Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, September 20, 2016

Laporan panas : Kerjasama Umno-Pas di Selangor bakal mudahkan rakyat membuat pilihan

Umno PasUmno Pas

Dakwaan wujudnya kerjasama politik antara Umno dan Pas di Selangor adalah perkembangan yang perlu disambut baik kerana ia bakal memudahkan pengundi membuat pilihan.

Pengarah Pendidikan Politik DAP Kebangsaan Liew Chin Tong berkata, rakyat akan perlu membuat keputusan untuk memihak kepada mereka yang hendak mengekalkan status-quo atau melakukan perubahan dan reformasi.

Ahli Parlimen Kluang itu berkata demikian sebagai mengulas laporan eksklusif akhbar Nanyang Siang Pau semalam yang mendakwa wujudnya persefahaman antara Umno dan Pas di Selangor untuk tidak bertembung antara satu sama lain dalam pilihanraya akan datang.

Laporan tersebut juga mendakwa terdapat perjanjian bahawa UMNO hanya akan menentang PKR manakala PAS pula akan berhadapan Parti Amanah Negara.

Perjanjian tersebut dipercayai hanya menanti lampu hijau Presiden Pas.

“Sukar untuk pastikan sejauh mana kebenaran laporan tersebut tetapi kebarangkalian wujudnya perjanjian sedemikian tidak boleh dipandang ringan.

“Malah, ia merupakan andaian yang paling logik ekoran hubungan UMNO dan PAS yang semakin kuat,” kata Chin Tong dipetik Roketkini.

Pun begitu, Ahli Parlimen Kluang itu percaya bahawa keadaan politik dan ekonomi semasa membolehkan tercetusnya sebuah ‘gelombang Melayu’ pada pilihanraya umum akan datang.

Namun katanya, itu hanya boleh terjadi sekiranya wujud garis pemisah jelas dalam politik negara antara mereka yang menyokong agenda politik perkauman UMNO-PAS dan mereka yang menyokong perubahan, dari kalangan parti-parti Pakatan Harapan dan bekas pemimpin UMNO anti-Najib yang kini bersama parti Bersatu.

“Pensejajaran semula politik negara mesti bermula dari mereka yang mahukan perubahan dan reformasi.

“Ada keperluan mendesak untuk suatu konsensus bagi memperjelaskan situasi kerana kepimpinan PAS hari ini hanyalah satu cabang daripada UMNO pimpinan Najib,” dakwa Pengerusi DAP Johor itu.

Menurut beliau lagi, pakatan UMNO-PAS akan memberi dilema kepada ribuan anggota PAS yag telah lama menentang UMNO selama bertahun-tahun dengan agenda Islam inklusif yang tidak lagi menjadi agenda utama kepimpinan semasa parti tersebut.

PAS dalam muktamarnya tahun lalu menyingkirkan kepimpinan utamanya yang progresif dan pro-Pakatan Rakyat. Mereka yang tersingkir kemudiannya menubuhkan Parti Amanah Negara yang kini bergabung semula dengan PKR dan DAP dalam Pakatan Harapan.


Sejak muktamar itu, parti Islam tersebut dilihat kian mesra Umno.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Image result for satu peluang hebat IKLAN DAPAT DUIT

 BUAT INCOME PASIF HANYA BERMODAL RM55 SAHAJA.

BELI LOT IKLAN DENGAN BIZ55DOTCOM

HARGA RM55 BERSAMAAN 1 LOT

PULANGAN YANG MEMBELI LOT DENGAN BIZ55DOTCOM

1 LOT AKAN DAPAT RM400
2 LOT AKAN DAPAT RM800
10 LOT AKAN DAPAT RM4000
100 LOT AKAN DAPAT RM40,000


DAN SETERUSNYA..

JIKA NAK JADI JUTAWAN BELILAH 

3000 LOT AKAN DAPAT 

RM1,200,000.00 

BERMINAT boleh layari http://biz55.lot.my

10 ulasan:

  1. Pd jangkaan aku selangor akan beralih pd bn.persempadanan semula akan menangkan bn.

    BalasPadam
  2. Selangor akan tetap kerajaan pakatan rakyat kerana rakyat selangor saja yang tahu isu dalaman dimana diselangor rakyat selesa dengan kerajaan sekarang.

    BalasPadam
  3. Buat apa nak kembali kepada kerajaan yang lama yang tidak mementingkan rakyat selangor.

    BalasPadam
  4. Itu cubaan dap untuk mengalih sokongan rakyat selangor pada pas dan beralih menyokong pengkhianat iaitu pan. Pan akan ditendang sekiranya dap dapat menang banyak kerusi diselangor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah itu makanan ruji walaun tolol pigs. Tok ketua pembohong bersiri kencing berdiri, anak2 muridnya kencing berlari. Parti Auta Semalaysia.

      Padam
    2. Fitnah dan lebong adalah 2 daripada kuasa 10 husam....dan fitnah adalah perlembagaan KUALI dan Pakatan Haprak.....kahkahkah

      Padam
    3. Yg tinggal dlm Pas @ Pigs cuma walaun2 tolol yg berfikir guna siku lutut berketuakan Hadi lebai pembohong bersiri.kahkahkah

      Pas @ Pigs kumpulan babi2 pemakan dedak haram istiqomah menjual agama dan memalukan Islam.

      Parti Auta Semalaysia

      KAH KAH KAH

      Padam
    4. Hadi n the geng lebai pemakan dedak duit curi yg chicken out.kui kui kui

      Parti Auta Semalaysia @ Pigs kumpulan babi2 pemakan dedak haram

      Padam
  5. Harus difahami persempadanan semula bertujuan menangkan bn..paling utama bn nak selangor negeri kaya...skrg pun dh brp ramai pengundi dipindah kwsn..maybe selangor nt bangla yg ramai undi dr org selangor Dan memudahkan bn menang besar

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...