Panas!! : Pas kena lepas jawatan dalam kerajaan Selangor

Mahfuz Omar
Mahfuz Omar


SHAH ALAM –  Naib Presiden Pas, Datuk Iskandar Abdul Samad serta Exco Pas dalam Kerajaan Negeri Selangor didesak melepaskan jawatan kerana Pas telah membuat keputusan dasarnya untuk tidak menjalinkan apa-apa kerjasama politik dengan  Amanah  dan DAP.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar berkata, Pas secara tegas dan jelas menolak hasrat Bersatu untuk menjalinkan kerjasama dengan Pas dan akan memutuskan hubungan kerjasama dengan parti PKR.

Menurutnya, Pas tidak perlu menunggu sehingga muktamar akan datang untuk mengumumkan hubungannya dengan PKR.

“Alasan yang diberikan jelas, Pas tidak akan bekerjasama dengan mana-mana parti yang menjalinkan hubungan kerjasama denga parti DAP dan Amanah manakala hubungan dengan PKR akan diputuskan semasa muktamar parti sudah tentu mengecewakan dan menjarakkan rakyat  dari Pas,” katanya menerusi satu kenyataan, hari ini.

Menurut Mahfuz, oleh itu secara prinsipnya hubungan kerjasama Pas dan PKR yang sedia terjalin sudah terbatal dengan keputusan dasar yang diumumkan oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

“Ini bermakna Pas perlu menarik diri dari kedudukannya dalam kerajaan negeri Selangor dan melepaskan semua jawatan Exco, Ahli Majlis Kerajaan Tempatan, JKKK, ketua kampung, syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan apa-apa jawatan lantikan politik dengan segera secara berprinsip.

“Sudah terang lagi bersuluh, PKR sepertimana Bersatu sudah mempunyai hubungan kerjasama politik dengan DAP dan Amanah malah telah menandatangani 'perjanjian kerjasama politik' untuk meranapkan kuasa politik Umno/BN pada PRU14 akan datang
“Adalah lebih baik untuk Pas mengelakkan dari apa-apa persepsi atau tanggapan serong yang menampakkan Pas masih sayang pada kebendaan dan ketamakan kuasa yang diperolehi hasil dari kedudukan dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor," katanya.

Mahfuz berkata, berdasarkan keputusan yang dinyatakan Pas, semua parti pembangkang sudah boleh merumuskan PRU14  akan menyaksikan pertandingan tiga  penjuru termasuk Pas juga sudah boleh  merancang 'strategi tiga penjuru' untuk memastikan Umno/BN dikalahkan pada PRU14.

“ Usah lagi menghabiskan masa dengan agenda pujuk rayu untuk Pas menyertai gabungan pakatan pembangkang, sebaliknya semua parti termasuk Pas perlu tumpu kepada usaha 'pujuk rayu rakyat' untuk menolak Umno/BN pada PRU 14 nanti,”katanya.

“ Sayu dan sedih dengan keputusan Pas mengenang nasib rakyat yang tertindas dan terbeban akibat salah guna kuasa Umno/BN  'merompak wang rakyat'. Rakyat sangat mengharapkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Ahad lalu berkata,  Pas tidak akan bekerjasama dengan parti yang ada hubungan dengan Amanah dan DAP manakala kerjasama dengan PKR akan diputuskan semasa muktamar pada  April akan datang," katanya.

Terdahulu, Ketua Penerangan Pas, Nasrudin  Hassan dalam sesi temu bual bersama Sinar Harian menegaskan  parti itu masih  berminat menjalin hubungan dengan Bersatu kerana parti itu tidak mempunyai apa-apa  ikatan rasmi dengan DAP.
Menurut Nasrudin, Bersatu cuma wujudkan persefahaman, tapi jika mereka ingin bersama Pakatan Harapan dan ingin ajak Pas masuk Pakatan Harapan itu tidak akan mungkin berlaku.

sh

IKLAN BERBAYAR

Image result for ramai berjaya dengan tone excel
Previous
Next Post »

34 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Februari 2017 2:18 PTG delete

perjuangan pas ialah dimana ada keuntungan disitu pas wala

diselangor susah sikit nk letak jawatan sebab masyuk

hubungan dgn umno jgn sentuh, sebb masyuk banyak

kalau PH nak PAS join sila bagi dedak paling kurang 9.01 juta
then pas akan katakana umno mempertahankan perlembagaan penjajah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Februari 2017 2:50 PTG delete

Adakah pgayR sedia bercerai dgn pas di slgor?Klu ia berlaku...mb aiskrim akan hilang jwtn...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Februari 2017 3:44 PTG delete

Atau pas yg takut ilang jwtn.. Aritu kata lepas raya nk letak jwtn selangor tp skrg masih gila jwtn. Kahkahjahjahjahjay. Lawak pas ckp xserupa bikin....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Februari 2017 8:52 PTG delete

Klu pas kluar...pas dan umno gerenti pegang slgor.Menangis meroyan peliwat tua dlm jel dan menangis tauke2 rmh urut dan judi belaan kapir dapigs....hehehe
Bukan tak tahu politik pgayR dan kapir dapigs skrg....

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Februari 2017 9:29 PTG delete

Woi penyokong pas babi pemfitnah dan penyokong syiah laknatullah!!!

Kalau Allah dah laknat kau sebagai babi kau masih tak sedar ke yang kau memfitnah tanpa bukti???

Apasal kau sokong hadi sial makan duit haram???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Februari 2017 9:34 PTG delete

Wahai babi!!!

Apa bukti kau kata peliwat tua???

Sampai sekarang kau tak dapat tunjuk satu bukti pun!!!

Jangan sampai Allah laknat kau dalam bentuk fizikal cacat otak seumur hidup sebab memfitnah!!!

Sorilah aku busy sikit sekarang ni tak dapat baca blog tapi tak bermakna babi macam kau boleh memfitnah sesuka hati!!!

Kau ingat Allah tu tak ada ke yang kau boleh buat fitnah macam2???

Woi bodoh!!!

Dari dulu sampai sampai sekarang aku tanya kau, apa nama majalah lucah jepun anwar beraksi???

Apasal tak boleh jawab???

Parti lebai makan duit haram memang kaki fitnah ke???

Nauzubillah!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Februari 2017 10:37 PTG delete

Dah datang manusia bahalol, macam biasa lah caci maki je la yang mampu dilontarkan. Bodoh dan tolol.

Semua nya mereka puja, peliwat pun dipuja dan pencipta fitnah liwat pun bahalol ni akan melutut.

Golongan LGBT ni mana ada pendirian, asal dijadikan lelaki tapi diubah pula supaya jadi wanita maka terlebih lembut la pulak dari wanita.

Kahkahkahkah.

Reply
avatar
Libang Libu
AUTHOR
15 Februari 2017 10:44 PTG delete

Tuan blogger,

mintak dipautkan http://libanglibu.blogspot.my/ di blog tuan.

T/kasih.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Februari 2017 10:50 PTG delete

Kaulah babi bahlol!!!

Kau cakap aku siapa penyokong lgbt???

Kau beritahu bukti mana dakwaan kau anwar beraksi dalam majalah lucah jepun!!!

Apasal??? Kau dulu sekolah tahfiz yang dilancap senior ke??

Patutlah macam pondan!!!

Kaki fitnah laknatullah!!!

Apasal pondan??? Tak boleh beri bukti ke pusing2 macam ni???

Dasar lebai pondan lembut!!

Woi babi!!! Pondan macam kau je yang reka cipta fitnah sebab bodoh tak ada kelulusan!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Februari 2017 11:10 PTG delete

Kan betul apa aku dah cakap, bahalol ni memang suka dengan perkara keji seperti melancap dan suka sangat sebut pasal pondan.

Biasanya yang lembut diluar, keras didalam, sebanarnya keras juga diluar tapi dilembutkan dengan perkara jijik, suka sangat dengan lancap melancap nih, jiwa bahalol.

Kahkahkahkah

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Februari 2017 11:31 PTG delete

Wahai babi,

Kan aku dah cakap kau suka perkataan gay dan lgbt serta suka memfitnah anwar gay tua tapi tak ada bukti!!!

Sebagai bahalol yang tak ada pelajaran macam kau, kau memang tak ada benda lain nak cakap betul tak???

Apasal kau suka memfitnah???

Siapa yang ajar kau memfitnah???

Lebai hadi makan duit haram ke???

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
15 Februari 2017 11:33 PTG delete

Allah pun dah laknat parti lebai sebagai babi (pigs)!!!

Bukan aku je keji kau, Allah pun keji kau hahahhahahaaa!!!!

Memang kau tu jijik buat apa aku nak tipu!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Februari 2017 12:33 PG delete

Sabar bro...jgn marah walaun tongong yg mmg bahlol tuu...pada dia dap selangor tu jea melayu, dap negeri2 lain semua cina...sbb tu masih liat nak blah dr selangor... politik wal fuluss...hahahaaa...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
16 Februari 2017 6:11 PG delete

Aku ni simple je nobody.. masih menunggu tun madey tarik balik tuduhan dsai peliwat.. itu aje dan barulah boleh suruh org pan percayakan dsai. Kini dah dalam satu kapal takkan masih tak boleh mintak tun madey tarik balik? Ataupun memang ada kredibiliti tuduhan tun madey tu?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
16 Februari 2017 8:52 PG delete

Kini geng pakatan memang sudah percaya bulat2 akan tuduhan madey tersebut. Kalau tidak percaya mana mungkin tun madey disekongkoli kini.

Aku pulak yg perlu simpati kpd dsai.. nak harapkan isteri dan anak2 pun mereka dah boleh terima tun madey jadi pemimpin pembangkang menggantikan dsai. Agaknya memang ada benarnya tuduhan tun madey pada dsai. Jom kita ramai2 percaya selagi tun madey tidak mahu tarik balik tuduhan Liwat 1 berkenaan!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
16 Februari 2017 8:52 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
Nobody
AUTHOR
16 Februari 2017 2:11 PTG delete

Aku pun simple je wahai bahalol!!!

Salah satu tanda orang yang bertaubat ialah dia tidak mengulangi dosanya!!!

Mahathir tak pernah mengulangi memfitnah anwar malah sudah bermaafan demi menyelamatkan negara.

Yang kau pulak memfitnah video seks vip malaysia video paling laris di malaysia kau tambah pula fitnah anwar beraksi dalam majalah lucah jepun bila kau nak bertaubat dan minta maaf kepada keluarga anwar???

Memang kalau lebai memfitnah orang tanpa bukti kau ingat boleh lepas ke dosa kau di sisi Allah???

Mana kredibiliti kau sendiri???

Budak tak sekolah tinggi macam kau mana ada kredibiliti!!!

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
16 Februari 2017 3:09 PTG delete

Lagi satu wahai si bodoh, geng2 pakatan semua percaya tuduhan tun mahathir najib kebas duit dan hadi makan dedak!!!!

Semua tak percaya anwar liwat pasal mahathir tak sebut pun!!! Dah bertahun dah!!!

Yang tuduh anwar macam2 tu kau!!!

Siapa nak percaya tuduhan budak tak sekolah???

Siap cakap anwar beraksi dalam majalah lucah jepun!!! bodohnya kau ni!!!

Kalau betul anwar beraksi dah tentu2lah blog2 pro umno semua dah keluar nama majalah tu, mukasurat berapa, keluaran ke berapa dengan jilid2 sekali!!!

Kalau kau di pihak yang benar kau beritahu aku sekarang apa nama majalah tu dan keluaran ke berapa???

Lebai kaki fitnah macam kau tiada siapa nak percayalah!!!

Allah pun tak percaya dengan kau sebab tu digelar babi atau pigs!!!

Kau dah dapat gelaran babi tak serik2 ke???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Februari 2017 3:17 PTG delete

Bahalol, simple kepala hotak kau, apa kau ingat perkara liwat dan fitnah ni macam makan nasi lemak simple.

Dah berapa ramai rakyat dilokap, dicota, disembur gas pemedih mata, ramai juga yang hilang wang ringgit dan rakayat merana ketika itu semata-mata nak bela DSAI.

Berapa puluh ribu rakyat turun dijalanraya untuk membela DSAI.

Last-last mereka berdua bercium mulut pulak, bagi mereka macam tiada apa yang berlaku, rakyat pun terheret sama dengan masalah fitnah liwat nih, kenapa Madey dan DSAI tidak lakukan permohonan maaf secara terbuka supaya rakyat tidak terkeliru.

Kenapa DSAI dan keluarga tidak membersihkan maruah mereka yang sehingga kini rakyat terbanyak masih lagi menganggap DSAI seorang pemimpin yang tidak bermoral kerana meliwat.

Izzah kata DSAI umpama Nabi Yusuff yang difitnah dan kenapa DSAI dan keluarga tidak lakukan apa yang dilakukan oleh Nabi Yusuff untuk membersihkan diri dan keluarganya akibat difitnah?

DSAI peliwat atau Madey yang mencipta fitnah liwat?

Simpel konon, BAHALOL.

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
16 Februari 2017 3:58 PTG delete

Bahalol, simple kepala hotak kau jugak!!!

Kau memfitnah anwar beraksi dalam majalah lucah jepun kau ingat kau tu tak berdosa??? Kau ingat fitnah kau tu simple macam makan nasi lemak???

Kau ingat kau tu tak kurang ajar pada Allah dan rasul-nya???

Mana bukti kau???

Memang parti lebai bodoh sangat ke sampai fitnah benda2 yang tak logik???

Kau kata video lucah terlaris di jepun video vip malaysia, takkan 1 bukti kau tak boleh beri???

Kalau kau tu kaki fitnah, dah Allah laknat kau dan parti kau sebagai babi, kau ni bodoh sangat ke tak nampak tanda2 kemurkaan Allah pada pemfitnah macam kau dan parti kau???

Bila mahathir dan anwar bercium mulut??? Kalau kau tu dah bahalol, bahalol juga!!!

Anwar keluar masuk mahkamah tu bukan cara keluarga dia bersihkan nama dia ke???

Di Malaysia ni kalau menyiasat kes berprofil tinggi kena bunuh macam kevin morais atau kena buang macam gani patail!!!

Rakyat terbanyak tak percaya pada najib razak kaki rempat dan hadi awang kaki makan duit haram!!!

Rakyat percaya pada Anwar sebab tiap2 kali anwar bertanding undi pembangkang meningkat!!!

Undi pembangkang pru lepas 52% kalau tak sebab spr pembangkang perintah negara tau tak???

Rakyat tak percaya hadi sebab tu mereka tolak hadi daripada jadi mb terengganu!!!

Sekarang kau beritahu aku rakyat percaya anwar ke percaya hadi???

Takkanlah lebai bodoh sangat tak boleh kira matematik mudah hahaha!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Februari 2017 4:06 PTG delete

Sundal nobody tak mampu nak jwb kenapa mahdey dan anwar dah comolot setelah bergegar negara dgn isu liwat.Semudah itu mrk bermain wayang.Memang celaka lah anwar dan mahdey nie....ptuuiiih

X-Reformis 98

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
16 Februari 2017 4:19 PTG delete

Sundal x-reformis tak boleh jawab bila mahathir dan anwar cemolot hahahahaaakktuuiii!!!

Bila mereka cemolot???

Takkan dah jadi lebai masih lagi nak memfitnah kot hahhahaa???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Februari 2017 12:07 PG delete

Nobody nak tanya sikit.. tun madey dah tarik balik ke tuduhan liwat ke atas dsai tu?

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
17 Februari 2017 1:01 PG delete

Aku pun nak tanya kau, kau masih memfitnah anwar tu ada bukti ke???

Lebai kalau dah buat salah memfitnah tu ikutlah contoh mahathir, buat salah minta maaf!!!

Jangan kau ingat kau reka fitnah tu selamanya kau selamat!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Februari 2017 6:05 PG delete

Tun madey ada tarik balik ke tuduhan peliwat tegar tu? Boleh buktikan tak nobody? Please please please...

Kalau nobody gagal, tolong jgn salahkan org lain yg masih berpegang kpd tuduhan Tun madey tu..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
17 Februari 2017 8:52 PG delete

X-reformis 98,

Kau pergilah semak antaranya sinar harian 1 mei 2013. Kau tak reti baca suratkhabar ke???

Kalau pasal fitnah kau reti pulak hahaha!!!!

Boleh tak kalau jadi lebai tu cerdik sikit???

Woi mangkok!!! Rakyat sekarang teraniaya takkan kau tak boleh fikir pasal rakyat??

Sekarang kau jawab pulak apasal kau senyap pasal dato mustafa ali daripada pas dituduh seks dengan china doll???

Kau ingat kau parti lebai ada skandal seks boleh jadi pemimpin???

Kalau orang lain kau reka fitnah macam2???

Islam adalah agama yang adil!!! Kalau kau ikut islam dah tentu2 kau bising pasal mustafa ali!!! Kenapa kau tak bising???

Kalau kau gagal, tolong jgn salahkan orang lain kalau kau kena azab Allah sebab memfitnah dan memanjangkan cerita palsu...

Kau ingat kau walaun kau selamat daripada murka Allah???

Allah dah hina parti kau jadi babi kau nak jadi babi juga???

Apa masalah kau ni dah bodoh sangat tara ni???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
17 Februari 2017 2:58 PTG delete

Selagi Tun madey x tarik dakwaannya maaf nobody rakyat masih percaya dakwaannya kecuali pan..

Reply
avatar
Nobody
AUTHOR
17 Februari 2017 3:16 PTG delete

Rakyat mana yang percaya???

Rakyat yang bodoh macam kau???

Habis yang dalam sinar harian tu apa???

Yang pasti rakyat tak percayakan hadi, 1 penggal je kena buang jadi mb hahahahaha!!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Februari 2017 9:45 PG delete

Nampaknya dakwaan tun madey akan terus kekal jadi sejarah utk dihayati oleh generasi kita yg mendatang selagi tun madey tidak menarik dakwaan beliau bhw dsai seorang peliwat tegar.

Tahniah rafiji kerana menjadikan ianya sebuah realiti hasil dari langkah kajang!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 Februari 2017 11:59 PTG delete

Cari la modal lain wanrosli. Bodoh sgt modal tu.kahkahka.xkan.nangis kot kena gasak nobody. Kahkahjah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 5:52 PTG delete

11:58 mesti dah lama tak bukak blog ni.. sampai sekarang nobody dan para munafikun tak boleh jawab soalan aku spt di bawah:

"Apakah bezanya antara si kafir yg tolak hudud dgn si muslim yg menyokong si kafir itu?"

Kamu jgn salah faham pulak spt munafikun lain yg menyangka aku buat tuduhan pula. Aku hanya mengemukakan soalan yg perlukan jawaban.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:10 PTG delete

Oooooo.bermakna wanrosli xtuduhla kan. Kahkahkahkahjah. Dah uturn pulak. Kahkahkahkah.tau takut kahkahjahjah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2017 6:11 PTG delete

Blog sampah ni jgn buka

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
20 Februari 2017 9:47 PTG delete

Tak sangka lah pulak para munafikun tak boleh jawab soalan mudah aku tu! Ini termasuklah nobody.. keh keh..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ The Geng