Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Januari 02, 2014

Isu guling: Penganjur demo 31 Dis mahu saman k'jaan.....Panas!!!!!

 
Isu guling: Penganjur demo 31 Dis mahu saman k'jaan

Selepas jalan raya, penganjur perhimpunan membantah kenaikan kos sara hidup pada 31 Disember lalu akan mengheret kerajaan dan pihak polis ke mahkamah kerana mendakwa mereka mahu menggulingkan kerajaan.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), antara penganjur himpunan itu berkata, dakwaan itu ternyata meleset apabila perhimpunan itu berlangsung aman, tiada kecederaan dan tiada kerajaan “terguling”.

“Pihak polis menuduh SAMM dan beberapa NGO sebagai penganjur 'himpunan guling kerajaan', ternyata tuduhan ini melulu dan tersasar.

“Proses saman akan bermula dalam masa terdekat bagi membersihkan nama SAMM,” kata pengarah propagandanya Edy Noor Reduan (kanan).

Dalam kenyataannya lewat malam adi, Edy juga menafikan peserta himpunan mengganggu konsert ambang tahun baru 2014 dan menurutnya “tiada seorang pun peserta himpunan yang naik ke pentas konsert” seperti didakwa.

Mereka bagaimanapun berpendirian konsert yang belanja besar RM15 juta idi Dataran Merdeka otu wajar dihentikan.

“Ini kerana ketika ramai yang terkesan kenaikan berantai kos sara hidup, sebuah agensi kerajaan sewenang-wenangnya membazirkan wang rakyat.

“Sepatutnya sambutan tahun baru perlu bersifat muhasabah,” katanya.

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...