PANAS!! : UMNOBN HENDAK RAMPAS SELANGOR..SIAPA PEMBANTUNYA?? JOM BACA.


BN Merampas Kembali Selangor? 

Pasca PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar, semua mulai sedar bahawa sekiranya berlaku pertandingan 3 penjuru di Selangor, maka BN akan mendapat peluang keemasan untuk merampas kembali Selangor. Ini adalah antara pengajaran terpenting dari apa yang telah berlaku. Oleh itu ramai yang menyeru supaya semua parti pembangkang bersatu untuk menghadapi BN. Malangnya seruan ini seolah tidak diendahkan sebelum PRK dan akan terus tidak diendahkan PAS selepas PRK.

PAS mengambil keputusan untuk bersendirian dan oleh itu amat jelas bahawa PAS yang berpecah dari Pakatan Rakyat asalnya dan Pakatan Harapan ketika ini. Walau apa pun hujah dan alasan, hakikatnya apabila PAS bersendiri dan PH terdiri dari tiga, PAS yang berpecah dan berasingan. Hanya yang kurang siuman sahaja yang akan mendakwa PH yang berpecah dari PAS atau PH punca pembangkang berpecah! Ini adalah kerana PH masih bersatu dan PAS yang bersendirian.

Oleh itu, sekiranya PAS melihat BN sebagai lawannya dan menjatuhkan BN penting demi kepentingan rakyat dan negara, sudah pasti paling tidak PAS akan berunding dan berkerjasama dengan PH atau pun menyertainya seperti sebelum ini di dalam PR. Sekiranya PAS memilih untuk tidak berbuat demikian, maka bererti PAS tidak keberatan membenarkan BN merampas kembali Selangor. Itulah mesej yang di bawa, walaupun PAS sendiri berkemungkinan besar tidak akan menang semua kerusi yang ditandinginya di Selangor pada PRU ke 14; atas sebab berlakunya 3 penjuru dan perkara itu dianggap tidak mengapa bagi PAS.

Dan inilah hakikat PAS dewasa ini. PAS tidak lagi merupakan parti pembangkang terhadap BN. PAS tidak begitu kisah samada BN jatuh atau tidak. Yang penting bagi PAS sekarang adalah DAP dan PH tidak boleh membentuk kerajaan. Kalau PAS inginkan kemenangan sekalipun, ianya bukan untuk menjatuhkan BN. Kalau menang sekalipun tidak semestinya PAS akan bersama PH untuk membentuk kerajaan. Mungkin sekiranya terpaksa, PAS juga tidak keberatan untuk membentuk kerajaan dengan BN.

Dakwaan saya bukan tidak berasas. Imbas kembali ‘printscreen’ atau ‘screenshot’ whatsapp Dr Zuhdi yang pernah disebarluaskan pihak tertentu pada satu ketika dahulu. Oleh itu biarlah dihadapi PRU ke 14 ini dengan penuh kefahaman terhadap kedudukan PAS. Pokoknya, jika PAS benar-benar ingin mengalahkan BN, PAS perlu bersama PH. Jika tidak, maka jelas bahawa PAS tidak ingin BN dikalahkan. Setelah keputusan PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar diketahui umum, penyertaan PAS sebagai pihak ke-3 dalam pertandingan 3 penjuru adalah bukan lagi demi mencapai kemenangan, tetapi demi memenangkan BN! Oleh itu, jika masih berlaku 3 penjuru selepas ini, maka diharapkan jangan ada lagi yang was-was akan perkara ini.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

Cara gandakan simpanan wang

IKLAN BERBAYAR

Beli simkad toneexcel harga bajet RM80.00 berbanding harga biasa RM98.60! Siapa cepat dia dapat! sms atau whastup " ya saya ingin membeli toneexcel dengan harga promosi! " kepada 010-7898637. Kami akan menghubungi anda dalam masa terdekat....tungguuuuuuuuu..!!!!!!


 dana-100-all
Previous
Next Post »

34 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 2:41 PTG delete

PAS akan bantu BN rampas Selangor....ada masalah ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 3:12 PTG delete

Tolong kami PAS...marilah bergabung dengan kami bersama PH.....kamu PAS tidak akan kemana kalau bersendirian.....kami PH lagi teruk tanpa kamu PAS.....pru 14 ni....dah dekat...Selangor, Penang....habislah kami pru 14 nanti....semua sibuk ditempat masing-masing...kat mana lagi kami perlu merayu?......dengan siapa lagi kami harus memohon simpati?....tiada lagi...hanya kamu saja PAS yang mampu....mempertahankan dedak-dedak kami....bergabunglah dengan kami wahai PAS.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 4:21 PTG delete

Mesti la masalah sbb pas jadi macai umno. Kata islam tp sokong rasuah apahal

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 4:23 PTG delete

Tolong la cina pangkah kami pas.pru aritu kami pas xdapat undi cina.tolong la cina makan babi pangkah kami pas.kami xmakan babi tp kami mau undi dr cina yg makan babi.kami xrasa bdosa walaupun Cina mkn babi undi kami pas islam yg suci murni.tolong lah kami wahai cina yg makan babi...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 4:35 PTG delete

Tolonglah mukriz,masuk lah pas,kami pas tolak deklarasi rakyat,dlm prk lepas kami xserang umno pun kami dan umno sama2 serang pan.tp memandangkan muktiz kena pecat ni tolongla masuk pas. Kami kuat ada sejuta ahli tu sbb kami kalah prk lepas,tu sbb harakah xlaku dan kami terpaksa jual bangunan.tolongla mukriz masuk la pas ya nt kami bagi la satu keris panjang utk mukriz blh gunakan utk potong kek.tolongla mukriz masuk pas...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 7:10 PTG delete

Baik umno sikit dari DAPur dan PANdir......habislah korang kalau PAS bergabung dengan umno......itu korang takut kan?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 7:12 PTG delete

PAS tak perlu undi cina....PAS akan bergabung dgn umno.....cina semua akan sokong PH.....melayu sokong PAS dan umno....korang risau ke?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 7:17 PTG delete

Mukhriz dendam dgn umno tak kan Mukhriz nak masuk PAS.....PAS akan bersatu dgn umno...Mukhriz elok masuk DAP supaya senang nak pergunakan PAN nanti, kalau Mukhriz masuk PAN nanti diperkudakan pulak oleh DAPur....lebih baik jadi DAPur dari jadi PAN-Kuali yg mudah dipergunakan diDAPur...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 7:20 PTG delete

Perasuah sudah kena tangkap oleh SPRM......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:15 PTG delete

Xlah.mmg bagus pas bgabung dgn umno. Perompak balak kelantan mmg patut bergabung dgn perompak negara.sama2 berkeris sedondon baju ungu.anti cina.Islam x ajar anti mana2 kaum.pas dan umno sama2 perkauman. Esok cepat bergabung. Apa mau tunggu lagi????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:21 PTG delete

Tolonglah la mukriz masuk pas.dulu kami kasi borang pas pada tun madey tp tun xnak masuk pas.malu kami..tolonglah xdpt tun,dpt anaknya pun jadi lah...tolonglah mukriz..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:23 PTG delete

Kahkahkah.mmgla sbb pas dah jadi macai bn.pas merompak balak satu negeri sampai banjir satu Malaysia pun xkan kena tangkap sbb pas dah jadi macai bn utk serang ph.kahkahkah. Tahniah pas jadi macai bn.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:27 PTG delete

Perghhhh.cantikla pas ngaku dah bersatu dgn bn.dulu beria2 lawan bn.apa dah jadi dgn amanat hadi dulu????Tgna cukup pantang kalau dgr sape2 kata nk bsatu dgn bn dia akan ludah.nahhhh.skrg dah jelas pas jadi firauan sama ngan bn.tahniah. Mudah je umno perangkap pas.kasi dedak,semua jalan.halal haram tarak kira.buangla semua serban tu xyah pakai songkok serban bagai kalau perangai busuk.kahkahkah. Gabung la cepat.nk tunggu apa lagi??????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:30 PTG delete

Hahaha.apa lagi pas, dah jelas mau bersama umno, knp masih bergayut dgn pkr selangor??????letakla jwtn... Jgnla wat malu pas je kerans jwtn sgup bgayut dgn krjn slngor.puihhhh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:31 PTG delete

Sebelum ni beria2 lawan umno. Skrg dah join umno. Kahkahkah. Jelas kerana dedak semua perjuangan pas terbarai...hudud mana hudud?kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:44 PTG delete

Korang takut sebenarnya.....habislah korang lps nih....tak merasa jawatan la.....lge dah ditangkap kerana rasuah.....korang nak kemana lps nih?....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:47 PTG delete

Bagus juga pas join bn. Untung byk. Hadi blh jadi menteri candat sotong, nik abduh menteri balak,tantawi menteri tv german manakala nik amar menteri warna jaga kaler oren toksami.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:47 PTG delete

Ehh, kenapa esok pulak korang dah cakap PAS dah bergabung dgn umno....korang x perlu susahkan PAS....lbh baik korang fikir mcmana nak lari dari rasuah....pkr pun terpalit jugak.....kahkahkah.....habislah korang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 Jun 2016 8:52 PTG delete

PAS dah bergabung dengan umno....apa lagi korang nak bising....baik doakan si lge tuh agar jawatan dan kedudukan lge terjamin.....jgn jadi mcm khir toyo....kahkahkahkah....kesian, kesian, kesian.......addoooiiiii......terserlah sudah siapa yg jd perasuah sebenarnya.....kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 9:06 PG delete

Pan fitnah pas bergabung dengan umno tapi sebenarnya pan dah jalankan tugas untuk umno tawan selangor itu lah pro dan progsif. Asal bukan pas umno ok.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 9:12 PG delete

Pan dah laksanakan tugas yang diberi umno untuk fitnah pas supaya pas hancur. Pan lebih suka umno menang dari pas sebab tulah tujuan penubuhan pan. Bagi pan asal bukan pas umno ok.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 9:18 PG delete

Macai pan tengah meroyan fitnah ug fitnah tghh tapi pemimpin merayu pada pas. Kalid samat kata baiah terbatal tapi buat makan Briani. Kalid kata kerusi yang pan curi milik pr tapi wan azizih dah bubar pr pulangkanlah pada pas sebab sekarang kalid ph pusing sampay tergeliat lidah. Matlamat pan asal bukan pas umno ok.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 10:53 PG delete

Masa bila plak pan curi kerusi.macai pas xreti undang2 Malaysia ke.lompat parti atau tukar parti tidak mewajibkan pulangkan kerusi atau letak jwtn.sama juga pas.pas menang dulu sebab dlm pr pengundi pas terdiri drp penyokong pas pkr dan dap.sepatutnya pr dah bungkus,pas kena la letak jwtn.bertanding baru tgk boleh menang x.kahkahkah. Aku jamin kelantan pun umno sapu lepastu pas nk ceramah pun kena halau umno mcm dulu2.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 10:55 PG delete

Kalau berani atau bermaruah semua adun/Parlimen pas letak jwtn dulu. Pastu baru la pan ikut letak jwtn sbb pan kan parti nyamuk xkuat pun,xda kesan pun pada pas walaupun pas kalah undi dgn pan kat sgi besar.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 10:57 PG delete

Fitnah ug mende nya bro.baru jap macai pas akui dah kerjasama dgn umno.tetiba pusing balik kata fitnah ug plak.akal letak kat mana bro....ops.letak kat siku lutut kan.kahkahkah... Atau letak kat keris pjg sedepa. Kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 11:16 PG delete

Apa korang layan walaung pas atas tu.mrk tu umpama kata dr agus yusof mrk tu pentaksub pas,pentotok pas, pentaksub bangang yg merosakkan lagi keharmonian islam.islam mengajar mendidik bukan mencaci maki spt pas.bg mrk krjn.kelantan juga xboleh dikritik krn kerajaan islam maksum dan pemimpin islam juga xblh dikritik nt dkategorikan sbg kapir. Mrk adalah pentaksub pas dan aku rasa mrk sembah pemimpin pas terutama hadi,kalau taik hadi tu disuruh mkn pun mrk akan mkn dgn lahap telan licin kerana percaya taik hadi pun boleh jadi penawar segala penyakit.begitulah sedikit sebanyak keadaan kehidupan pentaksub pas.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 11:18 PG delete

Aik.pas bersama umno serang pan masa prk lepas tetiba kata pan plak bsama umno.wayar sudah putus ka walaon...tadi kata pas bersama umno. Nape xgabung lagi?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 12:31 PTG delete

Apa citer Khalifah Umar Abd Aziz....kahkahkah.....kalau kulit gelap blh nampak ketakutan lge....hancur Penang...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
30 Jun 2016 3:30 PTG delete

Laaaa.xda modal walaunta nih.kes mdb cukup besar xberani plak bersuara. Telo hadi dah kene genggam najib.kahkahkah. Hancur kelantan. Membalak bersama olamak

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Julai 2016 12:13 PTG delete

Patutlah PH tak berapa minat dengan Kanun Jenayah Islam yg dibawa ke parlimen oleh TGHH..

Rupa2nya PH ada cara tersendiri utk menghapuskan dosa rasuah.. iaitu hendaklah bersekongkol dgn PH terlebih dahulu; kerananya dosa rasuah bolehlah disapu ke bawah karpet PH..
Kenapa? Tak percaya ke?

Cer perhatikan Tun M dan tok guru PAN LGE.. bukankah sudah pun dibersihkan dari rasuah?.. kesilapan khir toyo pula ialah dia tak mahu bersekongkol dgn PH!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 Julai 2016 2:30 PTG delete

Patutlah PH tak berapa minat dengan Kanun Jenayah Islam yg dibawa ke parlimen oleh TGHH..

Rupa2nya PH ada cara tersendiri utk menghapuskan dosa rasuah.. iaitu hendaklah bersekongkol dgn PH terlebih dahulu; kerananya dosa rasuah bolehlah disapu ke bawah karpet PH..
Kenapa? Tak percaya ke?

Cer perhatikan Tun M dan tok guru PAN LGE.. bukankah sudah pun dibersihkan dari rasuah?.. kesilapan khir toyo pula ialah dia tak mahu bersekongkol dgn PH!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Julai 2016 9:22 PTG delete

Laaaa.kopipes byk kali alahai wanrosli buat perangai lama balik.pemalas betul.sbl kopipes pjg2. Kasi tjuk dlu video matsabu tolak hudud ya.kahkahkahkahjah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Julai 2016 9:23 PG delete

Dah bagi la dah tgk ke belom?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Julai 2016 10:49 PG delete

Brp kali aku nk ulang.video mmg ko dah bagi tp aku ulangi dlm video tu hanya ada gambar matsabu bersama pimpinan ph shj.lepastu ulasan drp pd pas dan iskandar samad yg menyebut matsabu tolak hudud.tiada sepatah pun perkataan atau suara matsabu dlm video tersebut.pas buat video suara pas Dan ulasan iskandar samad. Tiada langsung suara matsabu. Apatah lg nk tuduh matsabu tolak hudud.begitu kan pas menuduh.busuknya cara o
Fitnah pas.kalau mcmtu aku pun blh letak gambar hadi tepi gmbar ppuan dan aku ulas video tersebut hadi telah melanggan pelacur...tp kami bukan mcmtu.aku ulangi.Mana Video Matsabu tolak hudud...Aku cabar tunjukkan video jgn pulak tunjuk video pas syok sendiri buat ulasan..silakan tunjukkan segera.buktikan pas bukan parti penfitnah walaupun dah terbukti pas fitnah larangan Azan di penang.jgn byk alasan.tunjukkan segera mana VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD....

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes