Iklan Penaja 1

Picture

Jumaat, Mei 31, 2019

Mahathir sahkan semula janji serah jawatan PM kepada Anwar

Mahathir sahkan semula janji serah jawatan PM kepada Anwar

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengesahkan semula janji beliau untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti dipersetujui oleh Pakatan Harapan (PH), walaupun tiada tempoh masa dinyatakan.
“Saya telah bersetuju yang Anwar akan mengambil alih dari saya dan saya akan mematuhi dengan perjanjian saya. Semasa pembentukan gabungan PH, adalah dipersetujui bahawa ia akan diketuai oleh saya sebagai pengerusi.
“Kami juga berjanji sekiranya saya menjadi PM, penggal saya akan dihadkan ke beberapa tempoh, tetapi masa sebenar tidak dinyatakan,” katanya dalam sesi dialog pada Persidangan Antarabangsa mengenai Masa Hadapan Asia kali ke-25, juga dikenali sebagai Persidangan Nikkei.
Perdana Menteri berkata, beliau akan turun “selepas tempoh masa tertentu bagi meletakkan ekonomi di landasan yang tepat.
Beliau berkata, berurusan dengan ekonomi Malaysia adalah satu isu yang paling besar dan menekan yang perlu diselesaikan sebelum peralihan kuasa.
“Kita perlu mengurangkan pinjaman kepada satu tahap tertentu di mana wang kita boleh digunakan untuk keperluan pembangunan,” katanya.
Cabaran lain ialah untuk menukar pemikiran orang ramai agar tidak bergantung dengan bantuan kerajaan, katanya.
Dr Mahathir menegaskan bahawa PH tidak begitu disukai oleh sesetengah rakyat Malaysia pada masa kini kerana ia tidak meneruskan amalan pentadbiran sebelum ini yang memberi “wang percuma”.
“Kerajaan sebelum ini gemar memberi wang percuma kepada orang ramai. Semua orang mendapat wang percuma. Jika anda seorang bujang, anda mendapat RM450, nelayan, RM300. Mereka diberi wang tanpa berbuat sesuatu.
“Kini kita mengambil alih dan menanggung beban hutang yang banyak ini. Kita tidak ada wang dan kita tidak boleh memberi wang percuma kepada orang ramai. Disebabkan itu, mereka tidak suka kita. Tetapi ia terpaksa dilakukan,” katanya.
Beliau berkata, tidak ada cara kerajaan boleh membetulkan masalah kewangan tanpa perlu berhati-hati dan berhemat dalam pengurusannya.
“Kami mahu mereka (orang ramai) mempunyai pekerjaan dan mendapatkan wang. Kerajaan juga akan mempunyai cukup kekayaan dan kita boleh membayar hutang dan wujudkan lebih banyak pekerjaan,” katanya.
Dr Mahathir berkata, sebuah negara dengan rakyatnya bergantung kepada kerajaan untuk wang percuma tidak akan berkembang, manakala sebuah negara di mana rakyatnya bekerja keras untuk mewujudkan kekayaan akan sejahtera.
Picture

94 ulasan:

  1. Apa guna ada Timbalan Perdana Menteri Wan Azizah sekarang elok saja dihapuskan jawatan Timbalan Perdana Menteri gaji puluh ribu macam tiada fungsi.!!
    Malaysia cipta sejarah laki bini PM dan TPM ... kerajaan nepotisme yang kronik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mcm kaku jer jwtn tpm tu...hihihi

      Padam
  2. Wan Azizah pegang portfolio lain jugak ler macai. TPM jawatan yang dipilih oleh PM bukan macai biaser-biaser... Yang macai nak sibuk-sibuk pilih TPM sendiri dah kenapa chai? Mabuk ketum ke??? Bagi ler PM ke 8 yang pilih sendiri dia nak siapa. Move on macai. Move on. Sudah kalah PRU14 tak move on lagi ke? Kahkahkahkahkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sejak 1998 lagi....
      Mmg raykat tak sabar menunggu bakal peeM ke8 beraksi...hihihi

      Bukan biase2 kabinet yg dipilih peeM ke8 kita tu...hihihi

      Siapalah gamaknyer...hihihi

      Padam
  3. FUYOOO BANG NON BUAT UMRAH TUU
    BANYAK LA GAMBO DEPAN KAABAH NNTI
    MACAI PUN TERKINJA RiA GINI GITU..!
    BANG NON DAH INSAF ATAU GELI GELI


    KIKIKIKI... TENGOK BOLE CAYA JANGAN
    muaahh haahh haah muahh hii hii hhiuu



    miajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hrp tak berlaku azan berkumandang dia pi cabut lari ke hotel pulak...hihihi

      Padam
  4. Slps menang pru14 ko kata atleast 3 tahun utk pulihkan ekonomi negara.
    Sblm prk rantau ko kata ekonomi negara dah kukuh.

    Mana satu nie atok???!

    Klu dah kukuh...lepaskan lah jwtn tu. Kesian anwar dah lama pegang title "bakal" peeM sejak 1998.

    Tak kan nak bagi raykat sengsara teguk kencing hanceng tua ko tu...ish ish ish

    Jangan krn daddykasi menguasai diri kena layan ketamakan anak..proksi dan kroni pulak...
    Kesianlah dgn anwar.. tok yea
    Hihihi....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak tanya atok 1 soalan mudah..
      Adakah anwar belum cekap pulihkan ekonomi negara sampai atok kena buat semuanya???

      Mgkin atok teringat dgn kata2 daim yg anwar tu bangang bab ekonomi negara...hihihi

      Padam
    2. Kahkahkah. Macai tak move on lagi lepas sudah kalah PRU14. Masih nak sibuk PM parti lawan. PM ke 7, 8, 9 dan selamanya Insya Allah semua PM Malaysia tak ada dah dari parti kleptokrasi UMNO BN MCA. Rakyat sudah serik. Move on macai. Move on. Kahkahkahkahkahkah.

      Padam
    3. Hihihi..gelak menahan rasa dlm hati....hmmmm

      Dgn penyatuan ummah..jgn hrp lah dpt peeM kepalanya di bwh tapak kaki kapir dapigs lagi..hihihi

      Padam
  5. minggu ni bang non@aljubori buat umrah maka bergonk goni gambar bang non dikaabah maklumla nak jadi PM ke 8 Mesia, kena la doa depan kaabah walau ajaran pluralisma murtad masih tebal dan bebal. Boleh tengok caye jangan sekali.... dan ari jumaat minggu depan kerja satu hari ajer... klau Pak Lah atau Najib atau anwar aljubori sllunya akan beri cuti am cuti perlepasan ... tapi kalau mamak ni renti kan lah dibagi... mamak ni bodoh sikit.... kunun nya anak cucu jer yg rajin pandai berniaga...buat masjid jangan harap sumbangan.. klu kroni boleh menyumbang bailout kerugian anakcucu kenapa harus nak tanggung rugi pulak..?? yerr takkk...!!

    sabau jer bang non doa la banyak kat kaabah untung batu timbul untung sabut tenggelam...!!

    kikikiki..

    BalasPadam
  6. Kahkahkahkah. Parti macai serabut Presiden dan ex Presiden nak kena tendang. Apa hal macai nak pikir hal PM ke 8? Rakyat tak boleh brain wei. Kahkahkahkahkahkah.

    BalasPadam
  7. Kahkahkah. Low Taek Jho ada call Najib Razak, Rosmah Mansor atau Riza Aziz tak macai? Dengar cerita ada hitman sudah kena upah. Rumah dah kena rampas, nyawa pulak di hujung tanduk. Inilah akibat saka kleptokrasi. Kahkahkahkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf cai...
      Raykat peduli apa pon...hihihi

      Yg raykat peduli skrg adalah penyatuan ummah yg akan menggulingkan KERAjaan hanceng atok nyanyuk belaan kapir dapigs tu....hihihi

      Padam
  8. Bermasalah sungguh nampaknya perangai Pengerusi dan CEO TNB. Syarikat sudah monopoli. Beli pula tenaga daripada EDRA yang dijual Najib kepada syarikat China. CEO dipilih Kerajaan PH ditolak Pengerusinya, konon nak pilih sendiri. Berlagak. CEO TNB yang dipilih Pengerusi TNB pula lembam tak tahu nak urus sistem database sendiri. Sudah tahu TNB buat kesilapan teknikal... CEO masih nak harap Rakyat buat laporan jika dapat bil terlampau tinggi? CEO jenis apa Pengerusi TNB sudah pilih? Tak boleh bertanggungjawab atas kelemahan sendiri ker? Bila kena komplen pandai pula CEO TNB minta orang yang komplen betulkan sendiri? Macam mentaliti parti UMNO BN MCA sahaja. Hancus syarikat TNB dapat Pengerusi dan CEO macam ini. Perangai saka kleptokrasi. Kahkahkahkahkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perangai ceo sebijik mcm atok..hihihi

      Melabur dan rugi....
      Bailout guna wang raykat...
      Kemudian jadikan org lain kambing hitam...

      Rasanya ceo tnb tu menuntut ilmu bangang dpd tua nyanyuk tu...hihihi

      Bila nak balik raya...kena hadap tol. Lalu tol maka teringat BAPAK SEGALA TOLol yg bangang buat perjanjian....hihihi

      Padam
  9. You Think Malaysians Want Anwar As PM No 8..???

    In short, Anwar is a political prostitute who imagines he is doing humanity a huge favour by becoming the Prime Minister of Malaysia. "He only imagines that Allah created him with only one motive in mind, to become Malaysia’s Prime Minister and now he is doing umrah in Mecca". The uncertainty and confusion that will be triggered if Anwar ever becomes Prime Minister will be so bad that many will commit suicide out of regret for supporting Anwar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mulut ko mcm pelacur..cakap tak pakai otak..

      Padam
    2. Lawak..hihihi

      Nampak sgt sokongan trhdp nuar dah sembab...

      Apa2 pon...kasi can lah sama nuar. Jgn dia kempunan merasa jwtn peeM tu....hihihi

      Padam
  10. Dah 15 kali tuk madey ulang2 janji tapi tarikh serah jawatan tak ade dinyatakan oleh tuk madey ...kadang2 madey kata mungkin lebih 2 tahun ato perlu 3 tahun..

    Nampak mcm madey nak kencingkan anwar...madey dah tipu rakyat dgn tak mau tunaikan janji manipestol.....kaki putarbelit tak boleh dioercayai cakapnye...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah kata dah...
      Jiwa mahdey jiwa daddykasi...
      Selagi matlamat mrk yg tamak tu belum tercapai maka belum pasti lah jwpnnya...
      Siapa yg tak kenal mahdey sejak 80an sehingga skrg. Putar belit..drama tangisan..merajuk beruk....tapi bila dilayan akan belit ko balik si mamak kerala nie....hihihi

      Tiada yg ikhlas utk raykat selain daddykasi...

      Dulu dia kata perlukan 3 tahun utk pulihkan ekonomi sblm lepaskan jwtn.....
      Masa kempen prk rantau dia kata ekonomi negara dah pulih sepenuhnya dgn pertambahan fdi....

      Fdi sblm pru 14 mmg dh lama melonjak iaitu 2 kali ganda dpd hutang negara. Mahdey saja jer pusing dan kencing muka mahacainya....hihihi

      Padam
  11. 1 julai tarif letrik akan dikaji semula...
    Hrplah ada penurunan...
    Dptlah mengurangkan beban sedia ada dgn kononnya pemansuhan gst dpt kurangkan harga..

    BalasPadam
  12. Dlm saat begini raykat amat merindui sotong getah lapiji utk menjuarai masalah yg dihadapi raykat.

    Di manakah dia???
    Adakah dia dah arwah????

    Hihihi...

    BalasPadam
  13. At-Taubah, ayat 17-18

    {مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ (17) إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ (18) }
    Tidaklah pantas orang-orang musyrik itu memakmurkan masjid-masjid Allah, sedangkan mereka mengakui bahwa mereka sendiri kafir. Itulah orang-orang yang sia-sia pekerjaannya, dan mereka kekal di dalam neraka.


    Hadiah PH di Aidilfitri 2019. Bila orang islam telah diikat tangan orang kafir.Yang memakmurkan masjid-masjid Allah hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, serta tetap mendirikan salat, menunaikan zakat, dan tidak takut (kepada siapa pun) selain kepada Allah. Maka merekalah orang-orang yang diharapkan termasuk golongan orang-orang yang mendapat petunjuk.
    Allah Swt. menyebutkan bahwa tidaklah layak bagi orang-orang musyrik memakmurkan masjid-masjid Allah yang dibangun atas nama-Nya semata, tiada sekutu bagi-Nya.Bahana bila kerajaan dikuasai oleh orang kafir dan menurut kehendak orang kafir semata mata kerana kuasa di dunia sementara.

    BalasPadam
  14. Bahaya tafsir ayat Al Quran ikut nafsu. Kalau tak faham jangan memandai buat hukum. Laknat Allah ke atas orang yang mempermainkan Al Quran. Kalau benda khilaf tak memasal dapat laknat Allah.

    BalasPadam
  15. Berbuka puasa ibadah.

    Tiada larangan orang kafir mengikut selagi tidak memperlekeh.

    Sebagai contoh keluarga mualaf dan rumah-rumah kebajikan yang bersama muslim dan non muslim.

    Kalau berbuka di rumah ibadat lain apakah dalil yang mengharamkannya atau melarangnya?

    Kalau tiada mengapa nak menjahilkan orang lain?

    Wajarkah sampai ada yang mahu menolak perbuatan yang boleh menjadi dakwah kepada bukan Islam mengenali ibadah Islam lebih dekat?

    BalasPadam
  16. Quotes from Mat Sabu

    "gajah sama gajah lawan.. rumput mati di tengah tengah"


    miajalipahJR

    BalasPadam
  17. "elephant fight elephant.. grass dying in the middle.." suddently he pick up Singapore Prime Minister name..OMG..!!

    I have always been proud of Malaysia and how Malaysians interact on an international platform but that video tells me something is either really wrong with our education system or Fake Degree we are just too stupid that we can be led by Ministers of this standard. Poor us...!

    BalasPadam
  18. Mcm mana hutang negara tak bertambah...projek lrt dan mrt asal ko naikkan sampai 3 kali ganda. Dah lah naik 3 kaki ganda..jarak dan stesen dikurangkan.
    Mcm cara penyamun jer ko buat projek.
    Bangang punya menteri haprak.

    Berdegar2 pula kata projek ecrl dpt dikurangkan. Klu dah 50/50 tu bermakna lebih tinggi dpd projek asal lah..bangang!!!
    1 pihak bajet rm44b dan 1 pihak lain keluar bajet rm44b. Ntah siapa yg akan jd pemilik dominannya nanti.

    Tak kesahlah ko nak kutuk kerajaan lama tapi klu yg elok tu tak perlu ko jahanamkan..bangang!!!!

    Ko naikkan kos projek tu utk apa???
    Adakah utk proksi dan kroni ko yg tamak???

    Makin bangang ekonomi negara dijaga oleh nobita dan atok..
    Ntah apa pula penjelasan mahacai yg setia dihancengkan oleh pemimpin bangang mrk....hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ntah apa akan jadi klu cukup sepenggal??

      Padam
  19. Give her... oopss him some credit laa guys , since mat sabun the best baboon buffon as a Defence Minister from Malaysia , the new land where LGBT is born.������ Ross yur smelly pussy still sticking in me lovely face ...hahaha...

    Tak de lansung strategic thinking, pemimpin (kononnya) seperti ini mudah dibeli dan ditipu pihak lawan... macam kena bela dengan DAP... hanya jadi alat/khadam DAP! ha..ha..ha.. kelakar gile!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dlm lawak menteri2 haprak nie kdg2 rasa kesian pulak...hihihi

      Kenapalah tak bljr bhs omputeh tu betui2. Klu gagap sgt guna jer bhs melayu. Bukan tak ada medium translator utk sesi mcm tu. Tengok jepun dan china...mana peduli pak2 menteri mrk mggunakan bhs ibunda.
      Sadis betul dianggap pelawak antarabangsa.

      Inilah dia bila kuat mengutuk dan mengata mat mazlan...hihihi
      Sekurang2nya mat mazlan terrer klu bab2 speaking nie...hihihi

      Padam
    2. Belum lagi pelawak2 yg sangkut bab sijil pendidikan mrk.
      Amat memalukan betul mrk2 yg dilantik utk menguruskan negeri dan negara dgn menipu kelulusan pendidikan mrk. Memalukan!!!

      Hal kewangan negara pula...makin bertambah hutang dgn peminjaman sana sini. Jual aset negara pon msh serupa taik jer ekonomi negara.
      Hanya nak memalukan org2 lama tetapi diri sendiri makin terlondeh kemaluannya. Bangang krn menganggap diri hebat dan memperlekeh org terdahulu. Pakar yg dilantik pon hanya proksi dan kroni yg terpaksa tunduk dgn kuasa ketua. Inilah manusia yg berdaddykasi kpd kuasa utk diri sendiri dan bukan ikhlas utk raykat. Melingkupkan negara dan gagal sama sekali meyakinkan pelabur asing.
      Tengok rupa nobita tu pon secara psikologi muka seorg penipu yg pandai berpura2. Tiada keikhlasan langsung. Malang...hihihi

      Padam
  20. Johari Bedul kata permasalahan di Kedah akan berubah sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik menjadi Perdana Menteri.

    Alamak ini macam mau sondol Boboi Binti Atok Fitnah sekali gus..!

    Demikian harapan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Keadilan Negeri Kedah, Datuk Jo Bedul yakin masalah di Kedah akan dapat diselesaikan dalam tempoh empat atau lima bulan akan datang.

    Jo Bedul berkata, penyelesaian akan dapat diatasi apabila Perdana Menteri ketika ini Tun Dr Mahathir Mohamad menyerahkan jawatan itu dalam tempoh terdekat berdasarkan perjanjian sosial di kalangan pucuk pimpinan Pakatan Harapan (PH).

    Johari Bedul, beliau orang pertama yang akan mengemukakan kepada Anwar untuk penstrukturan semula Kedah agar menjadi sebuah negeri maju di Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mgkin jugalah...

      Atok nie berjiwa daddykasi...
      Gila melayan ketamakan diri..proksi dan kroni.
      Raykat disuruh ikat perut..mrk pulak dpt lubuk emas dan berjoli...hihihi

      Klu nuar dpt ubah semua tu spt era dia bereformasi dulu...bolehlah kasi kredit skit....hihihi

      Cuma khuatir hanya sembang jer lebih...hihihi

      Padam
  21. Slmt raya kpd sprm krn mndpt kp yg baru. Lantikan politik penuh drama..hihihi
    Slmt dipencenkan awal kpd mantan kp yg lama.
    Semoga tiada drama lakonan air mata slps 4 tahun. Sedih krn drama ugutan dan rasuah tiada pghujungnya..huhuhu
    Hihihi...

    BalasPadam
  22. Pelantikan Latheefa Koya petanda DSAI akan dilantik PM ke - 8 semakin jelas.

    Kalau tahu politik dalaman PKR mungkin pembangkang takkan melatah macam Nik Abduh dan sorang lagi Lebai di Selangor.

    Kelakarnya Wee Ka Siong pun melatah sama, betapa pimpinan PAS - MCA jenis lemah politik sebab itulah parti pun hancur.

    Catur politik digerakkan mesti ikut Perlembagaan dan pemisahan kuasa.

    Kalau kuasa dilonggok kepada seekor PM maka lahirlah PM paling jahanam di Malaysia iaitu Najib anak Tun Razak.

    Tetapi praktisnya belum terbukti jadi berikan masa.

    Yang komen pedas-pedas takut sebenarnya ada kes tersorok dalam fail SPRM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh!!!!
      Cakap tak serupa bikin...
      Kasi kencing lagi!!!

      Padam
    2. Rupanya atok yg lantik koya tu...
      Seteru lapiji aka anak emas anwar dlm pgayR...hmmmm

      Hrp atok tiada motif negatif di sebaliknya. Dgn kata lain konspirasi yg selalu dilaung2kan oleh anwar...hihihi

      Klu nak kata ada kes yg tersorok..semua sedia maklum era reformasi dulu adalah nak bongkar salah guna kuasa dan rasuah atok.
      Mgkin itu kes yg tersorok kot...hihihi

      Apa2 pon...sedia lah menerima kecaman majoriti raykat yg terasa hancengnya kencing pekat pemimpin haprak...hihihi

      Padam
    3. Dia org kuat azmin dan azmin org kepercayaan madey. Lantikan tanpa pengetahuan kabinet. Ikut citarasa madey. Tunggu dan lihat.

      Padam
    4. 10.54 patut jadi Presiden UP.

      Yang ada sekarang pimpinan lemau politik dan tak tahu strategi.

      Eloklah pimpinan yang ada berundur kalau tak ada kepakaran berpolitik.

      Merosakkan penyatuan ummah semata-mata bila ada pimpinan UP yang tidak cerdik dan sombong tak mahu diajar.

      Padam
    5. Boleh tunggu respon DSAI atas pelantikan Lathefa Koya.

      Tapi DSAI jenis cerdik politik tak macam si kembar dungu Nik Abduh dan Naib Presiden Pas sekarang.

      Agaknya kesan dungu makan duit haram Kartel Dedak?

      Jadi respon DSAI sudah tentu lebih bijak walaupun risiko besar menantinya.

      Inilah beza politikus bahlol bodoh sombong dengan politikus sejati.

      Padam
    6. Disebabkan dsai cerdik maka dia tidak dilantik apa2 jwtn kabinet oleh atok....hihihi

      Dimalukan oleh atok dlm kes liwat tapi gagal kemukakan saman rm100juta(nilai trademark saman..hihi) krn terlalu bijak. Org lain akan kena saman rm100juta...hihihi

      Biarkan lah mahacai hanyut dikencing dgn janji manipestol mrk. Hrp tiada yg lemas dan arwah sblm pru15...hihihi

      Dikuda dan memperkuda adalah simbol sejati para dungu dlm haprak...hihihi

      Dulu nak penjarakan atok atas isu rasuah dan salahguna kuasa. Skrg dah jadi khadam....hihihi

      Lawak...jelas nampak siapa yg bijak dan dungu dlm haprak...hihihi

      Padam
    7. Hrp koya tidak bias dan boleh buka semula skandal kewangan era peeM ke8. Jgn sekadar khadam jer...hihihi

      Padam
  23. SELAGI NYAWA DI KANDUNG BADAN
    TUDUH FITNAH UGUT JADI MAINAN
    WALAU RENTA ITU BUKAN UKURAN
    CINA DAP BERTEPUK TEPUK SAKAN


    latipa koyak jadi alat gajah bergadoh macai dikencingi kiki




    miajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perlantikan paling BANGANG...hihihi

      Dlm haprak sendiri ramai pemimpin mrk tak bersetuju. Yg bersetuju tu mgkin dah kena sindrom takut dgn mahafiraun atau mrk pon ada niat yg sama dgn atok....hihihi

      Rasanya klu bn yg buat dah ramai para mahacai mati berguling....hihihi

      Padam
  24. KALAU HINDU 3 CALIT JELUTONG MARI
    AGIH DAGING LEMBU KORBAN AIDILFITRI
    AMACAM KASI BETINO INDIA JOIN SEKALI
    AGIH DAGING TOHAN DEPA UTK KALI INI


    mintak masjid pulau pinang anjur majlis agih daging lembu oleh MP Jelutong MP Betino india dan MP DAP agih agihkan pulak daging lembu untuk hari raya.... jangan masjid P. Pinang bagi masak daging babi udah lerr...


    Amacam Bro Semua daging lembu tuhan 3calit jelutong dan Cino DAP agih daging pulak...



    muahahah muahahaiuuuueww
    nak sangat ko agih skli daging tohan ko


    miajalipahJR

    BalasPadam
  25. Samada madey tak 'study deep' dgn perlantikan koya atau ada udang sebalik batu.
    Semua sedia maklum koya berani mengecam puak anwar dalam pkr. Sekarang dia di luar pkr dan rapat dgn puak azmin anak emas madey.
    Adakah akan berakhir misi anwar menjadi pm ke8?
    Ulasan terkini madey ialah tidak dapat bergantung sepenuhnya dengan janji manifesto harapan. Kita tunggu dan lihat reaksi majoriti rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu manipistol haprak yg ada hitam putih serta diwartakan dan dirasmikan dlm upacara gilang gemilang boleh dikencing hancengkan....korang nak percaya ker atok akan melepaskan jwtn slps 2 tahun?????

      Saja jer nak tanya para mahacai yg msh hidup.....hihihihi

      Padam
    2. Klu arwah lapiji msh hidup tentu dia bangkang lantikan paling bangang tu....hihihi

      Mana komen anwar nie?
      Dia msh dlm penjara ker?

      Hihihi....

      Padam
  26. Lemau politik tak payah komen ler.

    Orang lain rasanya semua sudah tahu kenapa Atok pilih Latheefa Koya.

    Yang melatah memang jelas tak tahu apa atau mungkin diminta melatah untuk pihak berkepentingan.

    No worries.

    Kes SPRM selepas ini takkan selamatkan PM yang seterusnya.

    Reformasi pentadbiran kleptokrasi tajaan Najib Razak dibunuh secara brutal oleh Atok.

    No more kleptokrasi ala Najib Razak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melatah??

      Nik Nazmi pon tak bersetuju...
      Adakah dia org bn atau telah diupah utk melatah....hihihi

      Atau korang yg terpaksa telan kencing hanceng atok...hihihi

      Kita sedang tggu komen nuar slps dia kluar dari penjara dan komen arwah lapiji...tggu dia bangkit dari kubur....hihihi

      Secara jujurnya aku sokong bebenar atok lantik koya tu. Biar dia letih kena maki dan kencaman dpd kawan dan lawan dia...hihihi

      Padam
    2. Terbukti macai lemau politik.

      Kalau lemau tak payah komen macai.

      Buat malu je nak komen benda yang sendiri tak tahu.

      Carilah maklumat dan isu dalam pemilihan PKR.

      Nik Nazmi belah mana?

      Lemau politik tapi nak komen politik.

      Phuiiiiii.

      Padam
    3. MP wangsa maju turut menolak peelantikan koya.
      Wangsa maju siapa yb nya???

      Oppsss dari parti anwar...hihihi

      Cai...ko tegak jer benang basah kena kencing hanceng tu. Aku tgh seronok majoriti raykat mengecam perlantikan koya nie....hihihi

      Tak sabar pula menunggu arwah lapiji bangkit dari kubur beri komen sensasinya....hihihi

      Padam
    4. Yb ramkarpal singh turut menolak perlantikan koya kutty tu...hihihi

      Nampak sgt lemau dgn sosio politik semasa si atok yg ko puja tu cai....hihihi

      Padam
    5. Atok mgkin tak lemau...
      Yg lemau para mahacai yg sentiasa memuja utk dihancengkan...hihihi

      Dikuda dan memperkuda...hmmmm

      Padam
  27. kikiki hadiah aidilfitri hari ke 3.. kesian pengundi Simpamg Renggam dah la tol free tak dapat...Mazlee buat open umah bini kat Kedah.... kikiki..

    takut pengundi atau takut bini...??




    kikikikiki... serba tak kono kerajaan fitnah pH ni... karma fitnah makan diri balik.. elepent fight elepent macai in the middle wetting elepent pee


    kikikiki..

    BalasPadam
    Balasan
    1. He didnt study deep...hihihi

      Padam
  28. Mahathir, a great fan of Sun Tze is applying The Art Of War. Just wait for the results.

    I would support PM if he minces LGE, Nga, Anwar and Waytha to bits. Art of War by Tsu Tze will not here too.. After his dead his son will the last victim.


    i willPromise

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atok nie nak bekerja sampai mati...
      Tak tahu niat sebenarnya...
      Tapi utk meneruskan legasi 22tahun...itu mmg sudah pasti..
      Kwn dan lawan akan dijatuhkan demi anak..proksi dan kroni...
      Sejarah mengajar kita siapa org tua tu....hihihi

      Padam
  29. CEO Telrkom pun kena strategik jugak ke... atau strategik untuk anok cuvu siap cakap melayu pemalas lagi...

    puiiiii...!!!

    Opcom menerima projek Rundingan Terus Bernilai RM214.2 juta sejak tahun 2003

    – Tahun 2015 Kerajaan melalui GLCnya Telekom Malaysia menganugerahkan 3 projek kepada Opcom berjumlah RM282.24 juta. [1]

    – Kalau nak tahu Mukhriz menambahkan kepentingannya di Opcom pada 22 Julai 2016 yang membolehlah Mukhriz adalah pemegang saham terbesar Opcom.

    – Membuktikan Opcom terus monopoli projek TM, akhirnya Opcom Holdings memperoleh kontrak bernilai RM11.16 juta daripada Telekom Malaysia (TM), beberapa hari selepas pilihan raya umum ke-14. [2] [3]

    Cadangan Lim Guan Eng Imri Mokhtar sebagai CEO TM ditolak kerana beliau bukan pro Opcom Berhad. Oleh itu Imri perlu disingkir sebagai CEO TM.

    Puas hati!….done support Mahathir dan keluarga yang mengatakan melayu pemalas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayoyo.. sejak kalah PRU14 macai BN bising saham jatuh, ekonomi tak bagus, GLC asyik jual aset... PH kasi tukar CEO TM yang suka jual aset dan sahamnya jatuh pun macai marah-marah jugak? Apa lagi macai mahu? Macai sudah pening makan lemang ker? Kahkahkahkah...

      Padam
    2. Apa macai mahu???!!!
      Hihihi....

      Raykat tak nak dikencing oleh penyamun tamak mcm pemimpin nyanyuk haprak....hihihi

      Apa2 pon...ko relaks dan bertenang cai...hihihi
      Klu hati tisu gagal bertahan kena asak...takyah reply atau komen. Buat ko meroyan mengenang kebangangan pemimpin2 korang...hihihi

      Mrk kena STUDY DEEP tu...hihihi

      Padam
  30. DULU AKU PERNAH TULIS MALAYSIA PERLU RAPATKAN ATAU MENYERTAI TERUS "PAKATAN BRICS"

    AKU AKAN BERHENTI MENYERANG ATOK FITNAH SEKIRANYA MALAYSIA MENYERTAI PAKATAN 'BRICS'

    ANTARA PERKARA BERANI YANG DIBENTANGKAN OLEH BRICS IALAH :

    1. Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.
    2. Memperkenalkan satu matawang yang akan digunakan secara bersama dalam urusan urusniaga minyak.
    3. AIIB(Asian Infrastructure Investment Bank) sudah ditubuhkan di Shanghai untuk Pakatan BRICS bagi mengantikan Bank Yahudi IMF dan World Bank dan menghapuskan penggunaan Dollar Amerika.
    4. Memperkenalkan serta mempromosikan kedua dasar kewangan baru dan urusniaga baru di atas untuk digunakan secara meluas di dunia.
    DOLLAR ,IMF , WORLD BANK DAN FEDERAL RESERVE AKAN HANCUR DIBAWAH PAKATAN BRICS

    Sergei Glaziev, pakar ekonomi dunia berada dibelakang penubuhan Eurasian Union, telah mengajak Russia melakukan satu anjakan kepada perubahan sistem ekonomi baru yang lebih kukuh, stabil dan kuat. Glaziev menempelak sistem ekonomi yang diamalkan oleh Amerika dan sahabat mereka di Eropah yang menggunakan sistem riba secara melampau untuk menampung piramid-piramid hutang dan dalam masa yang sama menjajah dunia melalui hutang-hutang yang diberikan.

    SERGEI GLAZIEV : SISTEM HUTANG + RIBA TIDAK MASUK AKAL

    Sergei Glaziev menyatakan, sistem hutang dengan riba yang tidak masuk akal ini, memenjarakan setiap pihak yang berhutang di dalam satu putaran hutang yang tidak akan habis. Ianya melumpuhkan keupayaan kewangan pihak yang berhutang sehingga akhirnya asset-aset milikan mereka dirampas.

    Beginilah cara sistem ekonomi barat menjajah dunia tanpa perlu mereka mempunyai wang dan keupayaan kewangan untuk mendapatkan sebarang pemilikan. Dengan mempunyai pihak yang berhutang dengan mereka, mereka menjual hutang tersebut sebagai satu lagi bentuk hutang dan menggandakannya dengan sistem yang tidak bersandarkan sesuatu yang realiti.

    Semua ini perlu dihentikan menurut Sergei Glaziev. Lalu Sergei Glaziev mencadangkan agar Russia mengetuai dunia untuk melakukan satu perubahan drastik. Cadangan drastik ini termasuklah membuang amalan menggunakan Dollar Amerika di dalam urusniaga minyak antara negara-negara bersekutu dengan mereka.

    Sergei Glaziev yang menjadi penasihat ekonomi kepada sebuah kuasa besar dunia. Sebuah negara yang dikatakan oleh jurucakap media mereka sebagai berkemampuan untuk menukarkan Amerika Syarikat dari sebuah negara kepada lebuan radioaktif yang beterbangan di udara. Russia sebuah negara dengan keupayaan nuklear yang hebat dan kemampuan keupayaan perang yang digeruni.

    Bank Negara dan Central Bank setiap negara perlu direvolusikan dan direncanakan semula tidak terikat pada RIBA Yahudi Sedunia dan penghapusan secara total Dollar EURO dan Federal Reserve.

    BalasPadam
  31. Kesan dari Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.... OPEC yang diterajui yahudi Rothchild menguasai minyak dunia .. "OPEC DIBUBARKAN"

    BalasPadam
  32. Russia gold buying: Putin's HEAVY gold buying 'BAD SIGN' for WORLD PEACE
    Russia gold buying

    Russia gold buying: Putin's gold buying could be a 'bad sign' for world peace (Image: GETTY)
    RUSSIA’s gold buying hit its highest level in six years in the first quarter of 2019. An expert is now warning Russian President Vladimir Putin’s heavy buying of the shiny metal is a “bad sign” for world peace.

    BalasPadam
  33. AYOHHHH UMNO WAKE UP NOW...!!! FULL SWING FIGHTING...NOW ONLY 40% FIGHTING...!! WHERE ARE YOU UMNO DIVISION, YOUTH , PUTRI..!!!??

    WAKE UP...!!! BANGUNNNN SEGERA..!! AYOH LAWAN PAKATAN HAPRAK...!!!

    BANGUNNN.. WAKE UP NOW...!!!!


    Terlalu banyak isu sekarang AYOHHH WAKE UP NOWWW...!! isu yang membabitkan kepentingan rakyat sekarang ini. Namun kebanyakan pemimpin UMNO memilih untuk mendiamkan diri dan sekadar menjadi pemerhati atau sekadar bercakap sepintas lalu seolah-olah mereka tidak ada idea, tiada kesedaran atau masih berasakan mereka berada dalam blok kerajaan.

    Serangan-serangan bertali arus bagi mendapatkan kepercayaan rakyat dan pengundi sepertimana yang dilakukan oleh Rafizi Ramli, Tony Pua, Lim Guan Eng, Azmin Ali, Nurul Izzah, Mahathir, P.Ramasamy dan sebagainya sebelum berkuasa dahulu, langsung tidak kelihatan di dalam UMNO. UMNO yang telah memegang tampuk pentadbiran negara selama lebih 60 tahun dilihat seperti tidak bermaya dan masih terkapai-kapai untuk terus hidup atas belas ihsan Mahathir selaku Perdana Menteri dan orang yang paling berkuasa di Malaysia.

    UMNO mempunyai pelbagai cabang dan peringkat. Dari Ketua Cawangan, Ketua Bahagian, Ketua Sayap sehinggalah ke Majlis Tertinggi. Namun nampaknya kesemua peringkat tersebut kekal bising hanya pada waktu pemilihan atau semasa pilihanraya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atok dah nak haramkan UMNO bro. Ramai pimpinan dah cari jambatan baru nak masuk PH atau kowtow pada PH. Latheefa Koya naik pulak..habis UMNO BN MCA - Pas. Guna wang haram dan rasuah mengalir macam air kencing Najib di mahkamah. Tunggu masa jer nak execute. Kahkahkahkah!

      Padam
    2. Nampak mcm nak berantakan parti nuar sejak atok lantik koya...hihihi

      Umno makin kukuh dari pemimpin hingga ke akar umbi sejak kuatnya bau hanceng kencing atok n dapigs....hihihi

      Rasanya elok selamatkan parti nuar tu..cai
      Mcm ada batu api yg hebat mencaturkan perjalanan kuasa dlmnya...
      Mcm dh ada 2 puak dah...
      1 sokong nuar
      1 sokong atok

      Hihihi...


      Semuanya krn kegagalan atok bawa umno masuk parti bunga taik ayam. Tiada cara lain...gunakan pengaruh dpd parti yg pernah ingin penjarakan dia...
      Hihihi....

      Padam
  34. 14 kematian orang asal dalam sebulan jangkitan penyakit biasa. Tak ada kena mengena dengan lombong mangan haram dan kes balak. Sokong ulama parti suci.

    BalasPadam
  35. Pusat Tahfiz terbakar dan Majlis Agama Islam disaman waris dan warden sendiri. Islam dan Melayu mana yang sedang terancam sebenarnya? Fikir-fikirkan.

    BalasPadam
  36. Tahniah semua Rakyat Kelantan dapat air teh suam percuma sempena Hari Raya Aidilfitri 2019. Kalau campur susu cap saji boleh buat teh tarik sebaldi. Kerajaan Kelantan gred A+++ sebab sangat prihatin keperluan Rakyatnya. Anak Kelantan yang tak balik Raya memang rugi.

    BalasPadam
  37. SATU LAGI PROJEK MEGA TUN MAHATHIR YANG DIA RAHSIAKAN DARI PENGETAHUAN UMUM JUGA BANKRAP.

    MALAYSIA ELECTRONIC CORPORATION BHD. (MEC)

    Ramai anak-muda muda jarang dengar cerita ni. Tak banyak info mengenai MEC ni di internet.

    Posting mengenai cerita ni sebenarnya aku dah buat 2 tahun sudah di personal FB Tun Carlos. Lepas tu banyak la bloggers ambil article ini tanpa letak credit pun kat aku. ��

    Sekarang aku post semula di Page ni agar lebih ramai lagi tahu.

    Pada tahun 90an dulu Tun Mahathir pernah merancang secara besar-besaran untuk mengadakan MEC City di kawasan seluas 3000 ekar di Gambang, Pahang. Berjuta-juta duit rakyat telah dihabiskan utk projek Bandar MEC ni.

    MEC dirasmikan Mahathir ada 17Mac 1997.

    Asalnya idea Tun nak bina MEC ni adalah kerana masa tu banyak syarikat asing bina kilang elektronik dan pemasangan mereka di Malaysia. Panasonic, Toshiba, SOny, Aiwa dulu kebanyakkannya ada kilang di Malaysia.

    Yelah masa tu kos buruh kita murah.

    Bahasa mudahnya idea Mahathir ni sebenarnya nak "sailang" brand-brand luar ni di pasaran Malaysia. So keluarlah brand MEC di pasaran.

    Masa tu mulalah dia gunakan marketing "sentimen" untuk rakyat beli produk dari MEC ni. Dia complain orang kita suka sangat beli brand luar sedangkan local brand pun sama bagus kerana brand2 luarpun dibuat di sini.

    Tapi tak lama lepas tu MEC dah bungkus. Bankrupt. Fasiliti yg besar-besar dibina telah ditinggalkan. Jadi hutan simpan.

    Akhirnya penagih-penagih dadah buat port.

    Kenapa bungkus? Sebabnya orang tak suka dengan design produk elektrik MEC yang buruk. HARGA PULA lebih mahal dari Panasonic dan brand luar yg lain.

    Simple saja, macam Proton la. Design simple tapi jual mahal. Tu semua idea Mahathir la.

    Paling tak boleh hadam, boleh kata kebanyakkan part-part elektronik untuk semua produk brand MEC diimport dari luar negara. Maksudnya Kilang MEC hanya jadi "tukang pasang" saja di sini.

    Konsep dia macam PROTON juga la. Proton Saga first model tu dulu ramai tak tahu ia adalah klon Mitsubishi Lancer 1985 (refer gambar ke 3). Duit habis kat RND beratus ratus juta. Padahal kerja kita tukar logo saja pun.

    Yang untung anak saudara dia, jadi kaya dengan hanya supply anti-rust dekat Proton dari tahun 1985 hingga sekarang rasanya. Tu pun idea Mahathir juga.

    Sebelum Geely bergabung, Proton kerugian. Kerajaan yang bailout.

    Itulah, masa zaman 90an tu internet takde..

    Cuba korang bayangkan masa tu Tok Nenek dan Mak Ayah kita dah guna FB n Google, aku rasa tak sampai 22 tahun Tun M boleh kekal jadi PM.

    FASILITI MEC DISELAMATKAN.

    Akhirnya setelah sekian lama bandar MEC Gambang ni jadi hutan simpan, pada tahun 2003, KUKTEM (Universiti Teknikal Awam) telah buat kampus mereka di situ. Penubuhan KUKTEM ini adalah hasil dari cetusan idea Menteri Pendidikan di masa itu.

    Setelah lima tahun beroperasi, pihak Kerajaan Malaysia telah mengumumkan pertukaran nama KUKTEM kepada Universiti Malaysia Pahang pada 2007.

    Dengan pertukaran ini, nama KUKTEM kini dikenali sebagai UMP. Sekarang ramai anak2 bumiputera dari UMP yg berjaya dah bekerja di syarikat2 gergasi seperti Volvo, BMW, IBM, Technip, Petronas dan sebagainya. Nak tahu siapa Menteri Pendidikan yg cetuskan idea untuk wujudkan UMP dan selamatkan fasiliti MEC dari terus terbengkalai ni?

    Beliau adalah Najib Razak.

    -Tun Carlos

    #MECGambang

    ��More on telegram: https://t.me/tuncarlos

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atok klu bab2 melabur atau bisnes mmg ada bangang sikit.Kedai roti yg kecik tu pon boleh bangkrap. Mmg akal bisnes kosong.Akal menipu dan manipulate otak mahacai...A+
      Hihihi

      Atok jadi peeM cuma perlu bedah otak para mahacai yg bangang jer. Tebuk kepala n kencing otak mahacai.Buat lakonan memek muka dan kata2 yg mampu menyengetkan otak....hihihi
      Doktor politik lah katakan..

      Jadi idea atok nak bina keta ke3 bukan krn keperluan mendesak buat raykat tetapi krn perlu selamatkan vendor2 yg terdiri dpd proksi dan kroni dpd perjanjjan baru dgn geely jer....hihihi

      Tak tahulah...sama ada atok nie bodoh atau yg bagi nasihat dgn dia tu yg bodoh. Atau sama2 bodoh. Atau dah terlalu tamak. Sukati jer nak buat apa dgn reta negara.
      Dikuda dan memperkuda.
      Yg sengsara raykat yg disuruh ikat perut dan melalui leburaya tolOL ciptaan peeM ke4 yg bangang atau ada kawtim dlm perjanjian berat sblh. Mahacai yg bangang jer sedia menjilat kencing atok yg penuh sandiwara....hihihi

      Syukur ko dipanjangkan umur agar raykat dpt melihat dan merasa kencing berak yg pernah ko lakukan.

      Padam
  38. Tahniah anwar krn berani meminta penjelasan kenapa koya dilantik sebagai kp baru sprm. Perlantikan yg jelas tanpa pengetahuan kabinet dapur haprak dan lari dpd manipistol PRU14...
    Fuyooo....berani anwar desak atok?!!!!

    Errrrr....baru2 ini iaitu semalam anwar minta raykat terima jer perlantikan koya.....hihi

    KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

    BalasPadam
  39. HAZIQ AZIZ BUAT SUMPAH LAKNAT DAN MENGAKU
    MACAM SUMPAH LAKNAT SAIFUL YANG DOLU DOLU
    NGAKU DLM VIDEO BERSAMA AZMIN LAGI TUHH..!!
    HAAH APALAGI ATOK LATIPA KOYA BILA NAK BANTU.?

    PERANG DAH MULA LEPAS AIDILFITRI YG MULIA
    WAYANG KUNYIT DAH MULA JOM KITA TONTON BERSAMA
    BELI POP CORN DAN COKE JANGAN LAH DILUPA
    PANJI MANA MELINGKUP DULU KITA TEPUK SAJA


    MAKIN PANAZZZ YEOP OOIIII..!!

    MAMPOS MESIA DAPAT PEMIMPIN SUMA RENDAH MORAL & AKHLAK HAPRAK... BAHANA KARMA FITNAH AKHIRNYA MAKAN KERAJAAN ATOK... MAKIN BANGKA MAKIN GILO...!!

    kunyit fight kunyit macai suffer in the middle...!! kikikiki

    buat apa ngaku salah dan sumpah laknat bagai....najib kan ada..!!

    salah najib tuhhh..!! kikikiki..Alahai


    MUAHAHAHAH... MUAHAHAHIIUUEWW
    PERANG SAUDARA DAH MULA MACAI TADAH GITU GITU...



    muajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu skandal tak sama jenis...mampulah raykat terima.
      Ini sama jenis main lobang taik...amat memalukan betullah pemimpin haprak nie!!!!

      Ura2 perpecahan dlm pgayR dah jelas nampak dah dan bab jatuh menjatuhkan lawan dlm parti yg sama dah lama dihidu.
      Bila dah gila dgn kuasa dan gila dgn harta...inilah jadinya. Raykat akan dipinggirkan krn puak songsang nie gila dgn agenda peribadi.
      Puak yg layan atok dgn puak yg layan nuar. Kedua2nya jadi bangang krn kuasa secebis...hihihi

      Jijiklah...siap dgn video sekali. Dulu pengakuan saiful tanpa video. Kemudian video 99.99% video nuar dgn chinadoll.
      Jijiklah pemimpin bangang yg gagal jaga kemaluan.
      Klu gagal jaga kemaluan tapi mampu jaga mulut dpd memfitnah dan kencing kepala raykat. Agak mampu diterima. Ini kepala di atas dgn kepala di bwh kangkang tak mampu dijaga TAPI ada hati nak jaga raykat. Mmg BANGANGlah pemimpin haprak nie!!!!

      Baik gali kubur sendirilah...hihihi

      Padam
    2. Ada sedikit beza.
      Saiful dipaksa
      Azmin suka sama suka

      Padam
  40. PERTANDINGAN BED-MIN-TUN PIALA PH: TEAM MAHATHIR VS TEAM ANWAR

    Commentary:

    Mahathir serves: Latheefa dilantik ketua SPRM.

    Anwar returns the serve: "Mahathir perlu beri penjelasan".

    Mahathir smashes: "Suka hati aku siapa aku lantik".

    Anwar returns the smash: "Kita terima pelantikan Latheefa (tapi mohon siasat Azmin juga ya)".

    Mahathir sends the shuttle to the back of the court: "Sorry lah, we don't have the manpower to investigate everyone (so we will only do selective persecution)".

    Anwar sprints back to make a high jump smash: "If that's how you want to play, here you go.... a video of your blue-eyed boy. I learned this tactic from you."

    Mahathir dives hard to return the shuttle: "Saya tak tau apa pun."

    Anwar smiles and jumps high again to smash Mahathir's half-court return: "Haziq Aziz: ... saya lah individu bersama Azmin Ali..."

    Tamat set pertama. Team Anwar 1 - 0 Team Mahathir.

    Kita tunggu set kedua.

    Ketupat, rendang dan kuih raya masih ada tapi popocorn lagi sedap.

    - AA -

    BalasPadam
  41. Home\:: BLOG ::\Darah daging sendiri bercakap mengenai skandal sex songsang Azmin Ali
    JUN 12, 2019 @ 14:23Darah daging sendiri bercakap mengenai skandal sex songsang Azmin AliNo comments :: BLOG ::, POLITIK
    Catatan Facebook Umi Hafilda Ali, adik kepada Azmin Ali:
    Kamu buang mak mcm sampah selama 6 tahun..jutaan airmata nya gugur.. kamu fitnah adik kamu tahap paling tragis n keji puluh tahun.. demi menutup kemungkaran kamu yg paling meloyakan, menjijikan.. hingga jutaan penyokong bebal kamu maki hamun aku puluhan tahun dgn persepsi yg paling keji..today kamu mendapat..



    Allah jawab doa aku min.. Allah humban kamu sehina hina nya dek kekasih songsang kamu sendiri.. sepanjang Ramadan tiap solat aku mengangkat tangan datang lah kebenaran siapa kah 2 durjana ni yg tidak layak memimpin negara.. haram kan anwar n azmin dari menjadi pemimpin kami..

    Sesungguh nya ALLAH KAU MAHA MENGETAHUI YA ALLAH.. SAMADA YG DI LANGIT MAUPUN DI BUMI.. selamat kan ya allah bumi bertuah msia ini dari kehancuran n kerakusan pemimpin durjana n munafik.. hanya selepas seminggu syawal Allah jawab doa aku min..jumaat lepas aku ke kubur mak n abah.. selepas bacaan al quran aku meraung sepuas nya di kubur mak n abah..mengadu segalanya seolah olah mereka masih ada di atas segala semua perkara keji kamu.. bukan saja moral.. tapi busuk nya hati kamu tak bagi aku pijak rumah mak selepas kematian nya..sedang kan aku lah anak yg menjaga mak hingga ke akhir hayat di kala kau membuang nya seperti sampah selama 6 tahun.. seperti syaitan akhlak kamu.. walaupun di pandangan umum kamu seolah malaikat yg suci.. al konon catatan ramai pencacai upahan bakal pm ke 8..puii..

    MIN INGAT LAH..APA KATA ARWAH ABAH..TIADA HIJAB.DI ANTARA LANGIT N BUMI DOA ORG YG TERANIAYA.. AKHIRNYA ALLAH JAWAB DOA AKU MIN.. ALLAH DEDAH KAN AIB KAMU DEK PASANGAN SONGSANG GAY KAMU SENDIRI DI PERMUKAAN BUMI DGN SEHINA HINA NYA.. hari ini bibit bibit kejatuhan n kehinaan kamu bermula setelah kamu hina kan aku di mata dunia.berpuluh tahun derita itu min.. itu belum lagi kes kes skandal kau yg lain.. belum lagi bab kamu mencuri ratusan juta sepanjang jadi secretary to al juburin dulu n ketika kamu jadi Mb Selangor.. berapa banyak yg kamu sakau.. dgn jutaan penyokong bebal n jahil kamu yg tiada iman n hidayah boleh lah kau tipu..

    TAPI ALLAH YG SATU KAMU TAK LEH TIPU MIN.. LAKNATULLAH..

    Wahai latifah koya kalau benar kamu ketua baru yg berintegriti bongkar semua salahlaku azmin.n isteri syamsidar n anwar..ratusan juta di sakau.. saya boleh bagi kerjasama.. masih banyak lagi bukti yg aku simpan min dlm gengaman.. selama ni aku diam.. kenang kan kau abang..masih ada ihsan.. tapi kini tidak lagi..kau mencemar nama keluarga ke tahap yg paling keji n hina.. sedang kan arwah abah ustaz n ajar mengaji quran.. kau sudah melampau.. amat melampau.. nabi tak ngaku umat lah setan.. kau dah tua min.. dah 55.. masa persediaan untuk ke kubur.. main bontot apa lagi.. kau lupa ke pesan arwah mak mintak kau taubat nasuha.. kau tipu mak kata kau dah bertaubat di mekah.. tapi kau ulang lagi.. sampai laa ni..disgusting..hari ni dunia tau kau sapa..dunia hina aku.. kifarah derhaka pd ibu n fitnah dajal adik.. aku ada lah adik yg teraniaya min.. i am the victim of the situation bak kata igp yg baru..dato hamid bador.. tepat kata kata nya pd aku bagi mengambar kan segalanya yg telah berlaku.. dgn begitu keji seawal tahun 90 an hingga kini antara kau. anwar n syamsidar..

    ALLAH IS GREAT..ALLAH ANSWERED MY DOA..AMIN..SYUKUR ALHAMDULILAH… HARAP TUN M..TEGAS DLM ISU RASUAH AZMIN N KES HUBUNGAN SONGSANG AZMIN N HAZIQ… NABI NOH JUGA SANGGUP BIAR KAN ANAK NYA MATI KARAM DI DEPAN MATA NYA SENDIRI KERANA KEMUNGKARAN…. wahai tun tegak kan keadilan kamu dlm mengkota kan janji bahawa kerajaan ph tidak akan berkompromi isu rasuah n moral… anakanda menanti dgn sabar tindakan ayahanda DEMI AGAMA.. UMMAH N NEGARA



    Umi Hafilda
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2403202203334240&

    BalasPadam
  42. TERTUBUHNYA KERAJAAN PH HASIL DARI BUDAYA CELAKA FITNAH - BARU 1 TAHUN MENDAPAT HASIL

    Mereka ini terdiri dari liberal, pluralist, COMANGO, LGBT meremehkan hukum hakam mentafsir secara hermanutika@suka ati mak bapak tanpa merujuk ulama muktabar melecehkan islam bersekongkol dengan DAP pejuang murtad, syiah dan evanglista komunis. Budaya fitnah tuduh dulu terkial mencari bukti jadi ajaran dan amalan selama 22 tahun dulu.. makin berusia kubo kata mari rumah suh berambos pergi kau makin mengila menfitnah dan membatu api... sekarang karma fitnah yang kau tabur mendapat pada diri kau balik..

    Dalam isu Azmin masih belum bersalah beliau mesti dianggap belum bersalah sehinggalah siasatan dibuat terhadap pengakuan pelaku dan bukti-bukti oleh pihak berkuasa. Bagi menjaga integriti kerajaan, beliau hendaklah bercuti sehingga siasatan selesai. Ini adalah antara contoh yang dibuat oleh DS Zahid pada tahun lepas apabila berdepan puluhan tuduhan salah guna kuasa.

    Ini adalah pendirian saya dan saya konsisten dengan pendirian ini dalam segala isu melibatkan pemimpin negara. Dalam isu RM90 juta, kami berdiam diri sehinggalah SPRM mengesahkan dana tersebut tidak wujud.

    Dalam isu banglo dan terowong LGE, kami menggesa siasatan dan hanya tidak puas hati apabila pendakwaan ke atas beliau digugurkan selepas berlakunya pertukaran kerajaan

    Dalam isu DS Najib, kami hanya mengulas berdasarkan fakta kes termasuk ketempangan bukti yang dibawa pendakwaan. Kami tidak pernah sesekali mengatakan beliau tidak bersalah walaupun hati saya kuat mengatakan begitu

    Kami pembangkang UMNO PAS tak buat kerja pra matang dengan membuat pendakwaan dalam media sehingga merosakkan nama tertuduh. Ironinya, seorang YB PKR yang mahu isu ini didiamkan dan disiasat tidak pula memakai pendirian yang sama semasa galak bercakap tentang audio Ana Tahu, RM90 juta dan Najib Razak satu ketika dahulu.

    Ironinya, YB PKR yang mahukan agar rakyat berhenti menuduh Azmin Ali sekarang berusaha pula mengaitkan Umno dan Wanita MIC sebagai dalang.



    Hipokrit

    Ya, YB Azmin belum tentu bersalah. Tetapi apa yang berlaku adalah politik kotor yang berniat menjatuhkan seorang pemimpin parti dan negara. It is a clear set up. Pelaku bukannya disuruh / dipaksa masuk ke bilik utama oleh seorang lagi pelaku yang lain. Ia adalah kerelaan kedua pihak.

    Malah pelaku juga tidak menunjukkan sebarang rasa bersalah apabila membuat video pengakuan walaupun beliau mempunyai jawatan tinggi dalam kerajaan dan akan berkahwin tak lama lagi. Sebaliknya pelaku mahukan SPRM menyiasat menteri. Kenapa SPRM? Bergolek atas katil bukan kesalahan rasuah. Ini kesalahan moral yang perlu disiasat Polis Diraja.

    Tidak lain, ia adalah bom berangkai bagi membunuh imej dan menamatkan karier politik pesaing.

    Ini sudah melebihi kesalahan peribadi. Ini adalah perangkap politik hasil budaya fitnah yang sudah memgakar di dalam sanubari pemain2 di dalam parti. Dan budaya busuk ini akan menjadi trend menjatuhkan sesama sendiri bagi mendapat apa yang dihajati.

    Ya. Ini adalah pilihan rakyat Malaysia. Budaya kotor dan penuh celaka.

    BalasPadam
  43. Dah kantoi Haziq sebenarnya tukang kempen Nancy Shukri BN Sarawak semasa PRU14. Tak payah berlagak suci sangat. Bukan orang Malaysia tak kenal gaya politik UMNO BN yang lucah dan gay. Kahkahkahkahkah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iye ker?????Bukti..bukti???
      Jalankan siasatanlah oiii...

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH


      Cai...nancy shukri ker..najib ker..nuar ker..
      Ada aku kesah....hihihihi

      Dgr cerita ada 4 chapter video..hihihi
      Jijik sangatlah para pendubur nie....
      Dulu video kote ko kena hisap..
      Skrg video mendubur pulak..
      Ilmu siapalah yg ko tuntut nie azminkrim...oiiii

      Yg pelik si atok nyanyuk tu...
      Belum disiasat dah keluarkan kenyataan bagai seorg polis..loyar dan hakim...hihihi

      Raykat tahulah yg si azmin tu bakal jadi proksi utama anak dan kroni atok suatu hari nanti.
      Hanya penyamun mengenal siapa penyamun...
      Hanya pendubur mengenal siapa pendubur...

      Hihihi...

      Cai...baik korang cadangkan pasangan pecinta lobang taik tu bersumpah laknat.
      Itu pon klu salah seorg tu berani....hihihi


      Jijik100x

      Hihihi

      Padam
    2. Nampaknya asskrimin mengesyaki penyebaran video dilakukan sendiri oleh org dalam.
      Org yg tahu pergerakannya.

      Siapa org dlm tersebut?Adakah kaki2 kencing hanceng????
      Yg buat bodo jer menipu janji2 manipistol??

      Dan asskrimin turut menolak kerja penyebaran video tersebut dilakukan oleh pihak pembangkang.
      Ingatkan nak salah bossku tadi...hihi

      Itu kata asskrimin....hihihi



      Dahsyat permainan lobang taik ph(puak homo) nie!!!!

      Hihihihi....

      Padam
  44. KU SANGKA PANJI HITAM RUPANYA PANJI KUNYIT PEKAT
    KUNING MERECIK HAWAW MASAM TENGIK SEMERBAK GILA
    DAH BELI POP CORN TAK SELERA NAK MAKAN PULAK HANATT..
    TONTON JER LA PANJI MANA LINGKUP DULU TEPUK SAJA


    muahahahahhhahh muahahiiiewwuuu
    atok tadah macai hidu

    aaawwuuuww..!!


    miajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Raykat dpt menduga ia adalah perbuatan sesama mrk...hihihi

      Puak anwar vs puak azmin+atok
      Hihihi....

      Berebutlah korang kuasa secebis tu...

      Puak pgayR nie bangang!!!
      Korang dah setuju nak lantik nuar jd peeM...
      Apa kejadahnya korang nak berpecah angkara hasutan atok nyanyuk tu...
      Inilah jadinya bila masing2 tamak dan bercita2 tinggi dan kurang sabar...

      Semua tahu azmin pon bercita2 nak jadi peeM
      Bagilah anwar dulu...jgn sailang ikut nafsu tua nyanyuk tu
      Inilah jadinya bila gila kuasa dan tiada prinsip dlm hidup...
      Sia2 korang lawan atok selama 20tahun tapi di pghujung berpecah krn tamak. BANGANG!!!!
      Hihihihi

      Apa2 pon aku nak order popcorn
      Nak menonton adegan seterusnya
      Hihihi....

      Padam
    2. Kenapa para presiden parti komponen lain dlm haprak tak kecam penyebaran video tersebut kecuali atok?
      Oppss...atok bukan presiden parti
      Hihihi.. lupa

      Nampaknya persaingan azkrimin dan nuar akan membolehkan atok bertahan lebih lama sbg peeM atas alasan mengurangkan pergolakan di kalangan pemimpin2 haprak....

      Atok yg untung di sini...hihihi

      Padam
  45. Nak buat laporan qazaf lah pulak..hihihi

    Woi bangang!!!

    Korang buat satu majlis khas bersumpah laknat tak melakukan perkara terkutuk tu.

    Klu tak tahu nak lafazkan...nanti ostad mujahil ajar.

    Dulu puak lgbt buat demo...tak ada ko nak ajar mrk syariah agama.
    Nie slps mendubur..nak berqazaf bagai..

    Sumpah laknat paling mudah yg diajar oleh syariah....

    Hrp asskrimin ada tulur...hihihi

    BalasPadam
  46. Ummi hafilda kata jobor azmin pernah luka dan berdarah ketika bekerja di bawah anwar.
    ???

    BalasPadam
  47. FUYOOO AYOK MELAWAT LONDON 3 ARI
    BAWAK PELABURAN ATAU RANGKA STRATEGI
    PLAN FITNAH BARU ATAU NAK KIBAR PANJI
    URA2 PERANG KUNYIT MAKIN PARAH KINI


    SUMA WASSUP PENUH DENGAN RESEPI KUNYIT GORENG
    TIADA KUNYIT GORENGAN PUN TIDAK SEDAP KANNN...!
    BANGNON MENGUNYIT ASSMIN TADAH ATOK MENGORENG
    HAAH TEPUKK..!!PANJI KUNYIT MANA YG LINGKUP DULU KITA RAIKAN


    KUNYIT DALAM MASAKAN SODAP MENGUNYIT DLM SELUAR TENGIK MASHAMMMM


    miajalipahJR


    GAME DI ARAH OLEH POWERFOOL PUNYA OLANG INI
    SAH SUDAH AZMIN PENGANTI ATOK FITNAH NANTI
    ASSMIN TERHUTANG BUDI OLEH JASA BUDI KUTTY
    MAKA SELAMAT LAH ANAKCUCU KUTTY SERTA KRONI


    AZMIN DAH TERMAKAN BUDI KUTTY JUGAK
    BOBOI DILANTIK JADI TIMBALANYA NNTI
    LENGKAP SUDAH KISAH KEPALA PEROMPAK
    TAPI LANGIT TAK SELALU CERAH WAHAI KUTTY

    MUAHAHAHAHH MUAHAHIHIHIUUEEWW..!!
    BANG NON TADAH ASMIN HIDU ATOK KASI SAPU...


    miajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini semua salah najib..

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH



      Padam
  48. Kalau dlm video itu haziq yg palsu..
    Kenapa haziq yg sebenar digantung tugas?

    Mgkin ada mahacai hanceng yg boleh jelaskan..hihihi

    BalasPadam
  49. kasi up skeet blogger addindeen.blogspot.com


    addin blogspot... blogger pekat dan tegar punya kunyit... jom up famouskan dan belasah..!

    BalasPadam
  50. Ada juga mahacai hanceng boleh kata itu hak peribadi azmin nak main semburit. Gila ker apa...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk jutawan2step.com

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive