PRU14 : PAKATAN HARAPAN AKAN LAWAN UMNOBN HABIS-HABISAN.

Mohamad SabuMohamad Sabu

Amanah bersama Pakatan Harapan akan melawan Umno-BN habis-habisan untuk mengambil alih Putrajaya walaupun ada parti pembangkang berkata mereka tidak mahukan kuasa.

Presiden Amanah Mohamad Sabu berkata, adalah suatu yang pelik apabila menolak Umno tetapi ingin berbaik-baik dengan pemimpin Umno.

Mohamad dipercayai merujuk kepada kenyataan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa beliau anti-Umno tetapi tidak anti orang Umno.

Abdul Hadi juga menyatakan pendirian tidak akan menyertai demonstrasi mendesak perdana menteri Datuk Seri Najib Razak berundur.
“Kawan-kawan dalam Pakatan Harapan akan lawan Umno dan ambil alih Putrajaya sebab presiden parti lain kata mereka tak bertujuan merebut kuasa tapi kami nak rebut kuasa.
“Tak guna kita bertanding pilihan raya tapi tak nak kuasa. Ini ucapan paling pelik dalam dunia sebagai ahli politik.

“Kita tolak Umno dan tolak orang yang menjadi calon Umno. Tak boleh tolak Umno, tapi tak tolak pemimpin mereka,” kata Mohamad sewaktu berucap di majlis makan malam muhibah anjuran Amanah Wilayah Persekutuan di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor (KLSCAH) malam tadi.

Sebelum ini, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim menyuarakan hasrat untuk menganjurkan satu perhimpunan bagi mendesak Najib berundur
Bagaimanapun, Zaid berkata, acara yang dijadualkan pada 27 Mac itu bukan merupakan bantahan awam tetapi satu acara ‘tertutup’ dan atas ‘jemputan sahaja’ kepada kira-kira 1,000 orang.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Nasrudin Hassan semalam berkata, tindakan Abdul Hadi yang tidak mahu menyertai demo anti-Najib menepati kriteria budaya politik matang yang kini sedang diterajui Pas.

Katanya, Pas kini menjalankan politik berteraskan orientasi yang berasaskan prinsip dan dakwah yang menolak politik kebencian dan emosi.
Malah beliau menjelaskan, Pas juga memilih kaedah demokrasi untuk menaikkan atau menjatuhkan seseorang pemimpin.

"Pas menolak budaya anarki. Perlu disedari semua bahawa politik Pas adalah untuk menyelamatkan ummah dengan Islam yang dijulang dan syariat yang diperjuangkan.

"Justeru itu Pas tidak memusuhi individu sebaliknya apa yang dimusuhi Pas ialah ideologi, dasar dan sistem yang bertentangan dengan syariat Islam," kata Nasrudin dalam kenyataannya semalam.

mdl

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini. Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my
 
air-asia-free-ticket
Previous
Next Post »

15 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2016 8:14 PTG delete

Hadi support najib habis habisan.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 Mac 2016 9:03 PTG delete

Sebab tu lah kau tak layak berada dlm PAS.. masa langkah kajang kau sokong rafizi kan.. tgk apa jadi? Masuk ke dlm dsai tu..itu pun dah tunjukkan ada strategi pembangkang yg bodoh tak perlu diikuti.. 

Yg terkini strategi pas nak berbaik dgn org umno.. sukahati kami lah.. kami ada strategi sendiri.. parti umno kan x meletakkan alquran dan assunnah sbg rujukan dlm perlembagaan..so kalau kau x terfikir benda ni mmg patutlah kepala otak kau kata tak masuk akal!! so betullah saranan TGHH..anti umno bukan org umno..yg korang susah hati nape?..

Kami lebih cerdik jika tak join rally tu.. kalau najib jatuh adakan wan azizah atau azmin atau tglge atau tglks kau akan ganti najib.. tak kan bangang..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2016 10:59 PTG delete

Langkah kajang lagi.xda modal lain ker

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2016 11:05 PTG delete

Biorkan jele wanrosli tu bro.mmg tahap otak pas ni takat isu langkah kajang pun xlepas apatah lg isu mdb src kalo tanye sepatah haram deme xtau.
Mcm ckp pesideng le " atas sayalah nk hadir ke x" agaknye die jwb dgn Allah mcmtu kot " atas sayalah nk solat ke x"
Puak2 walakontol2 ni jenis ratib 24jam salah dap,terkentut2 pun dap juga disalahkan. Nama je islam tp xpernah muhasabah diri.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mac 2016 11:24 PTG delete

Hadi dah kaTa die xnk kuasa,xda niat nk rampas putrajaya, sokong bn.hadi hanya nk jadi penasihat najib je...tahun lepas kan hadi dah lantik dirinya mjadi penasihat najib.jelas dah matlamat pas.next pru kelantan jatuh pd bn balik

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2016 7:22 PG delete

Tol biarkan je an anoymous tu.kerat 18 pun dia tetap gitu juga..biarkn je.kita jgn layan org gila nti kita yg gila..biar je org gila mroyan sorg2..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 Mac 2016 8:36 PG delete

So far x nmpk hujah2 tuan yg bernas.. maaf cakap.. bo layan..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 Mac 2016 8:37 PG delete

Kami x salahkan DAP..cumanya..

INGAT PAN INGAT DAP.. tu jer..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2016 10:43 PG delete

Laaaa.bodohnya an anonymous....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2016 10:45 PG delete

An anonymous dah xda hujah.itu jela yg die tau.cer an anonymous komen kata2 hadi "sedia sokong umno,xnk berkuasa, nk jd penasihat shj?"

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
3 Mac 2016 2:43 PTG delete

Kita tentang dasar umno kerana x berpaksikan islam.. org umno ada yg tunai haji solat sedekah dll..nak wat pe kita tentang mereka.. tapi sbnrnya kita lebih nak tarik mereka atau bahasa mudahnya nak selamatkan mereka dari parti puaka umno tu.. ada faham ke.. kalau x faham confirm bangang..

Kita x nak berkuasa tu menunjukkan adab pejuang islam yg hanya akan menerima jawatan sekiranya dilantik.. bukan mcm PAN yg masih nk kekalkan kerusi yg dicuri dari PAS..

Jadi penasihat hanya selepas dan sebelum pilihanraya.. masa pilihanraya PAS tetap lawan UMNO.. faham ke idak ni? Kalau idak confirm bangang..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2016 8:24 PTG delete

Bodoh punya an anonymous... Yg dalam parti xnk plak diselamatkan dihalau.yg penyamun tarbus beria2 nk selamatkan konon.Phuii... Ckpla semua dh gila duit.nasha jadi ceo,harun jin jadi klustermuster. Hadi lantik diri sendiri jd penasihat najib padahal najib xnk pun.
Bodo punya macai,adab konon,kalau nk ikut adab xyahla masuk pilihanraya. Kasi je klntn kat bn tu.pas kan nk redha allah je xnk putrajaya.watpe nk masuk pilihanraya.. Phuiii. Bangang punya wan rosli...jadi penasihat pun diri sendiri yg lantik.umno xlantik pun tp diri sendiri terhegeh2 nk kat umn.. Wekkkkk.geli geleman

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
3 Mac 2016 8:25 PTG delete

Kahkahkah. Macai ug terbaek mmg sejati makan tahik hadi

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mac 2016 7:57 PTG delete

Bila aku jawab marah pulak.. sabar tuan..kami tetap berdiri teguh di belakang TGHH.. jgn marah...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mac 2016 7:57 PTG delete

INGAT PAN INGAT DAP..

SEFIKRAH SEHA---JA---!!

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes