Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Mei 22, 2017

Alhamdulillah : Mahathir tandatangan petisyen bebaskan Anwar

Mahathir menandatangani petisyen bebaskan Anwar di Kongres PKR hari ini - Foto FBMahathir menandatangani petisyen bebaskan Anwar di Kongres PKR hari ini - Foto FB
Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini menandatangani petisyen untuk membebaskan ‘musuh’nya satu ketika dahulu Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Dr Mahathir, yang menjadi perdana menteri selama 22 tahun, berbuat demikian ketika hadir pada Kongres Nasional Tahunan Parti Keadilan Nasional (PKR) ke-12 di Shah Alam, hari ini bersama isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.
Ketika diminta mengulas, Dr Mahathir mengakui bahawa beliau mahu Anwar, yang menjadi Timbalan Perdana Menteri sewaktu zaman pemerintahannya, dibebaskan.
“Ya saya menggesa supaya beliau dibebaskan… bukan saya yang menyebabkan beliau dipenjarakan, itu cerita lama...” katanya kepada pemberita.
Kongres yang dianggap perwakilan PKR sebagai yang terakhir sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 itu turut meletakkan pelantikan Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-7 sebagai agenda utama.
Turut hadir Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang.
mdl
peluang

12 ulasan:

  1. Cerita lama diperbaharui oleh najib sebabnya yang ajar najib adalah madey, esok najib pulak yang tandatangan petisyen bebaskan anwar bila dosa2 najib disucikan oleh pakatan haprak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila Hadi memelok kit siang,kamu mengsyukurinya,bila hadi sudah tidak memelok kit siang,dosa2 hadi sudah terhapus?

      Padam
    2. Kita PAS fikiran terbuka boleh saja pemimpin kita nak peluk sesiapapun, peluk najib bukan bererti UG dan peluk kit sial pun bukan bererti jadi barua DAPigs.....kahkahkahkah

      Padam
    3. Jangan peluk amoi macam mat sabun sudah, itu lah dosa sebenarnya.....kahkahkah

      Padam
  2. Sungguh istimewanya golongan lgbt di malaysia di hati pakatan haprak...hmmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. bersyukurlah anda tidak dijadikan manusia lbgt,jgn menghina orang lain,allah yg jadikannya,mereka tiada memintanya,jika di suatu hari nanti anak anda,atau saudara anda jadi seperti itu,adakah anda menyalahkan tuhan???

      Padam
    2. Asal sikit salahkan Allah swt, tapi akal yang diberikan oleh Allah swt tidak digunakan dengan betul, bila buat perkara yang bertentangan dengan Islam maka korang salahkan Allah swt, kenapa najib jadi perompak? Allah swt yang jadikan najib begitu, kamu setuju?

      Padam
    3. Tiada yg mengubah nasib sesuatu kaum itu kecuali kaum itu sendiri.

      Saya tak akan menyalah Tuhan..sy akan menyalahkan anak sy krn gagal menjaga kemaluannya.
      Semoga doa..didikan dan disiplin diri yg diterapkan sejak kecil dpt membantu mrk suatu hari nanti.Semoga mrk tidak tergolong dlm golongan lgbt atau menyembah pelaku lgbt..aamiiinn

      Adakah org yg meliwat diberi sanjungan berbanding mangsa liwat itu sendiri?
      Sedih...seorg yg sah sbg pelaku maksiat disanjung.Hanya di malaysia....hmmmm

      Padam
  3. Memanglah mahathir signed sebabnya bukan dia yg penjarakan Anwar dlm Liwat 2.. cuba dia yg penjarakan spt dlm peristiwa Liwat 1.. sampai sekarang kita dapat lihat dia langsung tak terhingin nak tarik balik tuduhan liwat dia kpd Anwar.. apatah lagi nak pegang placards 'ANWAR PM KE 7' keh keh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahdey masuk haprak krn gagal membonekakan najib selain gagal menempatkan anaknya dlm giliran jwtn yg baik dlm umno utk kerusi pm.
      Kena ingat awal tahun ini dlm temuramah mahdey dgn stesen tv luar negara...mahdey msh mengulang kenyataan bhw anwar tak layak jd pm(perdana menteri) krn anwar ada kesalahan salahlaku seks.Apa yg mahdey lakukan dgn tt petisyen tersebut adalah lakonan yg menyakitkan.
      Tetapi haprak sebenarnya terlupa anwar mmg seorg pm wlpun msh dlm jel.Anwar pm(peliwat malaysia)...hehehe

      Padam
  4. Adakah kita ni tuhan! boleh tahu isi hati sesaorang itu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita dianugerahkan oleh Allah swt akal untuk berfikir dan bertindak, sebelum bertindak melakukan sesuatu akallah yang berperanan mencorakkan akhlak seseorang, apabila akal dipenuhi dengan syaitan maka akal akan bertindak mengikut syaitan, kalau akal dipenuhi dengan iman maka akhlak seseorang akan dijaga oleh imannya.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...