PANAS!! : PERBEZAAN HIMPUNAN BERSIH VS HIMPUNAN KERAJAAN NAJIB

Terbiar di atas meja panjang langsung seorang pun peserta himpunan mengumpulkannya di satu satu tempatTerbiar di atas meja panjang langsung seorang pun peserta himpunan mengumpulkannya di satu satu tempat

Jauh berbeza dengan siri himpunan BERSIH, keadaan persekitaran di lokasi program yang menyatukan Umno-Pas untuk Rohingya di ibu negara hari ini menyaksikan banyak sampah ditinggalkan bertaburan begitu sahaja.

Pemerhatian Malaysia Dateline sebaik Presiden Umno dan Presiden Pas meninggalkan Tasik Titiwangsa pada pukul 11.15 pagi tadi mendapati, ratusan bekas makanan dan minuman daripada plastik termasuk di bawah beberapa khemah disediakan dibiar tidak berkutip.

Pembaziran sumber air bersih juga berlaku apabila banyak botol mineral berisipadu 600 mililiter turut dibuang walaupun diminum dalam seteguk dua sahaja walaupun ajaran Islam melarang pembaziran selain suruhan menjaga kebersihan.

Pada masa sama, tiada pengumuman daripada pihak penganjur kedengaran supaya orang ramai memungut sampah tersebut seperti yang kerap diingatkan sebelum ini sebaik sahaja peserta himpunan BERSIH diarah bersurai.

Bahkan, tiada kelibat petugas atau sukarelawan di pihak penganjur yang dilihat membawa plastik sampah dan mengutip sisa-sisa bekas makanan dan minuman itu.

Hal ini berbeza ketika BERSIH 5 pada 19 November lalu apabila wujud sukarelawan khas yang majoritinya kaum Cina bukan beragama Islam bertindak mengutip sekecil-kecil sampah di sekitar Dataran Merdeka sehingga sepanjang jalan menuju ke KLCC semasa dan selepas berlangsungnya himpunan.

Pelarian Rohingya dilihat tidak mengendahkan sampah bertaburan di luar Stadium TitiwangsaPelarian Rohingya dilihat tidak mengendahkan sampah bertaburan di luar Stadium Titiwangsa
Sebaliknya, Malaysia Dateline mendapati hadirin tempatan beragama Islam termasuk pelarian Rohingya hanya menendang bungkusan bekas plastik itu ke tepi jika mungkin mengganggu pergerakan mereka untuk pulang ke destinasi masing-masing.

Majoriti hadirin yang berkemeja-T merah dikepalai Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos dan mereka berkemeja korporat berlogo Perkasa serta berpakaian berlambangkan Umno dan bersongkok dengan lilitan kepala ‘Maruah Melayu’ dilihat tidak peka dengan sampah di sekeliling mereka walaupun Najib sebelum itu melaung 'Allahuakbar' tidak kurang lapan kali sepanjang 15 minit ucapannya selepas Abdul Hadi.

Turut berada di lokasi dalam dan luar Stadium Titiwangsa adalah puluhan pelajar tahfiz yang berserban dan berjubah putih selain unit keselamatan Pas, Jabatan Amal Malaysia serta ahli Persatuan Seni Silat Cekak Hanafi.

Rakyat tempatan juga tidak kisah dengan sampah yang bersepahRakyat tempatan juga tidak kisah dengan sampah yang bersepah


mdl

IKLAN BERBAYAR 

Related image
Previous
Next Post »

10 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Disember 2016 4:28 PTG delete

Biasa je tu, majlis bandaraya akan bersihkan, nanti bil hantar kat pejabat PM.

Bersih pun sama lepas perhimpunan, marina chin pun terima bil.

Pasar malam pun sama esoknya majlis bandaraya akan bersih kan segala sampah sarap dan peniaga2 pasar malam pun tak terlepas dari bayaran.

Takde isu lain ke yang boleh membuat pembaca merasa sakit hati pada PAS?..

Dah kering modal?

Kalau dah takde modal elokla admin publishkan saja tazkirah-tazkirah dari Ustaz2 PAN, ada tak?

Kalau takde Ustaz2 dan Tuan Guru dari PAS ramai, pilih je.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Disember 2016 6:11 PTG delete

Biasa la tu.pas rompak balak kelantan tu pun biasa la takdir tuhan supaya org asli tu kena tindas.jgn salahkan pas. Tu semua takdir Tuhan.jgn pertikai kenapa pas rompak balak kelantan. Sapa pertikai nt jatuh kapir harbi xmasuk sorga.kahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Disember 2016 6:17 PTG delete

Kena perbodohkan dgn umno pun mmg biasa bg PIGS sbb mmg dahulu kini selamanya bodoh. Kahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Disember 2016 8:45 PTG delete

Mrk cuma tunduk pada tazkirah KALIpAH ALTOKONG WAL-TARAK KOLAM jer.Maklumlah para hamba abdi...hehehehe
Paling cikai pon hanya tazkirah mat sabun atau husam tugu.Boring..mimpi dan terus bermimpi...hehehehe
Nak tggu tazkirah gay tua...msh dlm penjara.Lagipun dia tgh meroyan krn sedar pgayR bukan parti dominan.Kerusi peeM kena bagi pada dapigs...kesiannnn
Wahai puak tolol n vangang...kali ini aku tak jadi nak gelak krn kesian dgn gay tua yg sakit meroyan....



Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Disember 2016 10:24 PTG delete

Mrk cuma tunduk pada tazkirah KALIpAH PIGS selangor ALTOKONG WAL-TARAK KOLAM jer.Maklumlah para hamba abdi menyembah al hadi...hehehehe
Paling cikai pon hanya tazkirah nik bodoh atau altontowi pay-per-view .Boring..mimpi dan terus bermimpi awek algermany...hehehehe
Nak tggu tazkirah hadi tua...msh dlm program tahnik tannik.Lagipun dia tgh meroyan krn sedar PIGS bukan parti dominan.Kerusi peeM kena bagi pada Umno...kesiannnn
Wahai puak tolol n vangang...kali ini aku tak jadi nak gelak krn kesian dgn Al hadi tahnik yg sakit meroyan xdpt dtg parliament, tp kat umah masih bertahnik sambil menggomol bini kedua....



Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Disember 2016 11:21 PTG delete

Ye lah..mcm PASPIGS sanggup jd penyembah AL TOKONG WAL DAP DI SELANGOR..

Parti Ajaran Seks. Utk Melayu No Otak.

KAHKAHKAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Disember 2016 11:35 PTG delete

Hehehehe...bengap juga yer.
Selangor kan puak pgayR yg pegang..
Korang jaga pas pon krn takut pas gabung dgn bn dan makin tenat meroyan gay tua....hehehehe
Ko ingat rakyat bodoh macam hamba abdi cuci bontot dapigs...hehehehe
Relaks la...keja cuci bontot dapigs dgn tisu jamban tu mmg khas dan khusus utk puak pgayR dan PANtat.
Dulu..kini dan selamanya....
kahkahkahkahkahkahkahkahkah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Disember 2016 1:35 PG delete

Merapulah walaun tolol mcm mana pun..di Selangor PASPIGS tetap jd hamba abdi cuci bontot dapigs..hehehehe

Parti.Ajaran.Seks

Utk.Melayu.No.Otak

KAHKAHKAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Disember 2016 9:18 PG delete

Walaun pigs.soalan anda mcm budak tadika.xda macai yg bijak2 ke dlm pas ni.kahkahkahkahjahkahkakahkahkahkahkah.. Sila baca jwpn aku dlm kurungan..

Hehehehe...bengap juga yer.
Selangor kan puak pkr yg pegang(kenapa pas xletak jwtn selangor,kan pkr bsama dap,xrasa haram ke bsama dap lg)..
Korang jaga pas pon krn takut pas gabung dgn bn dan makin tenat meroyan tua(mmgla prinsip ph supaya semua bergabung jd lebih kuat)....hehehehe
Ko ingat rakyat bodoh macam hamba abdi cuci bontot dapigs(igt rakyat kelantan bodoh ke biar pas rompak balak kelantan) ...hehehehe
Relaks la...keja cuci bontot dapigs dgn tisu jamban tu mmg khas dan khusus utk puak pgayR dan PANtat(PIGS melancap dan melucah berpisah tiada) .
Dulu..kini dan selamanya....
kahkahkahkahkahkahkahkahkah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Disember 2016 9:57 PG delete

Betul2.. Kalau macai pas ckp agama bukan main pandai hebat bergegar mesejid tp bab melucah dan melancap nombor satu..ni ajaran islam hadi gamaknya..jelaslah pas skrg parti ajarab seks ataupun parti ajaran sesat...kih

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes