TERKINI : KENYATAAN TERKINI YB HUSAM MUSA ISU RM90JUTA

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Datuk Husam Musa menyifatkan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai melucukan.
Ini kerana, kata Husam, beliau belum pernah mendengar mana-mana pihak yang kalah dalam saman sivil tidak layak untuk bertanding dalam pilihan raya umum (PRU).
“Kenyataan Hadi sangat melucukan. Saya tak pernah dengar orang yang kalah dalam sivil kes di mahkamah tidak dapat bertanding pilihan raya,” katanya kepada Malaysiakini.
Malah, kata Husam lagi, Hadi seolah-olah membuat kesimpulan beliau telah kalah dalam kes tersebut.
“Oleh kerana kes ini tidak dibawa ke mahkamah atau belum dibawa ke mahkamah, kita tidak tahu siapa yang akan menang atau kalah, jadi macam mana dia boleh boleh buat kesimpulan saya yang akan kalah kes,” katanya.
Husam berkata demikian mengulas kenyataan Abdul Hadi sebelum ini bahawa beliau sengaja tidak mahu bertanding dalam PRU14 dengan mendakwa PAS menerima dana sebanyak RM90 juta.
Ia kerana, kata Abdul Hadi, sekiranya perkara itu dibawa ke mahkamah dan mendapati Husam kalah kerana berbohong menyebabkan beliau tidak layak untuk bertanding dalam PRU14.
Abdul Hadi turut menyifatkan tindakan Husam membangkitkan isu berkenaan hanyalah helah untuk tidak mahu bertanding PRU.
Mengulas lanjut, Husam berkata, Abdul Hadi seharusnya menggunakan satu perkataan sahaja kerana kenyataannya sebelum ini sukar difahami.
Husam turut meminta Abdul Hadi menyatakan pendiriannya untuk meneruskan saman tersebut atau tidak.
“Pemimpin besar macam Ustaz Hadi sebagai Presiden PAS sepatutnya guna satu perkataan sahaja atau dalam bahasa Arab, kalam wahid bukan dua perkataan yang tidak dapat dibaca maksud sebenar.
“Oleh kerana itu dia perlu tegaskan nak teruskan saman ataupun langsung tidak menyaman saya,” katanya.
Sebelum ini, Husam dalam ceramahnya di pentas Parti Amanah Negara (AMANAH) mendakwa, beliau mempunyai butiran berkaitan dana RM90 juta yang didakwa ada kaitan dengan PAS.

Kata Husam, dana berkenaan disalurkan ke akaun di Affin Bank.
Beliau yang dipecat daripada PAS pada Mei tahun lalu atas dakwaan melanggar disiplin membayangkan butiran mengenai dana itu akan muncul menjelang pilihan raya umum akan datang.
Jumaat lalu, Tuan Ibrahim berkata PAS menganggap kenyataan Husam mengenai dana itu adalah rantaian daripada fitnah dibuat laman web Sarawak Report sebelum ini.
mk
IKLAN BERBAYAR

Image result for bukti gaji tone excel
Previous
Next Post »

13 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Februari 2017 2:19 PTG delete

Habis la mung Husang, kaki lebong, dok boleh bertanding mung kekgi.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 Februari 2017 8:40 PTG delete

Dia kena buktikan dulu dakwaan arwah tgna akan masuk pan jika masih hidup kalau mahu org pas percaya akan dakwaan pasal akaun affin bank. Kalau setakat org pan boleh lah dia lebong lantaran bengong!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Februari 2017 10:50 PTG delete

Lebong kot celoh maner? Kang dia suruh samang...bakpe dok samang...tengok anwar gentlemeng...org kabo dok betul buat pitnoh samang slaluu...dok rhok sekepeng mung...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Februari 2017 7:38 PG delete

Bodo x leh d ajo...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Februari 2017 9:30 PG delete

Mu buktikan dulu mana video matsabu tolak hudud????????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Februari 2017 9:31 PG delete

Bila pas mau saman husam? Selasa jugak ker.kahkahkay

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Februari 2017 12:56 PTG delete

Bila lks nak saman si razali? Dan apakah beza antara org kafir yg tolak hudud dgn org islam yg menyokong si kafir tersebut? Keh keh

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Februari 2017 12:57 PTG delete

Hari apa plk lks nak saman razali? Keh keh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Februari 2017 2:13 PTG delete

Kan aku dah kata lks kecut telo nk saman razali...pas kecut telo ke nk saman Sarawak report? Kehkehkehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Februari 2017 2:15 PTG delete

Mana bukti video menyokong sikafir tersebut wanrosli oi.. Tjukan 2 video. Satu video matsabu tolak hudud dan satu lg video matsabu menyokong org kafir tolak hudud..... Mana Video nya???berjuta kali aku ulang ni

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
14 Februari 2017 9:04 PTG delete

Tolong jangan nak samakan lks yg tak pernah hantar notis kpd razali dgn pas yg dah hantar notis kpd sarawak report..bodo mu ni..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 12:05 PG delete

Xsama apa nye..hadibacul dah kata nk saman tp xsaman.kan munafik tu.dah la bacul tp munafik pulak tu.malula pakai serban tebal tp bacul munafik mcmtu melamalukan islam je.elok suruh hadibacul tu tunjuk kote mcm moktar senik je. Kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 5:57 PTG delete

Pabila sesuatu berita itu datang dari seseorg yg fasik (samada kafir atau kini munafik), kita perlu menyelidikinya terlebih dahulu dan pastikan akan kebenarannya melalui bukti yg kukuh sebelum berita itu disebarkan; spt dlm isu rekaan RM90 juta ini.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng