Sabtu, Disember 10, 2016

PRU14 : Umno danPas diramal akan tubuh kerajaan campuran

Tan Sri Chua Soi LekTan Sri Chua Soi LekUmno dan Pas kemungkinan besar akan berkongsi kuasa politik dengan menubuhkan kerajaan campuran sekiranya BN terus mempertahankan pemerintahan pada PRU14.
MCA, Gerakan, MIC dan lain-lain parti komponen BN akan terus kekal bersama, tetapi parti-parti ini akan terpinggir dalam arus perdana politik negara.
Demikian ramalan dibuat bekas Presiden MCA, Tan Sri Chua Soi Lek kepada Sin Chew Jit Poh ketika mengulas mengenai hubungan yang semakin rapat antara pemimpin Umno dan Pas sejak kebelakangan ini seperti dipetik Sinarharian hari ini.
Beliau berkata, selepas Umno bekerjasama dengan Pas, dasar negara akan lebih Islamik dan Umno akan terus memperkukuhkan kedudukannya dengan mengutamakan kepentingan kaum Melayu.
"Umno dan Pas sudah jelas akan terus bekerjasama dan bersatu hati dalam isu perpaduan umat Islam. Kedua-dua parti ini juga diramalkan akan bekerjasama dan mencapai kata sepakat dalam pengagihan kerusi dalam PRU. Mereka akan berkongsi kerusi ataupun mungkin sengaja mencetuskan pertandingan tiga penjuru di beberapa kawasan.
"Bagaimanapun, Pas tidak mungkin akan menyertai BN memandangkan penyertaannya ke dalam BN mesti mendapat persetujuan daripada 13 parti komponen BN terlebih dulu," kata bekas presiden MCA itu.
Menurut beliau, jika Umno dan Pas berganding bahu menghadapi PRU14, mereka pastinya akan mempunyai laluan mudah untuk menerajui kerajaan negeri di lima negeri yang mempunyai majoriti pengundi Melayu iaitu Kelantan, Terengganu, Perlis, Pahang dan Kedah.
"Kelima-lima negeri pula mempunyai 54 kerusi parlimen dan dijangka Umno serta Pas akan menang 48 hingga 50 kerusi daripadanya. Selain itu, di Sabah dan Sarawak mempunyai 56 kerusi parlimen.
"Sekiranya Umno dan Pas berjaya memenangi 50 daripada 56 kerusi itu, ini bermakna semakin mudahlah Umno untuk mengekalkan kuasa dengan membentuk kerajaan campuran bersama Pas," katanya.
mdl

IKLAN BERBAYAR 
Image result for bukti gaji tone excel

59 ulasan:

  1. Kerajaan campuran parti penyamun dan parti penyangak agama.

    BalasPadam
  2. Berlapang dadalah dan berjiwa besar jgn berburuk sangka ..umno dan pas perlu bergabung untuk kemenangan islam kerna islam rahmat kepada semua umat. Kita bukan nye nak menongkat langit bila lagi masanya untuk melihat bangsa melayu bergabung dibawah satu aqidah .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya walaun2 biol yg masih menyokong Pas. Umno parti perompak negara, pemimpinnya zalim dan menindas rakyat marhaen. Pas bersubahat dgn pemerintah yg zalim. Pas parti jual agama mencemarkan Islam yg mulia.

      Padam
    2. Berlapang dada lah jugak menerima pemimpin rasuah..

      Padam
    3. Islam x ajar kamu zalim pd rakyat..seleweng duit..rasuah..jual agama utk kepentingan diri..

      Padam
    4. Umno zalim??
      Rasanya mahdey simamak kerala yg comolot dgn kit sial lagi zalim.Skrg nie korang sembah dan sayang dan klu boleh dijilat taiknya.
      Klu dh hamba abdi dapigs...mmg hamba abdi selamanya...
      kahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    5. Umno parti penyamun comolot dgn parti penyangak jual agama Pas. Lebai2 Pas dah jd ularmak penyamun tarbus.

      KAHKAHKAH

      Padam
  3. Lebai2 jual agama dlm PAS keliru antara iman atau dedak ketua penyamun negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang tak kelirunya apabila iman dikawal oleh penyembah berhala.

      Padam
    2. ye lah mcm yg PASPIGS buat di Selangor..kan! keliru antara iman dan penyembah berhala DAP.

      Padam
    3. PAS ni dah teruk dan sesat. Dedak dari ketua penyamun UMNO dia nak. Dedak dari pemyembah berhala DAP pun dia balun.

      Hanya walaun2 biol yg masih sokong Parti Ajaran Syaitan ni.

      Padam
    4. Cai...di selangor sapa mb????
      Dapigs dgn pgayR hanya jaga hati pas krn takut pas gabung dgn umno.
      Bukan tak tahu taktik mb seks jamban selangor nak jaga hati pas.
      Dapigs terpaksa ikutlah.Klu tak hilang mata pencarian utk dana pru14.

      Padam
    5. Pas takde kemaluan. Di Selangor sanggup jd penyembah kafir DAP. Letak jawatanlah dlm exco negeri dan lantikan2 politik kalo Pas ada maruah. Apa kena mengena dgn Azmin. Pas berambus, Selangor ttp milik PH.

      Padam
  4. Kenapalah bangang sgt org Melayu yg Percaya kerajaan umgok ni gst dh menyusahkan kita n pas dh khianat undi nk sokongan wat pa lagi .ada lagi parti yg layak dan mewakili Melayu ..xkan nk sokong lg ..

    BalasPadam
  5. Kenapalah bangang sgt org Melayu yg Percaya kerajaan umgok ni gst dh menyusahkan kita n pas dh khianat undi nk sokongan wat pa lagi .ada lagi parti yg layak dan mewakili Melayu ..xkan nk sokong lg ..

    BalasPadam
  6. Ulamak Pas terhegeh2 nak bekerjasama dgn parti penyamun Umno. Jadilah mrk ulamak2 penyamun tarbus.

    BalasPadam
  7. Ularrrrrrrrrrrrmak..
    Politik yg bertopengkan agama.

    BalasPadam
  8. X sabar nk tengok penyamun dan penjual agama bersanding..nanti keluar setann

    BalasPadam
  9. Puak PANtat dan pgayR nak bersanding dgn dapigs kira oklah....hehehehe
    Oppss..salah.
    Jadi hamba dapigs!!!
    Mana standard korang nak berdiri sama tinggi dgn dapigs...hehehe
    Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Indahnya bahasa bila puak penyamun negara dah bekerjasama dgn puak jual agama..kahkahkah

      Di Selangor PASPIGS sanggup jd hamba dapigs!!

      Parti Ajaran Syaitan..PAS
      Utk Melayu No Otak..UMNO

      KAHKAHKAH

      Padam
    2. Yang paling teruk...PANtat dan pgayR....hamba abdi dapigs dulu..kini dan selamanya.

      Bukan shj di selangor...1malaysia puak PANtat dan pgayR hanya hamba abdi kpd dapigs...hehehehe
      Kenyataan yg terpaksa diterima...

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    3. Mcm biasa.walaun xda hujah kukuh mula lah mencarut. Hari2 melancap sambil mencarut tu kan hobi walaun. Tu sbb otak bebal.kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    4. Mcm biasa walaun PANtat dan pgayR sihamba abdi dapigs puak pendubur dan pemuki suka tabur fitnah.Tu sbb otak tolol n vangang.
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Lupa...mat lancap dpn komputer dulu kan puak lgbt penyembah gay tua..
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    5. Biasala walaun dan melucah berpisah tiada. Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  10. Moga dirahmati ppbm dan harapan menang pru14..kepada semua rakyat malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya org gila jer yg nak puak kaya raya penyamun besar simamak kerala jd wakil rakyat mrk.Pegi matilah ko munafik sial!!!!

      Padam
    2. Parti Ajaran Syaitan..PAS

      United Menyamun Najib Organisation..UMNO

      KAHKAHKAH

      Padam
  11. Tak taulah kalau PAS dah melupakan atau memaafkan UMNO tentang peristiwa-peristiwa hitam yg telah dilakukan oleh UMNO terhadap partinya. Atau buat-buat lupa. Kita saksikan kesudahannya nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak taulah klu pakatan haprak dh melupakan atau memaafkan mahdey simamak kerala ttg peristiwa2 hitam yg dilakukan oleh mahdey simamak kerala trhdp mrk.Atau buat2 lupa.Kita saksikan kesudahannya nanti..hehehe

      Hmmmm....sebagai bekas ahli pgayR....tak nampak dendam pon antara mrk krn taik2 dlm umno yg dibenci pas dh buat parti bunga.Dan taik2 dlm pas pon dh buat parti muka PANtat.
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Yang nyata...haramjadah dapigs dah comolot dgn BEKAS haramjadah umno....cantik.
      Dah jadi bhn maharaja lawak...
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    2. Pe punya bangang walaun diatas.mahathir dulu pm umno.skrg mahathir xda jwtn pun dh keluar umno pun dan jadi pembangkang...kalau itu pun walaun xleh nk pikir xtau la aku tahap mana bebal nyer walaun2 pigs ni.Kahkahkah

      Padam
    3. PasPigs jd macai dapigs pengelap bontot dapigs selangor xnk cter plak yer walaun.kihkih.kalau yg bodoh tu sah mesti walaun
      Kihkih

      Padam
  12. Beruntunglah sesiapa yang jadi pemimpin Pakatan Hambar, boleh mencipta fitnah sesuka hati dan boleh melakukan rasuah pada bila2 masa.

    Apabila ditangkap dan didenda kerana fitnah dan rasuah, Pakatan Hambar akan melancarkan
    "Tabung Derma" dan bersolidariti dengan perasuah dan penfitnah.

    Macai2 yang dilanda kebodohan tanpa berfikr panjang dan tanpa mengambil kira dosa pahala akan terus menderma kepada perasuah dan penfitnah, dengan perasaan yang amat bangga sekali macai2 akan bersolidariti dengan mereka yang kerosakan akhlak.

    Kepada macai2 yang budiman, fitnah tetap fitnah dan rasuah tetap rasuah walaupun kalian bersolidariti dengan mereka.

    Ianya tidak mampu untuk menyucikan dosa2 mereka, perbuatan kalian yang sia2 umpama manusia yang dilanda kebodohan, biarkan mereka menerima hukuman kenapa pula kita perlu bersubahat dengan pemimpin korup dan penfitnah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah.xda modal ke walaun.kahkakakah.bodo mcm telooo.kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    2. walaun biol paspigs parti derma tin milo dah malu..tu yg membebel pjg2 mtk perhatian..kesiannn..

      KAHKAHKAH

      Padam
    3. Walaun pigs dh xpakai tin milo dah.depa dh kenyang dedak 90juta campur lg komisen haram balak kelantan.... Pas for dedak...

      Padam
  13. Wahai sitolol dan sivangang PANtat dan pgayR.....
    Nak tanya korang ikhlas lah...korang seronok ker mahdey join pakatan hambar/haprak????

    Sblm nie bukan main lagi para waris gay tua menjauhkan diri dari mamak kerala nie.Siap dgn para waris & macai lgbt minta syarat bhw segala tuduhan liwat dpd mamak kerala ke atas gay tua adalah fitnah semata2.ADA KERRRRR???Hehehehe

    Yang jelas dan nyata...semuanya dh comolot dgn mamak kerala setelah kena penampar jepun oleh bapak dapigs.Terpaksa akur dan tunduk dgn dapigs...hehehe.
    Mcm tersipu2 jer waris gay tua comolot dgn mamak kerala...hehehe.Jelas mrk tak ada pendirian..prinsip dan maruah langsung.Standard penjilat taik mamak kerala.

    Kenapa?????
    Sebab bapak dapigs lebih kuat dan lebih berkuasa dpd PANtat dan pgayR.
    Atau...mamak kerala lebih berkuasa dlm menentukan nasib pakatan hambar/haprak.

    Dengar cerita...pakatan mamak n tokong mencadangkan siboboi sebagai pm dan timblan pm dari dapigs.Klu begitu ideanya...maka mati meroyan gay tua dlm penjara.Mgkin ramai pengikut2 lgbt akan gantung diri....hehehehe
    Kena main belakang ler gay tua...
    kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    Nampaknya kemelut dlm pakatan hambar/haprak makin berat dgn kemasukan parti bunga....hehehe
    Jelas dan nyata...PANtat dan pgayR tetap hamba abdi dapigs dulu kini dan selamanya....hehehe
    Hanya mampu angguk2 kepala jerr...
    kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaun biol paspigs taip pjg2 merapu dah mcm terlebih mkn pil kuda.kahkahkah

      Apa pendapat walaun biol..PASPIGS sanggup jd pengelap bontot dapigs di Selangor?!

      KAHKAHKAH

      Padam
    2. Biasalah.walaun kejenye melucah dan melancap jer ikut tuan guru al tontowi. Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    3. Mati meroyan mat gay dlm penjara mengenang nasibnya....
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Dulu main belakang...
      Skrg kena main belakang....
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Hidup Mahdey!!
      Hidup Boboi!!
      Hidup Altokong!!

      Mati meroyan mat gay!!
      Mati gantung diri puak lgbt!!
      Mati jd hamba abdi puak PANtat!!

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Padam
    4. Gelak sakan aku melihat para hamba abdi dapigs....
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    5. Betul tuu..kita gelak sakan ramai2 tgk PASPIGS jd hamba abdi dapigs di Selangor..

      KAHKAHKAH

      Padam
  14. Grup sblh send gambar mesyuarat ajk pemuda PANtat.Ingatkan seribu org...hanya beberapa ekor jer...
    Mesyuarat dlm bilik sebesar kelas tadika....
    kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    Sana sini mengaku ahli mrk ramai..hehe
    Klu mat sabun kentut dlm bilik tu...mati sesak nafas mrk.
    kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org pas suka mencarut. Hampir maghrib mlm tiba hidup diakhiri dgn carut.

      Padam
    2. Ya...catatan carut tu tertulis oleh malaikat.

      Padam
    3. Bahasa walaun penjual agama Pas mmg suka maki mencarut selalu..byk auta lg merapu.

      tuan guru kencing berdiri, walaun2 biol kencing berlari..

      KAHKAHKAH

      Padam
  15. Salam semua,

    Lama tak dengar berita?

    Kawan kita Tanpa Nama makin mencarut nampaknya!!!

    Maklumlah orang bodoh tak ada otak hahahhaha!!!

    Sorrylah busy sikit sekarang.

    Surah An-Naba ayat 35 bermaksud lebih kurang tiada mereka mendengar kata-kata yang sia-sia dan dusta. Ini bagi menerangkan sikap ahli syurga.

    Kalau En Tanpa Nama tu mencarut itu bukan sikap ahli syurga itu sikap ahli neraka!!!

    Patutlah beliau masuk parti Babi (PIGS) hahahhaha!!!

    Nak cakap orang gay apa bukti kau????

    Dah tak ada bukti sanggup kau jadi fasik semata-mata ikut darah muda kau???

    Kau tu bukan cerdik pun aku tahu, kerja pun entah apa-apa, entah-entah satu keluarga pun tak pernah masuk universiti, nak mencarut konon!!!

    Kau ingat kau bijak??? Ikut Surah An-Naba kau dah termasuk tanda-tanda ahli neraka tau!!!

    Laknatullah sebagai babi lagi!!!

    Baik kau bertaubat!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedara, kalau nak menggunakan ayat-ayat Al-Quran sebut lah dengan cermat dan betul surah dan ayat serta keterangan yang jelas, jangan main hemtam ikut suka je.

      Padam
    2. Mcm yg Hadi dan ostad2 Pas selalu buat..putarbelit guna ayat2 Al Quran..main hentam ikut suka nafsu politik lebai2 jual agama..

      Padam
    3. Buktikan, TGHA putar belit ayat Quran, surah mana dan ayat keberapa?

      Padam
    4. Ayat2 yg digunakan nobody aka sitolol nyata gaya penulisan seorg gay.
      Ko nak mtk org bertaubat???
      Bolehhhh....dgn syarat gay tua bersumpah laknat tak pernah memuki chinadoll dan mendubur pmbantu peribadinya DAN simamak kerala mengaku bhw dia hanya memfitnah gay tua sbg pendubur dan pemuki.
      Mudah jer syaratnya...
      Klu tak...sampai dia mati meroyan dlm penjara pon akan dikenang sbg pendubur dan pemuki..
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    5. Walaun yg melucah dan melancap 24hours tetiba suruh org lain bertaubat...mabuk ketum ka walaun oiiiii..kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    6. Apa akhlak pas ni mencarut je keje nye.xrisau ke sedang mencarut tu malaikat ambil nyawa....mati dlm keadaan mancarut..bukan mati dlm keadaan mengucap....byk2 istigfar wahai macai pas...

      Padam
    7. Sikit2 mencarut...tu jer jwpn puak tolol dan vangang.Dh suruh org bertaubat tapi sipemuki dan pendubur tak sanggup bersumpah laknat.Simamak kerala pula bila nak mengaku semuanya adalah fitnah thdp gay tua.
      Patut pon digelar pakatan hambar/haprak.Sah korang hanya hamba abdi pengelap bontot dapigs dgn tisu jamban.

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    8. Puak tolol dan bangang ada ramai dlm Pas dan Umno..sah walaun biol dan Pas jd hamba abdi pengelap bontot dapigs dgn tisu jamban di Selangor.

      KAHKAHKAH

      Padam
    9. En. Tanpa Nama,

      rujuk tafsir Di bawah naungan Al-Quran karangan As-syahid Syed Qutub!!!

      Jangan jadi bodoh dan pemalas macam penyokong PAS dah beri ayat Al-Quran pun macam bodoh nak ikut syaitan jugak!!!

      Islam apa bodoh macam tu???

      Padam
    10. En. Tanpa Nama,

      Hadis berkenaan orang mukmin tidak di patuk ular dua kali. PAs cakap hadis tu terpakai untuk orang kafir je kalau kena tipu dengan orang Islam tak apa.

      Itu menunjukkan orang PAS bodoh!!!

      Padam
    11. En. Tanpa Nama,

      Apa bukti telusan saya seperti seorang gay???

      Adakah saya kata dalam surah An-Nur ayat 4 kita dilarang menuduh orang berzina atau meliwat tanpa bukti itu gay ke orang Islam???

      Kau tu dah bodoh sangat dulu belajar bangang masuk universiti tak pernah lepas cakap macam-macam, kau tu dulu pelajar junior tahfiz yang dilancap senior ke???

      Sebab kau dah dilancap senior, kau nak tuduk semua orang kena lancap macam kau???

      Akal kau kat mana???

      Universiti mana kau belajar dulu bodoh sangat macam ni???

      Tak kisahlah kau nak gelak!!!

      Ciri-ciri ahli neraka ada pada kau!!!

      Allah dah laknat dan sumpah Parti kau sebagai BABI (pigs)!!!1

      kau tu najis berat, tak cukup-cukup lagi ke???

      Memang nak masuk neraka sangat dah biol macam tu???

      Padam
    12. En. Tanpa Nama,

      Datuk Mustafa Ali ada vidoe seks!!!

      Nasrudin HAsan At-Tantawi ada kes tengok video lucah di Germany!!!

      Mokhtar Senik Dewan Ulama PAS PAhang ada perbualan lucah dengan janda anak satu nampak dada!!!

      Sekarang aku cabar kau yang bangang masuk universiti pun tak layak suruh mereka sumpah laknat!!!!

      Kau ni ada telur ke macam pondan???

      Tapi yang pasti Allah dah sumpah dan laknat parti kau dan kau sekali sebagai BABI (PIGS)!!!

      Kau tak cukup-cukup ke dihina Allah macam tu sekali???

      Ke kau memang suka dipanggil BABI????

      Ke kau memang BABI???

      JAWABLAH WAHAI BABI!!!

      Padam
    13. Kahkahhkahah.terdiam terus walaun...xkan nangis kot walaun. Kahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng