Iklan Penaja 1

Picture

Khamis, Mac 21, 2019

Nurul Izzah percaya PM akan serah jawatan kepada Anwar Ibrahim

Nurul Izzah percaya PM akan serah jawatan kepada Anwar

Ahli Parlimen Permatan Pauh Nurul Izzah Anwar berkata, beliau percaya Tun Dr. Mahathir Mohamad akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada ayahnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dua tahun selepas memegang jawatan itu.
“Saya rasa beliau akan menunaikan janji sebab ini bukan soal peribadi. Masa depan negara bergantung kepada kestabilan politik dan sama ada kami menunaikan janji.
“Kami berjaya menggulingkan kerajaan yang sudah memerintah 60 tahun, ia bukan atas jasa saya atau Dr. Mahathir, tetapi jasa setiap orang.
“Pengundi korbankan masa untuk tujuan ini, malahan mereka mengambil risiko untuk tujuan ini,” katanya Nanyang Siang Pau seperti dipetik MG hari ini.
Ketika ditanya mengenai khabar angin bahawa beliau pernah ditawarkan jawatan menteri, Nurul berkata, beliau lebih mencintai tugasnya ada disandang sekarang dan tidak bercadang untuk kembali sebagai pemimpin pusat PKR.
“Nurul Izzah berkata, beliau menggunakan statusnya sebagai Ahli Parlimen untuk melaksanakan pelbagai kerja yang berorientasikan pembangunan dan reformasi.
“Kenapa mesti ambil kisah tentang jawatan Kabinet? Tindakan memandang hanya kepada jawatan Kabinet akan menyempitkan pemikiran dan saya tidak kisah tentang jawatan itu,” katanya seperti dipetik.
Picture

46 ulasan:

  1. Semoga dipermudahkan urusan...
    Klu nak percaya sepenuhnya org tua tu...berhati2 lah
    Dia dan kartel kroninya bijak dlm mengatur perancangan.Mrk dh berpuluh tahun menguasai negara ini. Dana mrk juga besar. Org bijak jer dpt menandingi mrk. Klu alang2 pandai tu jangan haraplah...
    Baik jaga cucu....hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kata nak tolong felda. Perjanjian mengeksport minyak sawit ke china dikuasai syarikat bukan bumiputera dan tiada nama felda atau tabung haji dlm perjanjian. Salah satu syarikat tersebut milik robert kwok manusia terkaya dan kroni rapat mahdey.
      Dah agak dah...kroni diutamakan rakyat dikemudiankan. Asal janji dicapati demi lubuk emas anak dan kroni.

      Padam
    2. 11.09 kalau tak tahu eksport-import tak payah komen dan buat ulasan bodoh. Kita memang sudah ada syarikat bertaraf global dalam import kelapa sawit macam IOI dan Sime Darby. Kebanyakan dimiliki oleh Permodalan Nasional Berhad (PNB). PNB pula dimiliki oleh nenek Chin Peng. Hahahahaha!

      Nampak sangat macai BN memang lembam dan tak tahu apa-apa pasal syarikat dalam Malaysia.

      Padam
    3. #eksport kelapa sawit

      Padam
  2. Ismail Sabri lemau sangat sebagai Ketua Pembangkang. Sidang pertama pun sudah kena perli bekas Menteri yang tak tahu kos ECRL. Bagus lagi Bung, hujah bodoh dan merapu tapi nampak yakin dan muka steady. MP Pas semua tak boleh pakai. Buat Dewan Rakyat macam kedai kopi puak Pas ni. Rakyat perati je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yb2 cina keRAjaan kena perbaiki bahasa malaysia mrk. Masih serupa pendatang tanpa izin bila berhujah. Ada yg tergagap2 mcm kena rasuk dgn sebutan bahasa yg hanya difahami oleh puak mrk shj.
      Sepatutnya mrk kena belajar bhs malaysia dpd yb je_lontong. Suara kuat dan fasih. Bergaya dgn garis putih di dahi umpama yb2 parlimen india.Nampak bersemangat bila berhujah wlpun adakalanya nampak sedikit bangang.
      Apa2 pon projek ecrl yg dulunya rm55b dah dikurangkan kpd rm81b. Cukup hebat keRAjaan baru membantu anak dan kroni demi mensejahterakan rakyat.
      Harap jangan ada perjanjian tepi dan sedikit bangang spt yg pernah dilakukan oleh bekas pm ke4 spt perjanjian konsesi tolOL. Sampai skrg rakyat menanggung akibatnya krn ketolOLan pm ke4 yg mgswastakan projek tolOL negara.
      Hrp jd pengajaran kpd pm ke7 dan bakal pm ke8.... hihihi

      Padam
    2. Hihihi. Ramai lagi Melayu yang tak mampu nak bercakap bahasa Melayu macam Timbalan Speaker Nga Kor Ming (DAP) dan YB Kesavan (PKR). Paling kelakar dalam Dewan Rakyat pun guna bahasa pasar, kasar, lucah dan bahasa budak hip hop. At least guna Bahasa Melayu rasmi. Nak menjerit-melolong macam lontong pun orang tak kisah. Tak sesuai sebab umur YB pun dah matang dan bukan budak-budak lagi. Terutamanya dari pembangkang dalam UMNO.

      Padam
    3. DUN Rantau 30-40% ialah kaum India dan Cina. Tok Mat pesan macai BN dan PAS jangan keluar komen maki hamun kaum lain. Tok Mat tahu DUN Rantau sudah kurang bagi undi UMNO-BN masa PRU14. YB PAS pun sudah takut keluar kenyataan UMNO kahwin gay dengan PAS. Hadi jatuh hukum sumbang mahram walaupun TITM dan Tok Mat sudah pun jadi pengantin. Sangat jelas macai BN terpaksa beralah sebab Pemangku Presiden UMNO perlukan undi bukan Melayu untuk menang DUN Rantau.

      Kita sebagai Rakyat Malaysia dapat rasa keamanan dan perpaduan kaum selepas macai BN dan PAS tidak lagi memaki hamun kaum Cina dan India serta kaum lain di Malaysia. Terbukti macai BN dan PAS adalah rasis dan anti Islam yang tegar.

      Padam
    4. Kita tengoklah siapa akan menang. Klu ada yg masih rela kena kencing...undilah ph.
      Hihihihi...

      Padam
  3. Rupa-rupanya kes mahkamah Najib Razak di bawah skandal SRC dan skandal 1MDB menyebabkan masalah kewangan dalam UMNO - BN. Akaun Bank UMNO akan kekal dibekukan selagi kes mahkamah Najib Razak belum selesai! Ahli UMNO yang belum dibayar upah mereka atas kerja parti kena buat tuntutan segera sebab pemimpin UMNO BN sudah tidak dapat guna wang akaun parti sendiri angkara Najib Razak! Jangan tunggu sampai peruntukan YB UMNO disapu oleh kroni mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalah yb2 umno tak dpt claim itu cerita mrk. Nak melompat pegi parti kaya spt parti mat bunga....silakan.
      Yg pasti mrk bukan mewakili 1 undi utk rakyat krn mrk boleh dtg dan pegi. Yg penting kita tolak munafik kaki kencing dan puak kapir yg terbuka mghina agama.

      Padam
  4. Tak habis-habis lagi bawa masalah samseng Umno BN. Penyebab huru-hara di Malaysia Baharu ialah samseng Umno BN.

    Dengan Menteri dia kejar, anak siswa dan siswi pun samseng Umno BN nak buat hal. Samseng Umno BN langsung tak patuh Rukun Negara dan Undang-undang! Patut dihambat masuk penjara puak pengacau aka samseng Umno BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasanya klu para siswa angkat flash mob muka nobita terlentuk tido, kera lontong dap akan mengamuk...
      Gerenti bergegar dwn rakyat dgn samseng2 dap dan panxxx menyerang umno...hihihi

      Padam
    2. Paling lawak dgn bahasa pelat bangla dan cina zaman komunis mrk berhujah...
      Dibantu pulak nyonya buluh betong..menteri jaga telur..menteri kasut hitam..menteri hapus tolOL..menteri keta terbang..menteri bathtub..mempertahankan titik perpuluhan menteri jaga buku 3.5...hihihi

      Padam
    3. Kekanda cordoba pulak sedang mgilhamkan puisi buat adinda n...
      Dia taknak sebok...hihihi

      Padam
  5. Nurul kena bersedia mghadapi kekecewaan. Selagi dia masih bernyawa dan para kroni dan anak belum kekenyangan..
    Boleh baring, tido dan bermimpi.

    BalasPadam
  6. RAKYAT MALAYSIA TOLAK SAMSENG POLITIK UMNO BN.

    SAMSENG UMNO BN BUKAN WAKIL MELAYU ISLAM.

    SAMSENG UMNO BN MESTI DIHARAMKAN OLEH INSTITUSI ISLAM SELURUH DUNIA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasa aku klu muka mahdey dibuat muka penyamun badut oleh 6 kapir cina dlm majlis dihadiri oleh org2 melayu....gerenti mendidih tengok.
      Hihihi...

      Padam
  7. KITA TOLAK SAMSENG UMNO BN SAMPAI HANCUR.

    JANGAN BAGI MUKA PUAK SAMSENG UMNO BN.

    PUAK SAMSENG UMNO BN MESTI DIHALAU KELUAR DARI MALAYSIA.

    BalasPadam
  8. SAMSENG POLITIK UMNO BN BUAT HURU HARA.

    SAMSENG POLITIK UMNO BN BEKERJASAMA DENGAN TALIBAN.

    POLITIK SAMSENG BUKAN BUDAYA ORANG MELAYU ISLAM.

    BalasPadam
  9. Talibanisasi menjadi-jadi dalam politik Malaysia. Bahaya kalau taliban Malaysia jadi pengganas macam di New Zealand.

    BalasPadam
  10. Klu gambar kartun anwar sedang memuki sundal chinadoll sehingga tertinggal jam omeganya dijulang oleh 6 ekor budak2 cina...apa tindakan anda???
    A) Lakukan spt yg dilakukan oleh lokman adam.
    B) Mengucapkan tahniah
    C) Join sekali sambil bersorak2 riang
    Hihihi...

    Rasanya ramai puak yg kena kencing akan pilih B dan C.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak samseng politik UMNO BN jelas sangat berbahaya kepada Rakyat Malaysia. Mereka boleh berkelakuan ganas hanya disebabkan oleh kartun. Pihak berkuasa wajib ambil tindakan tegas. Malaysia negara hukum bukan negara puak samseng politik hingusan takut kartun?

      Padam
    2. BUDAYA POLITIK SAMSENG WAJIB DIHUKUM.

      ORANG AWAM, SISWA DAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA MESTI DIHORMATI.

      SAMSENG POLITIK WAJIB DITANGKAP DAN DIDAKWA.

      Padam
  11. Bodoh!!!
    Ko pegi kacau majlis orang memang sah bangang. Tipikal dapigs punya penyokong.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cina dapigs tongong!
      Sebijik macam cina dapigs demo Bershit 2.0
      Kena buat demo Bershit baru supaya cina2 tongong nie boleh buat demo besar-besaran. Letak tony puaka sebagai ketua mereka.

      Padam
    2. Samseng politik UMNO BN mendidih tengok kartun Najib Razak? Bahaya betul budaya politik samseng ala Taliban. Pihak berkuasa wajib ambil tindakan tegas sebab kes samseng politik UMNO BN makin menjadi-jadi. Dulu Pemuda UMNO desak Najib berambus dikejar dan ditarik, sekarang Menteri dikejar dan ditarik, Mahasiswa juga dikejar dan ditarik, siapa lagi akan jadi mangsa politik samseng UMNO BN? Jangan sampai setiap lapisan masyarakat ketakutan akibat budaya politik samseng UMNO BN yang dibiarkan tanpa sebarang tindakan TEGAS!

      Padam
    3. Menteri tisu mat bathtub...Hihihi

      Masyarakat tak takut pon dgn najib...
      Mahdey n nobita serta rakan2 jer yg meroyan sgt dgn najib.
      Najib bukan pm..bukan presiden umno..bukan ketua umum..
      Hanya seorg yb biase2jer...
      Kenapa takut sgt???
      Hihihi....

      Nak ambil tindakan tegas kpd umno???
      Ada ker 6 org anak cina dapigs tu mampus dikerja lokman adam???
      Hihihi...
      Tak sekejam arwah adib yg dibunuh. Apa tindakan tegas yg diambil oleh menteri pemecah perpaduan??? Apa tindakan tegas yg diambil oleh atok dgn kenyataan bangang menteri pemecah perpaduan???
      TIADA

      Udah2 ler... Cakap jer korang takut jadi keRAjaan sepenggal.
      Kurang2kan sikit buat fitnah tu...jgn ikut cara atok nyanyuk tu. Dia dan anak2 kaya raya. Dia buat fitnah pon..dia dpt untung. Anak2 dan kroni dpt untung.
      Ko buat fitnah dpt apa???
      Dosa jer...
      Apa2 pon makin bnyk fitnah dan penipuan jelas terbongkar sejak haprak jadi keRAjaan.
      Hihihi...harga telur pon tak mampu nak jaga.

      Padam
    4. MELAYU ISLAM MAHU KEAMANAN DAN PERPADUAN.

      MELAYU ISLAM TOLAK POLITIK SAMSENG MACAM TALIBAN UMNO BN.

      Padam
    5. Puak lgbt bershit 2.0 ciptaan haprak pon samseng.

      Padam
  12. Puak Talibanisasi UMNO BN nak bawa budaya politik samseng dalam Tanah Melayu. Orang Melayu Islam tak terima budaya samseng bawaan macai. Orang Melayu Islam tolak budaya samseng dan vandalisme. Puak samseng politik dalam UMNO BN jangan melampau batas. Negara Malaysia bukan negara untuk samseng politik aka pencuri berkuasa. Carilah negara lain macam Zimbabwe atau Israel wahai samseng politik UMNO BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg samseng cina taliban buat provokasi dlm mjlis umno patut diambil tindakan tegas.
      Mentang2 malaysia nie bapak dia punya...sukati jer dia nak terjah majlis org.
      Org yg tak ada agama aka kapir nie mana dia faham dan peduli maksud hormat-mghormati. Ada menteri pon hanya sijil terbang. Tak heranlah tak mampu mendidik para penyokongnya. Hihihi..

      Padam
    2. Kesian samseng politik takut dengan kartun. Sekarang ketar tunggu polis datang cari sekor-sekor samseng UMNO BN yang ketakutan menyorok. Ganas konon tapi pengecut. Hahaha.

      Padam
    3. MELAYU ISLAM TAK NAK POLITIK SAMSENG.

      MELAYU ISLAM TAK NAK UMNO BN.

      Padam
  13. Patutlah berani provoke majlis org rupa2nya anak buah superman hew kaki screw melayu tu....
    Hmmmm...tak heranlah berani dgn muka kulit babi tak malu langsung...hihihi
    Pengikut ajaran cina kapir dapigs rupanya...
    Taliban cina dapigs...hihihi

    BalasPadam
  14. Kes keganasan samseng UMNO BN makin teruk sekarang. Melayu Islam yang benci keganasan dan politik samseng wajib TOLAK samseng politik takut kartun. Hahaha.

    BalasPadam
  15. Rakyat Malaysia cintakan keamanan. Budaya politik samseng taliban UMNO BN tiada tempat di Malaysia, malah SATU DUNIA menolak politik keganasan seperti puak Taliban!

    BalasPadam
  16. SOKONG UMNO = SOKONG SAMSENG

    SOKONG BN = SOKONG KEGANASAN

    BalasPadam
  17. TANGKAP SAMSENG POLITIK UMNO BN.

    DAKWA DAN HUKUM SEBAGAI PENGAJARAN.

    SAMSENG POLITIK UMNO BN TIDAK BOLEH DIBIARKAN MENJADI-JADI DI MALAYSIA BAHARU.

    RAKYAT MENUNGGU DAN MEMERHATI PIHAK BERKUASA!

    BalasPadam
  18. DENGAR CERITA SAMSENG YANG MENJERIT BABI SIAL DALAM VIDEO KEGANASAN UMNO BN KEPADA SISWA SUDAH LARI.

    PERGI BATAM IKUT TONGKANG MASUK KALIMANTAN.

    SAMSENG YANG TARIK LEHER PULA SUDAH LOLOS MENYOROK KETAR DI GOLOK SIAM.

    GARA-GARA SAMSENG TAKUT DITANGKAP PIHAK POLIS.

    BETUL KE MACAI? SAMSENG APA LARI MACAM PONDAN? HIHIHI

    BalasPadam
  19. Samseng dah lari masuk gua. Kalau betul ada samseng sudah terlepas keluar negara, Ketua Polis wajib ambil tanggungjawab. Rakyat Malaysia tak boleh terima budaya samseng menjadi salah satu upacara rasmi parti pembangkang UMNO BN zaman Najib! Memalukan parti arwah bapak saja dapat anak macam Najib jadi penyamun dan samseng kampung.

    BalasPadam
  20. Akta Perhimpunan Aman sebelum ini sudah kalah bila di bawa ke Mahkamah. Ramai peserta himpunan Aman dibebaskan dan tidak ada keganasan berlaku. Polis jangan buat kerja sia-sia dan membazir wang cukai rakyat. IO jangan ingat Rakyat terutamanya Melayu Islam boleh terima jika samseng tidak ditangkap dan didakwa. Rakyat sedang memerhati dan akan bertindakbalas jika ada unsur rasuah dan salahguna kuasa! Waspada wahai pembangkang UMNO BN yang menyokong samseng dan keganasan!

    BalasPadam
  21. Samseng cina kapir dapigs provoke majlis org patut dihantar balik ke china.Mereka tiada tempat di negara ini.
    Kalau ada karikatur guan eng kencing kepala mahathir rasanya puak haprak akan ketawa jer. Hihihi

    BalasPadam
  22. Samseng UMNO BN tidak dikenali oleh bossku. Sia-sia ada kad ahli UMNO exboss sendiri pun tak tahu kau ahli. Macam air mani yang terbuang kata Nik Abduh. Tapi ini lagi sadis. Air mani samseng yang terbuang terus jadi Sajat. Hahaha.

    BalasPadam
  23. Tapi samseng UMNO BN jangan kecik hati. Niat bosskau nak bersih nama UMNO dari perangai samseng kau patut dipuji. Samseng macam kau tak ada institusi nak sebab kau punca huru hara dan keganasan. Tempat kau bawah tapak kaki bosskau dan bila tunjuk muka cuma nampak asshole bosskau. Jadi tak hairan samseng macam kau tiba-tiba bosskau tak tahu bukan ahli UMNO. MT UMNO Lobakman bila kau kena pecat? Tiba-tiba jadi pejalan kaki lalu lalang yang bergaduh dengan pelajar Universiti. Kutu berahak ke? Hahahaha.

    BalasPadam
  24. Cina dapigs bangang!!!
    Lain kali angkat placard mansuh tolOL..mansuh ptptn..minyak rm1.50..kos sara hidup meningkat..janji tak tunai dan bnyk kencing.
    Ini angkat placard ttg 1mdb tapi kes tgh bicara oleh mahkamah haprak. Baik cina dapigs tu jadi pendakwa dan hakim...hihihi

    Angkat sekali placard gone eng kencing kepala melayu..cina dan india ker...hihihi

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive