Iklan Penaja 1

Sabtu, April 28, 2018

19 ulasan:

  1. anda rasa diri telah kaya sgt? sila sokong umno atau pas. hidup terus dgn gst dan tanpa subsidi minyak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Meneruskan legasi 22tahun hidup kembali...sila sokong!

      Padam
  2. Dulu anda bertekad memenjarakan penyamun yg bermaharajalela menjarah harta rakyat dan negara demi memewahkan anak..waris..proksi dan kroni.
    Skrg berubah tekad...membiarkannya menjadi penyamun semula....ptuiiihhhh!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. bersatu tetap setia brsama tunM baik ketika dlm umno atau pakatan...

      Padam
  3. Alhamdulillah. Agen CIA yang ambil duit UMNO Nik Abduh walau iras TGNA tetapi tiada langsung aura Tok Guru. Berbanding abangnya Nik Omar Nik Aziz, bezanya sangat jauh bagai langit dengan bumi. Semoga ahli Pas dan Pakatan Harapan di Kelantan akan bersatu mengundi lambang bersama PKR. Kita angkat kembali legasi Tok Guru yang jauh ditinggalkan Pas bawah Hadi sekarang.




    BalasPadam
  4. Imam Ghazali ada menyebut.. bila berlaku pertembungan antara dua orang ulamak (orang alim) maka kamu ikutilah orang alim yang disangat dimusuhi oleh orang-orang kafir dan orang-orang yang fasik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Janganlah fitnah Imam Ghazali begitu sekali untuk dapat undi Melayu Islam. Cara komen fitnah yang jahil dan jijik ini sangat jauh daripada akhlak Islam. Carilah maklumat yang sahih.

      https://fajrulislam.wordpress.com/2010/02/22/pemikiran-politik-imam-al-ghazali/

      Dan banyak lagi maklumat Imam al Ghazali yang ada di alam siber sekarang!

      Zaman beliau telah ada ulama yang cinta kemewahan dunia, mengejar jawatan Menteri tanpa kebolehan pun dan mencari / memeluk umarak korupsi untuk sedikit dedak.

      Beliau menegur golongan ulama suu ini yang sanggup melawan ulama dalam menegakkan keadilan dan melawan kemungkaran!

      Jauhkanlah Imam Ghazali daripada menjadi mangsa fitnah dan kempen manusia jahil daripada parti yang suka memperalatkan agama!


      Padam
  5. Maklumat sahih amaran Imam Ghazali dan para sahabat terhadap ulama suu' yang mencari dan memeluk umara kleptokrat.

    Anas r.a meriwayatkan; "Ulama adalah kepercayaan para rasul selama mereka tidak bergaul dengan penguasa dan tidak asyik dengan dunia. Jika mereka bergaul dengan penguasa dan asyik dengan dunia maka mereka telah mengkhianati para rasul. Kerana itu, jauhilah mereka." [HR al-Hakim]

    Imam al-Ghazali berkata, "Sesungguhnya, kerosakan rakyat di sebabkan oleh kerosakan para penguasanya, dan kerosakan penguasa disebabkan oleh kerosakan ulama, dan kerosakan ulama disebabkan oleh cinta harta dan kedudukan; dan barang siapa dikuasai oleh cita-cita duniawi dia tidak akan mampu mengurus rakyat kecil, apalagi penguasanya. Allah-lah tempat meminta segala persoalan."

    Imam al-Ghazali berkata, "Dan fanatik ('asabiyyah) itu adalah setengah dari penyakit Ulama Buruk. Kerana Ulama Buruk itu tersangat fanatik kepada apa yang dianggapnya benar. Dan memandang kepada golongan yang berbeza fahaman dengan mereka, dengan pandangan menghina dan mengejek. Maka menonjollah sifat-sifat ingin menentang dan berhadapan. Dan bangkitlah gerakan membela yang bathil itu."

    BalasPadam
  6. Jauhkan diri anda memfitnah Imam al Ghazali. Jangan sambung lidah pendusta ulama suu semata-mata sebab jahil.

    http://unikversiti.blogspot.my/2014/06/imam-al-ghazali-berbicara-mengenai.html?m=0

    Cari maklumat yang sahih.


    BalasPadam
  7. Alhamdulillah nik omar!raih mukanya nampak lembut sejuk mata memandang,lebih kurang wajah ayahandanya..ALLAHUAKBAR..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong 100%. Penyambung legasi TGNA dalam politik Kelantan. Allahu Akbar!

      Padam
  8. Ada jugak calon haprak yg bangang sampai dibatalkan pencalonan mrk.Pengumuman ttg tarikh penamaan dah berminggu tapi persediaan mcm bdk malas yg ingin menduduki ujian.Belum lagi yg bodoh sombong tahu msh ada kes mahkamah tapi tak menyediakan calon spare.BANGANG!!!
    Lepas nie heboh salahkan lawan..salahkan spr..salahkan polis..salahkan mahkamah!
    Mmg dasar bodoh dan sombong puak haprak nie!!!!!
    Patot pon klu buat fitnah tanpa peduli hukum halal haram asalkan hati puas.Klu mcm nie...standard wakil rakyat haprak rasa2nya mojoriti yg bodoh..sombong..bongkak dan gagal menerima nasihat dpd org bwhan.Mrk sentiasa merasakan mrk adalah betul dan benar.....hehehehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kekeke. Video SPR dan polis halang dan warning calon PKR - PH masuk ke pusat penamaan dah viral 1 dunia. Dokumen insolvensi dan precedent case denda mahkamah RM2000 juga ada. Jadi tunggu je kes mahkamah. Rujuk kes SPR yang lalu gerenti kena tolak.... tetapi caretaker gov Be eNd kena ingatlah. Index Persepsi Rasuah CPI sebelum ini dah jatuh 7 tangga. Kebebasan media pula hanya tangga 148 daripada 180 negara. Semua akan pengaruh kepada ekonomi negara jika Be eNd yang jadi caretaker paling buruk sekarang naik.



      Padam
    2. Hidup lagi ko yer...hehehehe
      Bawak jer ke mahkamah..habis cerita
      Hehehehe

      Otai reformasi dah kata calon tu degil dan disarankan diganti org lain.Dah diberi nasihat tapi degil.Dia sepatutnya sediakan pengganti jika kena tolak...bodoh!!!
      Tak ada org lain ker???hehehehe...
      Dah dasar hati batu...campur bangang

      KAHAKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Padam
  9. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    BalasPadam
  10. Apalah sialnya sampai berita memalukan Malaysia dah masuk ke negara luar lagi. Calon dihalang masuk oleh pegawai SPR dan polis tanpa mengikut undang-undang dan tolak calon atas alasan denda sampai pegawai SPR sanggup menghina keputusan mahkamah?

    Kalau pegawai kerajaan sendiri pun dah tiada hormat kepada mahkamah apa lagi yang ada dalam pengasingan kuasa sesebuah Kerajaan? Pegawai kerajaan sendiri telah gagal mendaulatkan undang-undang dengan meletakkan mahkamah dalam tong sampah.

    Macai yang ada takkan faham implikasinya bila berlaku kes macam ini. Jadi bagi memudahkan macai faham, patut rasa malu macai dengan pemimpin kau yang menang tanpa bertanding. Kekeke.



    BalasPadam
  11. https://drive.google.com/file/d/0B6ut4qmVOTGWMkJvbFpZejBQZWM/view?usp=drivesdk

    Web: almawaddah.info

    Salam


    Kepada:

     

    Redaksi, rektor dan para akademik


    Per: Beberapa Hadis Sahih Bukhari dan Muslim yang Disembunyikan


    Bagi tujuan kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah. info

    Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. 


    Daripada Pencinta Islam rahmatan lil Alamin wa afwan

    BalasPadam
  12. https://drive.google.com/file/d/0B6ut4qmVOTGWMkJvbFpZejBQZWM/view?usp=drivesdk

    Web: almawaddah.info

    Salam


    Kepada:

     

    Redaksi, rektor dan para akademik


    Per: Beberapa Hadis Sahih Bukhari dan Muslim yang Disembunyikan


    Bagi tujuan kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah. info

    Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. 


    Daripada Pencinta Islam rahmatan lil Alamin wa afwan

    BalasPadam
  13. https://drive.google.com/file/d/0B6ut4qmVOTGWMkJvbFpZejBQZWM/view?usp=drivesdk

    Web: almawaddah.info

    Salam


    Kepada:

     

    Redaksi, rektor dan para akademik


    Per: Beberapa Hadis Sahih Bukhari dan Muslim yang Disembunyikan


    Bagi tujuan kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah. info

    Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. 


    Daripada Pencinta Islam rahmatan lil Alamin wa afwan

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive