Iklan Penaja 1

Picture

Sabtu, April 13, 2019

Polis ada bukti pembelian berlian merah jambu guna wang 1MDB

Polis ada bukti pembelian berlian merah jambu guna wang 1MDB

Walaupun berlian merah jambu bernilai US$23 juta (RM95 juta) yang dikaitkan dengan Datin Seri Rosmah Mansor gagal ditemui sewaktu serbuan polis, namun terdapat bukti menunjukkan wujud transaksi pembeliannya menggunakan wang 1Malaysia Development Berhad(1MDB).
Dalam satu kenyataan Ketua Pasukan Siasatan Jenayah Pengubahan Wang Haram (AMLA) Urus Setia Ketua Polis Negara(KPN) Bukit Aman SAC Datuk Khalil Azlan Chik berkata, jejak kewangan (money trail) menunjukkan transaksi pembelian itu juga melibatkan seorang peniaga barang kemas di New York.
Kenyataan akhbar itu merujuk kepada penafian Rosmah, isteri kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung pembelian itu.
Baru-baru ini tular di media sosial tentang pembelian rantai leher dengan pink diamond 22-carat oleh Rosmah sehingga menimbulkan pelbagai dakwaan oleh netizen.
Picture

80 ulasan:

  1. MENCURI KALAU TIDAK KENA TANGKAP, TIDAK BERSALAH. BILA KENA TANGKAP BARU SALAH.
    - NOH OMAR UMNOBN

    WAJIB (NIK ABDUH) BOHONG DEMI JAGA MASLAHAT (ISU AMBIL DUIT UMNO)
    - HADI AWANG PAS.

    SEHATI DAN SEJIWA.

    BAGAI ISRAEL DGN TALIBAN WAHABBI.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahdey tak pernah mencuri ker??? Mahdey tak pernah berbohong ker???

      Rumah agam bernilai rm22juta dibanding gaji sebagai peeM selama 22tahun....mampu ker????
      Hihihi

      Manipistol pon bohong...bukan kitab injil lah....hihihi

      Siakap senohong gelama ikan duri
      Bercakap bohong lama2 mmg sah pencuri...hihihi

      Padam
  2. Tak berbaloi RO Rantau masuk jail nak angkat Mat Hassan secara haram. Hihihi. Sesudah tertonggeng bila menang tanpa bertanding secara haram, Rakyat Rantau masih memilih Mat Hassan yang beli rumah di London pakai duit RM10j yang diragui halal. RO Rantau mesti kena gelak dengan Mat Hassan malam ni. Hihihi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahdey kata...anwar meliwat sambil melancap butuh pasangannya...

      Jika benar..mengakulah
      Jika fitnah..mengakulah

      Klu tak..sial memanjang hidup haprak...hihihi

      Padam
    2. Tahniah tok mat krn menang di rantau wlpun penuh dgn fitnah ke atas anda.
      Syukur calon haprak tak lupa bawa kad pengenalan.Sebelum ini lupa bawa pas calon... Hihihi

      Klu tak akan berlaku undian semula atas arahan mahkamah.

      Tahniah juga krn dpt tempias jajaran baru ecrl....hihihi
      Lps ini jajaran tu akan terbang pula ke sandakan dan harap ke pulau pulak...hihihi

      Tahniah dgn semangat penyatuan ummah pas/umno/mca/mic

      Sama2 kita jadikan keRAjaan kencing hancing kerajaan sepenggal....hihihi

      Padam
    3. RO Rantau yg mempertahankan SOP spr dgn tidak membenarkan sesiapa shj tanpa pas spr masuk ke dewan pencalonan dijail oleh mahkamah haprak.
      Nasib badanlah dpt keRA_jaan yg kejam serta kaki kencing mcm nie....hihihi
      Yg telah kena buang keja beberapa hari nak raya tahun lepas mgkin sedar betapa kejamnya mrk atas alasan lantikn politik. Takkan lantikan politik sampai belasan ribu org...ish ish tak logik betul.
      Rasakan sumpahan mrk termasuk RO Rantau yg dianiaya krn mempertahankan SOP kerja.

      Utk sedapkan hati...mrk tu berpegang dgn undang2 rimba berguling2 tgh lebuhraya.
      Jadi jangan hairan...hihihi

      Padam
    4. Dgr cerita ada pergaduhan besar di bilik gerakan calon rantau pkatan haprak sblm keputusan keluar...hihihi

      Terlebih minum todi atau terlebih minum minyak sawit...
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    5. Hihihi buta undang-undang macai UMNO sekor ni. RO Rantau dijail 3 bulan bukan sebab ikut SOP SPR tapi kerana menghina mahkamah.
      Penyokong Mat Hassan ini cuba pengaruh saksi dalam perbicaraan dengan beri jawapan ikut kehendak dia. Habislah kalau penyokong pun perangai macam ini. Rosak sistem negara kita kalau pemimpin tak dapat mendidik penyokong sendiri. Hihihi

      Padam
    6. Hina mahkamahlah pulak...hihihi

      Padam
  3. Harap pihak Polis dan SPRM siasat juga rasuah jutaan ringgit projek terowong P Pinang yang melibatkan pemimpin DAP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan mimpilah nak disiasat...
      Klu disiasat akan ada kambing hitam sebagai pengganti mcm kes forex...hihihi

      Padam
    2. Kesian ketinggalan beca lagi macai. Kes terowong ni sudah ada lebih 50 pendakwaan atas ahli perniagaan yang cuba seleweng dana. Kalau slow dan membaca cuma Utusan yang sudah hampir bankrap, mana dapat maklumat terkini. Hihihihi

      Padam
    3. Apa bezanya jika jolo menipu najib dlm kes 1mdb.

      Syarikat yg ada kontrak telah mengesahkan nobita memberi rasuah dan dpt komisen 'broker' yg tak sepatutnya dibuat oleh penjawat awam.
      Beli banglo tanpa kolam dgn org yg berkepentingan. Khir toyo kena jel...nobita dilepaskan.

      Maka...mahdey tak payah bersemangat nak laungkan malaysia bersih krn org kanannya pon tak bersih. Jadikannya sebagai retorik kencing hancing.
      Kisah lalu dia pon haru biru tapi buat muka tebal seolah2 rakyat tak tahu.

      So...klu dah kaki kencing tak payahlah beretorik sgt. Memalukan...hihihi

      Padam
  4. Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi. Ini mesti RO Rantau kena gelak dengan Mat Hassan. Hihihi.

      Padam
    2. Rasanya dia akan berdendam dgn KERA_jaan yg memenjarakannya.
      Dia cuba patuhi sop...beruk haprak mgkin terlebih kena kencing masa tu..
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah


      Hidup penyatuan ummah
      #pasumnomicmca

      Terima kasih juga krn jajaran baru ecrl pegi ke nogori9...
      Hrp bukan sekadar kencingan babi haprak...hihihi

      Padam
    3. Sepanjang kempen Mat Hassan tiada langsung pandang RO Rantau. Siap buat lawak dan ketawa semata-mata. Tak ada rasa kasihan dan simpati kepada penyokong dia yang kena jail nak pertahan perompak UMNO-BN. Itulah nasib macai kalau sudah berjuang dalam penipuan penyangak dan kepalsuan perompak. Siapo nak peduli ekau masuk jel jang oi? Tok Mat golak yo maso kempen. Hihihi

      Padam
    4. Siapa yg bawa kes tu ke mahkamah???
      Bossku ker?????
      Rosmah ker??????

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  5. Siapakah punca pelabur takut melabur di negara kita???

    Klu pelabur cukup takut apatah lagi rakyat yg tak tahan dgn bau hancing....hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai UMNO-BN kencing hancing tak? Hihihi. FDI Malaysia 2019 meningkat berbanding tahun lepas macai. Jumlah pelaburan asing sehingga Februari 2019 ialah 10b berbanding tahun lepas bulan yang sama cuma 9b. Macai kaki kencing hancing ada baca berita ke? Banding tahun 2015-2017 masa FDI jatuh dan pelabur lari sebab skandal 1MDB ke macai? Memang patutlah hancinnnnngggg kencing macai. Hihihi.

      Padam
    2. Sblm pru14...hutang negara rm686billion dan fdi negara rm1. 3trillion.Ada dlm laman web bank negara.
      Tapi bila tua nyanyuk tu 24/7 mengatakan negara akan bangkrap..projek2 dibatalkan.. U_turn...V_turn......pelabur2 dah hilang keyakinan. Boleh google ttg bursa saham yg jatuh mendadak..keyakinan pelabur yg menurun..sumber dari pakar ekonomi dunia.
      Gst ditukar sst tapi kos makin meningkat. Seronoklah pakar2 yg biasa melarikan pendapatan dgn sst yg kit sial suatu ketika dulu pernah mencadangkan kita ikut cara singapore(gst).
      Org lain ke depan..KERAjaan haprak ke belakang.. hihihi

      Padam
    3. Tak payah kencing banyak sangat macai UMNO Hancing. Rujuk BNM data FDI sama juga meningkat dari tahun 2017 dan 2018. Hancing sangat macai. Ada satu lagi web di sini juga data sama.


      https://tradingeconomics.com/malaysia/foreign-direct-investment

      #BNHancing

      Padam
    4. https://www.thestar.com.my/business/business-news/2019/02/14/fdi-records-larger-net-inflow-of-rm12pt9bil-in-q4-2018/

      #BNHancing

      Padam
    5. https://themalaysianreserve.com/2019/04/09/foreign-fund-flow-turns-positive-in-1q19/

      #BNHancing

      Padam
    6. Rujuk berita pencerahan mengapa data BNM sebenarnya merujuk kepada prestasi kerajaan terdahulu dan bukan PH. Pelaburan asing dari China terutamanya yang on hold dan dalam perbincangan semula sudah ada yang dapat green light dengan penambahbaikan dan penjimatan kos. Contoh sekarang macam ECRL jimat kos 21billion.

      http://dailyexpress.com.my/news.cfm?NewsID=129413

      #BNHancing

      Padam
    7. Tegak jer lah benang yg basah tu..cai
      Mgkin dpt mggembirakan hati mahdey n nobita...hihihi

      Klu KERAjaan haprak bagus sgt rakyat tak bising pon...hihihi

      Padam
    8. Maklumat terbaru penjimatan kos ECRL meningkat sehingga 44b. Syukurlah Tun Daim berjaya menjadi negotiator dan menyelamatkan duit Rakyat. Nak harap BN jaga negara lagi? Komisyen sahaja ambil 10 juta nak beli rumah di luar negara. Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    9. Hanceeeeengggg...
      Minumlah sesenduk minyak sawit utk mghilangkan bau hancenggg..

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah..

      Padam
    10. Macai UMNO-BN terkedu bila penipuan dan kencing hancing sendiri didedahkan? Hihihi. Kalau nak menang pakai data yang belum update terkini jadi hancing macam macai UMNO-BN kaki kencing kuat.

      #BNHancing

      Padam
    11. Yg buat raykat marah adalah pemimpin yg kencing muka raykat...hihihi

      Dahlah kena kencing disuruh pula minum minyak sawit...giler kot

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    12. Klu KERAjaan haprak tak kencing raykat....semua prk akan dimenangi oleh haprak.
      Sayang prk port dickson msh awal utk melihat prestasi KERAjaan haprak. Klu tak mgkin kecundang juga anwar di sana.

      Jgn salahkan bn...
      Salahkan KERAjaan haprak yg kaki kencing...hihihi

      Padam
  6. Mahdey kata haprak akan menang di rantau. Tapi menang tipis....

    Tu yg aku respect tua nyanyuk tu...
    Bersahaja dan penuh keyakinan bila berkata2....
    Ramai yg kagum dan terpesona...
    Tapi kesian dah kurang bermutu...
    Terlalu menurut kehendak daddykasi dan kroni sehingga rakyat kena hancingnya....hihihi
    Malang dan sukar dipercayai krn jelmaan peeM ke4 tetap ada dlm dirinya.

    Seorg rakan pengundi tegar haprak berkata alangkah baiknya jika ada prk langkawi lps ini...dapat juga merasa jajaran ecrl ke utara dan dijambatankan atau diterowongnobitakan ke langkawi.
    Hmmm ada kemungkinan ker????

    Klu dlm fb ramai sggh yg mendoakannya...hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasa2nya macai haprak ramai yg mendoakannya...
      Khasnya mrk yg tak sabar menonton aksi bakal peeM ke8.
      Hihihi....

      Padam
  7. Sejak bila pula politik Islam dan penyatuan ummah ada guna kaedah ejekan hancing dan pondan? Ajaran agama baru ke ni? Hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua agama mgjr kebaikan..
      Yg buruk adalah individu...
      Yg islam dlm haprak pon kena tunjuk sikap yg baik...
      Jgn kencing..jgn kutuk dan hina individu
      Mahdey pon sama kena tunjuk sikap yg baik...hihihi

      Padam
    2. Buat malu Islam sahaja mengaku bawa politik Islam. Ada ke Nabi SAW pakai politik hancing kepada kawan ataupun lawan? Kalau nak tunggang agama pun janganlah melampaui batas. Nanti hancing jadinya. Hihihi.

      #BNHancing

      Padam
    3. Mahdey tu kapir ker???
      Ada video dia bercakap org yg tak tunai janji adalah munafik....hihihi

      Padam
  8. Kuasa mutlak TMJ akhirnya dapat memilih MB Johor yang baru. Kuasa mutlak pembangkang Johor juga berjaya menjadi penentu Exco Johor baru sebab Undang Tubuh Negeri tidak lagi terpakai macam kain buruk. Kuasa mutlak macam Avengers ini mesti datang dari politik rasis dan isu sensitif Umno-BN di Rantau. Eh? Eh? Mengapa kuasa mutlak pun masih juga pilih MB parti BERSATU lagi? Boleh tenggelam terbalik bumi Pulau Kukup dan Forest City nanti. Ingat nak pilih MB UMNO guna kuasa mutlak. Hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangang juga rupa ko yea..patut mudah kena kencing. Klu mb dh tak perform di mata rakyat..tukar.Bukan tak ada org lain yg berkebolehan.
      PeeM boleh mencdgkan beberapa nama sebagai mb dan sultan ada kuasa memilih ikut perlembagaan tubuh negeri masing2.
      Sama dgn perak...dapigs ada kerusi paling banyak tapi undang2 tubuh menentukan hanya melayu layak jadi mb.
      Masalahnya bila beruk2 lupa bgamana sejarah negara ditubuhkan dan perlembagaan yg telah sama2 dipersetujui masa penubuhan malaysia.

      Cai...ko nie rba keturunan dapigs ker???
      Hihihi...

      Padam
    2. Hihihi. Kami Rakyat biasa nak sindir pembangkang UMNO-BN di Johor saja macai. Jangan marah-marah. Hihihi. Sebab kononnya TMJ kata ada kuasa mutlak macam Arab Saudi maka pembangkang pun teringin juga nak pilih MB Johor yang baru. Maklumlah pembangkang Johor tengah guna kuasa daulah terpendam nak masuk ikut pintu belakang. Ustaz Pas bermulut hodoh dari Pengkalan Chepa beritahu daulah terpendam tajaan UMNO-BN ini macam PONDAN. PONDAN ke? Hihihi

      Padam
    3. Tak sangka bangang juga ko yea...hihihi

      Padam
    4. Hihihi. Pembangkang yang berkuasa mutlak nak pilih MB Johor bijak macam macai. Hihihi.

      #BNHancing

      Padam
    5. Dlm bab pilih mb baru nie aku tergelak sikit cai...
      Mahdey bertegas minta majlis presiden haprak berpegang pd janji pilih mb dari parti dia..

      Tapi bab kencing janji bawa katak masuk parti dia...dia boleh nyanyuk kan diri....

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah..

      Janji dlm haprak ada standard dan kasta jugak ker.... Hihihi

      Padam
    6. Janji utama PRU14 PH nak angkut Najib dan Rosmah dan gerombolan penyamun UMNO-BN ke mahkamah. Janji lain boleh laksana bila kewangan negara mula kukuh. Jangan risau macai. Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    7. Klu fdi berbanding hutang dah ok spt macai katakan tadi serta najib n rosmah serta penyamun umno kena tangkap...bila nak tunaikan janji?
      Klu itu alkisahnya...patut pon raykat(hihihi) makin meluat dgn haprak.
      Tak sabar nak guna highway tanpa TOLol...hihihi
      Minyak rm1.50 seliter...hihihi

      Tapi klu suruh minum minyak sawit...biar macai haprak jer
      Hihihi...

      Padam
  9. Macai jenis macam ini bukan tahu ekonomi. Rolling duit negara macam harta pusaka bapak sendiri. 30% dana kerajaan untuk projek Rakyat masuk poket buat anak bini buncit. Ada lebih 10 juta keluar guna pengurup wang beli rumah di London. Phuiiiii... Mahu tak bankrap Perbendaharaan Malaysia kalau setiap ekor pemimpin dan macai buat kelaku hodoh macam ini? Tapi jangan takut, kalau dengar berita kes-kes lari cukai dan penggubahan wang haram makin bertambah banyak. Maklumlah, dalam setahun dua ini dana Kerajaan mesti dikembalikan kepada yang HAQ. Macai tak baca berita ke? Pada tahun ke tiga iaitu 2021 ekonomi akan dapat dipulihkan? Takkan belum dapat hidu bau tikus yang semakin dapat dikejar lagi? Setiap berita yang keluar hari ini ada petanda untuk apa yang akan berlaku nanti. Sentimen perkauman dan agama juga isu sensitif takkan dapat bertahan lama. Setakat setahun dua akhirnya bila Kerajaan campuran pembangkang pun tak mampu nak dilaksanakan, hancurlah agenda palsu pembangkang. Seperti RUU355 dan Hudud setakat mainan politik puak yang jahil semata-mata. Hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah tulis pjg2..cai
      Gst tukar ke sst pon kos sara hidup makin tinggi
      Minyak dah dekat setahun..janji 24 jam...tak turun2 rm1.50 seliter.
      TOLol...kata free tapi dah dekat setahun hanya msh toll free telco jer...
      Ptptn kata free...hanya tggl nama...

      Projek2 mega dibatalkan tapi negeri daddykasi dpt 11 projek mega...
      Mujur ler ecrl diteruskan tapi bnyk dah dikuasai oleh proksi dan kroni...hihihi
      Tqvm peeM mahdey krn buat jajaran baru ke n9...hihihi
      Mgkin ke sandakan lps nie...hihihi

      Agama dan nabi dihina...
      Menteri pemecah perpaduan dibela...
      Kereta ke3 yg tiada dlm janji diwujud hanya nak bantu proksi...


      Bila raykat marah...bn pulak jadi mangsa dipersalahkan...hihihi

      Yg paling bangang...raykat disuruh minum minyak sawit...hihihi

      Klu bn kerajaan mmg patut kena balun...
      Ini sendiri yg kencing dan berak merata2 nak suruh org lain pulak cuci...jijik
      Hihihi

      Padam
    2. Lupa pulak...
      Cai cuba ko tanya mahdey...
      Anak2 dia kaya raya tu atas usaha bersih atau salahguna kuasa bapak mrk...

      Kenapa pendedahan oleh anwar dan sotong lapiji tak ko masukkan sekali?

      Bagaimana dgn aset dan harta mahdey anak beranak di dalam dan luar negara???

      Oh yer...minum minyak sawit kita mampu melupakan dosa2nya...
      Hihihi....

      Satu lagi...anwar mengisytiharkan aset dan hartanya berjumlah rm10juta...
      Mgkin ada pengurup wang boleh tolong jelaskan mana dia dpt sebanyak itu memandangkan gaji sbagai ex tpm dan kondisi sejak dia dipenjara...hihihi

      Padam
    3. Malangnya macai UMNO-BN hancing. Setakat ini aku duduk borak dengan penyokong UMNO-BN tak pula ada yang bawa isu Rakyat macai.

      Yang mereka sebar cuma isu basi ICERD, lantikan orang kafir untuk 3 jawatan tertinggi negara dan isu terkini yang juga sudah basi iaitu Statut Rom.

      Tak ada yang boleh main isu harga barang sebab mereka tahu kesan domino harga minyak yang stabil tidak beri kesan kepada harga barang.

      SST pun tidak beri kesan secara langsung sebab hanya dikenakan kepada pengeluar. Jadi kesan minima harga naik kepada pengguna amat membantu Rakyat.

      Tak lama lagi macai akan habis isu nak bincang di kedai kopi sebab kes perbicaraan perompak dan penyangak UMNO-BN dan PAS akan berlangsung. Masa perbicaraan skandal besar akan terbuka dan jadi bualan orang ramai.

      Jadi macai janganlah meroyan panjang tentang isu harga barang. Macai yang ada tak mampu nak pertikai harga barang memang dalam perhatian pihak Kerajaan. Tambah pula Food Bank yang semakin diperluas dan penjimatan kos projek mega.

      Paling lawak macai nak tunjuk lebih pandai daripada bossmu. Boss macai pun gagal mendakwa Tun M sepanjang 5 tahun perjuangan melawan kleptokrasi dan rasuah Kerajaan UMNO-BN.

      Malah lebih memalukan apabila kes RCI Forex tamat apabila keputusannya adalah sama dengan Kertas Putih Forex pada tahun 1990-an.

      Ruginya duit cukai Rakyat bayar RCI yang bawa keputusan yang sama?

      Tapi Kleptokrat tidak puas hati malah dianiaya Tun M guna media, guna jabatan Kerajaan, malah guna macai murahan di blog.

      Rakyat sedang memerhati dan menilai. Perompak dan penyangak boleh teruskan main isu rasis dan agama.

      Bila Rakyat sudah tahu akibat buruk main isu perosak perpaduan kaum dan keharmonian pelbagai adat resam dan budaya, pembangkang akan hilang kuasa macam di Penang. Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    4. Rm33billion wang raykat hilang percuma krn skandal forex. Dalang pula terlepas bahkan ketawa dgn arwah2 dan mendiang2 yg ingin penjarakan mrk.

      1mdb...klu dijual semua aset 1mdb bernilai rm42b akan dpt selesaikan hutang rm26b 1mdb.
      Kenapa tak dilakukan...
      Takut tarak modal hentam bossku....hihihi

      Beza dgn forex yg hilang terus...hihihi

      Padam
    5. Lupa pula nak beritahu macai. Daulah terpendam yang mahu guna pintu belakang ambil alih kuasa juga dalam perhatian kuasa Rakyat.

      Pendedahan wujud pengkhianat negara ini mungkin akan meletup tak lama lagi. Entahlah macai siapa yang akan kena?

      Mungkin Rakyat akan didedahkan pula dengan kes penderhakaan kepada YDP Agong oleh orang ternama tak lama lagi? Hihihi.

      #BNHancing

      Padam
    6. Mahdey kan peeM penuh dgn aura dan kuasa.
      Dia petik jari jer apa2 kes akan selesai. Bukan tak kenal...hihihi

      CUMA...hihihi

      Kes liwat anwar...fitnah atau benar??!

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  10. Doktor kata kerap kencing ada tanda2 badan berpenyakit...

    Yg kerap kencing raykat nie tanda2 penyamun duit....hihihi

    BalasPadam
  11. Dividen TH terendah, aku tak pelik..
    Dividen ASB rendah, aku tak pelik..
    AES bertambah, aku tak pelik..
    Kena bayar SST, aku tak pelik...
    RM50 tak penuh troli, aku tak pelik...
    Harga barang naik, aku tak pelik..
    Menteri takde ijazah, aku tak pelik...
    Ptptn kena bayar, aku tak pelik...
    Tol kena bayar, aku tak pelik..
    Gaji tak naik2, aku tak pelik...
    Ringgit jatuh, aku tak pelik...
    Pelabur lari, aku tak pelik..
    BR1M dapat 100 je, aku tak pelik..
    ECRL, HSR, MRT dihentikan, aku tak pelik..
    Ramai hilang pekerjaan, aku tak pelik..
    Kerajaan potong sana sini, aku tak pelik...
    Menteri tak reti buat kerja, aku tak pelik..
    Rakyat disuruh buang tongkat, aku tak pelik..
    Saudara mara PM dpt tender juta2, aku tak pelik..

    Yang aku pelik dan hairan ni, masih ada orang lagi yang percaya kat Parti Hancing (PH) tu.��

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  12. Dah lah kalah prk rantau...
    Samseng2 haprak cuba geledah kereta polis pulak....BANGANG!!!!

    Kasi malu sama tun mahdey jer...

    Inilah akibatnya terminum kencing hancing pemimpin2 haprak...hihihi

    Hrp dr. Mazlee buat silibus baru sop spr utk student2 smk dan ipt...

    Betul2 memalukan...

    Apa pula komen macai kencing hancing ttg isu ini???

    Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
  13. Faktor utama mengapa PH kalah PRK Rantau akhirnya terbongkar.

    PH kata mereka kalah kerana Rakyat masih dalam kejutan budaya.

    Memangpun.

    Rakyat masih terkejut kerana:
    - kuasa raykat lebih besar dari kuasa polis

    - mereka dipanggil untuk berkorban dan ikat perut

    - disuruh tanam buluh dan ganja

    - disuruh minum sesudu sawit sehari

    - tol percuma hanya pada tengah malam. Itupun masih belum bermula.

    - disuruh naik kereta buluh jika tidak setuju dengan kereta terbang KDK.

    - ekonomi boleh menurun dengan begitu pantas

    - dipaksa bayar lebih banyak cukai

    - banyak aset negara telah dijual secara lambak dan akan dijual

    - kerajaan hari ini sering mencari gaduh di dalam dan di luar negara

    - menteri-menteri PH sering melawat ke luar negara tetapi yang dibawa balik adalah hutang dan bukan pelaburan

    - bila projek atau GLC mengalami kerugian, BN dipersalahkan. Bila ada projek atau GLC untung, kredit diambil oleh PH.

    - hutang negara naik dengan kadar lebih cepat berbanding masa BN

    - setiap pemimpin PH menjadi kebal dari apa-apa tindakan undang-undang

    - kos sara hidup naik dengan lebih cepat lagi walaupun PH berjanji bahawa harga akan turun selepas GST dimansuhkan.

    - PH tak pernah rasa bersalah untuk menipu manifesto, menipu siji dan terus menipu selepas menang.

    Apa lagi?

    Tetapi menteri kata keadaan "terkejut" ini hanya untuk sementara waktu sahaja kerana lama-kelamaan, rakyat akan biasa dengan tingkah laku
    kerajaan dan menteri PH yang semakin lawak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat akan muak baca isu basi pembangkang. Pembangkang hanya tahu mengejek tanpa ada fakta dan tidak bawa isu Rakyat tetapi lebih bawa sentimen yang akan basi. Hihihi.

      #BNHancing
      #IsuBasi

      Padam
    2. Isu TOLol bukan isu rakyat kerrrrrrrr????
      Hihihihi

      PeeM mana yg mula2 mencipta lebuhraya TOLol?

      PeeM mana yg tandatangan konsesi TOLol yg menguntungkan kroni tetapi menyusahkan raykat?...hihihi

      Lebuhraya TOLol bukan isu raykat yg dijanjikan oleh haprak kerrrrrrtr????
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    3. Layak ke macai UMNO-BN minta mansuh tol? Kalau dapat offpeak diskaun pun kurang beban Rakyat. Banding masa UMNO-BN kau hado? Hihihi

      Padam
    4. Manifesto BN pun tak ada cakap mansuh tol nak cakap banyak ke? Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    5. Yg dah menang pru14 raykat berhak tagih janji dpd mrk. Mrk yg menaikkan mahdey dan nobita di tempat mrk skrg.Mudah kan..

      Masih bangang jugak???
      Takkan nak salahkan bossku memanjang....hihihi

      Padam
    6. Ada ke YB Pembangkang bawa isu Rakyat ke Parlimen sampai berbalah dan keluar Dewan?

      Kes Pembangkang keluar Dewan bukan bawa isu Rakyat tetapi sebab Ustaz Pas Marzuk Pengkalan Chepa ejek Pondan.

      Noh Omar pula hina Speaker konon tidak layak.

      Ada lagi Pembangkang keluar Dewan bila ADUN Cameron yang sudah dilucutkan kemenangan dihalau keluar sebab hilang kelayakan YB.

      Semua kes pembangkang balah dan bertekak dalam Dewan bukan isu Rakyat? Betul tak macai?

      Jadi masa bila YB Pembangkang bawa isu Rakyat sampai kononnya berhak sangat tu wahai macai? Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    7. Yg bawa isu minum minyak sawit dan toreh getah dlm hujan guna payung adalah isu BANGANG!!!
      hihihi...
      Siapa yg bawa?????

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Terbaru nak jadikan kayu getah buat rel ketapi....

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Pelawok.. Pelawok... hihihi

      Padam
  14. Cuba pembangkang belajar isu-isu Rakyat yang dahulu dibawa oleh PH. Contohnya isu salahguna wang TH untuk beli tanah TRX berlipat kali ganda.

    Isu Rakyat macam songlap duit LTAT, Felda dan skandal 1MDB yang pinjam duit KWAP.

    Inilah isu yang akan kekal bukan setakat copypaste kosong yang tiada fakta.

    Mengapa isu Rakyat akan kekal dan main sentimen hanya propaganda sementara?

    Sebabnya mudah. Rakyat akan menyoalsiasat dan memberikan pendapat walaupun pemerintah cuba menutupnya.

    Malangnya, pembangkang sekarang hanya mampu menang dengan sentimen kosong. Pilih kafir, jatuhkan Raja, Melayu dan Islam terancam, DAP berkuasa.

    Sentimen kosong ini pada orang yang bijak hanyalah propaganda murahan parti yang lemah dan tiada isu penting.

    Paling cepat dilupakan kalau jenis propaganda lawak satira.

    Walaupun pedas tapi tidaklah mengancam contohnya muka badut Najib Razak. Hihihi

    So selamat berjaya dalam pembahagian kerusi PRU15 dan pembentukan Kerajaan Negeri Campuran bawah naungan Pembangkang. Kalau lagi lambat dilaksana lebih afdhol.

    Rakyat akan semakin sedar mereka ditipu dengan agenda politik palsu dan murahan. Hihihi

    #BNHancing

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isu kena kencing hancing dah memalukan KERAjaan haprak....

      Nak tambah isu apa lagi?!?
      Makin banyak isu makin menyumpah raykat dgn muka mahdey dan nobita....hihihi

      Padam
    2. Baru je terima lagi komen takfiri daripada penyebar viral dalam media sosial.

      Isu sentimen macam takfiri dan isu sensitif kalau macai UMNO-BN tak mampu bahas eloklah berikan kepada ahlinya.

      Tak perlu nak jadikan media sosial tempat suburnya budaya takfiri dan kafir mengkafir antara umat Islam.

      Kesian tengok jentera pembangkang yang bergantung hanya kepada sentimen orang Melayu Islam dalam mengubah paradigma Rakyat terhadap Kerajaan PH.

      Kalau berlaku kacau bilau dan rusuhan kaum, puak inilah yang akan cabut lari dahulu. Hihihi

      Kalau ada yang mati atau cedera akibat sentimen kafir mengkafir, sentimen perkauman dan sentimen isu sensitif, apakah mereka akan bertanggungjawab?

      Tanyalah Hadi Awang. Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    3. Makin korang burukkan pemimpin2 bn pas...makin menyampah raykat memandang muka mahdey dan nobita...hihihi

      Fakta cai!!!!
      Hihihi

      Padam
  15. Sblm pru14..defisit th rm4.1billion
    Slps pru14..defisit th meningkat rm10. 2billion

    Aset dan reta th dijual dpt rm19.9billion oleh KERAjaan haprak.

    Klu ditolak jumlah reta dan aset(rm19.9b) dgn defisit (rm10.2b) akan tggl rm9.7billion.

    Mana pegi rm9.7billion???

    Jika ditolak hibah sebanyak rm913juta masih ada rm8.7billion.

    Mana pegi wang lebihan tersebut???
    Jika defisit rm10.2billion kenapa sampai rm19.9b aset dan harta th dilelong????

    Spt kes khazanah ada individu yg tidak dinamakan telah membeli aset khazanah. Siapakah individu yg disembunyikan maklumatnya tersebut???

    Kes th nyata dah kena kencing. Jualan aset berbillion tapi hibah cuma rm913juta jer. Mmg lah tak wajib bagi hibah tapi kenapa wang penyimpan boleh dilaburkan?

    Kencing hancing yg menyakitkan hati rakyat...
    Hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai siapa nak persoalkan langkah Pengurusan TH? Sudah dapat maklumat Gabenor Bank Negara ke?

      CEO TH sekarang ialah arkitek yang menyelamatkan Bank Islam yang rugi pada tahun 2008. Setakat macai nak berikan hujah apa kelayakan dan pengalaman macai? Hihihi

      Rakyat lebih percaya pelan penyelamat duit Umat Melayu Islam dalam TH yang disediakan oleh orang yang sudah ada pengalaman dan kelayakan untuk membantu menyelamatkan kemusnahan akibat Azeez Rahim ke atas duit orang Melayu Islam.

      Ada ke patut Azeez Rahim bayar TRX berpuluh kali ganda untuk bayar hutang Low Taek Jho dalam skandal 1MDB?

      Paling bangang guna duit pencarum sejak 2012 sampai 2018 untuk bayar hibah.

      Walaupun Azeez Rahim sudah dapat amaran Gabenor Bank Negara TS Zeti Aziz TH tidak ikut peraturan kewangan.

      Ada sekor akauntan keluar artikel backup Azeez kononnya "bapa" yang manjakan anak. Siapalah beri ijazah akauntan kepada budak ini?

      Tak malu ke jika proses langgar peraturan kewangan duit umat Melayu Islam disamakan dengan bapa menyara anak-anak? Tak ada rasa kesipuan ke? Tak ada maruah diri dan rasa hormat kepada profession sendiri?

      Namun apa daya? Macai sekarang cuma mampu kaitkan TH dengan Menteri Kewangan DAP. Setakat main sentimen dan tiada fakta hanya jadi propaganda murahan.

      Sedangkan yang bertungkus-lumus menyelamatkan TH ialah anak Melayu Islam yang dipuji Bank Dunia sebab berjaya menyelamatkan Bank Islam dari bankrap.

      #BNHancing

      Padam
    2. Hutang zaman bn rm4.1billion
      Hutang zaman ph meningkat kpd rm10.2billion

      Siapa yg bangang urus th???
      Hihihi


      Aset dan reta th dijual dpt rm19.9b.Jika ditolak hutang akan tggl rm9.7billion.

      Hibah diberi rm913juta.
      Jika ditolak dpd hasil jualan aset akan tggl rm8.7billion

      Mana pergi rm8.7billion wang penyimpan????

      Cdgn dan saranan bn supaya ditubuhkan suruhanjaya siasatan diraja ke atas th ditolak KERAjaan haprak melalui menteri kekanda mu_jahil.

      Kenapa haprak takut ditubuhkan rci utk jalankan siasatan ke atas th?????

      Tarak tulur ka!!??????
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    3. Mabuk ketum agaknya macai UMNO-BN. Kewangan balance sheet yang sudah diperbetulkan disoal dan dikelirukan fakta pula?

      Takkanlah macai nak jadikan TH bawah Dato Zukri ikut kaedah penyangak Azeez Rahim? Duit pencarum pun nak guna bayar hibah? Hihihi

      Semua hasil kewangan TH kena keluar jadi hibah ke macai? Hihihi

      Selepas nilai liabiliti (hutang) bertimbun daripada aset?

      Sekarang selepas 10 bulan Dato Zukri Samat berjaya mengimbang semula kewangan TH.

      Macai tiba-tiba minta semua duit jadikan hibah ke? Hihihi

      Berapa share TH kau simpan macai? Beriya-iya sangat nak hibah tu. Nak haji ke hibah? Hihihi

      Beri peluang pengurusan TH yang lebih layak dan berpengalaman menguruskan duit umat Islam.

      Kalau macai nak hibah semata-mata, boleh tunggu tahun-tahun berikut selepas duit umat Melayu Islam dalam TH kembali kukuh selepas dirompak penyangak Azeez Rahim. Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    4. BN minta wujudkan RCI utk TH..
      KERAjaan haprak takuuuuuttttt
      Hihihihi....

      Mana tulur anda wahai yb2 haprak???
      Adakah tulur2 anda lebih murah berbanding harga telur slps sst??

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  16. CEO TH Dato Zukri Samat pun macai nak soal lagi pengurusan beliau? Macai tak baca Utusan ke? Macai sila baca Utusan puji CEO TH macam mana.

    http://m.utusan.com.my/rencana/utama/zukri-kisah-wira-8232-tak-didendang-1.114638

    Umat Melayu Islam bangga ada pengurus macam ini. Bukan kaki hancing macam Azeez Rahim. Hihihi

    #BNHancing

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rekod ceo th mmg sah cemerlang.
      Tapi dia dinaikkan ke th oleh siapa????
      Bossku pon pernah dianugerah sebagai menteri kewangan cemerlang asia pd tahun 2017.

      Cemerlang dia klu terpaksa ikut arahan tangan2 ghaib akan hancur juga.

      Pasal th adalah sumber dan modal haprak mengutuk bn.
      Kutuk2 pon haprak ada bangangnya juga menteri2 haprak cuba memburukkan bn.
      Klu org biase2 mcm mahdey, anwar atau nobita bolehlah ditipu bab ekonomi. Ini korang nak kelentong bossku yg pernah dianugerahkan menteri kewangan terbaik asia 2017....hihihi

      Padam
    2. Macai ingat Dato Zukri Samat orang politik ke macai. Baru habis sekolah ke macai? Tak bergaul dengan masyarakat ke? Hihihi.

      Azeez Rahim yang curi duit pencarum untuk beri hibah secara haram contoh orang politik.

      Kalau professional yang buat kerja pengurusan, jauuuuuuuuuhhhhhhhhh lebih baik daripada amatur macam Azeez Rahim penyangak TH macai.

      Kalau ada campurtangan politik hal kewangan, secara langsung akan dapat dikesan dalam jejak transaksi.

      Zeti Aziz tegur kewangan TH ingat pakai magik ke? Pakai telepathy? Semua ada bukti transaksi kewangan. Hihihi

      Jadi macai tak payah reka cerita dongeng. Muak orang asyik kena kencing macai UMNO-BN tak habis-habis. Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    3. Tak kata pon dia org politik...hihihi

      Cuma jgn ada tangan2 politik yg ganggu tugas dia.

      Cukup2lah wang petronas dan khazanah kena jarah oleh penyamun yg bangang ttg ekonomi....hihihi

      Padam
  17. Makin korang burukkan bossku makin buruk perangai mahdey dan haprak di mata raykat...hihihi

    Tiada benda lain yg diratib oleh mahdey dan KERAjaan haprak selain dpd keburukan bossku.

    Makin diburuk imej bossku makin telanjang pulak mahdey dan KERAjaan haprak....

    Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hadap sahajalah fakta macai UMNO-BN.

      Malu apa macaiku?

      Bosskau memang perompak satu dunia tahu. Hihihi

      #BNHancing

      Padam
    2. MALU APA BOSSKU....hihihi

      HIDUP PENYATUAN UMMAH!!!!!!
      #PASUMNOMICMCA

      Kita kasi sepenggal jer kaki2 kencing nie kencing muka raykat.
      DAH HANCEEEENG 1 NEGARA....

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive