Iklan Penaja 1

Picture

Khamis, Mei 09, 2019

PERUTUSAN KHAS ULANGTAHUN PERTAMA PENTADBIRAN PAKATAN HARAPAN

Image may contain: 1 person

Alhamdulillah, hari ini adalah ulangtahun pertama pentadbiran Pakatan Harapan dan juga ulangtahun pertama negara ini berjaya menundukkan kebobrokan, kebejatan dan keangkuhan. Dengan berkat dukungan dan sokongan rakyat berbilang kaum dan agama akhirnya memungkinkan peralihan kuasa yang aman dan demokratik.
Tentunya mencapai kemenangan yang kita nikmati hari ini tidak mudah, dan ia bertitik tolak dari kesedaran dan pengorbanan mereka yang benar-benar mendambakan perubahan dan reformasi yang bermakna sejak 20 tahun lampau. Banyak air mata dan keringat yang dilaburkan untuk memungkinkan ledakan kuasa rakyat tanggal 9 Mei 2018.
Justeru, jika ditelaah semula pencapaian-pencapaian yang telah dicapai oleh pentadbiran hari ini, ternyata ia suatu pencapaian yang belum pernah terjadi dalam sejarah negara dan tidak dinafikan juga masih banyak lagi yang perlu dilunaskan dan diselenggara supaya negara ini akan kembali dihormati dunia.
Namun usaha dan upaya Pakatan Harapan dalam menggagas reformasi juga harus dimaknai dengan dasar-dasar ekonomi yang mengangkat dan membebaskan masyarakat. Tekad dan iltizam politik juga harus diselaraskan agar ia benar-benar memberi dampak yang menyeluruh agar kekayaan itu tidak hanya berlegar dalam kalangan mereka yang kaya dan berpangkat sahaja, malah ia mesti mengesankan mereka yang menderita, terpinggir dan melarat.
Harus diingatkan juga bahawa masalah hubungan antara kaum dan agama di negara ini dilihat semakin meruncing tatkala Pakatan Harapan sedang menjelmakan perubahan dan reformasi yang didambakan. Ancaman api perkauman dan kejumudan tidak harus dipandang enteng dan dikesampingkan, malah jika dibiar ia mampu meroboh segala usaha dalam meletakkan negara ini kembali ke landasannya.
Saya secara peribadi ingin menyatakan penghargaan buat Tun Dr Mahathir Mohamad yang berusaha menggembeleng seluruh tenaga dan pihak dari kalangan pembangkang ketika itu dalam usaha merubah lanskap politik negara ke tahap yang kita kecapi hari ini. ��Justeru marilah bersama-sama kita merapatkan saf dan kembali membetulkan tekad dalam memaknai perubahan yang diimpikan.
ANWAR IBRAHIM

Picture

14 ulasan:

  1. Setahun PH tidak jadi penyamun.

    Setahun Penyamun Ummah keluar masuk mahkamah.

    Setahun Penyamun Ummah masih lagi terus mencuri harta orang lain tanpa izin Rakyat.

    40b dirompak Penyamun Ummah dalam kes skandal.

    Bila nak berubah perangai buruk Penyamun Ummah?

    BalasPadam
  2. Kesian dgn presiden parti tanpa jwtn dlm KERAjaan haprak...hihihi

    Itulah...siapa suruh berdegar2 nak penjarakan atok penyamun...hihihi
    Yg bangangnya ko sedar raykat tak suka dasar atok tapi ko bodek juga.
    Silap2 haribulan 2 tahun tggl kenangan...hihihi

    BalasPadam
  3. Setahun pentadbiran KERAjaan haprak...indeks nikkei mensifatkan ekonomi negara 'pahit'. Bagi raykat pula bukan shj pahit ttp hancennng...hihihi

    Jelas KERAjaan haprak gagal menguruskan ekonomi negara dgn baik. Hanya 24/7 menyalahkan org lain yg belum tentu salah.Diputar belit seolah2 raykat terlupa dgn sejarah buruk peeM ke4. Semakin bosan dgn politik bangang dan hancing mrk...hihihi

    Kapal mewah yg dikatakan milik jolo dah dijual sedangkan ia bahan bukti mahkamah. Kes belum selesai tapi gembar gembur hanya jadi bhn lawak di mata raykat.

    Semoga fitnah dan kemunafikan beruk2 tua nie memakan diri mrk sendiri.
    Tak sabar menjatuhkan KERAjaan yg menjual aset raykat dan sibuk dgn mendaddykasikan legasi mrk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai kena banyak membaca dan jangan jadi macam stupid little boy.

      Kapal Equanimity sudah dilucuthak daripada Penyamun Ummah.

      Kena lelong separuh harga kepada Genting.

      Nilai pembelian RM1,000,000,000,000 Jho Low guna wang haram skandal 1MDB masih kekal dalam Laporan DOJ US.

      Tak perlu lagi DOJ US simpan kapal Equanimity sebab pemilik asal sudah lari ketakutan.

      Sama kes macam lebih 5 lori trak harta Najib Razak dan Rosmah Mansor.

      Penyamun Ummah murung bila harta disita dalam rumah melalui proses pelucuthak harta.

      Kalau Penyamun Ummah ialah pemilik sah harta dirampas yang dapat dengan cara halal dan tidak langgar undang-undang, kena mohon dalam masa sebulan.

      Cepat dan jangan takut.

      Malu apa boss?

      Tunjukkan sahaja bukti dan pengesahan yang asli sebagai pemilik harta - beg, matawang asing, barang kemas......

      Pihak berkuasa boleh siasat dan serahkan kembali harta yang disita.

      Kalau takut buat permohonan dan serahkan bukti, harta tersebut mungkin dapat secara haram dan tidak sah.

      Macam kapal Equanimity yang akhirnya diserahkan DOJ US sebab pemilik asal gagal muncul menuntut haknya.

      Padam
    2. Ramai yg mgkabarkan kapal itu milik atok n kroni dia...hihihi
      Kabar angin jer mahacai oiii..

      Siapa yg nak mengaku klu mmg bukan dia yg punya. Lagipun tiada hitam putih dari mana2 syarikat pembinaan kapal mewah mengesahkan jolo yg punya. Hanya sandiwara.

      Kenapa doj amerika lebih mengetahui wang 1mdb sedangkan broker sebenar adalah ipic???

      Kenapa perjanjian pemulangan wang 1mdb dgn ipic dibatalkan oleh KERAjaan bangang haprak???

      Kenapa nobita takut mendedahkan perjanjian pemulangan wang itu antara kerajaan terdahulu dgn ipic????

      Raykat jgn dikencing mahacai oiii...hihihi

      Semua tahu klu wang itu dipulangkan semuanya oleh ipic akan membuat zikir 1mdb akan hilang dpd fitnah harian atok n co....hihihi

      Mgkin ada yg nak meratib 1mdb sampai hujung nyawanya....

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  4. Balasan
    1. Geng Penyamun Ummah dikencing Najib Razak selama 2 penggal. Hancing.

      Padam
    2. Belum sepenggal penyamun haprak dah membanjirkan negara dgn kencing hanceeeng mrk...hihihi

      Atok...ko pencen jer lah
      Kasi nuar pulak kencing raykat
      Kencing dah expired bau kuat hanceengnya...hihihi

      Padam
  5. Dikatakan merompak wang kwap rm4billion tapi dipulangkan balik dlm bentuk perjanjian pinjaman kpd kwap sebanyak rm6billion.Di manakah unsur rompakannya???

    Wang 1mdb yg diberi jaminan ipic yg mempunyai dana melebihi dana khazanah telah dibatalkan perjanjian pemulangan oleh KERAjaan haprak. Kenapa???
    Agar modal membawang 1mdb sampai hujung nafas atok...hihihi

    Projek bandar malaysia yg dikatakan menjual maruah negara kpd china diteruskan krn KERAjaan beruk sedar pulangannya boleh mencapai rm100billion. Wang tersebut klu digunakan membayar hutang sebenar 1mdb hanya dgn petikan jari tua kutuk.
    Hutang 1mdb rm26billion dan asetnya rm42billion. Kenapa tak dijual spt menjual aset TH dan khazah. Mgkin modal membawang 1mdb akan tiada dan tiada ratiban sblm nafas hujung nyawa atok nanti...hihihi

    Membasmi rasuah tumpuan utama KERAjaan beruk tapi nobita dilepaskan bagi 2 kes rasuah terbilang dapigs. Hebat retorik anti rasuah atok spt peeM ke4. Bila raykat dah hilang ingatan maka projek daddykasi akan bermula. Retorik slogan bersih cekap dan amanah peem ke4 tapi skandal kewangan terburuk peeM ke4 tidak akan dilupakan begitu shj oleh raykat.
    Malang kpd arwah2 dan mendiang2 pakatan raykat yg berdegar2 akan memenjarakan peeM ke4 krn salahlaku rasuah dan salahguna kuasa.
    Di dunia ko terlepas...tapi belum tentu di alam kubur.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah. Nak buat macam mana macai? Isu terowong pun pembangkang terkantoi minta maaf dan akhbar yang siar kena saman fitnah lagi. Konon PH rasuah dan seleweng tapi kes sudah berlaku semasa Najib Razak masih PM. Takkan tak dapat buktikan apa-apa langsung macam kes SRC sekarang? Macai tak sabar nak bicara kes 1MDB walhal kes SRC yang pinjam 4 billion duit pencen Rakyat konon untuk perlombongan di Mongolia masih tidak selesai lagi. Duitnya habis digunapakai Najib Razak untuk kepentingan keluarga sendiri. Macai BN kena kencing sampai hancing oleh boss.

      Padam
    2. Kwap kata rm6billion dlm bentuk pinjaman dan faedah dah dipulangkan.

      9mei.Selamat menyambut hari kencing semalaysia...hihihi

      Padam
    3. Kes SRC ialah kes penggubahan wang haram 42j daripada 4b yang telah dipinjamkan kepada SRC.

      42j yang masuk akaun Ambank cuma sebahagian daripada 2.6b.

      Penjara 20 tahun jika sabit kesalahan.

      Sampai sekarang Najib Razak gagal buktikan duit yang ada dalam akaun Ambank adalah sah miliknya.

      Najib Razak juga telah approve penggunaan duit untuk kepentingan diri sendiri dan keluarganya.

      Malah Najib Razak cuba scam Nik Faisal dan Jho Low pula sebagai penyeleweng akaun sendiri.

      Kes dalam mahkamah sekarang tak ada kena mengena dengan duit pinjaman SRC dipulangkan balik atau tidak kepada KWAP.

      Najib Razak kencing macai sampai hancing.

      Padam
    4. Pinjaman kwap tak disebut dlm perbicaraan src..tak apa.
      Sekurang2nya raykat tahu duit itu bukannya dirompak. Pinjaman rm4billion dan bayaran balik termasuk faedah rm6billion. Tahniah kpd peminjam.

      Klu era peeM ke4...labur wang raykat. Bila gagal tuduh org lain. Jadikan kambing hitam...hihihi

      Belum lagi klu syarikat anak dan kroni gagal. Akan di bailout dgn wang atok....
      Opppsss....wang raykat...hihihi

      Padam
  6. KERAjaan paling bangang dlm sejarah negara. Drp ketua sampai ke anak buah dungu bab ekonomi. Bila gagal salahkan bossku...hihihi

    Indeks saham negara2 asean yg lain semuanya atas 0%.Indeks saham negara bwh KERAjaan BANGANG jatuh teruk sejak atok u_turn dan kencing merata2. Terkumpul hingga skrg dah negatif ke -15%. Mcm tak mampu nak naik2. Birthday KERAjaan bangang disambut dgn kejatuhan saham secara berturut2. Kita kena salahkan bossku ker nie...hihihi

    Lupa...sblm ini atok n co. fitnah kononnya bossku rompak wang felda. Billion2 angka yg dicanang oleh atok sampai habis tergadai aset2 felda.

    Baru2 ini menteri ekonomoney haprak mengesahkan wang rompak itu adalah wang yg dipinjam kpd peneroka utk tanaman semula dan yg berkaitan.

    Agak2 lah nak buat fitnah tu atok n co ooiiii....
    Ko ingat wang yg ko jarah bersama dgn anak..proksi dan kroni dpt beli syurga kerrrrrrr....hihihihi

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive