PANAS!!! : BEKAS MENTERI UMNO BELASAH UTUSAN..


Bekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan dirinya digambarkan seperti "perompak" apabila hanya berita buruk mengenai beliau disiarkan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia.

Mengenang zaman ketika memegang jawatan timbalan perdana menteri, Muhyiddin berkata, kini tiada lagi liputan akhbar itu seperti zaman popular beliau.

"Sekarang ini mereka nak tengok muka saya pun tak boleh lagi, mana ada Utusan di sini. Yang ada Malaysiakini, Pak Din Turtle (penulis blog) dan Malaysian Insider (kini ditutup).

"Kalau tuan-tuan baca Utusan, cerita-cerita yang buruk pasal Muhyiddin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir (bekas MB Kedah).

"Keluar macam-macam (berita), macam kami ini 'perompak' dibuatnya," katanya ketika berucap di program Bicara Rakyat Polemik Politik Masa Kini di Dewan Sri Teratai Kampung Batu Ampat‎, Kota Tinggi, malam tadi.

Ahli Parlimen Pagoh itu juga sempat berseloroh dengan hadirin mengenai keadaan beliau yang kini tidak lagi disambut oleh pengiring dan paluan kompang ketika menghadiri program selepas dipecat sejak lapan bulan lalu.

"Hari ini, tidak ada walaupun hanya satu kompang.

"Tak apa, saya tak pegang jawatan lagi. Mereka yang bermain kompang boleh tidur lena," katanya disambut ketawa kira-kira 1,500 yang hadir.

Selepas berada dalam kerajaan sejak 37 tahun lalu, Muhyiddin dipecat pada 28 Julai lalu daripada jawatan timbalan perdana menteri selepas lantang mengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang terpalit dengan skandal 1MDB dan dana RM2.6 bilion.

Malah, beliau yang kini digantung tugas sebagai timbalan presiden Umno, turut bersama 50 individu menandatangani Deklarasi Rakyat untuk menggesa pengunduran Najib sebagai perdana menteri, pada 4 Mac lalu.

Sementara itu Muhyiddin berkata, sehingga hari ini sudah lebih 50,000 tandatangan telah dikumpulkan dalam kempen selamatkan Malaysia.

Menurut Muhyiddin, beliau merupakan penggerak utama meminta Tun Abdullah Ahmad Badawi berundur selepas pilihan raya umum (PRU) 2008.

"Sayalah penggerak utama untuk minta Pak Lah berundur selepas PRU 2008. Saya jumpa Najib ketika itu dia timbalan perdana menteri dan bagi tafsiran keputusan PRU kurang baik.

"Kita menyarankan supaya beliau ambil alih kempinan negara daripada Pak Lah (Abdullah).

"Tapi hari ini saya melihat situasi agak begitu sukar, apabila kita lihat kepimpinan khususnya Najib. Pada peringkat awal nampak macam molek," katanya.

Namun tambah Muhyiddin, berbeza dengan Najib, Pak Lah jauh daripada sebarang skandal walaupun kepimpinan beliau dilihat tidak kukuh.

mk

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini.

Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

 klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my 
 
 http://www.kelabsimkad.com/
Previous
Next Post »

12 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2016 2:02 PTG delete

Skrg utusan puji hadi. Kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mac 2016 6:31 PTG delete

Hanya pabila kuda tunggangannya lumpuh barulah DAP mudah dijinakkan.. saya x tuduh dan x sebut pun nama mana2 parti yea.. cuma yg disyaki ialah parti yg x de perlembagaan.. tgk, masih tak sebut pun nama parti..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2016 7:01 PTG delete

Jgn ckp byk.hudud mana hudud?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2016 8:33 PTG delete

Baru aku perasan .. lawan kungfu satu hero lawan seribu penjahat dalam filem cina tu betul belaka. Contohnya Kit Siang .. sosok cina tua yang berjaya menibai 9 sultan, 122 menteri, ribuan polis, askar, DO, SPRM, penjawat kerajaan, tok imam, ustaz, penjinak jin yang semua nya melayu islam .. tak ada yang tak melayu dan tak disunat kontolnya. Jahat betul Kit Siang ni .. anaknya Guan Eng pun tak kurang dajalnya ..


Ah Guan si kapir laknat kontol bertahi palat ni, pernah membuat seorang Panglima Besar Melaka terpaksa di pasungkan sebab merogol budak pompuan yang baru nak tumbuh bulu. Sah kaum melayu dari sultan, menteri hingga ke opisboi telah jadi lebih miskin, lebih tak maju dan berpecah belah sebab Kit Siang ni lah..

Najib terpaksa jual aset, tanah dan harta negara pada China sebab tipu helah Kit Siang juga. MARA, TH lingkup sebab cina tua nilah .. ayuk kita cekup Kit Siang dan sunatkan kontol dia .. ayuk asah pisau sediakan batang pisang

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
22 Mac 2016 8:43 PTG delete

Ni 8.33 mrapu ker?..atau..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 Mac 2016 2:09 PG delete

Bukan merapu... balauci DAP kepanasan lah tu bila olang sudah tahu kes beli banglo mulah loohh.. kesalahan2 UMNO kita pun sedia maklum.. tapi DAP maksum ... beli rumah banglo mulah pun x pa..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2016 8:04 PG delete

Sama gak rompak balak n duit guru yik tak byar..sama gak bising sapa yg tolak hudud kapir last2 jadi pasik..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2016 8:49 PG delete

Tu bukan merapu.tu perli walon pas la xkan bodoh sgt xpaham2.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2016 8:51 PG delete

Hahahahaha. Barua hadi bising2.. Bila tanya hudud mana???senyap..kahkahkahkah. Bodo punya balaci hadi

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2016 4:33 PTG delete

Ooo..itu mcam..sori2 kahkahkah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2016 4:34 PTG delete

INGAT PAS,INGAT PASIK PIL KUDA AL DAUN KETUM BIL PORNOGRAFI AL UMNGOK..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 Mac 2016 4:56 PTG delete

4:33 bagus tu kalau salah minta maaf tu sifat terpuji tp kalo hadi xda sory2 ni.dulu ngelupor nk hudud skrg tangguh pulak xda lak sory2.salahkan dap pulak.haje mangkok hayun punya hadi wanrosli. Kahkahkah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes