Iklan Penaja 1

Picture

Rabu, Ogos 15, 2018

Pendaftaran i-Suri KWSP bermula hari ini

Pendaftaran i-Suri KWSP bermula hari ini
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengumumkan pendaftaran Caruman Sukarela Insentif Suri (i-Suri) boleh dibuat mulai hari ini.
Mereka yang layak boleh mendaftar sebagai ahli KWSP untuk menyertai i-Suri dengan mengunjungi mana-mana 67 cawangan KWSP di seluruh negara.
Dalam kenyataan hari ini,  KWSP berkata suri rumah, balu dan ibu tunggal yang profil mereka didaftarkan di Pangkalan Data Kemiskinan Nasional (eKasih) boleh menyertai i-Suri dan membuat caruman minimum RM5 setiap bulan ke akaun simpanan persaraan mereka bagi melayakkan menerima insentif kerajaan RM40 setiap bulan yang dimasukkan ke akaun KWSP masing-masing.
Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif KWSP (Operasi), Datuk Mohd Naim Daruwish berkata pembukaan pendaftaran i-Suri itu susulan pelancaran Insentif Suri Rumah oleh Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail di Persidangan Keselamatan Sosial Antarabangsa KWSP 2018, minggu lepas.
Beliau berkata individu yang menepati kelayakan dan membuat pendaftaran i-Suri akan menikmati manfaat sama seperti ahli KWSP iaitu dividen tahunan ke atas simpanan persaraan, pengeluaran umur 50, 55 dan 60, bantuan hilang upaya serta bantuan kematian.
Kenyataan itu berkata statistik eKasih menunjukkan 221,890 suri rumah, 98,536 balu dan 28,116 ibu tunggal daripada segmen masyarakat miskin tegar layak menerima insentif kerajaan itu setelah mendaftar untuk i-Suri.
Untuk maklumat lanjut mengenai eKasih, orang ramai boleh menghubungi Pusat Panggilan Kerajaan Malaysia (MGCC) di talian 03-8000 8000.
Penjelasan mengenai produk dan perkhidmatan KSWP boleh didapati dengan menghubungi Pusat Pengurusan Perhubungan di 03-8922 6000 atau rujuk laman sesawang www.kwsp.gov.my serta kunjungi mana-mana cawangan KWSP.
mdl

Picture

19 ulasan:

  1. Pendaftaran i-lgbt utk macai2 yg menyokong anak BAPAK SEGALA TOLol dah dibukak juga kan????
    Hehehehehehehe.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. perangai manusiakah,perangai binatangkah kamu ni?

      Padam
    2. Manusia yg kencing rakyatnya setelah berkuasa adalah binatang....
      Menipu rakyatnya dgn mengatakan negara akan bangkrap ttp berusaha mencipta kemelut baru dgn memanipulasi situasi semasa demi kuasa dan harta adalah binatang.
      Hanya binatang jer yg akan rela dikencing oleh binatang....hehehehehe

      Padam
    3. Kepakaran Macai fakenews. Sebar fakenews ler. Kehkehkeh.

      Macai fakenews bad news. Penyokong Pas yang viral lawak ubahsuai kes LGBT sudah mula tukar cerita kepada nasihat dan tazkirah. Alhamdulillah kepada member group whatsapp penyokong Pas yang mula faham isu.

      Tapi bad newsnya macai fakenews sudah ditolak penyokong Pas. Macam mana nak sebar fakenews lagi? Kena cuba cara lain macai. Hehehehehehe...

      Padam
    4. Dulu puki... bangang dlm haprak kata akan mansuhkan TOLol....
      Bila kerajaan bn kata rm400billion diperlukan utk bailout....meroyan babi2 bangang dlm haprak kata fakta tu fake....
      Siap kata mrk boleh bailout jauh lebih murah dan dgn kadar yg segera jika jadi kera....
      Skrg bila mrk jd KERAjaan mrk bagi alasan yg sama spt kerajaan bn TAPI babi2 bangang dlm haprak yg pernah jadi gila babi semua diam membisu.
      Angka bailout KERAjaan haprak rm400billion....

      Tiada yg meroyan..tiada yg kata fakenews krn mrk sedar mrk juga kaki penipu mcm BAPAK SEGALA TOLol...

      Hehehehehehe......

      Padam
    5. Be eNd hanya berjaya mansuhkan 3 tol Lebuhraya EDL, Sungai Rasau dan Batu Tiga dengan kos pampasan hampir 3b.

      Dalam Bajet 2018, perjanjian konsesi tol yang lain mungkin dilanjutkan tetapi semua isi perjanjian dibawah Akta Rahsia Rasmi.

      Kalau macai fakenews boleh tahu BN perlukan 400b untuk bailout tol, mesti macai fakenews sudah boleh dikenakan dakwaan bawah OSA semasa zaman Kleptokrat Sial. Sekarang nilai bailout konsesi tol diumumkan tanpa perlu sekatan lagi.

      400b perjanjian konsesi terbaru. Hebat Kleptokrat Sial Najib Tun Razak buat nego. Itulah harga yang Rakyat bayar sebab angkat pencuri sebagai PM dulu.

      Padam
    6. Waktu jd pembangkang...babi2 haprak semuanya hebat dlm matematik dan perundangan.

      Bila dah jd KERAjaan...semuanya jd pemalu dan BANGANG!!!!!!

      Nasiblah dpt yb2 bermusim dan penakut dgn klepet tua....hehehehehehehe

      Padam
    7. Tony pua kata rm25b utk ambil alih TOLol...
      Baru Bian kata rm400billion....

      Fakenews ker.....hehehehehehehe

      Padam
    8. https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2018/08/367496/kerajaan-tangguh-cadangan-hapus-tol

      Padam
  2. Gaji dan elaun mahal, rakyat yang tanggung, itu aje yang mampu dilakukan oleh TPM, salah satu sebab mengapa Islam melarang wanita jadi pemimpin....lemah......kehkehkeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan shj lemah....nak tunaikan janji pon dgn plbagai alasan ttp GILA pula nak buat kereta ke3....BANGANG!!!!

      Ko dulu jaga proton pon hancusss....
      Rm13.5billion disalur utk bantu dan bailout proton sejak 1985 sehingga ko kluar dari proton tapi hakikatnya proton tak ke mana2 pon!!!!!!
      Kali terakhir hampir rm3billion diminta dpd kerajaan konon nak buat eco car dijana letrik.Mana kereta tu!!!!!
      Ko hanya guna kepala batu ko nak majukan proton????!!!!!

      Tak payahlah buat beban baru...proton dah ada rakan strategik baru.Tak payah memanipulasi nasionalisme dan patriotik dlm kerjasama syarikat luar dlm proton.Biar mrk bergerak tanpa campurtangan ahli politik bangang mcm ko....hehehehehe

      Ko pon bukan patriotik sgt pon...keta2 ko dan keta sport dan mewah anak2 ko rega jutaan ringgit bukan proton pon.

      Kedai roti ko yg bangkrap bukan asal malaysia pon.Klu nak patriotik..jual jer kuih..roti asal malaysia.
      Itu pon kedai roti boleh bangkrap....hehehehehe

      Padam
  3. Macai fakenews sejarah kereta elektrik berubah sejak 2008 bila Tesla Motor guna Lithium ion sebagai bateri. Kajian dibuat sejak 2004.

    Sebelum itu, semua rekaan kereta elektrik yang dibuat telah ditarik balik daripada pasaran US. Kalau Tun guna duit untuk eco car elektric sebelum 2003 kita boleh katakan hanya sebagai penyelidikan sebab teknologi Lithium ion sebagai bateri kereta belum dibangunkan sepenuhnya.

    Sekarang kalau Tun nak mulakan eco electric car sepatutnya kita sebagai Rakyat berikan sokongan. Sebab apa?

    PASARAN KERETA ELEKTRIK DUNIA
    Pasaran Tesla global mencecah 250,000 unit pada September 2017. Pasaran Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance mencapai 500,000 unit dijual pada Oktober 2017. Tesla menjual 200,000th Model S dalam suku akhir tahun 2017. Jualan Global Leaf melebihi 300,000 unit pada Januari 2018.

    NEGARA LUAR BERCADANG HARAMKAN PENGGUNAAN PETROL & DIESEL
    Norway - 2025, China - 2030, India - 2030, Germany - 2030, France - 2040, Britain - 2040 atau 2050.

    Rancangan Tun M sejak sebelum 2003 untuk bangun kereta elektrik nasional ialah rancangan negara maju!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maju tak maju...mana keretanya????
      Bukan sikit duit buat RnD tapi keta tak siap2....

      Cukup2lah bagi alasan...
      Dia bukan ada akal otak org bisnes...
      Dia klu mengutuk..memfitnah..menipu mmg sesuai dgn kekayaan dan jwtn dia skrg....

      Sejarah dah membuktikan yg dia sah gagal.Rm3billion dah diberi kpd proton ketika dia jd punaisihat tapi keta letrik tu tak wujud pon....
      Belum lagi rm10billion yg diberi sblm itu utk membantu proton.

      Kedai roti lagi gagal dan bangkrap...ini kan pula bisnes keta.
      Pisang jgn berbuah 2 kali oleh si BANGANG yg sama...

      Klu nak negara kita guna eco car....turunkan cukai dan bawa masuk berjuta2 bijik ke malaysia dan bukannya naikkan cukai bangang keta2 import.

      Mahdey dah gagal dlm bisnes keta...rm13.5billion wang rakyat hilang krn kebodohan strategi dia.
      Baik bagi peluang pd perodua atau proton buat eco car dpd mencipta musibah baru.

      Senarai kegagalan mahdey dlm bisnes agak pjg dan tak perlu diberi peluang kedua.

      Baik dia tunaikan janji2 haprak dpd membangangkan rakyat dgn bisnes bangangnya!!!!!

      Kedai roti pon lingkup ada hati nak buat bisnes lain...
      Tangan dan mulut bnyk mganiaya org...buat bisnes pon tak berkat....

      Hehehehehehehehe.....

      Padam
    2. Kau faham ke Lithium ion bateri apa samdol? Teknologi baru tahun 2008 digunakan pada kereta. Kereta elektrik sebelum itu bukan untuk pasaran dunia lagi.

      Kalau tanya mana kereta elektriknya, lebih baik kau tanya mana Kilang Pengeluar terus. Semua kilang pengeluar kereta elektrik ada di negara maju. Jepun - Mitsubishi, US - Tesla & Global Leaf, France - Renault. Jadi mana kereta elektriknya macai?

      Cuba kau tambahkan semua unit kereta elektrik yang telah dijual tahun 2017 - 2018? Pasaran mereka sudah bermula 2008. Malaysia baru nak mula sekarang.

      Padam
    3. Yang gagal cuba semak Geely Automotive. Rekaan kereta mereka pernah dikritik sebab menyamai rekaan Rolls Royce, Toyota dan Citroen.

      Mereka naik sekarang sebab beli teknologi luar seperti Volvo dan Lotus. Sekarang Proton pun dah kena beli. Inikan ciplak idea Tun?

      Yang terbaru CEO Geely maklum nak rekabentuk kerata Proton yang boleh terbang. Aku tak pasti macai fakenews rasa ini satu kegagalan atau kejayaan, tapi kalau berjaya lesen memandu di seluruh negara kena ditambahbaik dengan keupayaan pilot. Hehehehehehe...

      Padam
    4. Lantaklah....yg pasti dan sah skrg mahdey dah gagal!!!!!!
      Hehehehehehehe....

      Kedai roti pon bangkrap...apatah lagi keta ke3....
      Klu tak kerana wang rakyat...proton dah lama terkubur...

      Hehehehehehehe....

      Padam
    5. Tak payahlah sebok dgn kereta ke3....
      Bangang tetap bangang klu idea autokrasi dan kleptokrasi msh dlm hati...

      Klu perjanjian TOLol pon berat sebelah yg menyusahkan rakyat...apatah lagi perjanjian membina keta ke3 dgn pihak luar.

      Baik tunaikan janji2 dpd membangang dgn keta ke3.....
      Hehehehehehehehe

      Padam
  4. Kajian lgbt...

    3% sokong anak mahdey
    97% sokong dr ilyani....

    Tahniah rakyat malaysia...
    Kpd penyokong tegar lgbt dlm haprak...jangan nangis

    Hehehehehehe....

    Kita tak pernah mendrikriminasi mrk tapi kita tak mahu mrk diiktiraf dan disantuni seolah2 budaya mrk tu halal dlm agama dan tatasusila negara kita.

    Mujahid dan macai2 haprak...klu nak mendekati mrk jangan takut menyebut secara terbuka....lgbt HARAM dlm agama Islam dan semua agama di malaysia.....
    Mgkin di negara lain dibenarkan....hehehe

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive