BERITA BAIK UNTUK RAKYAT SARAWAK..

Saifuddin Abdullah

SHAH ALAM - Proses rundingan kerusi melibatkan parti komponen dalam Pakatan Harapan bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak dijangka selesai menjelang akhir bulan ini, lapor Awani.com.

Ketua Setiausaha Sekretariat Pakatan Harapan, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, proses tersebut berjalan lancar antara rakan dalam pakatan dan setakat ini, pihaknya sudah berjaya mengurangkan bilangan pertindihan kerusi antara parti komponen.

"Saya yakin kami akan dapat mencapai persetujuan menjelang akhir bulan ini," katanya seperti yang dilaporkan oleh portal tersebut.

Bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan butiran lanjut mengenai pertindihan kerusi.

Terdapat 82 kerusi Dun yang akan dipertandingkan dalam PRN Sarawak yang perlu diadakan pada tahun ini.

Sehingga kini, masih tiada notis pembubaran DUN Sarawak yang diperlukan sebelum Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) boleh mengumumkan tarikh penamaan calon dan pengundian.

sh

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu? Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini. Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my
 
 http://www.kelabsimkad.com/
Previous
Next Post »

16 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
13 Mac 2016 2:12 PTG delete

Ada berita baru.... Pas nk jadi penasihat kerajaan negeri sarawak. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2016 12:10 PTG delete

Saja g tgk blog UG Omakkau. Ada satu post dr omakkau bertajuk "treller merempuh 20 kenderaan"siapa harus dpersalahkn... Pastu an anonymous komen " PAN yg bersalah sbb tiada perlembagaan"...kahkahkahkah. Korang bayangkanlah betapa Bodohnya macai bernama an anonymous aka wanrosli ni.kahkahkahkah. Ni br betul bodo bertingkek tingkek. Kahkahkahkah.. Xpnh jumpa lg manusia sebodoh ni..kahkahkahkah elok bubuh kat muzium buat monument utk generasi akan datang.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
14 Mac 2016 3:30 PTG delete

Apa nk hairan,mmg walakontol2 perangai mcmtu..dididik utk diperbodohkn pemimpin.. Pemimpin2 semua betul,selain tu semua salah pan dap...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2016 11:09 PG delete

Mana walaon pas ni senyap je.xda modal ke.kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 Mac 2016 6:57 PTG delete

PENTING!! Sila baca utk kesedaran diri..

Sabar bros.. sbg barua berpengalaman takkan kamu masih tak sedar lagi.. fenomena tidak ada sambutan terhadap program PKR dan PAN bukan shj berlaku di Kuantan malah di seluruh negara!! Sesekali cuba kau lawat blog Omakkau..kau akan lihat kebenaran dakwaan aku ini..

Kini kalau kau nk dgr pendapat aku atau tidak terpulanglah pd korang..
Fenomena ini semua sbnrnya adalah hasil dari kejijikan org2 melayu jika kita bersekongkol dgn DAP yg secara jelas menindas org2 melayu di Penang.. well PAN boleh shj menafikan fakta ini kerana mmg tugas mereka ialah ditunggangi DAP spjg masa.. TAPI tidak bg org2 melayu yg dah mula sedar dan semakin ramai pula mula meninggalkan UMNO dan mula mahu mencongak dan mengenal parti2 mana yg dilihat berupaya menggantikan UMNO..

Kat sinilah kita perlu bijak berpolitik.. adalah kurang cerdik terus bersekongkol dgn parti yg menindas org melayu di kala org melayu sedang mencari alternatif kpd parti UMNO..

Blog ni bagus kerana tidak jumud spt blog yongsukakuning (patutnya oren), moundtweller, alhusseyn, greenboc dll yg hanya syok sendiri menyiarkn komen2 sebelah pihak lantaran tidak berani menerima hakikat bhw kini majoriti bukan lagi milik PH.... pulak tu blog2 tersebut penuh dgn komen2 makihamun para ulamak.. mcm ni ke sikap kita kalau nk ganti UMNO? Nampak mcm lebihkurang jgk dgn UMNO.. lebih baik mereka kekal dgn UMNO kalau perangai PAN sama dgn mereka..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2016 8:06 PTG delete

Yahoo. Walaon dtg lagi...Adela bhn jenaka.kalau idak boring juga. Kahkahkahkah. Walaupun kopipes.. Kopipes pun kopipes la walaon.... Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2016 11:46 PTG delete

Bila dh takda idea..kopitampal jer ar..ambik lak kat blog placur politik..kahkahkah..dua2 dlm tong taik kahkahkah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2016 11:49 PTG delete

Yg tak sedar diri walakontol n sekutu nya..buta mata,hati n buta colour..huhu

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
15 Mac 2016 11:56 PTG delete

Aku nak tanya ulamak2 pas yg muktamar hebat ni.apa hukumnya pas sokong perasuah?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2016 10:01 PG delete

Xsabar nk tgu pengumuman blog ketiga pas..sapa lah nasib malang berkerjasama dgn pas.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2016 5:30 PTG delete

Mana walaon ni senyap... Nalu ke pas bgabung ikatan = PASSETAN

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2016 7:33 PTG delete

Dh ada pun,dgn ikatan..tpi yg bangang pas.brstuju utk tidak kpd hudud tpi mprkasa mhkamah syariah..kahkahkah..ingat pas ingat ikatan,akhirnya trbelit dgn ikatan..kahkahkah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 Mac 2016 7:36 PTG delete

Akhirnya hudud kena ikat daaa...walakontol trkedu ar

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 Mac 2016 7:02 PTG delete

Mana wanrosli terkedu xda jwpn ke..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2016 9:04 PG delete

Sejak dulu ahli2 PAS mmg faham matlamat perjuangan akhir PAS dlm isu perkasakan syariah sediada adalah hudud.. mereka juga paham yg nak dibawa ke parlimen kebelakangan ini ialah utk memperkasakan syariah sediada.. perlahan-lahan dan satu persatu proses yg perlu diambil dan ini juga difahami oleh ahli2 PAS.. cuma PAN shj yg kurang memahami lantaran terlalu marah pd TGHH.. jd yg keliru di sini ialah PAN bukan PAS.. dan pastinya parti yg bukan sefikrah dgn PAS akan gagal memahami..

Kini PAN dah mula kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 Mac 2016 9:06 PG delete

Cuba teka.. nak goreng telor guna apa?

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes