Iklan Penaja 1

Jumaat, Julai 06, 2018

Tegur saya jika buat silap, pinta Menteri Wilayah kepada jamaah masjid

Khalid memberikan ucapan sulung kepada penduduk Wilayah Persekutuan di Masjid Sultan Mizan, Putrajaya menjelang solat Jumaat hari ini.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Menteri Wilayah yang haru, Khalid Abdul Samad meminta penduduk Putrajaya agar menegur beliau jika membuat apa-apa kesilapan ketika beliau mengemudikan kementeriannya.
Ketika memberikan ucapan sulung kepada warga Wilayah di Masjid Sultan Mizan, Putrajaya sebelum solat Jumaat tadi, Khalid berharap sangat agar beliau ditegur jika membuat kesilapan nanti.
“Amanah yang saya terima ini sangat berat. Harap-harap bantulah saya dengan menegur dan memberikan nasihat.
“Tegurlah saya jika berbuat silap, nasihatlah saya. Insya Allah saya akan menerimanya dengan baik,” kata Khalid pada hari ke empat beliau mula bertugas sebagai Menteri Wilayah.
Khalid berucap kira-kira 15 minit sebelum azan dilaungkan sebagai tanda masuknya waktu zohor di Putrajaya sebelum khutbah dan solat Jumaat ditunaikan.
Seorang jamaah masjid mengambil peluang untuk bergambar dengan Khalid selepas solat Jumaat.
Dalam ucapan itu juga, ahli parlimen Shah Alam itu berkata, akhlak umat Islam sekarang banyak yang rosak kerana pemimpin gagal menunaikan tanggungjawab mereka.
“Janganlah kita menjadi rosak kerana akhlak kita yang buruk dan mengkhianat.
“Perebutan harta dunia ini antara punca kegagalan kita,” kata beliau menyindir pemimpin yang rasuah sehingga menyebabkan akhlak rakyat juga menjadi rendah.
Beliau juga meminta semua pihak agar mengejar kedua-dua, iaitu dunia dan juga akhirat.
“Dunia dan akhirat penting kedua-duanya dan ia boleh dicapai melalui akhlak yang baik,” katanya.
mdl

Picture

34 ulasan:

  1. Kesian dgn para nelayan miskin kita...
    Tun klepet arahkan elaun rm300 sbln dihentikan dgn alasan gagal meningkatkan daya saing.
    Pak menteri yg jadi org tgh memujuk dgn menjadikan elaun tersebut msh ada....kesian pak menteri

    Benarkah tiada daya saing????

    Tun klepet kena ingat.Masa dia jaga proton dah bnyk perkara dilakukan utk meningkatkan daya saing keta nasional tersebut.Malang tun klepet tiada daya saing...asyik minta "elaun" bailout dpd kerajaan yg sehingga kini berjumlah rm13.5billion.
    Kenapa tiada daya saing?
    Kerana tun klepet sendiri bukan pakar ekonomi dan bisnes.Keras kepala tanpa mahu merujuk kpd org yg pakar.Rm13.5b hilang percuma tanpa berjaya memberi daya saing kpd proton.

    Malang kpd nelayan yg akan diberhentikan elaun cuma rm300 sbln dibanding rm13.5b spjg proton dibawah tun klepet.

    Kata nak tolong rakyat di bwh malaysia baru atau hanya malaysia bau hancing....hehehehehe

    Tua kutuk tu klu suruh bantu anak..waris..proksi dan kroni tak perlu rujuk kpd sesiapa krn tandatangan dia berkuasa.Gerenti laju nafsunya.

    Malang kpd majoriti nelayan kita yg miskin yg dikatakan tiada daya saing.

    Ko buat bisnes kedai roti pon tiada daya saing.Bangkurap....hehehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa nama 7 Julai 12:49 PG,

      K’jaan hanya boleh membantu dgn memberi peluang atau subsidi. Selebihnya perlu usaha sendiri tuk berjaya. Tp dah jadi budaya rakyat malaysia, klau boleh mahu k’jaan bantu hingga seluar dalam pun mau yg percuma..

      Padam
    2. Bantu kayakan anak..waris..proksi dan kroni kira oklah...hehehehehe

      Patot pon legasi 22tahun tak kesah bailout mrk tu wlpun sedar hanya merugikan...hehehehehe

      Padam
    3. berani bagi mcm2 komen tapi tak berani nak tunjuk siapa dia sebenarnyer. ni semua macai upahan,

      Padam
    4. Dia lbh utamakan lubuk emas anak..proksi dan kroni dpd utamakan rakyat.Rm300 bukannya besar pon..duduk restoran mewah dah habis.Tapi bagi nelayan pesisir pantai yg kebanyakan golongan berpendapatan rendah...rm300 tu adalah suatu rahmat.
      Sibangang mana peduli macai oiii krn dia..anak..waris..proksi dan kroni bukan golongan nelayan.Mrk golongan kaya raya mampu naik jet peribadi dan ada aset serta kuda di luar negara.
      Ko ada!!!!hehehehehe....



      Tengoklah brapa bnyk rmh mampu milik dia dpt bina dlm 5 tahun?

      Kita tolaklah kos hantar 1000 jemaah haji yg tak mampu tunaikan haji krn negara kan bangkrap dan individu bujang dpd menerima br1m dlm 5 tahun.
      Jgn segala kos tu pegi kpd laknat proksi dan kroni jer...hehehehe

      Padam
    5. Duit rm40bil hilang lenyap entak ke mana perginya...tau2 ada hutang aje. Aku pun boleh subsidi nelayan tu ...atau belikan bot menangkap ikan sebiji sorang....kalau ada rm40bil tu.... rm300 sebulan ada apa hal....

      Padam
    6. Sekejap rm42b..sekejap rm40b..kemudian rm20b hilang....
      Ntahlah...mana satu yg betul
      Hehehehehe...

      Kita tggu jer SPRMahdey jalankan siasatan dan dakwa ke mahkamah.
      Perlu dijlnkan siasatan yg terperinci krn negara kita nak bangkrap dgn hutang trillion2...hehehehehe

      Padam
    7. Cai..kehilangan wang era mahdey pihak SPRMahdey tak nak siasat ker????
      Hehehehehehe.....

      Lupa...maksud M tu apa
      Hehehehehehe....

      Padam
  2. 12:49PG....
    AYAT BAGAI BIJAK PANDAI...
    SEBALIKNYA BILA DI NILAI...BIJAK PANDIR RUPANYA....HAHAHAHA....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ntah...siapa yg pandir....hehehehe
      BAPAK SEGALA TOLol yg pandir dlm perjanjian konsesi TOLol atau rakyat yg pandir terpaksa melayan kos TOLol???

      Alang2 BAPAK SEGALA TOLol dah jd ketua...buatlah kajian perjanjian konsesi TOLol yg dia sendiri 'mengaku' TOLol agar tidak membebankan rakyat...hehehehehe

      Klu tak kekallah sampai kiamat gelaran BAPAK SEGALA TOLol tu...hehehehehe

      Padam
  3. DS NAJIB SUDAH MELANTIK DATUK INDERA MOHD SOFIAN ABD RAZAK SEBAGAI HAKIM SEMUA KES SENDIRI?

    Kes SRC International yang melibatkan penyelewengan sebanyak 42j dan salah guna kuasa menjadi semakin berserabut. Hakim yang didedahkan sebagai adik kandung Exco Umno Pahang rupanya sudah menjadi Hakim yang menyebabkan kes baling belon kuning dibicarakan, walaupun selepas kes tersebut telah dibuang.

    Masyarakat dunia melihat fenomena baru ini sebagai DS Najib Tun Razak melantik bukan sahaja pasukan peguambela, tetapi juga melantik hakim bagi kes-kes skandal yang melibatkan dirinya. Satu lagi rekod dunia dicipta oleh DS Najib Tun Razak selepas menjadi Menteri Kewangan terburuk Asia dan Kleptokrat Terburuk Dunia. - BERITA HAIRAN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tolol sgt ker keRAjaan haprak dlm bab pghakiman nie????
      Bukankah mahdey sendiri pernah pecat hakim yg tak sehaluan dgn ego dan kebangangannya???
      Apa kurang dgn kes liwat anwar 1998???
      Maka semuanya adalah 2x5 demi kuasa anak..waris..proksi dan kroni...hehehehe

      Padam
    2. (2) Seseorang hakim Mahkamah Persekutuan boleh pada bila-bila masa meletakkan jawatannya melalui surat yang ditandatangani sendiri olehnya yang ditujukan kepada Yang di-Pertuan Agong tetapi *** tidak boleh dipecat daripada jawatan kecuali mengikut peruntukan yang berikut dalam Perkara ini.

      (3) Jika Perdana Menteri, atau Ketua Hakim Negara selepas berunding dengan Perdana Menteri, membuat *** representasi kepada Yang di-Pertuan Agong dengan menyatakan bahawa seseorang hakim Mahkamah Persekutuan patut dipecat atas alasan *** apa-apa pelanggaran mana-mana peruntukan kod etika yang ditetapkan di bawah Fasal (3A) atau atas alasan tidak berdaya, oleh sebab kelemahan tubuh atau akal atau apa-apa sebab lain, untuk menunaikan fungsi jawatannya dengan sepatutnya, maka *** Yang di-Pertuan Agong hendaklah melantik suatu tribunal mengikut Fasal (4) dan merujukkan representasi itu kepadanya; dan boleh atas *** syor tribunal itu memecat hakim itu daripada jawatan.

      Ingat senang PM nak pecat Hakim? Huh. Ada ramai yang terlibat. Budak2 hingusan nak komplen.

      Padam
    3. Cai...dia tamatkan prkhidmatan hakim tapi tuduh ydp agong yg suruh.Dia tak akan mengaku kesalahan dia sendiri.Itu kehebatan org tua tu.
      Dulu bukan main kit sial n the gang nak penjarakan atas kesalahan rasuah dan salahguna kuasa tapi kenapa senyap??
      Hehehehehe....

      Padam
    4. Budak hingusan nak tunjuk pandai. Dah tunjuk bukti pun masih nak spin?

      Padam
  4. NAJIB TUDUH DIRI SENDIRI DAN ZAHID KOMEDI SABOTAJ KEMPEN BN

    Dalam temuramah terbaru beliau dengan wartawan yang tidak pernah dibuat semasa menjadi PM, DS Najib Tun Razak menuduh berlaku sabotaj dalaman dalam kempen Umno-BN. Najib mendakwa terdapat kuasa lain cuba sabotaj kempen BN dengan mengarahkan SPR potong gambar kempen Tun M, pilih hari Rabu untuk mengundi, menyusahkan pengundi, membatalkan pendaftaran BERSATU, membayar cybertroop dengan duit cukai dan pelbagai sabotaj lain terhadap partinya (?). Apa benda yang kau merepek DS Najib Tun Razak? - BERITA HAIRAN

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. TABUNG NAJIB AKHIRNYA CAPAI MATLAMAT RM 500,000 SAMPAI KE TAIWAN

    Anak DS Najib Razak berjaya menggunakan duit tabung Najib bukan sahaja untuk bayar ikat jamin bapanya secara ansuran dua kali bayar macam beli barang elektrik di Courts Mammoth. Dana Tabung Najib juga dapat digunapakai untuk menghilangkan tekanan perasaan anak-anak DS Najib Razak dengan lawatan ke Taiwan bersama penyedap amoi.

    Tabung Najib sangat dihargai dan berguna sampai artis Taiwan, perniagaan spa Taiwan, perniagaan hotel Taiwan dan perusahaan botol wine di Taiwan juga mendapat nikmat. Inilah berkat Tuhan kepada mereka yang menjadi ahli Umno melalui sumbangan Tabung Ikat Jamin Najib Bayar Ansuran 2 Kali. - BERITA HAIRAN

    BalasPadam
  7. Patutlah Najib tanam cybertroop dia jadi penyokong PH. Hakim sudah masuk dalam spender Rosmah rupanya. HAHAHA.

    BalasPadam
  8. Isnin kena check dan beku akaun bank adik Exco Pahang. Elak conflict of interest satu famili hakim kena beku.

    BalasPadam
  9. Umno Pekan punya bengap. Semua wang keluar masuk melibatkan Najib Razak mesti dibeku. Kes money laundering bukan kes curi sardin atau tin susu. HAHAHA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuduh dulu..siasat kemudian...hehehehehe

      Yg best...kesalahan2 lalu tua kutuk tu tak disiasat langsubg.Anak..waris..proksi dan kroni boleh duduk senang lenang bermewah dgn hasil rasuah dan salahguna kuasa BAPAK SEGALA TOLol.

      Padam
    2. RCI Forex pun tak lekat. Kes 1MDB dan SRC apa pasal Razlan dan Shafiee jadi kecut telur? HAHAHA.

      Padam
    3. RCI Forex tak lekat krn ramai sanggup jd kambing hitam tua kutuk tu.Ramai yg sanggup "bertggjwb".Wlpun dia dan daim jaga duit negara tapi jwpn bahgang mrk...."Saya tak tahu!!"
      Pendakwa pulak lemah...saksi lemah..
      Klu nasib baik...lepas lah
      Asal ada wang..boleh beli kes
      Hehehehe...

      Padam
    4. Pulak dah. Habis nak cari yang bertanggungjawab ke nak cari fakenews charges? HAHAHA.

      Padam
    5. 9.38...rasanya ko tak ikut perkembangan kes agaknya....hehehehe

      Mahdey boleh kata...dia tak arahkan pelaburan forex.Org lain yg lakukan tanpa pengetahuan dia.Betul tak??!Maka dia terlepas...hehehehe

      Mudah jer klu kaki klentong mcm org tu klu bab berbahas dan memanipulasi.Janji 100hari pon dia dh bagi mcm2 alasan...hehehehe
      Kena hadap jerlah...termasuk TOLol
      Hehehehehe...

      Tengok bila kroni akrabnya membeli saham t7 global berkaitan ecrl..dia pura2 tak tahu.Ramai tahu kroni itulah yg raikan birthday dia ala james bond dan hadiahkan sebuah rmh agam kpd dia suatu ketika dulu.

      Klu bijak menipu dan bersandiwara...senang kerja kencing para macai nie...hehehehehe

      Padam
    6. Itu pasal Sidek Hassan mengamok pada saksi ke 17 ye? Sebab TS Mohamed Nor mengaku lagi sekali macam apa dah berlaku masa kertas putih Forex didedahkan dulu.
      Konsisten dan integriti. HAHAHA.

      Padam
  10. Misi menipu macai dlm 100hari.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai fakenews ada lima tahun lagi nak sebar fakenews. Jangan gelojoh macam Nazifuddin. HAHAHA.

      Padam
    2. Lepas 100hari apalah pulak kencing hancing yg bakal dihidang pd macai2...hmmmm
      Hehehe

      Padam
    3. Ikut nasihat Anwar find a good lawyer. Shafiee tu harap nak Hakim suap. Kalau dah bocor macam Hakim sekarang, dia nak suap Hakim macam mana? HAHAHA.

      Padam
    4. Mcm takut jer pendakwa dan macai2 kencing 100hari dgn piee tu...hehehehe

      Jgn khuatir...SPRMahdey gerenti menang.Sejarah mengajar kita siapa tua kutuk tu...hehehehehe

      Yg penting kekalkan kuasa dan kuat kencing agar macai2 pening.Tak cukup 100 hari tambah 200 hari.Misi 1 utk ngko..2 utk aku mesti ditunaikan.Lama dh lubuk emas kena tutup...hehehehe

      Padam
    5. Takut ker? Piee punya skandal 9.5j pun orang tengah korek balik sekarang. HAHAHA.

      Padam
  11. FATWA ULAMA PAS SUDAH TUKAR LAGI

    Jika sebelum PRU14 Pas bertanding tiga penjuru untuk melawan HARAPAN dan BN, kini Pas menukar hukum mereka sendiri. Dalam masa sebulan sahaja, fatwa tiga penjuru terbubar dan kini Pas hanya mahu lawan HARAPAN one by one. Memandangkan BN tinggal 3 parti sahaja, maka Pas mencadangkan diri sendiri sebagai tag team player pertama untuk membelasah HARAPAN sehingga KO. Adakah ini ujian Unity Gomen Pas - Umno yang dimimpikan Hadi Awang dan Hassan Ali? - BERITA HAIRAN

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive