PANAS!! : ISU RM2.6 BILION NAJIB DI HERET KE MAHKAMAH..

 

Tun Dr Mahathir Mohamad dan dua yang lain hari ini memfailkan saman terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi kemungkiran kewajipan fidusiari dan salah-laku tort misfeasance dalam jawatan awam.

Saman itu difailkan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

Selain Mahathir, plaintif lain adalah bekas ahli Wanita Umno Langkawi Anina Saadudin dan bekas Naib Ketua Umno bahagian Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.

Najib adalah defendan tunggal dalam tuntutan itu.

Ketiga-tiga plaintif adalah sebahagian daripada gerakan Deklarasi Rakyat untuk menyingkirkan Najib sebagai perdana menteri.

Mereka memohon perintah mahkamah untuk mengisytiharkan Najib melakukan tort misfeasans dalam jawatan awam dan tort kemungkiran fidusiari dengan menyalah-gunakan kedudukannya.

Menurut mereka, Najib sebagai perdana menteri, pengerusi BN, presiden Umno dengan niat jahat dan mala fide menghalang, mencampuri, menindas dan menyalah pintas pelbagai siasatan dan inkuiri berhubung skandal 1MDB berserta kemasukan dana dalam anggaran USD700 juta (RM2.6 bilion) ke dalam akaun peribadi banknya.

Mereka juga memohon perisytiharan yang sama di mana Najib menyalah-gunakan kedudukan beliau untuk mengambil tindakan terhadap Anina dan Khairuddin.

Mereka juga menuntut RM2.6 bilion sebagai ganti rugi teladan dan ganti rugi berpanjangan sebanyak RM42 juta.

mk

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini. Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

 klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my/
 
 http://www.kelabsimkad.com/
Previous
Next Post »

17 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mac 2016 8:53 PG delete

Dulu hadi kata mustahil 2.6bilion masuk dlm akaun najib.nak bekap najibla konon.. Last2 najib ngaku duit tu masuk akaun.kahkahkah. Mana mau letak muka hadiiiii

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 Mac 2016 8:18 PTG delete

Hadi talam 2 muka. Pkr pun nk,bn pun nak.mana satu.prinsip ntahla.dulu beria2 hudud, dh pecah belah pr tetiba blh tangguh hudud.apa punya mangkuk hayun hadi ni

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
24 Mac 2016 10:25 PTG delete

Spt Allahyarham TGNA yg kekal istiqamah bersama PAS sehingga akhir hayat.. itulah yg kami pelajari dari arwah..

'ISTIQAMAH SEHINGGA KEMENANGAN'

Kalau tanya kuda DAP apa maksud kemenangan tersebut, pastinya ditafsirkan sbg kemenangan ke putrajaya sptmana tafsiran penunggangnya.. sedangkan kami memahami lebih dari itu.. x payahlah sy jelaskan lebih lanjut.. kerana tafsiran kita pasti berbeza maka sbb itulah kami telah menendang mereka itu KELUAR pd masa muktamar 2015!!.. lantaran pemahaman yg jauh berbeza... berbeza mmg berbeza.. hanya PAN dgn DAP saja yg tak boleh nak beza!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 Mac 2016 4:49 PG delete

Penat jgk berbicara dgn org yg masih hingusan dlm polotik ni.. tapi demi dakwah aku cekalkan hati jua..

Terlebih dahulu dahulu aku nak betulkan statement budak hingusan 1.. sbnrnya bkn TGHH tapi TGHD yg buat kenyataan spt itu.. itulah sifat seorang ulamak muktabar yg cukup bersangka baik terhadap org lain hatta musuh politiknya sendiri sehinggalah org tersebut didapati bersalah oleh mahkamah ataupun ia mengaku dgn sendirinya akan isu 2.6 billion itu.. bukan mcm PAN yg belum apa2 dah langgar sumpah baiah dan harta wakaf lepas tu ada hati pulak nak tunjuk ajar org lain cara2 berpolitik yg betul.. mereka tu sendiri pun sampai sekarang berpolitik tanpa perlembagaan .. entah prinsip apa yg diikuti.. islam ke.. atau munafikun ke..

Utk budak hingusan 2, jgn risau perjuangan hudud tetap kekal menjadi prinsip perjuangan PAS.. selama ni yg kita nak bawak ke parlimen pun adalah utk memperkasakan undang2 syariah.. di mana pd akhirnya nanti in shaa Allah ia akan selari dgn hudud yg telah pun diluluskan di peringkat dun kelantan dan terengganu .. kami ahli2 PAS faham akn segala proses yg perlukan masa yg agak pjg ini.. namun kami mampu bersabar menunggu saat dan ketika..yg penting kami tetap beristiqamah bersama2 pihak yg terus berusaha akan perlaksanaan hudud ini.

Kami tak mahu bersama puak yg asyik mencari alasan agar hudud dilihat tidak sesuai dilaksanakan terutama di kelantan dan terengganu malah kdg2 sehingga tahap memperlekehkan usaha hudud kami... kami berdoa semoga di masa hadapan anak2 dan keturunan kami tidak terjebak bersama kumpulan2 yg memperlekehkan hudud ini.. yg mana ianya sbnrnya sekadar ingin mencari keredahaan DAP, maka lebih baik kami menjauhkan diri.. inilah sebab utamanya kami menyingkirkan mereka pd muktamar yg lepas demi tidak mahu anak2 serta keturunan kami dari terjebak sama memperlekehkan hudud... semoga dijauhkan..

Wassalam..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 Mac 2016 7:28 PG delete

Aku nak tanya. PAN ni parti islam ke idak.?

Kalau jawapannya islam, apa buktinya perlembagaan menurut kehendak islam..?

Kalau idak islam tak payah jawab apa2 .. kami dah lama tahu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mac 2016 7:37 PG delete

Plembagaan sendiri kau langgar bangsat punya ahli pas..apa plembagaan benar kan mngata n mlabel org sesuka hati,putar knyataan,rompak kekayaan ngri.ni kami mngsa bnjir yg bela ngo je..mna krajaan negri??tk pyah nk bangga dgn plembagaan al quran n hadis tpi sndiri yg langgar!!!!bangsat..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mac 2016 10:41 PG delete

allah tanpa nama 7:37 jng marah sangat dah memang pan takda perlembagaan pas kamu keluarkan keyataan ikut sedap aja demi unsudahnaskan keadaan dengan tujuan untuk menarik org supaya ikuti kamu. kamu cuma saja suka2 ternyta jelas kamu tak berilmu dlm politik. kamu kata melebel itu semua pan yg buat tapi tuduh pas. sudahlah org dah tahu kamu ni walaun umno yg bekerja untuk pandap. dari ulasan kamu org dah tahu memg umno, dap dan pan gandingan skular yg banyak fitnah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mac 2016 10:42 PG delete

Sudah2 la guna nama nik aziz...nik aziz jauh beza ngan hadi dan walaon

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mac 2016 10:43 PG delete

Pemalas wanrosli kopipes je koje nye.phui

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mac 2016 10:55 PG delete

Jangan tanya org.tanya pas dulu islam ke idak.kalau islam mana hudud?? Dulu kata wajib hudud skrg tangguh plak?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mac 2016 10:57 PG delete

Apa beza walaon umno dan walaon pas??

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 Mac 2016 3:51 PTG delete

Senang je kalau nak tahu seseorang itu samada org PAS atau org PAN..

Kalau UMNO diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia buat2 tak layan je (sbb dah penat kutuk UMNO sblm ni.. biarlah org lain plk kutuk) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd UMNO... sehebat inilah org PAS!!

Kalau DAP diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia mula menyinga (sbb tak tahan mendengar DAP dikutuk.. jgn sesekali tergamak nak sentuh DAP tau dak) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd Islam... sebebal inilah org PAN!!

Sekian seadanya..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 Mac 2016 6:51 PTG delete

Habis tu takkan naknguna nama UAA.. malulah aku kalau dia masih tunduk pd DAP..!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2016 1:50 PG delete

Hadi sokong najib xsedar ke walakontol2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2016 1:51 PG delete

Laaa bodohnya komen wanrosli

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2016 1:52 PG delete

Haha.korg layanla wanrosli tu die tu taik hadi pun die telan,apa nk hairan pas sokong najib.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mac 2016 10:44 PG delete

Kahkahkah..saja je der,kita tgok temberang walakontol ni..suka wat lawak bingai.lpas tu kita tibai smpai tk boleh nk kata pe.lpas tu kita kahkahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes