Iklan Penaja 1

Picture

Isnin, September 30, 2019

BANGUNLAH WAHAI MAJLIS PRESIDEN


Majlis Presiden PH kini tidak ada pilihan lain selain harus segera bertindak menyelesaikan pertikaian yang nampaknya berterusan berhubung penyerahan jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir Mohamad kepada Anwar Ibrahim.
Walaupun sebelumnya sudah ada persetujuan untuk Tun Mahathir menyerahkan jawatan itu dalam tempoh dua tahun, tetapi sebagaimana yang kita sedia maklum, kenyataan beliau sering berubah-ubah daripada semasa ke semasa.
Terbaru dikatakan beliau mahu tiga tahun pula sebagai Perdana Menteri.
Dengan itu, isu tersebut bukan saja telah meretakkan, malah menjadikan PH terus berpecah-belah.
Perkara ini jika dibiarkan pastinya akan menjadikan kemungkinan PH hanya kerajaan sepenggal lebih mungkin menjadi kenyataan.
Rakyat juga tentunya muak kerana sejak lebih setahun yang lalu, isu yang sama terus menjadi pertikaian tanpa ada sebarang titik penamatnya.
Tiada cara lain untuk mengelakkan perkara itu daripada berterusan menjadi pertikaian melainkan Majlis Presiden PH mesti segera bermesyuarat dan menetapkan tarikh khusus peralihan kuasa yang telah dijanjikan itu.
Hal ini bukan saja berikutan desakan Syed Husin Ali berkenaan perkara itu, bahkan itulah juga sebenarnya yang dinanti-nantikan oleh rakyat, khususnya penyokong PH sendiri selama ini.
Blog ini sendiri sudah berkali-kali, malah tidak henti-henti membangkitkan perlunya tarikh peralihan kuasa kepada Anwar itu segera ditetapkan memandangkan PH ini, jika tanpa Anwar mengasas dan menggembleng kekuatannya sejak 1998, ia tidak mungkin berupaya menumbangkan BN pada PRU14 lalu.
Kenyataan terbaru Tun Mahathir di New York yang kemudian membuatkan Syed Husin bersuara mengecam Majlis Presiden PH, badan itu mesti segera bangun dan bertindak tanpa membuang masa lagi.
Majlis Presiden PH harus secepatnya membincangkan dan membuat keputusan berkenaan peralihan kuasa agar tiada lagi sebarang keraguan yang timbul.
PH mesti menunjukkan kepada rakyat bahawa mereka adalah berbeza dengan BN sebelum ini yang mana Perdana Menteri daripada UMNO berkuasa sepenuhnya memilih pengganti mengikut selera dan kehendaknya.
Sebaliknya, dalam PH, yang berkuasa ialah Majlis Presidennya yang akan membuat keputusan secara konsensus, bukan Perdana Menteri.
Dalam hal pengganti Perdana Menteri, calonnya sudah pun ada dan yang menjadi isu hanya bilakah peralihan kuasa itu sepatutnya dilaksanakan.
Memandangkan Tun Mahathir sudah berusia 94 tahun dan hidup dalam usia bonus, maka adalah penting sebenarnya penetapan tarikh itu tidak lagi dilewat-lewatkan.
Bak kata pepatah, sediakanlah payung sebelum hujan.
Tetapi, jika selepas ini Majlis Presiden masih juga diam dan tiada apa-apa tindakan diambil untuk menyelesaikan isu peralihan kuasa itu, tanggapan umum tidak lain ialah pemimpin-pemimpin utama PH memang benar telah “dibonsaikan” dengan kedudukan dan jawatan dalam kerajaan sehingga hilang suara untuk menegakkan kebenaran.
Mahu tidak mahu, perangai mereka sebenarnya saling tak tumpah seperti para pemimpin UMNO sebelum ini yang syok dengan kedudukan dan jawatan serta tidak berani menegur Najib Razak kerana jawatan Perdana Menteri yang disandangnya.
Tidak malukah pemimpin yang ada dalam Majlis Presiden PH dengan perangai mereka yang sama saja seperti UMNO itu? (Shahbudindotcom 29/09/2019)

Picture

17 ulasan:

  1. KONGRES BARUAH MELAYU REFORMIS PALSU

    Kongres Maruah Melayu? Mcm mana boleh anjurkan kongres ni kalau penganjur pun tak bermaruah bersekutu & bersekongkol dgn DAP..!?

    Terang2 nak menghapuskan hak Melayu? Please laa, tak payah la nak memperbodohkn Melayu yg skrg ni ramai dah bermuafakat dlm Perpaduan Ummah.

    Pada pemimpin2 reformasi palsu hari ini termasuk PM ke 7 berhentilah menipu rakyat dengan pernyataan2 palsu dipentas dunia dan PBB kononnya pejuang keadilan dan menentang kezaliman.

    TAK GUNA CAKAP BERGEGAR GEGAR
    KALAU EKOR BERGELUMANG DNG TAIK
    TAK PAYAH NAK ACAH ACAH POWER
    WAKIL PIBG LAGI POWER DRI MAHATAIK

    Tidak ada maknanya bercakap soal maruah sekiranya rakyat semakin merempat dibumi sendiri ,menteri2 anak emas dan anak sendiri yang berlaku sumbang dan songsang terus menjadi menteri.

    Rais Yatim orang kuat Tun M(Mangkok) sendiri menyatakan bahawa..

    “Hari ini...Melayu jahanamkan Melayu.”

    Apa maksud Rais Yatim orang kuat PBBM ni..!?

    Rais: “Ka­lau DAP dikatakan akan memusnahkan hak Melayu, realitinya saya tak fikir DAP ada kekuatan seperti itu yang difikirkan banyak pihak.

    “Saya tak fikir DAP kuat tapi kalau ditolong oleh orang Me­layu, berkemungkinan besar politik Melayu akan hancur...akan ke hilir, kekuatan bangsa Melayu dan Islam akan lemah.

    Tapi kalau setakat DAP berkokok, berkotak-katik, saya tak yakin (Melayu akan musnah).

    “Cuma kalau Dr. Mahathir di pihak sana (Pakatan Harapan) bawa fikiran DAP, Melayu akan jahanam...

    "Inilah yang jahanamkan Melayu...puncanya Melayu itu sendiri.”

    Setahu Rais, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dikepalai Dr. Mahathir tidak ada peta Melayu dalam mindanya...!!!

    APA GUNA SEBUT PASAL MARUAH
    TAK PAYAH MENYALAK MCM HANJING
    ACAH ACAH POWER HARAMJADAH
    KALAU TELO KAU TOPDOG CLAMPING

    ....Sungguh Memalukan...!!

    Awat, konon kongres ni nk mengaburi Perpaduan Ummah ke? Mcm mn penganjur boleh jd Melayu bermaruah kalau semua pemimpin2 Melayu dlm PH tutup mulut bila hak Melayu & Islam dihina terang-terangan?

    APA GUNA KATAKAN MARUAH ISLAM
    IMAN AKIDAH KAU GADAI SUMA LAH..!
    PLURALIST COMANGO SYIAH DIGENGGAM
    LGBT GAY DEPAN KAU BELAKANG BELASAH

    Bermaruah ke kalau ramai pemimpin2 dlm PH ahli semburit, LGBT & pengkhianat Melayu?

    kita khuatirkan ialah (kemunculan) Melayu Baharu dalam PKR seperti Anwar Ibrahim, Nurul, Marina Gereja, G 25, Rafizi dll. Ramli yang akan bawa pemikiran kononnya Me­layu progresif tapi liberal, anutan COMANGO toksik dan Pluralisma Agama (Murtad)

    Mungkin dh terdesak kut sebab trend semasa Melayu Islam ramai menyokong Perpaduan Ummah...

    #buymuslimfirst

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang betul penganjurnya adalah tegar umno... bukan orang pkr atau ph.... sila berhati2 buat cerita sebab nampak sangat bangangnya kahkahkah

      Padam
    2. Memang betul penganjurnya adalah tegar umno... bukan orang pkr atau ph.... sila berhati2 buat cerita sebab nampak sangat bangangnya kahkahkah

      Padam
  2. Melayu parti semburit amat memalukan..
    Konon nak jatuhkan pencuri tapi mrk pulak menyamun harta negara. Sedikit demi sedikit syarikat dan saham milik glc disamun oleh KERAjaan semburit konon nak mengurangkan hutang tapi hutang makin bertambah!!
    Kemudian terdapat pula syarikat kroni tok mangkok yg nazak dan diselamatkan atas arahan tok mangkok oleh syarikat glc.
    Situasinya...jual syarikat dan saham berpotensi kpd kroni dan bailout syarikat kroni yg nazak.
    Hebat mainan kuasa politik tok mangkok berkawtim dgn dapigs dlm menghapuskan pemilikan bumiputera dlm syarikat2 besar.
    Bersusah payah mrk menaikkannya dan dgn sewenang2nya tok mangkok menyamun diselit kata2 melayu pemalas. Mmg bangsat tok mangkok menguruskan agenda ekonomi negara. Keutamaan tok mangkok adalah anak..waris..proksi dan kroninya.
    Semoga mrk dilaknat dan sial selama2nya.

    BalasPadam
  3. siapa yang tak kenal Tun Mahathir, beliau tak akan dan tak pernah mengalah. lagi ditekan dan diasak lagi kuat cengkamannya pada lawan atau musuhnya. harap-harap pisang tak berbuah dua kali.

    BalasPadam
  4. KONGRES M(B)ARUAH MeLAYU DITAJA DAIM ZAINUDDIN..!?

    Kongress ini adalah susulan kpd secret meeting Madey dgn musuh2 PH dulu yg diwakili PAS, Hishamuddin H2O, GPS dan Azmin utk menyatakan sokongan Madey PM 5 tahun.

    Bagaimanapun, Brother Anwar Bin Ibrahim menasihatkan pihak yang terlibat dengan program itu agar tidak ‘memanaskan’ suhu politik perkaum di negara ini.

    Ditanya semasa sesi temubual bersama wartawan bertanyakan soalan

    "Speculation that the congress is organised by those aligned with former finance minister Daim Zainuddin in a bid to derail his appointment as prime minister."

    dan ini jawaban Anwar..

    “You must ask Daim..,” Anwar said, "but added that he did not think there is any attempt to stop me from taking over the top post."

    Madey telah berseloroh terima kasih kpd sokongan diperhimpunan itu dan menyokong beliau memegang jawatan PM hingga habis penggal.

    Kepada Konsensus PH kecuali jika mereka ini meletak pistol dikepala Madey utk megubah fikiran.

    PAN & PKR TIDAK HADIR KONGRES M(B)ARUAH MELAYU..!?

    Mengikut Ketua Eksekutif Sekretariat Kongres Maruah Melayu, Prof Emeritus Datuk Dr Zainal Kling, dari UM, sekretariat kongres menjemput parti Melayu seperti BERSATU, AMANAH, PAS dan UMNO selain PKR yang mempunyai keahlian dalam kalangan orang Melayu.

    Bagaimanapun, kata beliau, setakat ini sekretariat kongres belum menerima maklum balas daripada wakil PKR dan AMANAH mengenai kehadiran mereka

    SELAMAT BERGADOHLAH WAHAI SEMUA BARUA DAP
    SEMUA BARUA SYIAH COMANGO PLURALISMA MURTAD
    WAYANG SEMBURIT TERHANGAT KINI EPISOD BERSIRI
    #POPCORN TAMBAH DAN HAAH.! KASI TEPUK KUAT KUAT..!!

    Kini menjadi tanda tanya apakah mereka tidak hadir dan mengapa mereka tidak hadir ke Kongres Maruah Melayu?

    KIKIKIKIKIKI..

    #buymuslimproduct

    BalasPadam
  5. 4.23

    kalau ia bodoh skali spt yang kau fitnah ... hujah hujah yang diguna adalah fakta dan bukti berpijak di bomi yang nyata...

    tak gitu... bukan main tuduh sondol tak tentu hala...

    sekiranya tiafa fakta sila isi jawab semha soalan dengn hhjah berfakta kamu pula....

    murid murid dan macai klas Tadika PH klas Z sila duduk dannjawab semua soalan yerr..!!

    Terima kasih Cikgu...!!!


    kikikiki


    #BMF

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4:23 tu puak semburit....hihihi

      Tun Mangkok kencing muka mrk dia tak kesah pon. Sambil tun mangkuk kencing dia memyamun utk anak..waris..proksi dan kroni dia. Klepetokrasi kpd kroni.
      Tengok gaya tun mangkuk mcm tak banyak berubah dgn gaya peeM ke4.
      Berkuasa utk jadi kaya bukan berkuasa utk memakmurkan rakyat.
      Nampak sangat yg pernah jilat bontot tun mangkuk kecewa dgn perangai lama tun mangkuk.
      2 tahun jadi 3 tahun dgn pelbagai alasan. Kalau dia jujur dia akan lepaskan jawatan spt dijanjikan.
      Apa lagi dia nak selesaikan?
      Yg nyata negara makin rosak atau agenda menyamun demi anak..proksi dan kroni belum selesai?!!
      Bodoh!!!!
      Yg jilat bontot tun mangkuk lagi bodoh!!!!
      Hihihi...

      Padam
  6. CELAH MANA ADA MARUAH MELAYU ITU..!?

    Bersatu telah memperkudakan IPTA agar tidak menjemput Dato' Seri Anwar Ibrahim kerana antara tujuan tidak langsung kongres ini adalah untuk menggagalkan pelan peralihan kuasa kepada beliau.

    Alasan menyatakan bahawa kongres ini terbuka kepada semua orang Melayu justeru tidak memerlukan beliau dihantar jemputan khusus adalah sangat dangkal dan terdesak.

    Selepas lebih 50 tahun merdeka” dengan negara sepanjang masa dipimpin oleh orang Melayu tetapi terpaksa menganjurkan sebuah kongres yang “memalukan” untuk mempertahankan maruah orang Melayu.

    Sepanjang masa itu, pemimpin Melayu yang berkuasa hanya menjaga “anak bini dan kroni”, sedangkan bangsa Melayu “di bawah pentas” dan “di luar dewan” ramai yang melarat dan sengsara kehidupannya, termasuk juga rakyat dari bangsa-bangsa lain.

    “Buktinya jelas. Lihatlah yang di atas pentas kongres itu nanti majoritinya jutawan, anak-anaknya jutawan, rumah dan kereta paling besar dan mewah di kota-kota besar dunia semuanya ada di atas pentas itu.

    “.. Maka berhentilah jadi munafik dan hipokrit wahai pemimpin-pemimpin negara. Khusus buat Mahathir yang Allah telah beri kuasa paling panjang dan lama, berhentilah.

    Kemudian keluar pula kenyataan Prof Zainal Kling sebagai penganjur bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim tidak dijemput kerana beliau mewakili PKR, sebuah parti yang terdiri dari pelbagai bangsa dan bukannya orang Melayu sahaja.

    tandanya DAP menyokong Kongres Maruah Melayu kali ini? Berbeza dengan situasi Muafakat Nasional, DAP saban hari mengutuk dan melekehkan Muafakat Naional sehingga DAP tidak berkata apa-apa langsung tentang gambar edit paling biadab perkahwinan Presiden UMNO dan PAS.

    Dalam pada itu, timbul isu pula isu seorang pemimpin Melayu tidak dijemput hanya kerana partinya bukan 100% Melayu.

    Akal yang waras boleh berfikir, siapa yang sebenarnya rasis?

    Saya sama sekali tidak menyangka jawapan sebegini boleh terpacul dari mereka yang menggelar diri sebagai cendekiawan Melayu.

    Yang pasti, kesemua IPTA terlibat akan dihakimi wibawa mereka pada 6 Oktober ini. Seluruh Malaysia akan melihat bentuk wacana yang akan mereka persembahkan dan kecerdasan apakah yang akan mereka kemukakan demi maruah bangsa Melayu.

    Kepada Menteri Pendidikan dan semua Naib Canselor yang terlibat, ingatlah, apa yang anda lakukan ini sangat memperjudikan kewibawaan dan nama baik Universiti Awam.

    Presiden PKR Brother Anwar Bin Ibrahim mengakui tidak menerima undangan daripada pihak penganjur yang merupakan pihak universiti tempatan.

    Beliau sebaliknya memberi amaran agar kongres itu tidak menaikkan suhu politik dan ketegangan kaum.

    Perkembangan ini menunjukkan ideologi Anwar tidak lagi diterima rakyat dan bakal mengecewakan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.

    Golongan akademik mungkin sudah sedar dengan sikap bermuka-muka Anwar dalam memperjuangkan nasib orang Melayu kerana beliau dilihat lebih mesra kepada DAP.

    Malah penganjur kongres ini juga mungkin tidak yakin bahawa Anwar mampu memartabatkan Melayu dan Islam kerana beliau pernah menyokong ideologi liberalisme.

    KESIAN BROTHER ANWAR BIN IBRAHIM KITE
    KENA GAME DUA KALI ORANG YANG SAMA
    SAMBAR PETIR TEMPAT YANG SAMA JUGA
    PATUK ULOR YANG SAMA YG TAK ADA BISA

    kikikikiki...!!

    Anwar patut sedar bahawa beliau tidak lagi popular dalam kalangan Melayu Islam apabila tidak dijemput ke kongres yang menghimpunkan ramai pemimpin Melayu termasuk dari kalangan pembangkang.

    #bmf

    BalasPadam
  7. Celah Mana Pula Maruah Bang Non Berada Di Kongres Maruah Melayu


    Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak hadir dalam Kongres Maruah Melayu yang diadakan di Stadium Melawati hari ini kerana tidak dijemput.

    Yang kelakor Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali turut kelihatan dalam kongres tersebut...Walayeyy ...!!! kikiki

    WALAWEYY WOHO WHOOOO HAK TUIII. !!
    SI SEMBURIT DIJEMPUT ALJUB DITINGGAL
    MARUAH MANA MARUAH MANA? PUII..!!?
    BANG NON LANGGOR AJAR TUA SI BEBAL
    HUNTUNG SABUT TIMBUL KUI..KUI..KUI..!!

    KIkikikikiki...!!

    #bmf

    BalasPadam
  8. KAT CELAH MANA AMANAT MARUAH MELAYU DIPERTAHANKAN OLEH TUN M(MANGKOK)

    Perpecahan itu memaksa Melayu terpaksa bergantung pada pihak lain untuk mendapatkan sokongan demi menempatkan diri dalam kerajaan.

    Setakat world leader bukan jaminan pemimpin itu terbaik...!!!

    Reality nya pemimpin PH Melayu yang cakap tapi kau yang paling kuat menjilat... cakap bergegar sana sini ekor bergelumang taik fitnah jijik.

    Topik Fitnah jijik jadi senjata utama memecah belahkan orang Melayu lansung tidak kedengaran di Kongres Maruah Melayu.. dan kerajaan PH ini diasaskan oleh persepsi dan sentimen fitnah jijik.

    TAK GUNA CAKAP MARUAH BERGEGAR DLM DEWAN
    KALAU EKOR SENDRI BERGELUMANG DENGAN FITNAH JIJIK
    MARUAH KONGRES HILANG BILA FITNAH BUKAN TOPIK PILIHAN
    WAKIL PIBG DAP LAGI POWER DARI MAHATAIK

    Ini secara tak langsung, jelas Tun M(Mangkok) telah menimbulkan perasaan terhutang budi yang menyebabkan orang Melayu terpaksa menjaga hati kaum lain.

    “Apabila bergantung pada orang lain, sedikit sebanyak kita terhutang budi dan takut kalau tak dapat sokongan, maka kita tak dapat tempat bagi diri kita...

    Reality sekarang itu lah yang terjadi pada Tun M(Mangkok) ... kau yang cakap kau yang jilat..

    BalasPadam
  9. Tahniah pengerusi khazanah krn berani mempertahankan pendirian dpd KERAjaan semburit menjual PLUS kpd syarikat swasta/kroni.
    Dahlah jual murah...tempoh konsesi pula dipanjangkan 25tahun.Digulakan dgn penurunan 20% tolOL tapi 25tahun akan dtg bgmana? Syarikat mana nak melabur tanpa untung???!!!

    Mmg celaka bangsatlah tun mangkok dan cina dapigs sitokong jika perkara ini diteruskan!!!!
    Tak pernah percaya dgn tun mangkok tu!!
    Dulu dia pernah mengaku dia BODOH krn tidak menyemak butir2 perjanjian konsesi tahun 80an.
    25tahun akan dtg ada ke tidak dia di dunia ini utk menjwb semua itu???!!!

    BalasPadam
  10. Video Tular Kenyataan Anwar itu berbunyi;

    “Biar dia (Tun Mahathir), (sejak) Kongres ‘Baruah’ ni semangat dia lain macam,” sindir Anwar sambil menuding jari ke arah Mahathir.

    Namun, tidak dapat dipastikan sebutan Anwar tersebut adalah benar-benar ‘baruah’ atau ‘maruah’.

    Ahli Parlimen Port Dickson itu turut mentertawakan Mahathir yang sedang bangun dari tempat untuk duduk.

    Presiden AMANAH Mohamad Sabu juga menyambut sindiran Anwar dengan ketawa dan menyebut;

    “Ini kongres Melayu ni? Kongres bermaruah,” kata Mat Sabu.

    Saya (Khairuddin Hassan) yakin perkataan ‘kongres barua’ yang dilontarkan oleh Brother Anwar Bin Ibrahim itu merujuk kepada kongres maruah melayu yang dianjurkan baru-baru ini!!

    WALAWEY VIDEO BANG NON PERLI ATOK KAU LAH
    SEMANGAT SUNGGUH DENGAN KONG LESS MARUAH
    AL JUB KATE BUKAN MARUAH 'KONG LESS' BARUAH
    MACAI BODO2 KO ORG TAK TERASA MCM HARAMJADAH..!?

    KIKIKIKI..

    Mungkin anwar ibrahim kecewa kerana tidak dijemput pada peringkat awal cuma mendapat jemputan di saat-saat akhir!!

    MARUAH OR BARUAH BUKAN HAL KITEE.!
    SALAHKAN SI KIDIN MACAI ATOK YER.!
    YG PENTING HASUT TU KAN RAPIJI KATEE
    WHATS A HACK YG PENTING KASI TARUK SUMER..!!

    KIKIKIKIKI..

    Ikhlas dari;
    KHAIRUDDIN ABU HASSAN
    9 Oktober 2019


    #BMF

    BalasPadam
  11. Insentif usahawan bumiputra = 50 jota

    Insentif usahawan Paria = 20 jota

    Insentif Usahawan 'KECIL' kaum Cina =100 jota

    bantuan nelayan BN = 300 hengget

    bantuan nelayan PH = 200 henget (2019 nelayan tak dapat pon..nelayan kena kencing)

    bantuan nelayan PH 2020 = 250 hengget ( ko rasa kena kencing lagi tak..)

    Peneroka Felda, Petani pekebun kecil penoreh... koo rasa..!?

    ko rase haper....!???

    BalasPadam
  12. https://pariajalanan.blogspot.com/2019/10/kita-ada-tanah-air-tapi-tiada-tanah.html?m=1#comment-form

    harap maklum jomm kasi UP sket blogger ini ...!!

    awesome blogger

    BalasPadam
  13. jom kasi up blog headbomb.blogspot.com

    terbaek blogger umno/pas

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Hasil carian imej untuk bisnes mudah

Catatan Popular Mingguan

Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Iklan C

Blog Archive