Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Julai 27, 2018

Rafizi sah bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR

Rafizi sah bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Rafizi Ramli mengesahkan beliau akan bertanding untuk jawatan timbalan presiden pada pemilihan PKR Ogos ini.
Jika penyandangnya Datuk Seri Mohamed Azmin Ali memilih untuk mempertahankan jawatan itu nanti, keputusan Rafizi itu akan menyaksikan persaingan di antara dua pemimpin PKR terbabit, yang sudah berbahang untuk beberapa tahun, akan mencapai kemuncaknya.
Setakat ini Azmin masih berahsia berhubung perancangannya, walaupun ada spekulasi mendakwa beliau mungkin akan mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi jawatan presiden.
“Saya akan bertanding bagi jawatan timbalan presiden… Saya tidak berminat dengan apa-apa jawatan kerajaan tetapi saya masih berhutang dengan anggota PKR untuk tidak berundur (daripada parti) begitu saja,” katanya dipetik Malaysiakini.
Beliau yang kini merupakan naib presiden berkata akan membuat pengumuman rasmi Ahad ini.
Ditanya tentang apakah yang menyebabkannya mahu merebut kerusi nombor dua itu, rafizi menyifatkannya sebagai pertandingan antara ahli politik (career politician) dengan reformis dalam PKR.
“Dalam PKR ada ramai seperti saya, yang tidak pernah berada dalam politik atau berminat dengan politik, tetapi ‘terjaga’ selepas apa yang berlaku pada 1998 (gerakan Reformasi).
“Persaingan idea antara apa yang digelar sebagai kumpulan reformis dengan mereka yang sudah menjadi ahli politik seumur hidup mereka akan sentiasa ada.
“Jadi saya fikir tidak pelik jika (perbezaan) idea ini ditunjukkan di peringkat timbalan presiden,” katanya lagi.
mdl

Picture

12 ulasan:

  1. Pengkhianatan Datuk Hasanah dalam meminta campurtangan US melalui CIA rupanya ialah rahsia Kerajaan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Jelas OSA telah disalahgunakan dan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak terlibat secara langsung kerana sudah mengaku menjadikan surat tersebut rahsia Kerajaan.

    Apakah agaknya hukuman dalam jenayah penderhakaan kepada Yang Di Pertuan Agong?

    BalasPadam
  2. Pengkhianatan penyamun tarbus dpd menunaikan janji2nya dianggap bahan lawak oleh macai2nya.
    Mrk rela dikencing dan diberak asal penyamun tarbus dpt meneruskan legasinya....hehehehehehe

    Apakah agaknya agama anutan ketua penipu ini dan umatnya?

    BalasPadam
  3. PH = Parti Hancing, bukan pemimpinnya yang hancing tapi penyokong dan pengikut mereka yang rela dikencing.....kahkahkah

    BalasPadam
  4. Zahid Komedi mahu ahli Umno umur 16 tahun. Hadi Awang mahu ahli Pas umur 13 tahun.

    Rujuk kepimpinan parti masing-masing yang muda dan bertenaga pun diterajang dan disepak oleh warlord dan puak mereka sendiri. Tinggallah yang berumur dan berpengaruh tetapi kerja politiknya hancur. Fikrahnya Cash is King. Retorik kosong setiap hari ialah isu sensitif 3R (Royal, Religion, Race) yang sudah lapok ditelan zaman.

    Bangsa lain sudah ada pelbagai jenis kad dalam politik mereka seperti R&D, Teknologi, Ekonomi, Local & International Agenda dan persediaan menjelang 2025 bila dunia dijangka mencapai jumlah penduduk 8 billion!

    Kalau tinggal anak muda seorang dua dalam kepimpinan apakah suara mereka diterajang dan disepak guna siku dan lutut? Kalau dah patut berundur berambus terus. Tak perlu sampai kena memimpin kanak-kanak yang belum boleh mengundi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PH pulak Hancing, penyokong dan pengikut bebal semua dah kena kencing, sampai hari ini pun masih gagal untuk kaitkan Najib dengan 1mdb.

      PH menang pun hasil dari fitnah terhadap Najib dan PAS, negara tanggung hutang la, kleptokrasi la, fitnah 90 juta la, semua tu kencing belaka, penyokong dan pengikut pun rela dikencing.....bukti mana woooiiii...bebal sungguh PH.....kehkehkeh

      #Parti Hancing

      Padam
    2. Macai fakenews. Kalau fitnah boleh saman WSJ, saman Husam, saman Rafizi dan ada lebih 10 buah negara dengan jabatan dan media melaporkan skandal Be eNd atau Pas.

      Tak perlu macai meroyan panjang bila sudah kalah sebab Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Ibarat kata peminat filem pay per view porno German - takkan itu ana nak ajar?

      Padam
    3. Mung siapa nak bagi penjelasan, yang buat fitnah kat dalam dewan rakyat pun terkedu nak jawab ni kan pula macai yang hancing....kahkahkah

      #Pakatan Hancing

      Padam
    4. Baru saman fitnah Sarawak Report pun nak berkokok satu dunia. Dah habis bayar tak peguam Carter Ruck?Akaun Amanah selamat ke tidak? Konon buat tabung SR, sudah berapa dikutip? Jokowi pula tengah buat apa? Bila agaknya nak saman WSJ, Husam dan Rafizi? Kahkahkah!

      Padam
    5. Tak payah letak tanda ??? banyak2, setakat macai hancing boleh buat apa?.....mana bukti woiii?.....cukup setakat pemimpin mung je kencing mung, jangan pulak mung kencing orang lain, cukup setakat mung dah la hancing...kahkahkahkah

      Padam
    6. Tanya pun macai fakenews marah? Kahkahkah! Siapa tuntut kapal Equanimity daripada FBI? Bila Jho Taek Low nak balik Malaysia? Mana pergi Bendahari Umno belum buat tuntutan duit Umno yang dirampas The Police King Mr Ammar Jit?

      Mengapa Sopian anak Razak tak mengaku abangnya anak Razak ADUN dan Exco Umno Pahang bawah Najib anak Tun Razak? Apa rasa kena tendang daripada kes Najib anak Razak wahai Sopian anak Razak? Kahkahkah.

      Padam
    7. Janji bukan kitab..
      Yg penting...janji dpt kencing macai

      Kahkahkahkahkshkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    8. Kalau dah terbukti kenapa susah sangat nak dakwa najib? Tuduh dulu baru siasat, Pakatan kencing mengHacingkan rakyat macam ni ke? siasat la dulu baru tuduh, dah terrbukti salah jatuhkan hukuman, jangan asyik nak kencing je, dah Hancing pering doh mung.....kahkahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...