Pakatan Harapan (Harapan) dijangka mampu menawan Kelantan

Logo Harapan

Iklan www.jomservis.blogspot.my : Pakatan Harapan (Harapan) dijangka mampu menawan Kelantan dengan majoriti tipis dalam Pilihan Raya Umum ke-14 ekoran pelbagai isu membabitkan kerajaan negeri sebelum ini dan terkini berkaitan projek Carbon Credit, kata Pengerusi Perhubungan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Negeri Kelantan Datuk Kamarudin Md Nor.
"Kita (Harapan) boleh ambil ahli kerajaan negeri dengan majoriti tipis. Ini kerana beberapa isu yang ada sekarang ini dan terkini berkaitan carbon credit menunjukkan pimpinan Pas yang memerintah di Kelantan tidak tahu apa benda.
"Bagi kerajaan negeri yang penting mereka tengok pitih (duit) saja... pitih datang dari mana tak tahu lagi.
"Mereka fikir boleh guna hutan di Kelantan untuk dijadikan bahan dapatkan projek carbon credit di bawah PBB (Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu) tetapi syarikat yang terlibat menguruskan projek itu pula masih di bawah pengawasan BNM (Bank Negara Malaysia)," ujarnya kepada Malaysia Dateline.
Kamarudin Md NorKamarudin  (Gambar kiri) yang juga Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi itu mendakwa, kerajaan negeri hanya memikirkan soal keuntungan semata dengan menyerahkan projek tersebut kepada sebuah syarikat swasta.
"Persoalannya mengapa bagi  tender kepada sebuah syarikat swasta? Sepatutnya kerajaan negeri Kelantan yang uruskan projek tersebut.
"Sebaliknya syarikat itu pula mengutip dana daripada orang ramai, itu sudah menyeleweng daripada tujuan asal.
"Apa yang rakyat memahami dalam isu ini ialah kejahilan kerajaan negeri, dan ini memberikan isyarat kepada pengundi terhadap kerajaan negeri yang dilihat gagal mengurus secara profesional dan berhemah," ujarnya.
Beliau mengulas mengenai pendedahan yang dibuat oleh Penasihat Amanah Kelantan Datuk Husam Musa yang mendakwa syarikat Climate Protector Sdn Bhd yang diberikan konsesi 30 tahun untuk menguruskan projek tersebut oleh kerajaan negeri untuk meningkatkan stok karbon di hutan hujan seluas 1 juta ekar, selain syarikat itu didakwa turut mengutip wang daripada orang ramai bagi tujuan pelaburan melalui penjualan token digital sejumlah RM17juta.
Manakala wakil Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) menafikan pernah mengiktiraf syarikat tersebut menjalankan program pemeliharaan alam sekitar di bawah Konvensyen Rangka Kerja Perubahan Iklim (UNFCC) mahupun Program Kerjasama Mengurangkan Pelepasan dari Pembasmian dan Degradasi Hutan di negara membangun (UN-REDD).
Bagaimanapun kerajaan negeri dalam satu kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi Jawantankuasa Pertanian, Bio Teknologi dan Teknologi Hijau, Datuk Abdullah Che Mat Nawi semalam, dipetik berkata, kerajaan tidak sewenang-wenang membatalkan perjanjian bersama Climate Protector kecuali terdapat masalah yang memerlukan projek itu dihentikan segera.
Beliau memaklumkan telah membuat pertemuan dengan syarikat berkenaan dan meminta membuat penjelasan terhadap pelbagai tuduhan termasuk telah disenaraikan dalam langkah berjaga-jaga oleh BNM dan juga isu penjualan token digital.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

59 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 8:55 PG delete

Tak salah nak berangan, silakan.....angan-angan mat jenin biasanya kecundang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 9:09 PG delete

Gagasan Sejahtera dijangka mampu menawan Penang dan Selangor dengan majoriti besar memandangkan banyak isu-isu yang melanda pemimpin Penang dan Selangor seperti rasuah, salah guna kuasa yang melibatkan wang rakyat ditambah pula dengan masalah dalaman Pakatan Hipokrit yang tiada penyelesaiannya.

Rakyat menuntut penjelasan dan penyelesaian diantara Anwar dan Madey, jangan biarkan rakyat terkeliru. Ingat, kamu memerlukan undi dari rakyat oleh itu, buangkan sifat hipokrit kamu dan bersikap jujurlah dengan rakyat, itu jalan penyelesaianya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 10:43 PG delete

Hang je keliru kot. Depa nak berbaik baik, elok le tu. Salah satu tuntutan islam tu.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 11:36 PG delete

Gagasan Sejahtera dijangka mampu tawan Pulau Pinang dan Selangor???

Siapa yang nak mengundi parti berdemo campurtangan fatwa, orang tanya fatwa yang mana tak boleh jawab dijawabnya dengan penampar!!!

Kan ke bodoh berdemo tanpa sebab!!!!

Yang Di-Pertua PAS Gombak, Salehhuddin Nasir membuat kenyataan fitnah dan tuduhan palsu melibatkan pesta arak dan onani di Pulau Pinang dalam kemaskini status facebook.

Siapa yang nak pilih parti kaki fitnah!!!

Syok sendiri!!!

Kau kata salahguna kuasa di Pulau Pinang dan Selangor???

Kalau kau tuduh, kau tak boleh beri bukti, kau masih nak menyambung fitnah, kau memang seekor babi!!!

Babi kaki fitnah macam lebai YDP PAS Gombak hahahhahahah!!!!

Itu jalan penyelesaiannya kepala angguk kau!!! Itu jalan penyelesaian yang bodoh!!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 11:37 PG delete

Takut ler tuuu...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 11:39 PG delete

Gagasan sejahtera atau singkatannya PIGS mula kepanasan dan meroyan sejak wujudnya Harapan...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 11:44 PG delete

Jgn ckp mcm tu tuan... walaun ni maksum tuan... kata walaun asalkan ularmak kita mesti kena sokong, walaupun ularmak tu perangai huduh pun... kesian betul nasib walaun ni... ketabsuban yg membabi buta...

Reply
avatar
mohd nasir
AUTHOR
18 Julai 2017 12:57 PTG delete

Hampir 99% walaun berhujah mcm gampang. Anak beranak wanrosli ke semua ni? Ke 100%?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 2:55 PTG delete

Satu je soklan mudah aku, diantara Anwar dan Madey siapa yang bersalah?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 3:37 PTG delete

Soalan aku pulak, kalau Hadi dah menyekutukan Allah dengan PAS, kenapa walaon nak ikut Hadi hahahahhahaha???

PAS is PIGS hahahahahha!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 3:46 PTG delete

Bukanlah saya taknak jawab, walaon ni tak pernah nak jawab soalan kita, minta bukti pun tak pernah nak bagi.

Kalau baca tajuk sebelum ni, dia tuduh Mahathir penyamun besar!!!

Saya tanya mana bukti, dia kata kekayaan anak-anak Mahathir pulak dah!!!

Yang samun sekarang Mahathir ke anak-anak dia???

Di dalam Islam, beban pembuktian adalah pada si penuduh iaitu walaon ni. kalau tak boleh beri bukti, ini bukan ikut ajaran Islam, entah2 ikut ajaran sesat tak hahaha???

Macam ni punya bodoh dia ni, patutlah ada yang halal dia tetap nak pilih "PIGS" hahahhahaha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 3:51 PTG delete

Ni lagi biol samakan Allah dengan PAS, pemikiran yang celaru, yang ditanya masih belum terjawab alih-alih tuduh TGHA samakan PAS dengan Allah. Memang sifat manusia hipokrit macam ni la, cacamarba. Kesian.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 3:59 PTG delete

Jawab la siapa salah diantara Anwar dan Madey, nyatakan pendirian kamu. Selesaikan dulu kekalutan ini.

Terserah kepada kamu nak anggap Madey bersih, aku tak paksa, itu pilihan kamu nak buat macamana.

Bila agaknya mat sabu and geng, pemimpin pkr dan dapigs nak minta maaf dengan Madey kerana silap memfitnah Madey satu ketika dulu, macam2 gelaran yang dilabelkan pada Madey, mahafiraun, mahazalim, perompak harta rakyat, diktator dan macam2 lagi, semua tuduhan itu datang dari pemimpin kamu jugak, kenapa tak mintak bukti daripada mereka?

Last2 mereka jugak yang lantik Madey untuk memimpin mereka, permainan gila apakah ini?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:07 PTG delete

Jika ditanya orang gila, apakah dia gila? Jawapan yang akan diberi sudah tentu tidak lain tidak bukan kamulah yang gila.

Jika ditanya kepada orang yang berak diatas jalan sudah pasti tidak ada pengakuan dibuat, begitulah juga mantan perdana menteri Malaysia yang kini bukan main lagi menghentam perdana menteri Datuk Seri Najib kerana sesuatu yang dihajati tidak tercapai.

Mengkritik Najib sesedap mungkin dengan dibantu oleh beberapa kereta kebal buruk, Madey terlupa semasa beliau masih sebagai perdana menteri banyak sejarah hitam berlaku antaranya peristiwa Memali dan juga kematian seorang juruaudit yang ada kaitan dengan isu skandal Bumiputera Malaysia Finance (BMF) Jalil Ibrahim yang dibunuh pada bulan Julai 1983 di dusun pisang di Hong Kong.

Dikala itu tidak pula mantan sebelum beliau membangkitkan soalan siapa arah bunuh bahkan lenyap begitu sahaja kisah tersebut.

Manakala bekas pengerusi BMF Lorrain Esma Osman dari Pulau Pinang yang meninggal dunia dalam buangan di Landon pula dikatakan sehingga masuk kubur membawa rahsia Mahathir. Didiamkan sehingga kini.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:15 PTG delete

Berlakunya peristiwa berdarah Memali juga menjadikan anak beranak Ibrahim Libya dan keturunanya juga keturunan pengikutnya sehingga hari ini membenci Barisan Nasional terutamanya Umno. Yang menjadi kambing hitam adalah Musa Hitam kononnya Madey tiada dalam negara.

Fakta ini didedahkan oleh Musa Hitam sendiri dan tak berjawab oleh Madey diwaktu itu beliau berada dalam negara. Inilah tindakan licik Madey, segala masalah dibiarkan orang lain memikulnya dan beliau kekal sebagai orang yang bersih.

Hanya manusia yang berakal pendek dan bercelaru je mudah lupa dengan apa yang Madey lakukan dulu.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 4:18 PTG delete

Yang cakap tu Hadi sendiri pada 3 Jun 2016 di Muktamar PAS ke 62 di PUTIK, Kelantan. Kau dah biul ke tuduh aku biul???

Hipokrit tu, tuduh macam2 satu bukti pun kau tak dapat bawa hahahahaha!!!!

Patutlah menyondol tanpa bukti. PAS is PIGS hahahahahaha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:19 PTG delete

Si nobody vavi tu tak mampu nak buktikan siapa yg salah antara mahdey dan anwar...hehehe
Paling2 pon dia akan kata mahdey dh bertobat dan anwar tidak mendubur.
Lantak koranglah....hehehe
Bagi mrk...tak kesah siapa asalkan impian putra jaya tercapai.Yang pasti anwar dan bini dia akan jadi penumpang jer dlm haprak.Selagi maharaja kit sial dan guano eng msh dlm dapigs..mahdey akan kekal berkuasa kecuali kit sial msh setia dgn anwar.Dgr kabar dana dpd waris..kroni dan proksi mahdey cukup banyak utk mghadapi pru14.Gerenti ramai yg melobi dana termasuk puak2 PANxxx dan pgayR.Pelaburan 'forex 2' demi kuasa dan harta anak..waris..kroni dan proksi.
Biasalah si mamak kerala tu...dia kutuk org lebih2 tapi dlm masa yg sama semua yg rapat akan diberi habuan....hehehe
Tak apalah...rakyat tak bodoh dgn mainan propaganda mahdey.Tahun lps kata negara akan bangkrap tapi sana sini shopping mall dan restoran mewah penuh jer...
Dia sambut hari jadi dgn kroninya tak pakai majlis kecik2.Klu tak ratusan ribu henggit...bukan mahdey namanya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:23 PTG delete

Jika Madey dan kuncu-kuncunya mahu Najib jawab masalah berkaitan 1MDB, Madey juga perlu jawab beberapa permasalahan yang timbul mengenai kematian Jalil Ibrahim, Juruaudit yang menyiasat skandal BMF.

Arwah ditembak mati dan dalam poket beliau mengandungi duit siling Malaysia manakala dokumen lain tidak dijumpai.

Tun Musa telah bangkitkan sebelum ini bahawa Madey membiarkan beliau dengan beban memikul segala kesalahan tersebut.

Madey juga perlu akui bahawa hubungan amat rapat beliau dengan Abdullah Ang yang mengetuai MOIC. Banduan ini mendapat layanan istimewa dan bebas keluar masuk walaupun sedang menjalani hukuman penjara akibat pecah amanah.

Kenapa beliau diamkan tingkahlaku ini biarpun didedahkan oleh Zainuddin Maidin.

Aku setuju dengan tuduhan yang dilemparkan oleh mat sabu and geng dan lim kit sial pada satu masa dahulu bahawa Madey adalah seorang yang mahazalim.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 4:24 PTG delete

kau beritahu aku apa yang kalut???

Selama ni pernah ke kau jawab soalan???

Kau tuduh Mahathir penyamun besar, aku tanya kau sekarang, apa yang dia samun???

Aku je ke yang kena jawab soalan kau, kau tak perlu jawab soalan aku???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:30 PTG delete

Ramai lagi yang tidak nyanyuk ingat kepada UMBC yang ada kaitan dengan skandal BMF yang mana Madey tahu sejarah ini, Lorrain Esme Osman pula membuat pengakuan bersalah di London pada tahun 1993 di bawah rayuan untuk kecuaian kewangan kerana memberi pinjaman tanpa cagaran sebanyak RM 2.5 bilion pada 1980-an kepada George Tan, seorang penduduk Sarawak yang mengetuai Kumpulan Syarikat Carrian dan pada masa itu seluruh dunia tahu siapa perdana menteri Malaysia.

RM 2.5billion pada waktu itu jumlahnya amat besar bagaimana boleh diambil dengan begitu mudah tanpa pengetahuan pemimpin yang dinobat sebagai seorang yang bijak dan pintar malah tidak pernah mengaku nyanyuk.

Semasa skandal 2.5 billion sedang hangat dibual oleh rakyat Malaysia, rata-rata mengatakan mustahil boleh berlaku tanpa pengelibatan pemimpin tinggi negara, cuma tiada bukti untuk dituju kepada sesiapa disebabkan pada waktu itu beliau mengawal media dengan ketat.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 4:31 PTG delete

Sebab tu aku taknak tanya apakah kau ikut ajaran sesat hahahaha!!!! Mangkuk macam kau bukti pun tak boleh nak bagi nak mengaku hahahah!!!

Sama juga yang aku cakap, apa bukti kau yang mengaitkan Mahathir berhubungan langsung dengan kes Memali???

Apa bukti kau yang mengaitkan Mahathir secara langsung dengan Jalil Ibrahim skandal Bumiputera Malaysia Finance (BMF)???

Bekas pengerusi BMF Lorrain Esma Osman dari Pulau Pinang yang meninggal dunia dalam buangan di London pula "dikatakan" sehingga masuk kubur membawa rahsia Mahathir, aku tanya kau "dikatakan' tu bukti ke???

Kenapa kau nak cerita benda yang kau tak tahu??? Kau bukannya ada bukti pun!!!

Walaon PAS memang macam tu, sanggup jadi BABI hahahahaha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:32 PTG delete

Kahkahkahkah.....kau yang pusing-pusing kenyataan TGHA....lantak kau la samdul...kihkihkih

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 4:36 PTG delete

Kau lagi teruk, tuduh Mahathir penyamun besar lepas tu tak boleh bagi bukti HAHAHAHAHA!!!

Kalau kau tak mampu nak tunjuk apa yang Mahathir samun buat apa kau sebut!!! bOdoh betul dia ni!!!

BABI PAS memang macam tu!!! Tuduh macam2 tak ada bukti rupanya!!!

Islam apa mereka ni, entah2 pengikut ajaran sesat!!!

Tak payah lah kau nak pusing2 cerita. FOREX konon, apa yang walaon bodoh macam kau tahu pasal FOREX hahahah!!!

Sudah2lah tuduh tak ada bukti.

Kau hanya tunjukkan diri kau babi hahahahaha!!!

PAS is PIGS!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:37 PTG delete

Masa Madey menjadi PM, rakyat takut berkata-kata dan membuat tuduhan secara terbuka. Operasi Lalang dan berpuluh lagi operasi untuk menutup mulut pengkritik beliau. Hari ini dengan dunia tanpa sempadan dan beliau tanpa rasa bersalah amat mudah menuduh kononnya berlaku penyelewengan dalam urusan 1MDB. Beliau membuat tuduhan kepada Najib dengan tanpa menunggu laporan Ketua Audit Negara.

Tak cukup dengan itu dikaitkan juga anak tiri Najib bagi mengambarkan peribadi Najib amat buruk dan tidak boleh dipercayai.

Dikala Negara dihormati dan diberi pengiktirafan oleh banyak negara dunia beliau seolah memperkecilkan orang yang beliau sendiri pilih untuk memikul tanggung jawab sebagai Perdana Menteri. Jika Najib begitu teruk maka orang yang memilih mungkin telah nyanyuk atau buta.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:43 PTG delete

Spt yg dimaklumkan mahdey sendiri, dia tak pernah curi wang rakyat.Mmg dia tak pernah curi tapi 'mencuri' dlm bentuk komisen dan rasuah.Klu ikut gaji 22 tahun mana mahdey mampu ada rmh dpd rm4 juta hingga rm22juta.Tak akan mampu ada ladang kuda di luar negara.
Siapa yg pegang kuasa pandai2lah putar belit dgn waris dan kroni utk jadi kaya raya.Syarikat anak tak ada kapal boleh dpt tender membekal gas asli.Dah bangkrap boleh hidup balik dgn mgarahkan dana dpd petronas.Jual tanah rakyat dgn kroni rm2xxjuta tapi beli balik dgn wang rakyat rm3billion.Berganda2 untung kan.Tu barunsikit.Perniagaan2 kotor dan najis zaman mahdey terlalu bnyk yg memungkinkan dia dan waris2nya kaya raya.Belum lagi kroni dan proksi.
Yg terakhir ketika din panadol jadi menteri pendidikan projek bestari.net kpd ytl kroni abadi mahdey.Sklh bayar sewa rm599 sbln utk 5gb plan data.Bayangkan berapa ribu buah sekolah????Bodohnya perjanjian sedangkan infrastruktur teruk mcm muka sembab din panadol.
Azab yg msh dideritai oleh rakyat ialah perjanjian berat sblh konsesi tol.Wlpun mahdey pernah mengaku dia bodoh krn tak menyemak detail perjanjian tapi sebagai ketua rakyat dia bodoh dan dungu seketika demi periuk nasi waris dan kroni.Mcm sial nyer perjanjian.Pura2 bodoh konon.Itu pon setelah rakyat sedar mahdey adalah dalang di sebalik beban yg menyusahkan rakyat tersebut.
Apa2 pon...jangan harap rakyat inginkan legasi 22tahun mamak kerala tu muncul kembali.Kepada pemimpin2 haprak yg suatu ketika dahulu sedar mahdey pernah berak merata2...tak sangka pulak korang dh jadi dungu dan bangang...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 4:45 PTG delete

Madey sengaja mencari keburukan 1MDB, antara sebabnya kerana Najib perdana menteri yang tidak lagi mahu mengikuti kehendak mereka. Akhir akhir ini banyak perjanjian konsesi zaman Madey seperti IPP, Kontrak lebuhraya telah disemak semula dan diambil alih oleh 1MDB. Ianya menyekat laba keuntungan yang merugikan rakyat dan menguntungkan kroni beliau. Bayangkan jika Madey masih perdana menteri sudah pasti kembang hidung para kuncu-kuncunya mempertahankan beliau.

Ramai para pembenci Najib mintak diperjelaskan apa yang berlaku dalam 1MDB, Najib bukan tidak mahu memberi penjelasan dan jawapan,sebaliknya masih menunggu siasatan daripada audit forensik. Biarlah pihak Audit menjalankan tugas mereka tanpa gangguan dan membentangkan laporan mereka kepada Parlimen terlebih dahulu. Najib bukan Madey yang akan mengawal segalanya bagi menyelamatkan tengkuk sendiri.

Tengku Razaleigh yang pernah menjadi mangsa Madey kini berubah menjadi sahabat untuk mengkritik Najib. Tengku Razaleigh pernah dikaitkan dengan skandal BMF dan dituduh sebagai penyamun ditengah tengah masyarakat, tapi Tengku Razaleigh bersumpah demi Allah beliau tidak terlibat dengan BMF . Bolehkah Madey memberi tahu siapa sebenarnya terlibat dalam skandal BMF? yang melibatkan seorang juruaudit dibunuh.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 4:47 PTG delete

Gay Semakin Ramai Punca HIV Di Kelantan Meningkat - 4 Mac 2017

Kes HIV di Kelantan menunjukkan peningkatan menyebabakan Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub terkejut.

Datuk Ahmad Jazlan Yaakub menegaskan ini berpunca daripada homoseksual atau gay yang semakin bertambah di negeri Kelantan.

“Saya terkejut apabila Timbalan Menteri Dalam Negeri mengumumkan peningkatan kes HIV di Kelantan yang juga disebabkan oleh kegiatan homoseksual.

“Perkara ini adalah sesuatu yang serius, sebelum ini kita sangkakan peningkatan kes HIV disebabkan perkongsian jarum antara penagih dadah,” ujar beliau seperti yang dilaporkan The Star.

Daripada tahun 2001 sehingga 2016, negeri Kelantan merekodkan sebanyak 11,000 kes HIV positif dengan sebanyak 2,255 orang dijangkiti dalam tempoh yang sama.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 4:58 PTG delete

Walaon ni tulis dapigs, akhirnya Allah perdayakan hati pemimpin2 PAS pilih nama PIGS@PAS+Ikatan=Gagasan Sejahtera. Dia sendiri jadi BABI!!! Hahahaha!!!

Walaon ni tulis PGayR, akhirnya di bawah pemerintahan Kerajaan PAS Kelantan, lagi banyak GAY!!!! Bertambah-tambah siap kena HIV lagi!!!

Dulu doa jahanam PAN akhirnya diri sendiri Allah jahanamkan!!! Habis ribut sampai berapa ramai walaon masuk hospital!!!

Sekarang nak tulis PANXXX pulak dah!!! Aku tak tahulah bala apa lagi Allah nak beri pada dia ni. Jangan para muslimat kena mutaah dah laa!!!

Hadi tu dahlah cenderung pada Syiah!!!

Mereka ni apa nak jadi pun tak tahu. Balik2 terkena diri sendiri. Kalau tak jujur lepas tu menjual agama memang Allah bagi cash!!!

Patutlah mereka percaya cash is king hahahaha!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Julai 2017 5:34 PTG delete

Tuan, nobody mana tahu kesah2 yg tuan citer di atas.. dia kelentong sana sini dgn harapan org lupa akan kebejatan perjanjian pangkor 2 yg telah diusahakan oleh lebai si ketua barua..

Akibat fitnah UG oleh si ketua barua menyebabkan ramai barua2 terpedaya.. namun kita faham dia terdesak masa tu demi menutup kebejatan pangkor 2..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 5:35 PTG delete

Banyaknya kau tulis.

Kau copy-paste ke hahahaha??? AKu tak percaya kau yang tulis. Mesti walaon yang lain yang tulis. Maklumlah otak kau tak centre hahahahah!!!

Peristiwa Memali adalah di antara Polis dan penduduk kampung. Polis adalah di bawah Kementerian Dalam Negeri. Siapa Menteri Dalam Negeri masa tu, Mahathir ke Musa Hitam???

Lepas tu kenapa terjadinya peristiwa Memali??

Amanat Hadi, habis orang mengkafirkan sesama Islam, tak makan sembelihan orang lain, sembahyang dua imam.

Bukan Mahathir dan Musa Hitam je, Hadi pun turut sama bawa amanat sesat!!!





Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 5:59 PTG delete

Madey adalah individu yang kuat berjudi telah diam-diam melibatkan Bank Negara dan menggunakan rizab asing untuk perkara yang tidak beretika dan dilarang. Apa yang lebih serius adalah dia telah memperjudikan berbilion-bilion wang negara dengan aktiviti spekulasi global yang berisiko tinggi.

Pusing-pusing TGHA yang tidak terlibat juga yang kena, bilakah agaknya orang-orang yang pernah menuduh Madey sebagai penyamun, mahazalim dan mahafiraun, autokrasi dan diktator akan memohon maaf kerana kesilapan mereka menuduh dan memfitnah Madey satu ketika dulu, sekarang beliau dah jadi pemimpin tertinggi kepada si penuduh dan pemfitnah, tak ke celaru ni?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 6:04 PTG delete

Madey adalah individu yang kuat berjudi telah diam-diam melibatkan Bank Negara dan menggunakan rizab asing untuk perkara yang tidak beretika dan dilarang. Apa yang lebih serius adalah dia telah memperjudikan berbilion-bilion wang negara dengan aktiviti spekulasi global yang berisiko tinggi.

Pusing-pusing TGHA yang tidak terlibat juga yang kena, bilakah agaknya orang-orang yang pernah menuduh Madey sebagai penyamun, mahazalim dan mahafiraun, autokrasi dan diktator akan memohon maaf kerana kesilapan mereka menuduh dan memfitnah Madey satu ketika dulu, sekarang beliau dah jadi pemimpin tertinggi kepada si penuduh dan pemfitnah ni, tak ke celaru ni?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 6:24 PTG delete

Zainon Ismail yang merupakan salah seorang daripada tiga individu yang bertanggungjawab mengurus Tabung Memali yang diwujudkan oleh PAS Pusat sejak 1986 sebelum ia ditutup secara rasmi pada 2002.

Lebih memeranjatkan Tabung Memali itu tidak pernah diaudit dari tahun ia diwujudkan, sekaligus menimbulkan persoalan ke manakah wang kutipan derma itu disalurkan?

Bagi merungkai persoalan itu, Zainon yang juga merupakan penulis buku Air Mata Di Bumi Memali, mendedahkan penipuan ke atas 14 waris mangsa yang terkorban dalam peristiwa Memali yang berlaku pada 19 November 1985.

Kerajaan Malaysia katanya, telah membayar pampasan ganti rugi am dan khas sebanyak RM300,000 kepada 14 waris mangsa terkorban yang mana setiap mereka menerima RM20,000 seorang.

https://youtu.be/9v6me9EpVn4

Tengoklah sendiri youtube. Kata pejuang Islam. Takkan kebas duit Tabung Memali kot???

Cash is King!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 6:33 PTG delete

Walaun, kau nak tuduh Mahathir atau siapapun, kau ada ke bukti???

Nanti kau tuduh dapigs kau sendiri jadi PIGS!!!

Kau tuduh PGayR dan pulak di bawah pemerintahan Kerajaan PAS Kelantan banyak kes gay!!!

Kau jahanamkan PAn kau sendiri yang jahanam!!!

Kau ada bukti, kau tunjuk. Kalau tak ada bukti masih nak menyambung fitnah, kau memang babi hahahahahaa!!!

Budak bodoh macam kau tahu ke prosedur bank negara hahahaha???

Belum jawab pun aku dah tahu dia ni memang babi!!! Mesti salah punya!!!

Dah kau tak tahu tu kenapa nak tuduh???

Bangang bertingkat2 dia ni!!!

Tuduh LGBT di Pulau Pinang rupanya tempat dia sendiri yang bertambah kes LGBT hahahaha!!!

Kau cari fakta dan bukti dulu, jangan membabi-buta lagi hahahaha!!!

PAS is PIGS, walaon is babi hahahah!!!!



Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 6:37 PTG delete

Kahkahkahkah... dah Hadi memang bodoh nak mengaitkan PAS dengan akidah, kenapa salahkan aku... Lantak kau la babi!!! Rupanya dah terjebak dengan perkara sesat!!!

Jangan kau sesat lagi menyesatkan orang lain dah hahahahahah!!!

Dah jadi babi, dah tentu-tentulah sesat hahahaha!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 6:41 PTG delete

Aku tak perasan, kau kata kau setuju dengan Mat Sabu dan Lim Kit Siang bahawa Mahathir Mahazalim, kenapa kau tak setuju pula dengan Mat Sabu dan Lim Kit Siang bahawa Mahathir telah insaf dan bersama rakyat???

Kau setuju berpilih je!!! Kalau kena dengan walauon kau setuju lah walaupun walaon salah hahahahah!!!!

Bodoh budak ni!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 6:44 PTG delete

Kau kata Mahathir kuat berjudi apa bukti kau???

Kalau kau tuduh, kau tak boleh bawa bukti, kau masih nak menyambung fitnah, kau bukan manusia, kau memang seekor babi hahahaahah!!!

Babi pemfitnah hahahah!!!

Rupa-rupanya geng sendiri balun duit Tabung Memali!!!!

Babi kaki balun duit orang rupanya hahahaha!!!! Kata pejuang Islam!!!! Pejuang ajaran sesat kot???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 6:46 PTG delete

KAu tuduh2 tu, satu bukti kau tak boleh beri hahhaha!!!

Cerita temberang jelah ke hulu kehilir!!!

Tapi, rupanya, dalam diam, geng sendiri kebas duit tabung memali hahahahaha!!!

Pencuru duit rakyat rupanya!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 6:52 PTG delete

Macam aku cakap, mana bukti kau!!!

Kalau kau tak boleh tunjuk bukti, kau masih nak sambung fitnah, kau memang babi!!!

Tak payahlah kau cakap pasal mamak kerala dan sebagainya. Zaman Mahathir ekonomi maju.

Zaman kerajaan PAS Kelantan nak bayar gaji pun asyik nak pinjam dengan kerajaan pusat!!!

Ekonomi merudum, hasil negeri jatuh, tetapi ada dua benda yang naik :-

1. Cukai

2. HIV

Kaki maksiat rupanya!!! Tak berkat kalau jual agama ni!!!

Sebab tak ada bukti kau memang babi!!!!

Macamlah di depan Allah kau tak akan dipanggil suruh beri bukti hahahahaa!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 6:57 PTG delete

Zaman Najib:-

1. Al-Tantuya kena bom!!!

2. Morais kena simen dalam tong!!!

3. Hussein Ahmad Najadi Pengasas Ambank kena tembak mati!!!

Operasi lalang mungkin kejam tapi sama ke dengan kes kena bom atau kena simen sampai mati???

Kau ni dah fikir ke bila nak tulis hahahahah!!!

Mahathir pun dah bersama dengan mangsa Operasi Lalang berpihak kepada rakyat!!!

Aku tak pernah nampak pula Najib bersama keluarga Altantuya hahahahah!!!

Bodohnya kau ni!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 7:02 PTG delete

Aku sedang menilai tahap kebodohan kau.

Adakah Mahathir tu bermaksud Switzerland, UK, Luxembourg, Singapura, Amerika Syarikat dan banyak negara lagi???

Kalau semua negara tu mendapati kesalahan atau jenayah dalam 1MDB, maksudnya mahathir sengaja cari kesalahan ke???

Kenapalah kau ni terlalu bodoh!!!

Kau terankan pada aku apa maksud audit forensik kalau kau tak bodoh lah!!!

Apa kaitannya dengan 1MDB!!!

Babi berpusing2 tetap babi juga hahahaha!!!

Walaon babi memang macam ni!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 7:07 PTG delete

Lagi satu, tak payah kau nak menyamar jadi Anonymous pulak!!!

Kau ni dah jadi pondan ke sampai nak menyamar jadi orang lain untuk tunjukkan kau ada sokongan hahahaha!!!

Macam aku cakap, kau nak tuduh aku kelengtong ke apa ke, mana bukti???

Tak ada bukti kau memang seekor babi hahahahahah!!!

BABI menipu perjanjian Pangkor 2, sampai sekarang pun satu bukti pun tak boleh tunjuk!!!

Simple je, tak ada bukti, masih nak sambung fitnah kau seekor babi!!!

PAS is PIGS hahahahhahaa!!!

Banyak gay dan HIV rupanya di bawah pemerintahan PAS Kelantan, patutlah suka sangat perkataan LGBT hahahahahaha!!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 7:08 PTG delete

Kalau tuduh sila bawa bukti.

kalau tak ada bukti masih nak menyambung fitnah, kau tu bukan manusia, kau tu babi!!!!

PAS is PIGS!!! Walaon is Babi!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 7:15 PTG delete

Rupanya walaon buat konon-konon walaon lain yang tulis rupanya diri sendiri hahahaha!!!

Kau tak boleh berdiri dengan kaki sendiri ke??? Takut ke???

Aku tanya senang je , perjanjian pangkor 2 tu mana bukti, tarikh bila, siapa sain, apa isi kandungan, di antara siapa dengan siapa, siapa saksi, ada tak keratan akhbar, facebook, website dan/atau youtube yang kau boleh sandarkan sebagai bukti???

Dah semua tu tak ada, kenapa kau nak berbohong???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Julai 2017 7:58 PTG delete

Senang je nobody.. perjanjian pangkor 2 telah didedahkan oleh abg nizar sendiri kpd orgramai.. pangkor 2 ini asalnya tidak diketahui oleh pimpinan pas pusat.. ia hanya berlaku di antara pimpinan pas perak dan dap sahaja sebelum dap bersetuju utk nizar dilantik sbg mb..

Kalau kamu dah tahu aku tak kesah pun kalau nak pura2 tak tahu.. tapi kalau nak pura2 tak tahu biarlah hujah balas tu nanti dapat meyakinkan para pembaca.. kalau dgn makihamun akan dapat meyakinkan org agar percaya kpd hujah kamu dipersilakan..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
18 Julai 2017 8:18 PTG delete

Aku dah study pasal yang kau cakap perjanjian pangkor 2 tu. Itu bukan perjanjian pangkor 2 la. Ia didedahkan salah seorangnya oleh Zambri Menteri Besar Perak. Kau tahu ke apa isi kandungannya, butiran dan sebagainya???

Kau tak tahu apa butir kau nak mereka-reka cerita lagi???

macam aku cakap, kalau kau tak ada bukti, kau tak tahu cerita, kau tak tahu roh atau semangat daripada persetujuan tu, kau memang bukan manusia.

Itu adalah semangat yang mencipta Pakatan Rakyat dan Nik Aziz sendiri setuju dengan persetujuan tu.

Jadi apa isu kau???

Lain kali kalau kau nak berhujah cerdik sikit jangan tunjukkan walaon tu bodoh!!!

Sekarang aku tanya kau betul2 secara baik, kau ada bukti tak Mahathir berjudi Forex???

Kalau kau cakap elok2, aku pun tak kisah walaupun kau walaon.

Tapi jangan tuduh tanpa bukti!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Julai 2017 8:31 PTG delete

Penafian pun direka2 hujah yg entah apa2.. lepas tu nak fitnah tgna pulak.. memang tak logik nak babitkan arwah dgn pangkor 2.. sudah2 la tu .. aku tak mau arwah tgna dibabitkan dgn kebejatan oleh lebai pangkor 2 tu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 9:07 PTG delete

Perjanjian Pangkor 2 antara PAS Perak dan DAPigs terbocor pada tahun 2008 apabila abang kepada Mohamad Nizar iaitu Fadhil Jamaluddin telah mendedahkan perkara ini kepada umum dan menyebut adiknya tidak layak menjadi MB kerana menepikan Islam.

Katannya Mohammad Nizar telah terikat dengan perjanjian bersama DAPigs sebelum bersetuju dilantik sebagai menteri besar dengan syarat-syarat yang telah ditekankan oleh DAPigs kerajaan Perak tidak boleh membuat keputusan terutama perkara yang menyentuh soal Islam tidak boleh dilaksanakan walaupun sekadar disebut.

Lebih melengkapkan dakwaan tersebut Fadhil menganggap adiknya, Mohammad Nizar tidak layak menjadi Menteri Besar kerana menandatangani 'Perjanjian Pangkor 2 bersama DAPigs yang antara isi kandungannya melarang Menteri Besar menyebut negeri Perak diperintah oleh lslam. Dalam perjanjian itu juga didakwa, Mohammad Nizar tidak dibenarkan menyebut terma yang berkaitan dengan Pas atau bahasa Arab seperti Hudud, Qisas dan sebagainya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 9:18 PTG delete

Oleh kerana pengaruh Pakatan Rakyat agak besar perkara ini tidak terheboh secara meluas. Tapi rungutan rakyat pada masa itu menggangap bila PR memerintah exco telah banyak dikuasai oleh DAPigs dan sangat berbeza dengan UMNO @ BN hanya satu sahaja exco untuk bukan Islam dan pengaruh Melayu menjadi kurang. Malah pengaruh Islam juga kurang dengan penjanjian tersebut. Sehingga penguasaan tanah negeri Perak menjadi lebih terbuka.

Perkara ini menyebabkan Sultan murka. Satu pertemuan sulit antara Sultan Perak dengan Presiden PAS telah dilakukan atas permintaan sultan. Presiden PAS minta untuk membawa seorang sebagai saksi dan mencadangkan Anwar Brahim sebagai teman bersama. Tapi sultan tak setuju. TGHA nak juga ada saksi maka Salahudin Ayub hadir dalam pertemuan tertutup. Banyak perkara yang sultan murka boleh tanya Salahudin Ayub. Ini juga antara faktor sultan tidak membantu kepada kejatuhan Pakatan Rakyat di Perak.

Reply
avatar
18 Julai 2017 9:27 PTG delete

Nobody.. tahniah..Aku sokong kau... memang layak an anonymous..tanpa nama.. wan rosli.. kena hemburan dan gelaran begitu..kena samak lepas bersalam dgn dia org ni..padan muka kau org.( rasan2 org yg sama ).begitu ramai yg suruh berdebat dan beri komen beretika.. skg agak2 buku bertemu ruas kan...aku boleh nak berhujah spt nobody..tp mcm aku ckp.. layan org gila kita jadi gila.. apa2 pun tahniah sekali lagi NOBODY..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 Julai 2017 10:22 PTG delete

Nizar cuba mengelak dari wartawan berkaitan Pangkor 2. Mengapa mengelak? Setelah serangan daripada abangnya sendiri. Nizar mengelak diri dari menjawab pertanyaan Wartawan.

Sekali lagi Nizar berdalih selepas membisu dalam isu Pangkor 2 yang dibangkitkan oleh abangnya sendiri. Para wartawan menunggu Mohammad Nizar memberikan reaksinya mengenai isu ‘Perjanjian Pangkor 2' selepas satu program di Pulau Banding, Gerik pada 9 Julai 2008, tetapi Nizar enggan ditemu ramah.

Nizar juga khabarnya jarang pulang ke DUN Pasir Panjang selepas itu untuk berjumpa dengan rakyat. Dua kali pulang tetapi rakyat diminta pergi ke stadium untuk jumpa Nizar. Pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak (Julai 2008), Mohammad Nizar secara jelas mengelak untuk menjawab soalan wakil rakyat BN mengenai prinsip negara Islam yang diperjuangkan oleh PAS selama ini.

Kerana jawatan dan kuasa yang terhad, Nizar sanggup menggadai maruahnya sendiri dan sanggup pula bersidang dibawah pokok takutnya kehilangan kuasa. Itulah penangan Pangkor 2 yang membawa kepada kejatuhan PR di Perak.

Perjanjian itu ditandatangani oleh Nga Kor Ming DAPigs, PKR dan Nizar.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Julai 2017 12:21 PG delete

Hebat le 10.22, ko tak rasa ke posting ko ni setaraf dgn surat layang je. Fuiyoo..tumbangnya kerajaan pakatan rakyat di perak disebabkan pangkor 2, fuiyoo sekali lg. Bawa le bukti dakwaan ko ni, sikit pun jadi le. Aku boleh je ckp haritu Aku nmpk ko main dgn anjing.
Ingat dosa sikit bang. Jgn terasa dah terer bila bawak cerita jenis2 mcm ni. Dah confirm ke ia sahih?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Julai 2017 12:26 PG delete

Ada perjanjian yg ditandatangani oleh nizar, nga kor ming dgn PKR? Mana surat tu bang? Kalau takde bukti, mmg abang ni sial.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Julai 2017 5:03 PG delete

Tahniah nobody kerana kamu sudahpun diiktiraf sebagai hero kpd mereka-mereka yg percaya kpd fitnah UG si lebai pangkor 2..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Julai 2017 5:04 PG delete

Sejak dulu aku tanya bukti UG, ada kau kesah?

Reply
avatar
nick
AUTHOR
19 Julai 2017 7:14 PG delete

Berhujah dengan walaun ibarat berhujah dengan ternakan. Mereka tu akal kurang serta hati dah karat dengan habuan dedak dunia. Sia2 je berhujah dengan orang2 yang sudah menjadi ternakan. Macam gak ternakan2 yang dipelihara UMNO yang mana hujah yang bernas serta penuh dgn fakta akan dibalas dengan caci maki, fitnah serta tuduhan2 palsu kemudian bukak cerita bebal yang tak ada kene mengena dengan perkara yang sedang diperbincangkan. So biar je diaorang tu nak ikut Nik Abduh dan lain2 pimpinan PAS dalam kebodohan mereka.

Nick.
Cape Tiger.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Julai 2017 7:18 PG delete

Kejatuhan PR di Perak disebabkan ada 3 adun PR, iaitu dua dari PKR dan satu dari DAPigs yang amat mudah dibeli dengan dedak oleh najib, kenapa mereka mudah dibeli?

Kenapa tiada adun2 dari PAS yang mampu dibeli oleh najib???

Kenapa PAS tidak mudah terpegaruh dengan habuan duniawi??

PAS berjuang membela rakyat, DAPigs dan PKR berjuang hanya untuk perut mereka sendiri dan bukan unutk rakyat.

Calun yang dipilih pun pakai tangkap muat aje, posmen pun layak bertanding, calun bidang terjun mana ada integritinya.

Belajarlah dari PAS bagaimana untuk menahan nafsu dari dipergunakan oleh manusia yang rakus.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Julai 2017 7:50 PG delete

Apa hujah kamu yang kamu rasa kamu ni bijak, antara Madey dengan Anwar pun dah terkeliru dan cacmarba nak kata orang lain tiada akal....kahkahkahkah....lawak pagi rabu la ni yer.....siapa yang maki hamun sebenarnya bro, kalau setakat skroll dari atas hingga bawah tanpa baca isinya memang nampak kebodohan kamu tu bro......kuikuikui

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
19 Julai 2017 2:36 PTG delete

Mula2 tun m kata akan terima anwar jadi pm jika itu pilihan rakyat..

Lepas tu bila dilantik pengerusi PH dia kata tiada pm sementara pulak.. so secara automatik dua org iaitu dswa (takkan dswa nak jd pm bukan sementara) dan anwar (anwar takkan layak jd pm jika tiada pm sementara) berjaya dicantasnya..

Bijak bijak tun m ni...

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes