Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, September 04, 2016

PAS KELANTAN MENANG PRU13 KERANA ISU RAKYAT YANG DIBAWA OLEH YB HUSAM

Bekas exco kerajaan negeri Datuk Husam MusaBekas exco kerajaan negeri Datuk Husam Musa
Pas Kelantan menang dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13) kerana beberapa isu yang dibawa oleh bekas exco kerajaan negeri Datuk Husam Musa, dakwa bekas Penyelidik Pusat Kajian Strategik Kelantan, Syam Ghaz.

Beliau berkata, isu utama yang dibawa Husam seperti naik taraf stadium, pembinaan lebuh raya dan tuntutan royalti petroleum berjaya menyedarkan rakyat Kelantan untuk terus memilih Pas ketika itu.
“Jika tidak kerana isu besar di atas, kemungkinan Pas Kelantan pun sudah tumbang seperti Pas Kedah.

“Lihat kepada kenyataan pesuruhjaya dan timbalan pesuruhjaya Pas Kelantan di Sinar Harian 31 Ogos, nampak jelas kerisauan itu timbul bila mereka sendiri yang gusar.

“Nak pandang rendah pada Datuk Husam silakanlah, yang pasti ambo (saya) dan pasukan ambo juga akan turun bantu musim ni,” katanya dalam satu kenyataan.

Pesuruhjaya Pas Kelantan Datuk Ahmad Yaakob yang juga menteri besar Kelantan sebelum ini berkata penyertaan Husam ke dalam Amanah tidak menjejaskan Pas di negeri itu.

Beliau berkata masih terlalu awal untuk menjangka kekuatan Amanah terutama di Kelantan selepas penyertaan Husam dalam parti itu pada 30 Ogos lalu.

Syam juga berkata, Pas masih memerintah Kelantan sehingga kini dengan undi popular tidak sampai 10 peratus sedangkan keahlian Amanah paling ramai di Malaysia adalah Kelantan.

“Pas memerintah Kelantan dengan 33 kerusi, 1 kerusi dari PKR. Kini Pas sudah hilang 1 Kerusi Dun apabila memecat Datuk Husam, tinggal 32.

“Keputusan PRU13 lalu, 14 kerusi Dun yang dimenangi PAS adalah bawah 1,500 undi, bahasa mudahnya menang tipis, dan bermakna Pas betul-betul stabil di 18 Dun sahaja, tolak Dun Salor jadi 17,” katanya.

Menurut beliau, jika mensasarkan 30 Dun, 14 Dun akangoyah PAS dan 7 goyah BN.

“Itu sudah cukup untuk Amanah mentadbir Kerajaan Kelantan PRU14 nanti. Kerana 23 Kerusi Dun sudah cukup untuk memerintah majoriti 1 kerusi,” katanya lagi.

Husam yang juga Adun Salor mengumumkan menyertai Amanah dalam satu majlis makan malam ambang merdeka di cyberjaya, 30 Ogos lalu.

Beliau disambut meriah di kelantan dan mula merasmikan dua cawangan Amanah di Salor.

Sementera itu, ketua Pemuda Amanah Terengganu, Hasbie Muda pula menyifatkan Husam sebagai bekas ahli Parlimen yang sangat berkaliber.

Beliau berkata, Husam bukan sahaja ahli Parlimen yang melakukan kerja rumah bahkan kajiannya mendalam menyebabkan hujahnya sukar ditepis.

“Husam Musa hanya satu penggal berada di parlimen (Kubang Kerian) 1999 hingga 2004. Tetapi keupayaan beliau berhujah cukup berkesan dan menarik perhatian.

“Tahun 2003, Malaysiakini memilih beliau sebagai 'newsmaker of the year. Pada tahun 2005, perwakilan PAS memilih beliau sebagai Naib Presiden dengan undi tertinggi.

“Peranan beliau sebagai Ahli Parlimen jauh lebih baik daripada beberapa ahli parlimen yang dipilih beberapa penggal,” katanya.

Selepas penyertaan Husam ke dalam Amanah, presiden parti itu, Mohamad Sabu berkata Amanah akan bermesyuarat termasuk berbincang dengan Husam menganai posisi beliau dalam parti itu selepas ini.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Buat Wang Banyak Dengan Membeli Lot Iklan Biz55DotCom

BUAT INCOME PASIF HANYA BERMODAL RM55 SAHAJA.

BELI LOT IKLAN DENGAN BIZ55DOTCOM

HARGA RM55 BERSAMAAN 1 LOT

PULANGAN YANG MEMBELI LOT DENGAN BIZ55DOTCOM

1 LOT AKAN DAPAT RM400

2 LOT AKAN DAPAT RM800

10 LOT AKAN DAPAT RM4000

100 LOT AKAN DAPAT RM40,000

DAN SETERUSNYA..

JIKA NAK JADI JUTAWAN BELILAH 3000 LOT AKAN DAPAT RM1,200,000.00 

BERMINAT

BOLEH LAYARI

http://biz55.lot.my

19 ulasan:

  1. Aura Husam mmg hebat. Sebab tu arwah Nik Aziz sayang Husam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aura hadi plak mcmna???rsnya lagi hebat smpi dpt derma 90juta.....

      Padam
    2. Aura hadi tak sehebat aura husam sebab hadi tak pandai buat ramalan tok nenek bhw jika sipolan tu masih hidup akan masuk PAN!?

      Padam
    3. Aura Hadi dpt dedakah duit haram rompakan terbesar dunia dari ketua perompak negara. Sebab tu walaun Pigs sayang Hadi.kikiki

      Padam
    4. Hadi cuma pandai temberang,khianat rkan sekutu,label mlabel,kapir mngkapir,baca skrip n merapu..huhuhu

      Padam
    5. Aura hadi pada telor nya tp telornya dah digenggam najib.kahkahkahjah.tu sbb xdak telor...smpi skrg xsaman2 lagi SR..benda simple pun xda telor lagikan pula nk tegur MDB.kahkahkahjah

      Padam
  2. Aura ke auta?.....kahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Auta Hadi lebai pembohong bersiri..kahkahkah

      Padam
  3. SHAH ALAM: Tindakan Datuk Husam Musa yang mempergunakan nama Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, bagi menarik ahli PAS menyertai Amanah ternyata tidak selari dengan didikan yang diberikan oleh bekas Menteri Besar Kelantan itu kepadanya.

    Menurut Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Datuk Khairuddin Aman Razali, ajaran yang diamalkan oleh Allahyarham Nik Aziz, adalah menyeru ahlinya supaya istiqamah dan taat kepada parti.

    Tindakan Datuk Husam tidak selari dengan apa yang dididik oleh Tok Guru Nik Aziz. Jangan mengaku dia seorang sahaja anak murid (Nik Aziz) ramai lagi, ada ratusan ribu anak murid Nik Aziz yang istiqamah dengan PAS.

    "Kalau dia (Datuk Husam) ikut jejak langkah (Datuk Seri) Nik Aziz, beliau seorang yang konsisten dengan sistem syura dalam jemaah dan komited dengan sistem ketua mesti diikuti dan ditaati, serta menjaga keharmonian berjemaah," katanya ketika dihubungi Antarapos.

    Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Husam bahawa lebih ramai penyokong PAS akan menyertai Amanah sekiranya Nik Aziz masih hidup.

    Katanya lagi, semua pihak bijak membuat penilaian terhadap perjuangan Husam dalam Amanah yang dakwanya hanya menjadi 'kuda tunggangan' kepada DAP.

    "Saya rasa masyarakat boleh menilai Amanah tidak memperjuangkan Islam, (hanya) memperjuangkan maslahah (manfaat) DAP sahaja," tegas beliau.

    Dalam pada itu, Khairuddin turut meramalkan Husam akan berdepan kesukaran bagi mengadaptasikan perjuangan Amanah disebabkan pertembungan pemikiran dikalangan pemimpin parti itu kelak.

    "Saya rasa Amanah, mereka (pemimpin) ada pelbagai pemikiran. Mereka akan berhadapan dengan masalah pertembungan pemikiran antara satu sama lain, tidak mudahlah bagi Datuk Husam," ujarnya.

    Husam bertindak menyertai Amanah pada Selasa lalu apabila dipecat oleh PAS pada Mei lalu.

    Selepas menyertai Amanah, Husam cuba meraih sokongan ahli-ahli PAS dengan menggunakan modal kononnya perjuangan Amanah menyerupai kehendak perjuangan Islam yang diamalkan ulama itu.

    Bekas exco Kelantan itu juga melahirkan keyakinannya bahawa Amanah mampu menyelamatkan Kelantan pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nik aziz juga xda melahap dedak 90juta sptmana pas skrg.so pas bukan lagi parti islam dulu yg diperjuangkan nik aziz pas suda jadi parti dedak pigs..

      Padam
  4. Hahaha..pas dh mcm pigs pun nasaruddin daud dakwa pjabat dun salor pas punya kahkahkah.tak malu,dh jdi pmbohong nk jdi perompak lak..pjabat tu owner bgi kat husam msa dlm pas..ni husam dh kat amanah tiba2 paspigs ngaku lak pjabat tu diorg punya..last2 owner ambik n serah pd husam n buang cat ijau..huhuhu tak malu tol..mmg elok ar pas jdi pigs main sondol je..kahkahkah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atgna masa sakit dia tak sebut n pgil hj hadi sotong..yg dia cari dato husam..trjaga je tanya mana dato husam..anwar ibrahim pun pilih datuk husam jdi timbalan jika dia jdi pm..hj hadi sotong lebong panas tuduh husam lak jahil n ngaku lbih rapat dgn atgna.hahaha walakontol paspigs yg bodoh mcm wan rosli je yg caya..patutla pas jdi pigs..sondol tak tentu arah..kahkahkahkah

      Padam
  5. Kalau nak tengok siapa yg kaki lebong sila baca..

    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=31544

    BalasPadam
  6. Ambil artikel dari portal web pemfitnah mmg sesuai utk puak Pigs yg semakin kepanasan.kahkahkah

    Bila Hadi pembohong bersiri nak saman Sarawak Report? kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nape tak de hujah balas nak menafikan fakta tu.. Ini bukan auta beb macam 90juta tu..

      Padam
    2. Hadi dan lebai Pigs yg lain tk pernah lg menafikan terima duit haram 90juta. Maknanya tuduhan itu ada asas. Ini kes besar melibatkan maruah agama.

      Setakat ni hanya walaun pigs yg meroyan kata auta.kahkahkah

      Bila Hadi lebai pembohong bersiri nak saman SR?

      Padam
    3. Kau pun tkda hujah.mna link video mat sabu tolak hudud smpai skrg takda tunjuk pun..nk ngata org tpi sndiri bodoh mcm pigs..tu lah wan rosli pigs

      Padam
  7. https://youtu.be/xCYe9tjnYeQ

    Pandangan TGNA terhadap Husam Musa.

    BalasPadam
  8. Lama2 aku tgk naik kesian pulak puak walaun walakuntut pigs kena bantai selalu...kesian lak nk bantai lg tp tu la bebal sgt tu sbb kena bantai.kahjahjah

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...