Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, April 08, 2016

PANAS!! : USTAZ HADI TERUS MENGHINA PARTI ISLAM (AMANAH).

Abdul Hadi Awang

BINTULU - Pas tidak bimbang dengan cabaran yang dihadapi khususnya daripada Parti Amanah Negara (Amanah) pada pilihan raya negeri ke-11 (PRN-11) nanti, kata Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata, Pas berkeyakinan parti itu lebih mendapat sokongan berbanding Amanah yang disifatkan beliau hanya 'khadam' kepada DAP.

"Kita tidak menganggapnya satu saingan yang sangat mencabar khususnya apabila orang Islam dan kaum bumiputera menyedari bahawa Amanah adalah merupakan khadam kepada DAP," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas majlis Pengistiharan Calon Pas yang akan bertanding pada PRN-11 nanti di sini malam tadi.

Pada majlis itu, Pas secara rasmi mengumumkan senarai 11 calon yang akan bertanding di 11 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun).

Ketika ditanya sama ada berlaku pertindihan kerusi khususnya dengan PKR pada PRN-11 itu nanti, Abdul Hadi berkata perkara tersebut hanya akan diketahui semasa hari penamaan calon.

Sementara itu, calon bukan Islam yang ditampilkan Pas untuk bertanding pada PRN-11 bagi Dun Kakus, Clement Bayang berkata penyandang kerusi itu yang disifatkan 'sudah tua' menjadi antara faktor beliau bertanding kali ini.

Penyandang kerusi Dun Kakus sejak lima penggal, Datuk John Sikie Tayai, 65, (DOB 15/05/1950) menang di kerusi itu pada 2011 selepas mengalahkan calon PKR, Paul Anyie Raja dengan majoriti 602 undi.

Bayang, 59, Ketua Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Sarawak dan bekas penyanyi Iban yang terkenal di negeri ini berkata secara peribadi beliau juga mengenali Sikie yang juga rakannya.
"Dia pun kawan saya...saya tidak mahu dia kerja kuat sangat terus bertanding sebab dia sudah tua," katanya yang pernah bertanding di Dun Kemena pada 2011.

Bayang juga mengakui sebagai calon Pas pada PRN-11 nanti, beliau turut melafaz baiah setia dengan perjuangan parti itu.
sh

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini. Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army

 
http://iklanviral.blogspot.my
 
 http://www.kelabsimkad.com/

64 ulasan:

  1. Skrg ni hadi hentam amanah je.tp menjaga bn...hairan.... Apa pulak komen wanrosli
    Tp xpe biarla dia kata apapun tgk je pru sarawak ni antara pas dan pan siapa yg berjaya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Semua orang tahu siapa pan. Pan parti kecewa tak dapat jawatan. Kes sex mat sabu ketua parti pan di hotel perdana kota bharu belum selesai. Sila tengok youtube sungguh menjijikkan kata2 lucah mat sabu tuuu.

      Padam
    3. Ala video edit biasala pas kan bodoh senang2 je kene tipu ngan umno.ops..khadam UMNO pun.kahkahkahkah

      Padam
  2. Kalau dah parti tidak berpemlebagaan, tidak mempunyai prinsip dan pendirian. Mereka lemah hanya bergantung dengan bantuan, siapa yang bagi bantuan maka itulah tuan dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi parti pas jadi khadam najib pulak

      Padam
    2. Tak lojik tu.. PAS Blok ke 3.. Najib BN....lainlah PAN.. PAN PH.. DAP pong..

      Padam
    3. Blok ke 3suku ker.kahkahkahkah

      Padam
    4. Pas ni parti utk org2 munafik..boneka umno..pas akan terima sebarang calon yg tak cerdik pun tak pa tapi mesti popular,penari gelek dan pelacur pun boleh jadi calon pas..

      Padam
  3. Betul tu. Sbb dulu mereka lawan hj hadi sbb hj hadi x sokong dap. Dan pan pulak pi sokong dap berbanding ketua sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu.semua mslh2 didunia ini salah dap.aku kentut bau busuk ni pun salah dap.kami pas mmg prinsip mcmtu.semua dap salah. Kami maksum xda salah silap

      Padam
  4. Aku xfahamla,pas kata kuat hebat matang tapi takut sangat dengan dap.kalau org takut ni biasa nya org lemah... Sudah lemah la pas skrg ya.tu la sombong bongkak ego kata kuat hebat dasat boboiboy tp ngaku pun lemah pastu gabung dgn ikatan utk jd kuat... Kuat mfitnah aje ler..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau PAS takut dgn DAP pasti PAS dah tunduk jadi kuda tunggangan DAP atau dgn bahasa yg lebih mudah difahami ialah jadi khadam DAP..

      Padam
    2. Terima kasih sahkan pas khadam umno.kahkahkahkah

      Padam
  5. Kata pas ahli ramai tp harakah xlaku dan tpaksa menanggung hutang pulak.ermmm.wanrosli2

    BalasPadam
  6. pas bukan takut dng dap tapi dap yg takut dng pas sb tu guna pan untuk membuat fitnah pada pas. pan bukan saja khadam dap tapi tukang gaji umno. umno dan pan nak pas hancut meraka tidak bersama tapi masing2 mempunyai hasrat yang sama iaitu memusuhi pas. pan adalah pengerak untuk menghacurkan pas. percayalah umno akan selesa sb pan membantu. pan berhasrat bertanding di kerusi pas di kelantan adalah untuk memecahkan sokongan pada pas dan umno akan menang. pan bernaung demgan dap adalah untuk memudahkan kerja sb untuk menarik penyokong pakatan rakyat. kalau tuan nak umno tumbang jangan sokong pan sb setiap undi yg diberi pada pan adalah talin hayat umno.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu tuan anon 12:43, pembenci2 PAS kat sini memang dungu dan bebal, dah bagi pencerahan pun duk spin lagi, memang dasar perjuangan dan prinsip PAN ialah menjadi khadam kepada DAP, tiada DAP tiada dedak.

      Padam
    2. Biarkn je pas nk meroyan apa pun.PH bgerak je trus brsama2 utk jatuhkn bn..

      Padam
    3. Bagus.. sekurang2nya kini Wan Abdul Rahim (PAN) sudah pun mengaku secara terbuka bahawa PAN adalah khadam DAP..

      Manakala tuduhan kpd PAS bhw PAS adalah khadam/orang gaji UMNO hanyalah tuduhan kosong semata2 malah tidak berasas sama sekali memandangkan kini PAS bersama Blok Ke 3 bukannya BN!!

      Padam
    4. Makin bodoh dan bebal siwanrosli nih.xpernah aku jumpe manusia sebengap wanrosli nih..sia2 je wanrosli minum susu omega hasil nya tetap bengap juga.kahkahkahkah

      Padam
    5. Sudah2 la tu wanrosli komen2 wanrosli. Jijik benor ropenye. Kahkahkahkah

      Padam
    6. Biorkan le khadam bn meroyan. Tgk jela pru sarawak nt pas dpt kerusi x...

      Padam
    7. Khadam tua(hadi) tengah mkn pul kuda campur dgn susu omega

      Padam
  7. Bagus.. sekurang2nya kini Hadi Awe (PAS ) sudah pun mengaku secara terbuka bahawa PAS adalah khadam UMNO..

    Manakala tuduhan kpd PAN bhw PAN adalah khadam/orang gaji DAP hanyalah tuduhan kosong semata2 malah tidak berasas sama sekali memandangkan kini PAN bersama PH bukannya PASIK!!

    BalasPadam
  8. Muhyiddin Yasin dengan Salahuddin Ayub, satu pentas berceramah " Selamatkan Malaysia", Muhyiddin umno, Salahuddin pan, umno parti besar pan parti nyamuk, takkan parti besar jadi khadam parti nyamuk, kesimpulannya pan adalah khadam umno.....dan dap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sejarah islam buktikan Nyamuk blh membunuh firaun.pas???sokong rasuah bolehla

      Padam
  9. Boleh ke PAN pimpinan mat sabu bg fatwa. Sbb dia lulusan sekular.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fatwa mat sabu x halalkan pakaian dewa utk tarik undi cina.fatwa pas semua halal. Hudud pun blh cancel

      Padam
  10. Haji Hadi boleh bagi fatwa ke?. Yang boleh keluarkan fatwa di Malaysia adalah Majlis fatwa Kebangsaan . Sebelum meracau , selidiki dulu fakta dan jangan merapu mengunakan siku dan kepala lutut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuang Presedeng parti Pas Yb Encik Hadi..apa dah jadi dgn parti Pas ni. ..Pening lah....tu belum telan pil kuda lagi...d harap pemimpin X telan pil kuda....

      Padam
  11. Mengaku jer lah mmg wujud pil kuda.. kalau tidak mana mungkin PAN bisa tunduk membisu sbg khadam DAP..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mcm pesideng juga tuduh pil kuda tp xda bukti last2 malu sendiri
      Kahkahkahkah

      Padam
  12. Musim panas sebegini, swimming pool adalah tempat yang paling sesuai untuk menyejukkan badan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minum susu omega dulu ya kasi cerdik sikit

      Padam
  13. Joseph lim sure tersenyum bila melayu jahil didikan islam(baca pan/lembu dicucuk hidung) bila sang jahil bermati2an sokong dap..cuba dgr agenda dap sat..tony pua lead g17 utk hncurkn melayu..tolak cif khadam, sapot pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah tu,pas yg jadi lembu umno skrg ni

      Padam
  14. Ternyata Khir Toyo amat bijak jika dibandingkan dengan LGE, Khir Toyo membeli apartment beserta dengan swimming pool, Khir Toyo terpenjara pun kerana membeli apartment yang ada swimmimg pool, LGE sengaja membeli banglo tanpa swimming pool untuk mengalih perhatian orang-ramai. " Banglo Khir Toyo ada swimming pool, saya tiada swimming pool", kata-kata LGE yang mahu rakyat mengiyakan apa yang dikatakan oleh beliau, memang rakyat mengiyakan kata-kata LGE itu betul, bolehkah swimming pool menyelamatkan LGE dari dilokap?, Khir Toyo sekarang tengah berjemur ditepi swimming pool, tunngu badan jadi panas dulu baru terjun, bijak Khir Toyo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha.terima kasih sahkan pas khadam UMNO

      Padam
    2. Kahkahkahkah PAS jadi khadam khir toyo pulak ker.kahkahkahkah

      Padam
  15. Tentu mat satu berpandukan syariat yg ditetapkan dap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ape ke bebal bebenor wanrosli ni.fhm ke x apa maksud syariat?

      Padam
  16. Bagus.. sekurang2nya kini Wan Abdul Rahim (PAN) sudah pun mengaku secara terbuka bahawa PAN adalah khadam DAP.. 

    Manakala tuduhan kpd PAS bhw PAS adalah khadam/orang gaji UMNO hanyalah tuduhan kosong semata2 malah tidak berasas sama sekali memandangkan kini PAS bersama Blok Ke 3 bukannya BN!! Bagaimana pula dgn PAN? Bersama tuan besarnya dlm PH atau tidak?

    Khadam mana khadam?..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulang2 lagi Wanrosli ni...Khadam tua(hadi) tgh mkn pil kuda cicah susu omega. Kahkahkah

      Padam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sian komen2 wanrosli kena buang.mrh khadam tua nt

      Padam
    2. Takkan ni je komen kau.. low class as low as khadam..

      Padam
    3. Yala kira okey jgkla drp komen2 wanrosli asyik2 swimming pool je walau pun bertong2 minum susu omega tp swimming pool je yg wanrosli tau.kahkahkahkah

      Padam
    4. Ngaku pun khadam DAP aka UMNO ni..

      Padam
  18. DAP adalah tuhan kpd hadi dan pas..mereka sentiasa ingat Dap dan berzikir pun sebut Dap,Dap,dap...semoga hadi dan pas mati pun dgn menyebut nama tuhan DAP..semoga mereka dpt syurga yg di anugerahkan oleh tuhan Dap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya dalam kontak perjuangan islam yg syumul di Malaysia, jika sebuah parti itu khadam DAP (PAN) secara otomatiknya ianya juga khadam UMNO (PAN).. buktinya kedua2 DAP dan UMNO bersepakat menolak PAS.. maka kini ketiga2 entiti ini adalah musuh PAS..

      Padam
    2. Bodohnya komen..memang dulu org2 bodoh hanya dlm umno tp kini org2 bodoh dan taksub ramai dlm pas.

      Padam
    3. Bodohnya komen anon 7.04..memang dulu org2 bodoh hanya dlm umno tp kini org2 bodoh dan taksub ramai dlm pas.

      Padam
  19. Jika dibiarkan hadi terus memimpin pas,pas akan menjadi parti syiah atau taliban..parti ajaran sesat (pas) akan membawa ahli2 ke neraka...hadi bukan ulamak tetapi pemimpin sesat dan mereng dan lebih teruk dari najib jika pegang kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya dalam kontak perjuangan islam yg syumul di Malaysia, jika sebuah parti itu khadam DAP (PAN) secara otomatiknya ianya juga khadam UMNO (PAN).. buktinya kedua2 DAP dan UMNO bersepakat menolak PAS.. maka kini ketiga2 entiti ini adalah musuh PAS..

      Padam
    2. Sebenarnya dalam kontak perjuangan islam yg syumul di Malaysia, jika sebuah parti itu khadam UMNO (PAS) secara otomatiknya ianya juga khadam Syaitan.. buktinya kedua2 Pas dan UMNO bersepakat menolak PAN .. maka kini kedua2 entiti ini adalah musuh PAN...kahkahkahkah

      Padam
  20. FAKTA : 

    PAS - B3
    UMNO - BN
    DAP - PH
    PAN - PH 

    KESIMPULAN : 

    PAS KHODAM UMNO - TAK LOGIK LANGSUNG
    PAN KHODAM DAP - TERAMATLAH LOGIKNYA

    TAHNIAH PAS KERANA BERJAYA MENGELAKKAN DIRI DARI MENJADI KHODAM UMNO MAHUPUN DAP.. ALHAMDULILLAH..

    TAHNIAH PAN KERANA BERJAYA MENJADI KHODAM DAP SEPERTI YG DIIDAMKAN OLEH PARA ULAMAK DAN PROFESIONAL DALAM PARTI.. ALHAMDULILLAH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas xngaku khodam umno tp chif khadam tua(hadipesideng) sentiasa backup najib.khadam tua mmg setia pd tuannya umpama anjing yg setia pada tuan nya.kahkahkahkah

      Padam
  21. Baguslah kalau PAN dah ngaku khodam DAP..

    BalasPadam
  22. Mabuk ketum ka wanrosli. Kahkahkahkah. Pan xpnh ngaku tp biasa la chif khadam tua(pesideng) sama je perangai mcm wanrosli tuduh2 tanpa bukti,mcm kes pil kuda. Kahkahkahkah.. Pas ye khadam UMNO terbukti jelas sentiasa bertungkus lumus nk selamatkan najib.Sanggup nk jadi penasihat pulak tu,mursyitol pun udah dpt jwtn krjn klustermuster lagi tu...khadam khadam...

    BalasPadam
  23. Setahu aku ada ADUN PKR di Kelantan yg sokong hudud malah ADUN UMNO juga..

    Well so far aku tak nampak lagi ADUN PAN sokong hudud.. mungkin sebabnya DAP takkan nak bagi.. gila ke apa.. TUAN BESAR tolak hudud tetiba KHODAMnya nak sokong hudud.. gilo ke apo..

    Tgk peristiwa TGPDR hina DZN sudahlah..

    Sebenarnya dgn perkembangan terkini akan isu DZN ini, mmg ada hikmah besar rupa2nya.. kalau selama ni PAS duk tuduh2 PAN khodam DAP, ahli PAN masih tak faham2 malah sudah berbelas isu sebelum ini (lantaran rendah IQ!).. kini isu DZN adalah bukti terbaru bahawa sohihlah PAN khodam DAP..

    Senario dan Kesimpulannya..

    Bila TGPDR kata DZN satan, PAN diam seribu bahasa..
    Bila TGPDR kata kesal, PAN anggap TGPDR mintak maaf..
    Bila TGPDR tarik balik perkataan satan tu, PAN ucap terima kasih..(padahal ucapan terima kasih hanya sesuai jika TGPDR mintak maaf pd DZN!)

    Bermakna inilah peluang DAP hina islam lagi di masa hadapan memandangkan PAN tidak akan membantah malah akan mempertahankan kesalahan DAP lagi.. khodam khodam khodam..!

    Satu undi utk PAN bermakna
    👉 satu undi utk TGPDR ✔
    👉 satu undi utk DAP ✔
    👉 satu undi utk ISLAM ❌
    👉 satu undi utk HINA ISLAM ✔

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemalas punya walaon kopipes benda2 sama je.undi umno sama undi pas

      Padam
  24. pan khadam dap mmg nyata sebab apa2 pasal dap pan akan pertahankan sampaykan kalid samat pun kelu lidah isu ramasamy tapi klu pasal tghh kalid samat begitu bertenaga dan bernapsu menghentam pengikut2 pan semua tahu dah yg lebel melebel tu semua dari pan. bila pas semua jahat bagi pan tapi dap paling suci ingatlah wahai melayu islam pan kewajipan kita menegakkan islam bukan menghancurkan islam. pan telah menyimpang jauh dari landasan sebenar kata musuh adalah umno dan untuk menegakkan islam tapi bertanding menentang pas tapi dap pan tak tentang sebab pan nak bantu umno menang mudah dengan pecahkan undi melayu pandai pan main politik. sekarang gerak kerja pan lebih menghentam pas sebagai parti islam dan membantu mana2 parti sekular menang asal islam tak menang itu adalah kejayaan pan. pan mendapat dana yangbanyak entah dari mana untuk mengupah bloger2 dan pencacay untuk menfitnah dan memburuk2kan pas sampay pedebai terbaik asia pun dapat diracuni dengan faktar2 yg salah tentang pas terutama tghh. dari situ kita dah dapat tahu sapa sebenarnya pan berpakat dengan mahadir untuk memanaskan isu untuk menghentam pas dan berpakat pulak dengan najib untuk menjatuhkan pas. sasaran pan dan umno adalah menawan kelantan. umno mungkin boleh berjaya menawan kelantan dengan bantuan pan jadi umno tidak perlu guna undi hantu lagi sebab pan sedia membantu sebagai khadam umno. fikir2kan lah wahai pejuang islam kembalilah pada al quran dan hadis nscaya kamu akan dapat petunjuk kejalan yg lurus.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...