Sabtu, Disember 31, 2016

Hot!! : Pas semakin terpinggir, ahli semakin keliru

Penyokong bawahan Pas kini keliru ke mana mereka mahu di bawa dalam pilihan raya umum akan datang.Penyokong bawahan Pas kini keliru ke mana mereka mahu di bawa dalam pilihan raya umum akan datang.
Pas kini semakin terpinggir dari arus perdana politik tanah air manakala ahlinya pula keliru dengan apa yang hendak dibawa oleh pimpinan parti itu, kata penganalisis politik.
Menurut kajian lapangan yang dibuat oleh Ilham Centre, ahli Pas tidak tahu ke mana hala tuju Pas sebenarnya menjelang pilihan raya umum akan datang, samada akan bersama dengan Barisan Nasional (BN) atau pembangkang.
Pas kini terpinggir dari arus perdana politik, dakwa Hisomuddin BakarPas kini terpinggir dari arus perdana politik, dakwa Hisomuddin BakarPengerusi Eksekutif badan kajian bebas itu, Hisomuddin Bakar berkata, kebanyakan ahli bawahan Pas tidak setuju dengan pendekatan kepimpinan parti itu yang dilihat sukar untuk bekerjasama dengan parti pembangkang yang lain apatah lagi mahu bekerjasama dengan Umno dan Barisan Nasional (BN).
"Ahli bawah yakin, suasana tidak akan memihak mereka jika berlaku pertandingan tiga penjuru dan mereka lebih setuju dielakkan perkara itu dengan memastikan berlakunya pertandingan dua penjuru pembangkang melawan BN," katanya.
Tetapi katanya, dasar yang dibuat oleh Pas untuk tidak mahu sekali-kali bekerjasama dengan DAP dan Amanah menyusahkan Pas sendiri.
"Tindakan pimpinan Pas meletakkan dasar tidak akan sekali-kali bekerjasama dengan DAP dan Amanah dari awal-awal lagi bagi saya adalah satu kesilapan.
"Ini kerana, politik ini adalah serba mungkin. Apabila sudah dijadikan dasar tidak akan bekerjasama dengan DAP dan Amanah, ia menyebabkan pergerakan Pas akan terhad dan terkongkong dengan perkara ini.
"Jika tiba-tiba boleh pula bekerjasama dengan kedua-duanya, Pas akan dilihat tidak ada pendirian pula," kata Hisomuddin.
Bagi beliau, pendekatan Pas untuk hanya bekerjasama dengan PKR dan Bersatu ketika tidak mahu dilihat bekerjasama dengan rakan kedua-duanya iaitu DAP dan Amanah menyulitkan kedudukan Pas sendiri.
"Ahli biasa Pas atau mana-mana pendokong parti politik lebih senang berfikiran mudah dan jelas bukan berliku-liku," katanya.
Sehubungan dengan itu, beliau menjangka kumpulan yang keliru ini akan bila-bila masa boleh menyertai Amanah jika dilihat parti baru saingan Pas itu lebih jelas tindakan mereka.
"Pas boleh kehilangan ahli yang kritikal semacam ini jika terus bersikap begini," kata Hisomuddin.
Menurut Hisomuddin, mesej yang dihantar oleh Pas kepada ahli dan penyokongnya juga mengelirukan.
"Ketika orang nombor satu Pas dan penyokong tegarnya dilihat mendekati pemimpin Umno, orang nombor dua pula dilihat menjauhi dari Umno dan mahu mendekati parti pembangkang yang lain.
"Namun mesej orang nombor dua juga dilihat terkongkong kerana dasar tidak mahu bekerjasama dengan DAP dan Amanah ini.
"Jadi dari hari ke hari Pas dilihat semakin terpinggir dari arus perdana politik tanah air dan ahlinya terus keliru," katanya.
Presiden Pas menimbulkan kekeliruan di kalangan penyokong tegar mereka dalam isu kunjungan ke Iran, kata Dr Bridget Welsh.Presiden Pas menimbulkan kekeliruan di kalangan penyokong tegar mereka dalam isu kunjungan ke Iran, kata Dr Bridget Welsh.Seorang lagi pengkaji politik, Dr Bridget Welsh berkata, kekeliruan ahli Pas bertambah dengan isu pemergian presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang ke Iran ketika negara itu dikaitkan dengan serangan terhadap rakyat Syria di Aleppo.
"Saya rasa Hadi kini bermasalah dengan penyokong tegarnya dalam parti yang selama ini anti Syiah dan NGO konservatif yang selama ini menyokong parti itu," kata saintis politik itu.
Sebelum ini, Penasihat Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad turut mendakwa Pas sebuah parti yang keliru.
Namun pandangan ini disanggah oleh ahli parlimen Pas dari Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar.
Bagi beliau Pas tidak keliru kerana sejak dari awal lagi sudah dinyatakan oleh pimpinan Pas mereka mahu bersama blok ketiga bukan kumpulan besar pembangkang atau Barisan Nasional.
"Yang keliru adalah parti dalam Pakatan Harapan dan Bersatu yang masih dok harap Pas akan bersama mereka," kata Mahfuz.
mdl

IKLAN BERBAYAR

Related image

22 ulasan:

  1. Bkn keliru biasa....keliru mabuk dedak 90juta tu......

    BalasPadam
  2. Terbakar hati walaun2 biol PAS kalo terbaca artikel nih..kikiki

    BalasPadam
  3. Bukan PAS yang keliru tapi manusia yang berpaksikan fahaman jahilliyah lah yang berada dalam kekeliruan.

    PKR keliru dengan ketua umumnya, meliwat atau tidak meliwat? Sampai sekarang pun Anwar masih dalam penjara, Anwar kata beliau difitnah oleh Madey dan Madey pun masih belum buat permohonan maaf secara terbuka, siapa yang keliru kat sini? Ahli-ahli PAS atau PKR?

    PPBM pun sama, Madey masih berkeras dengan fitnahnya bahawa Anwar adalah seorang peliwat yang tak layak untuk memerintah negara. PPBM sekarang pun tengah bertelagah sesama sendiri, Anina kata dia ada butang bom bila ditekan semuanya akan terburai, siapakah yang keliru? Ahli-ahli PAS atau PPBM?

    PAN lagi bertambah keliru, dua-dua pun mereka sokong, yang meliwat dan yang mencipta fitnah liwat pun mereka melutut. Kolik Samak kata nak tanding 40 kerusi parlimen di Selangor, Din Pudu menafikan Kolik Samak, Din Pudu kata mereka tidak akan menikam kawan dalam Pakatan Haprak.

    Yang paling keliru sekali ialah apabila Mat Sabun menyokong TGHA ke Tehran dan semua pemimpin bawahan PAN keliru dengan pendirian Mat Sabun, kahkahkah, siapa yang keliru? Ahli-ahli PAS atau PAN?

    DAP pun keliru dengan mainan rakan-rakan dalam Pakatan Haprak, Lim Go End terang-terang melakukan rasuah tapi masih lagi nak membela perasuah. DAP dah berpakat dengan Madey apabila Haprak menang nanti PM mestilah Mukhriz dan TPM pula mestilah Lim Kit Sial, perkara ini tidak dihebohkan agar semua pemimpin dan pendokong Pakatan Haprak tidak terkeliru, siapa yang keliru? Ahli-ahli PAS atau Haprak?

    Dan yang paling dalam kekeliruan ialah golongan LGBT yang diperjuangkan oleh Pakatan Haprak, mereka keliru dengan diri sendiri, adakah mereka ini lelaki sejati atau perempuan sejati? Oleh kerana kekeliruan inilah membuatkan mereka jadi sotong, mek awang dan terlebih lembut dari perempuan. Siapa yang keliru? Penyokong PAS atau Haprak?

    Untuk pengetahuan admin, PAS bebas dari kekeliruan ini kerana PAS tidak lagi bersama dengan parti politik yang berfahaman jahilliyah dan PAS meletakkan Al-Quran dan Al-Hadis sebagai panduan dalam segala hal.

    Apabila ada sesuatu kekeliruan sudah diingatkan dan dinyatakan oleh baginda Rasulullah SAW, selagi kamu berpegang pada Al-Quran dan Al-Hadis selagi itu kamu tidak akan tersesat dan keliru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak pasik mmg guna ayat alquran..tp pilih2..org lain aje salah..kamu maksum..ambik duit 90juta..halal..bersama pemerintah zalim pun halal..dasar lebai dedak..

      Padam
    2. Itu saja?....kihkihkih

      Padam
    3. Pas dari pasik tukar jadi pigs. Sanggup melutut nk makan sedulang dgn kafir DAP dan liberal PKR di Selangor. Parti melukut atas belas kesian PH. kihkihkih

      Padam
  4. Pada awalnya, ada orang mempersenda-sendakan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS). Dalam kalangan ahli PAS sendiri ada yang keliru. Ada yang bertanya, “ kalau begitu, tiada demonstrasi lagilah?” Pastinya pada peringkat awal idea itu dilontarkan, berbagai-bagai persoalan timbul. Bagi musuh PAS, UG-lah tu. Hari ini apa berlaku?

    Aku merekodkan 3 peristiwa yang aku peroleh maklumat tentang impak BPMS ini. Ahli PAS mesti memperkasakan pendekatan ini terutama dalam menghadapi PRU14 yang semakin hampir. Dalam situasi sebahagian besar ahli akar umbi UMNO benci akan PM Najib, PAS mestilah kelihatan menjadi alternative terbaik untuk menggantikan UMNO.

    Pertama, cerita daripada Saudara Naraza Muda, Pengerusi Hal Ehwal Felda PAS, yang memaklumkan bahawa ada JKK di Felda yang teruja melihat TGHH di Himpunan Solidariti Untuk Rohingya dan MAHA. Mereka mula mengkagumi dan menghormati TGHH. Mereka berbulu dengan PM Najib sekarang. Terlontarlah kata-kata, “ PRU nanti, hamba anak-beranak nak pangkah PAS pulok.”

    Kedua, lagi dalam masyarakat Felda. Video yang menunjukkan seorang warga Felda yang banyak mempertahankan Felda selama ini. Dia amat marah atas apa yang berlaku dalam Felda sekarang. Saham FGV jatuh menjunam. Baginya ini adalah kegagalan pengurusan Felda. Katanya dalam video itu,"Saya dihantar berceramah kepada beribu-ribu generasi kedua FELDA untuk pertahankan UMNO. Saya pusing satu Malaysia diberi kepercayaan untuk membela Felda. Kini saya sudah habis idea nak pertahan macamana. Pada 31.12.2016 jika masih tiada perubahan dalam FELDA, 1.1.2017 saya akan masuk PAS! “

    Ketiga, pada 26hb Disember 2016 berlaku kemasukan 80 orang ahli UMNO ke dalam PAS di Kesedar Chalil. Berita keluar UMNO masuk PAS bukanlah satu berita sensasi bagi musuh-musuh PAS. Orang boleh saja anggap itu lebih kepada propaganda. Namun, kenyataan yang akan berlaku dalam PRU14 nanti adalah protes senyap ahli dan penyokong UMNO. Ini akan mewarnai keputusan PRU14 nanti.

    Adapun pengundi-pengundi atas pagar diyakini akan bersama-sama dengan PAS kali ini. Tanpa mahu menyentuh parti-parti lain, PAS-lah yang berada tegak dengan prinsip Islam yang sejati.

    Demikianlah impak pendekatan BPMS yang diejek dan jadi bahan cemburu musuh-musuh PAS. Motif tulisan kali ini ialah untuk menyuntik kesedaran kepada pendokong-pendokong PAS di segenap peringkat agar melaksanakan BPMS dengan sebaik mungkin. Imej kita terbina di sini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penyokong dedak haram 90juta..syiah al hadi

      Padam
    2. Itulah kehebatan PAS...tiada hujah langsung munafikun penyokong penyembah berhala....kihkihkih

      Padam
    3. Hujah mende walaunggas...Ceer kasi hujah nape xsaman2 lg sarawak report? Janji sebulan.ni dh brp bulan.mungkir janji kan org munafik...munafik berhujah ker.kahkahkahkah

      Padam
    4. Hujah walatolol xleh pakai sbb hujah nya terlalu tolol sesuai utk pak lebai tolol dlm pas jer.kih

      Padam
    5. Walaun2 biol Pas bila mcm cacing kepanasan kalo tak mencarut dia akan meroyan copy paste benda2 sampah merata2 utk sejukkan hati yg terbakar. Semuanya auta.kihkihkih

      Padam
    6. Kalau dulu masa arwah nik aziz hidup, kerap diadakan solat hajat dan himpunan besar2an di stadium kota bharu. Pelik..sejak akhir2 ni dah tak dgr lgsg mcm tk dpt sambutan sejak Hadi tunjuk kuasa.

      Tanda2 kehancuran parti Pas dah bermula kerana dilaknati Allah.

      Takbir!

      Padam
    7. Aku akan pilih antara umno/bn atau pas pd pru14 dan tak sekali2 undi parti mamak kerala..dapigs..pgayR atau PANtat.
      PANtat gerenti bungkus awal..kecuali mrk bertanding dlm kawasan dapigs.Klu dapigs serah kerusi..hehehe
      PgayR dah hilang taring sejak pendubur dan pemuki agung dlm penjara..lagipun dendam dgn mahdey tetap ada
      Parti mamak..bergantung pd pembohongan mahdey dan dana besar dpd para proksi dan kroni tapi sokongan msh kurang
      Dapigs..msh kukuh sokongan cina dan malaun PANtat
      Kecelaruan ttg siapa pm pakatan haprak sejak mahdey nak jd dominan meningkatkan kebencian otai2 yg berprinsip..

      Yang nyata...hamba abdi dapigs tetap jatuh tersungkur dlm lobang taik pru14..

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah


      X-Reformis 98

      Padam
    8. Walaun biul bila menggelupur kepanasan mulalah mencarut bagai..ikut ajaran tuan guru Parti Ajaran Syiah le tuu..kahkahkah

      Bila agaknya Pas parti melukut di Selangor nak berambus? Masih tk malu melutut pd kafir DAP dan liberal PKR ke. Kesiannn..malu walaun biol.Cepat2lah belah..

      Umno pun tk pandang sebelah mata pd utk bergabung. Pas parti bwk masalah. Yg nyata Pas sanggup jd hamba abdi PH tetap melingkup dlm lubang taik pru14.

      KAH KAH KAH

      Padam
    9. Pan kuat sebab tu pkr tak bagi bertanding di selangor.. kan kan?

      Padam
    10. PANtat saaaaaaĆ aaangat kuat...
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      X-Redormis 98

      Padam
    11. Anon 1:25
      Gabung tak gabung...ada aku kesah
      Yang penting tiada ketegangan antara dua parti besar spt era mahdey.Nak solat..ngeteh..melepak dgn otai2 umno/pas dh semakin seronok.Bukan sembang 24/7 ttg politik mcm puak lgbt dan hamba abdi dapigs.Seronok beb...hehehe
      Tak spt pakatan haprak...gabung dgn parti mamak kerala tapi perkara pokok berkenaan tuduhan liwat gay tua tak pernah diumumkan penamatnya kpd rakyat.Munafik sungguh!!!! Mudahnya comolot tapi tangan masing2 memegang pisau...
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    12. Laaaa.walaun dan walaunggas komen mcm taik.kahkahkah.xlayak lawan hujah...kahkahkah.laaaa wanrosli muncul....lama ilang,p mana?harap2 muncul ni dah jumpa video matsabu tolak hudud...mana video nya??????jgn kasi alasan taik pula.kahkahkahkahkah

      Padam
  5. Anon 10:25

    Eloklah sgtlah tuu..parti penyangak agama Pas dah berbaik2 dgn parti penyamun negara Umno.Sesuai sangat..Bagai pinang dibelah kapak.

    KAH KAH KAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betui tu..penyangak negara berkerjasama dan pak lebai agama rembat balak lepas ni mungkin hadi keluarkan amanat GST pulak dah.. GsT hukum wajib dgn dalil2 beliau.kahkahkahkahkah..

      Padam
  6. Terus senyap wanrosli.kahkahkahkahkag.telur mana telur wanrosli kahkahkahkah

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng