll akan bebas bermaksiat...hihihi

      Tak heran klu golongan liberal nie menyokong penuh. Pasukan stafoc polis yg gigih membanteras judi haram..pub..rmh urut dah dilumpuhkan. Seronok ler puak2 kapir buat bisnes haram. Hebat sggh malaysia baru....hihihi

      Padam
    3. Kesian macai sebar fakenews.

      Dalam PDRM memang jabatan yang sedia ada boleh laksanakan tugas dengan baik.

      Takkan tak percaya pada PDRM sampai nak kena buat banyak Jabatan yang bertindan tugas?

      Apa yang Najib Razak buat cuma tokok tambah Jabatan baru sampai kos peruntukan operasi dan pentadbiran melambung.

      Cuba baca Fuzi komen cuma 60% bubar baru dibuat.

      Sebab apa?

      Masing-masing nak jaga duit yang masuk bertimbun dengan jawatan yang bertindan dengan jabatan lain.

      Kalau jurdil amanah dan tahu duit itu cukai rakyat yang tidak layak dibazirkan... mereka akan cepat bertindak bubarkan.

      Buat hutang pandai.

      Bazirkan duit cukai pun pandai.

      Paling bijak duit komisyen masuk 30% jadi pusaka sampai 7 keturunan tak habis.

      Alahai Najib Razak dan Rosmah Mansor.

      Padam
    4. Perasuah besar yg mgkayakan anak..proksi dan kroni diangkat sebagai ketua...ish ish ish

      Malang kpd arwah dan mendiang yg pernah berdegar2 memenjarakannya...hihihi

      Padam
  3. Siapa pula Keluarga Di Raja yang dituduh Pemudi Umno Razlan sebagai perompak?

    Sultan Negeri mana Razlan kau panggil perompak?

    Cakap biar terang.

    Najib bukan Keluarga di Raja. Hihihi

    BalasPadam
  4. Najib Razak kleptokrat tulen sejati.

    Jadi PM Malaysia, Najib Razak curi harta negara sendiri.

    Jadi OKT dalam kandang tertuduh, Najib Razak curi rakaman sidang mahkamah.

    Kalau sudah jadi banduan, nak curi apa pula Jibby? Hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boring...
      2x5 dgn ratiban tua nyanyuk yg kencing merata2...hihihi

      Padam
    2. Isham Jalil apa kabar macai? Hihihi

      Padam
    3. Yg pernah berjanji pendidikan percuma..minyak rm1.50..tolOl free..kos sara hidup rendah...

      Apa kabar mrk macai???
      Hihihi....

      Apa2 pon aku sedekahkan alFatihah buat mrk. Mgkin dah mampus....

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    4. Manifesto lagi?

      Kesian macai.

      Ada 4 tahun lagi PH boleh tunai janji.

      Mesti macai kemurungan sebab kalah PRU14 tapi belum sembuh? Hihihi

      Padam
    5. Syukur dgn kekalahan krn dpt melihat fitnah haprak terbongkar....hihihi

      Kencing jangan tak kencing...hihihi

      Padam
    6. Utk menyenangkan hati mahacai didoakan agar KERAjaan bangang dpt menunaikan janji2 mrk sblm pru15.
      Jgn hanya janji daddykasi jer...hihihi

      Mahacai sepatutnya bersyukur krn pembangkang cerdik dan telus troll kebangangan KERAjaan bangang.
      Klu tak mrk hanya berdaddykasi kpd anak dan kroni spt peeM ke4.
      Yg tumpang gembira ialah raykat....hihihi

      Tak sabar driving hiway tanpa tolOl dgn minyak rm1.50 seliter....hihihi

      Anak2 pulak diberi pendidikan percuma sehingga dpt degree...hihihi

      Sayang para pejuang reformasi tersebut semua dah meninggal utk melihat hasil keringat mrk berjuang selama ini. AlFatihah..

      Dan harap harga keta import turun lebih 25%...ingin juga merasa naik keta import. Tak kan anak atok jer dpt pakai keta import...hihihi

      Dan yg paling diingini oleh surirumah agar dpt membeli barang 1 troli penuh hanya dgn rm50....hihihi

      Semoga KERAjaan bangang dpt tunaikan impian raykat. Pru15 nanti akan undi pakatan haprak dan akan kempen sepenuhnya demi daddykasi pada raykat...hihihi

      Padam
  5. 4 Profesor Kangkung rupanya sudah kencing Raja-Raja Melayu dan orang Melayu Islam.

    Patutlah 4 Profesor Kangkung gagal datang dan takut berhujah dalam diskusi Statut Rome.

    Statut Rom tidak melibatkan immuniti Raja Melayu dan kedaulatan negara kita.

    Jenayah perang, jenayah pembunuhan beramai-ramai, jenayah kemanusiaan dan jenayah pencerobohan adalah punca utama pemerintah akan dihadapkan kepada Mahkamah Antarabangsa.

    Pemerintah yang pernah dihadapkan ialah Tony Blair dan bukan Queen Elizabeth dalam perang Teluk.

    4 Profesor Kangkung kata Agong akan dihadapkan ke Mahkamah Antarabangsa?

    4 Profesor Kangkung kata Agong kena hukum?

    Hancing sungguh.

    Siapa yang kena kencing?

    Siapa gunapakai nasihat 4 Profesor Kangkung yang menyeleweng dan tidak ada fakta?

    Apakah Majlis Raja-Raja akan berdiam diri selepas Rakyat tahu kebenaran?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan merepeklah...
      Berhenti kencing merata2...hihihi

      Padam
    2. 4 Profesor hantar memorandum palsu.

      Memesongkan fakta kepada Majlis Raja-Raja.

      Macai tak kisah????

      Macai kau ni Melayu ke?

      Inilah perangai macai UMNO.

      Pengkhianat Melayu dan penderhaka kepada Raja.

      Patut macai kena buang Pulau.

      Padam
    3. Pgkhianat melayu adalah mahacai2 haprak...hihihi

      Rela kepala mrk dipijak oleh kapir dapigs....
      Rela dikencing kepalanya oleh mat2 kencing....

      Hihihi....

      Padam
    4. Ada lagi rupanya Melayu jenis pengkhianat dan derhaka macam macai.

      Macai pengkhianat yang rela Raja Melayu ditipu dan diperbodohkan oleh 4 Profesor Kangkung.

      Memorandum palsu dan fakta menyeleweng dipersembah kepada Majlis Raja-Raja.

      4 Profesor Kangkung wajib dipanggil mengadap dan terima pembalasan menderhaka kepada Agong.

      Sanggup perguna Agong dan takutkan Agong dalam kes jenayah Mahkamah Antarabangsa.

      Suka-suka buat fakta palsu Agong akan dihadap dan didakwa?

      Memang sah UMNO penderhaka dan pengkhianat Raja Melayu dan orang Melayu.

      Padam
    5. Ahli forum mghina prof bodoh dan kangkung...
      Hebat sggh ilmu mrk...hihihi

      Klu mahacai haprak rasa mrk menderhaka...buat laporan polis

      Alang2 klon peeM ke4 dan nobita yg terlepas tuduhan rasuah msh berkuasa.... hihihi

      Ko meroyan sgt pon tarak guha...hihihi

      Padam
    6. Lawak betul macai tak tahu protokol diskusi di Universiti ke?

      Seorang aktivis pelajar sebagai panel penganjur merangkap moderator.

      Aktivis ini sebagai penganjur yang jemput Profesor Kangkung.

      Sesuai sangat dia yang keluarkan ucapan kangkung sebab 4 Profesor Kangkung tetamu jemputan khas lari dan takut masuk forum.

      Tapi. Tapi. Tapi.

      Ada 4 orang professional jadi ahli panel.

      Seorang pensyarah Undang-Undang.

      Seorang peguam.

      Seorang bekas pegawai Kerajaan yang terlibat dalam persediaan draf Statut Rom semasa tahun 2011.

      Seorang lagi Peguam Negara sendiri.

      Adakah 4 Profesor Kangkung sudah tahu mereka beri maklumat palsu kepada Majlis Raja-Raja?

      Kalau begitu, pengkhianatan yang dibuat memang secara sengaja untuk buat Majlis Raja-Raja kesipuan.

      Kebenaran sudah terdedah.

      4 Profesor Kangkung kena jawab isu mempergunakan Agong sebagai subjek bakal didakwa dan dihukum oleh Mahkamah Antarabangsa.

      Mamang jelas mereka melakukan penderhakaan dan menyeleweng kepada institusi Raja Melayu secara sengaja.

      Padam
    7. Yg ada tulur dlm haprak buat laporan kpd polis...
      Kecuali tulur tu tulur expired....hihihi

      Padam
  6. Pemimpin borek macai rintik.

    Najib Razak suka mencuri harta negara.

    Lokman Adam suka mencuri gambar Tengku Mahkota.

    Kalau sudah menghina Raja Melayu dan kerabatnya, kita panggil apa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg mencuri sehingga anak2 kaya raya disembah bagai firaun...hihihi

      Patut pon janji tggl janji...
      Hihihi

      Padam
  7. Banyak2 presiden parti...presiden parti dlm haprak menangis kena balun oleh kaki kencing...hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menangis dan sedih sebab campurtangan politik daulah terpendam yang biadab boleh dimaafkan.

      Tapi. Tapi. Tapi.

      Presiden siapa pula yang merangkak-rangkak dan terkencing-kencing dekat mahkamah sekarang?

      Hihihi...

      Padam
    2. Presiden boneka yg sekadar nama...huhu

      Mantan presiden yg didakwa di mahkamah tapi makin disayangi raykat...

      2 situasi yg berbeza...

      1)Yg dijadikan kuda oleh puak gila kuasa dan gila harta

      2)Yg difitnah tetapi mampu menjawab tuduhan dan fitnah dgn fakta yg bernas tanpa menjadikan raykat berguling2 di jalanraya

      Hihihi....

      Padam
    3. Najib Razak sudah jawab tuduhan ke cai?

      Macai biar betul.

      Jawab tuduhan dalam FB dan dalam ceramah politik mana sama dengan bicara mahkamah macai oi.

      Baru kena buka pekung, buka tutup akaun, pakai duit beratus juta guna cek yang sah dengan Branch Manager Ambank?

      Shafiee Abdullah 9.5j sudah jemu dan bosan tak sampai sebulan bicara.

      Sebenarnya kepanasan dan tak tentu arah.

      Baru hari Jumaat Shafiee Abdullah cuba lagi minta batalkan dakwaan SRC.

      Konon sebab Najib Razak jadi bodoh.

      Tak tahu pendakwaan ada 3 pertuduhan.

      Alahai.

      Yang peliknya baru sedar selepas saksi sudah 20 orang disoal balas?

      Nak jawab tuduhan guna FB dan ceramah cuma taraf macai yang layak buat.

      Bekas PM jawablah masa perbicaraan.

      Jangan nampak sangat nak lari sebab takot. Hihihi

      Padam
    4. Apa2 pon aku respek bossku krn berani meminta perbicaraan dibuat cara live.
      Baru raykat tahu cerita sbnr...

      Tapi mat2 kencing takuuuuttt...hihihihi

      Padam
    5. Bosskau tu jenis tak tahu konsep pemisahan kuasa eksekutif, legislatif dan kehakiman.

      Sebab itulah Najib Razak masih lagi jaja cerita dia minta LIVE.

      Maksudnya Najib Razak seorang yang anti-Perlembagaan Malaysia dan tak tahu undang-undang.

      Main ikut suka hati tak ada otak.

      YB Gobin juga ada minta LIVE.

      Tetapi YB Gobin jenis tahu undang-undang dan keluhuran Perlembagaan.

      YB Gobin ada kuasa eksekutif tetapi tetap berasingan dengan kuasa mahkamah.

      Mahkamah sudah kuatkuasa halang LIVE dan orang yang langgar dianggap menghina mahkamah.

      Macai pula memuja memuji bosskau yang tak faham undang-undang negara?

      Sakit mental betul kau macai.

      Padam
    6. Yg kena kencing lagi sakit mental mrk cai...hihihi

      Tak tau lar perasaan para mahacai...hihihi

      Padam
  8. Dulu ketua beruk nak tutup lynas...
    Skrg kata baik utk rakyat...
    Mgkin slps mandi kencing dgn bomoh dapigs...hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menteri BN sokong 100% hasil sisa nadir bumi Australia masuk mencemar ke Kuantan.

      Penduduk diabaikan.

      Syarikat asing dibela.

      Apa Menteri BN buat dahulu?

      Kosong.

      Menteri PH pula masih berdebat dan membuat penilaian.

      Ada risiko bayaran pampasan dan risiko hilang kerja yang mesti diberi perhatian.

      Ada juga harapan pembelaan kepada penduduk Kuantan dan juga pekerja Lynas yang juga orang tempatan.

      Apapun hasilnya, risiko kesihatan, alam sekitar dan sumber pendapatan rakyat jangan diabaikan macam Kabinet Najib.

      Nak untung ambil sisa nadir lombong Australia sampai tak bincang langsung dengan penduduk.

      Padam
    2. Mahacai oi...
      Menteri haprak berdebat apa???

      Ko tak baca paper ker??
      Kabinet haprak dah bersetuju meneruskan projek lynas.
      Klu tak mampu beli paper..ko google2 yea...hihihi

      Padam
    3. Macai..macai..

      Dah baca komen betul-betul tak?

      Ada ke aku maklum batal cai?

      Terus bersyarat dengan terus tanpa syarat ada beza tak macai?

      Suka sangat menipu macai.

      Ada maslahat ke sampai wajib bohong macai? Hihihi

      Padam
    4. Ko yg menipu kata msh didebat..hihihi

      Kerajaan bn sblm ini sah bagi syarat sblm mrk bina projek lynas dan mrk patuhi syarat2 tersebut tapi beruk2 haprak buat fitnah.

      Ko google2 lah...hihihi

      Padam
    5. Bukan ke YB Fuziah, Wong Tack dan Redzuan memang ada berdebat dan pimpinan PH terima pandangan dua pihak secara terbuka?

      Setakat carian yang ada memang tak ada pun syarat didedahkan oleh Menteri BN.

      Kosong.

      Menteri dan PM PH sahaja yang ada berikan syarat sebelum diteruskan operasi Lynas.

      Kalau ada cuba copy paste macai.

      Mana tahu macai baca berita lama sangat sampai tak ada dalam google search? Hihihi

      Padam
    6. Bangang juga ko yer...
      Patot pon kena kencing...hihihi

      Beruk2 berdebat sudah...
      Kabinet hancing dah luluskan projek tu diteruskan...
      Bangang...hihihi

      Padam
    7. https://kapital.my/2018/12/lynas-mahu-mengambil-tindakan-undang-undang-terhadap-kerajaan-malaysia/

      Padam
    8. Pihak lynas telah mematuhi semua syarat sblm ini tapi KERAjaan bangang manyak kencing...hihihi

      Padam
    9. Projek lynas nie modal utama haprak sblm dan semasa pru14. Sejak tahun 2012 lagi....hihihi

      Yg membuat mrk malu besar krn terpaksa kencing kepala sahabat handai mrk sendiri dgn membuat konar u_tuRn....hihihi

      Itu yg berbekas sgt buat mrk...hihihi

      Padam
    10. Kepada raykat yg pernah menonton video atok sblh kilang lynas sblm pru14 mgkin gelak sakan skrg nie....hihihi

      Padam
    11. Macai sah tak baca copy paste sendiri.

      LYNAS nak saman sebab Kerajaan PH letak pra syarat untuk perbaharui lesen.

      Maksudnya Kerajaan BN bagi lesen ikut suka hati.

      Tak ada syarat langsung.

      Macai sengaja nak buruk-burukkan BN pula ke?

      Konpius aku dibuat macai UMNO.

      Padam
    12. Ko jgn nak buat fitnah lah mahacai oi...hihihi

      Lynas dah patuhi semua syarat dan panel antarabangsa turut mengesahkan lynas selamat. Syarat yg mrk letakkan sgt ketat jika dibandingkan negara2 lain.

      Jika KERAjaan bangang haprak cerdik...batalkan jer lesen mrk yg akan berakhir september 2019 nie. Senang cerita...atok tak malu..fuziah tak malu..ko tsk malu...hihihi
      Dgn batalkan terus mrk tak memalukan atok dan kabinet dapur yg meluluskan projek tu diteruskan.Syarat baru yg tak selari akan mengundang saman.
      Kesian atok yg sahamnya makin jatuh oleh anak2 buahnya sendiri....hihihi

      Apa2 pon..aku gelak sakan menonton video atok sblh projek lynas sblm pru14...

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    13. Kuat betul hancing macai UMNO kencing. Hihihi.

      Berita sendiri copypaste pun tak baca.

      Tiba-tiba ada panel antarabangsa pula?

      Panel negara mana kena pilih dengan Menteri BN macai?

      Negara tak tahu dan tidak diberitahu dalam Kabinet Najib Razak?

      Macai UMNO hancing. Hihihi

      Padam
  9. Baru2 nie nobita nak bagi bantuan musim hujan rm600 kpd raykat sandakan.
    Raykat sandakan jer ker....hihihi

    Kata wang negara dah tak ada...hihihi

    Menyeru kpd raykat sandakan...KERAjaan bangang bagi..ambik tapi jgn diminum kencing hancing mrk...hihihi

    Nyaris KERAjaan bangang tak kencing projek ecrl buat jajaran baru ke sandakan....hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Khuatir hanya gimik jer...
      Bukan tak kenal kapir dapigs yg tak reti dosa dan pahala tu..
      Bertuan pulak dgn klon peeM ke4...
      Gerenti hanceenggg!!!!

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah


      Menyeru raykat sandakan...elak dpd kena kencing najis mughalazzah tu...hihihi

      Padam
    2. Macai jangan buat malu diri sendiri.

      Takkan tak baca berita internet atau akhbar?

      Bebas bersuara tetapi macai tak berubah.

      Masih lagi nak menipu dan sebar fake news.

      Bantuan RM600 memang sudah diumum pemberian kepada nelayan dan penoreh getah.

      Tak kisah kalau nak ulang pengumuman di Sandakan atau di mana-mana.

      Mengapa ada jenis macai yang tak suka Kerajaan PH bantu Rakyat?

      Sakit mental agaknya.

      Padam
    3. Hihihi...spin sampai terkencing

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Syukur tak diubah jajaran ecrl...hihihi

      Padam
    4. Mana2 negeri yg kena banjir baru2 ini bersyukurlah dpt bantuan rm600.
      Hrp bukan kencing hancing mughalazzah...hihihi

      Padam
    5. Yg gagal tunai janji...sakit mental agaknya...hihihi


      Klon peeM ke4 kata perlu 3tahun utk pulihkan ekonomi...
      Sblm prk rantau dia kata ekonomi dah pulih dgn pertambahan fdi...

      Bangang...
      Ekonomi negara mmg dah ok sblm pru14. Pesakit mental jer yg kuat kencing merata2...hihihi

      Padam
  10. Panjang pula macai UMNO meroyan.

    Mesti tak malu sebab sebar fakenews.

    RM600 untuk bantu Rakyat nelayan dan penoreh getah pun tak tahu.

    Macai UMNO hancing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Demi prk sandakan...hihihi

      Padam
  11. Dgr cerita atok kita kena sindir oleh presiden china...hihihi
    Ko tuduh mcm2 benda buruk kat org dan kemudian ko jilat balik. BANGANG!!!!

    Kulit muka getah skrap tu mana reti malu.Anak2 kaya raya krn 'daddykasi' tapi selamber jer kutuk org lain rasuah..mencuri dsbnya..hihihi

    Rasanya mahacai haprak mgkin sedia maklum krn umur lanjut dan ada simpton2 nyanyuk....hihihi

    BalasPadam
  12. Dulu beruk tua kata negara akan bangkrap krn hutang 1mdb.Projek Bandar Msia dikatakan menjual kedaulatan negara kpd China.
    Utk makluman...hutang 1mdb rm26billion dan aset 1mdb rm42billion. Klu dijual habis aset mampu selesaikan hutang 1mdb.

    Pelaburan Bandar Msia pula dijangka mghasilkan pulangan melebihi rm100billion dan sangat mampu membayar hutang2 1mdb.

    Projek ciptaan bossku tapi atok dpt nama. Haraplah proksi dan kroninya tak bermaharajalela dgn projek tersebut. Untung atas angin...hihihi

    BalasPadam
  13. Modal atok menguatkan KERAjaan bangangnya ialah memerangi rasuah.
    Ramai yg kata hanya retorik...
    Org kanannya sendiri dilepaskan dgn tuduhan rasuah. Mcm mana lah raykat nak hormat kelentong ko atok....hihihi

    Aset kerajaan glc dijual. Ada yg dibeli oleh pembeli individu yg tidak diketahui sedangkan prestasi aset dan syarikat bukannya tenat pon tapi msh berpotensi. Siapa individu tersebut?
    Berdegar2 memerangi rasuah tapi cara pengurusan ada unsur2 rasuah. Mcm mana raykat nak hormat ko.

    Pusing2 ko salahkan kerajaan lalu. Tiada modal lain ker atok????

    Mahacai pulak salahkan penyatuan ummah...hihihi

    Mgkin cermin di rmh bukan utk melihat muka tapi digunakan utk melhat lobang taik....

    Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah


    Tak sabar driving dgn minyak rm1.50 seliter di atas hiway tanpa tolOL...hihihi

    BalasPadam
  14. Dulu kata bossku jual kedaulatan kpd china....
    Skrg bangsat tua tu kata china rakan negara...bnyak memberi manfaat kpd negara.

    Rssuah..rasuah..rasuah
    Carilah unsur2 rasuah dgn china...
    Mmg sah bangsat celaka...

    Baru sedar pulangan yg besar kpd negara projek ecrl..hsr..bandar msia utk jangka masa pjg...

    Itu baru pm bossku yg pakar dlm ekonomi yg mampu menjana negara jauh ke hadapan..

    Bukan spt tua kutuk yg sombong bodo ego yg suka berkonflik dgn individu2 serta negara2 luar. Hanya bijak dgn kata2 retorik seorg munafik.Raykat dah dpt baca setiap sandiwara manusia tamak kuass dan harta nie....

    Inilah bila hidup mgutamakan kesejahteraan ekonomi anak..waris..proksi dan kroni. Raykat akan terabai dan disuruh ikat perut tapi hakikatnya mrk pula bermajlis dgn gaya james bond....ptuiihhhh!!!!!

    Yg bangang jer berbangga dgn kencing hancing tua kutuk tu!!!!

    Hihihihi..

    BalasPadam
  15. Nobita seorg cina tapi takut jejak kaki ke china. Sepatutnya menteri kewayanagan ikut delegasi ke china.

    Bila ditanya ttg lawatan ke china gagal menjawab. Menjawab pon mcm org yg takut dikecam. Inilah menteri kewangan paling bangang dlm sejarah negara...

    Malang...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive