Sabtu, Ogos 04, 2018

Rakaman audio Anwar: Hentikan politik fitnah, kata Agus

Rakaman audio Anwar: Hentikan politik fitnah, kata Agus
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pensyarah Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia, Profesor Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff menyelar tindakan politik fitnah yang masih berleluasa di dalam negara, yang kini ke arah menjadi Malaysia Baharu.
Beliau berkata demikian mengulas tentang tersebarnya tiga rakaman audio yang didakwa sebagai ucapan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Rakaman pertama tentang Anwar meminta Rafizi Ramli melawan Azmin dalam pemilihan parti kerana mendakwa Azmin telah menjadi “barua Mahathir”.
Rakaman kedua mengkritik Mahathir kerana melantik diri sendiri menjadi pengerusi Khazanah Nasiona dan rakaman ketiga tentang skandal forex pada 1990-an ketika Mahathir menjadi Perdana Menteri.
Mengulas perkara itu, Agus percaya rakaman audio yang tersebar itu adalah palsu kerana cara meniru gaya suara Anwar setaraf dengan pelajar kolej yang sedang menyiapkan projek multimedia mereka.
“Kenapakah taktik sebegini masih digunakan untuk membunuh karekter politik Anwar? Apakah untuk menimbulkan permusuhan antara Anwar dengan Mahathir? Apakah untuk memecahkan PH?’ soal beliau di Facebooknya.
Jika itulah tujuannya, beliau meminta pihak yang bertanggungjawa menghentikan perbuatan tersebut kerana rakyat tidak percaya dengan taktik tidak bertamadun seperti ini.
“Sekarang kedua-dua mereka sudah berdamai. Anwar pun sudah berulang kali memberitahu beliau menyokong kepimpinan Mahathir.
“Berilah peluang kepada kedua-duanya untuk menguruskan pemerintahan negara tanpa menggoncang hubungan mereka. Jika ada perbezaan dasar dan politik, bahaslah secara berfakta. Inilah cara terbaik yang perlu kita lakukan,” ujarnya.
Justeru, beliau meminta pihak berkuasa menyiasat penyebaran audio ini dan mengambil tindakan yang sepatutnya.
“Orang yang memfitnah patut ditangkap dengan segera. Jangan biarkan politik fitnah sebegini menjadi budaya berpolitik di negara kita. Pesan saya, ingat dosa pahala,” tulisnya.
Terdahulu, Anwar menegaskan beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan seperti dalam rakaman audio itu yang tersebar di aplikasi Whatsapp bermula semalam.
“Cara jawab tidak betul ‘suara saya’ saya tidak guna bahasa-bahasa kesat, barua bukan bahasa saya, jangan terpengaruh dengan fitnah,’ katanya.
mdl

Picture

14 ulasan:

  1. Agus ni perli "Top Dog" Pakatan Hancing nih.....kehkehkeh

    BalasPadam
  2. Geng UG Hadi Awang dan Kleptokrat Sial gigit jari hasil PRK Sungai Kandis. Jelas ahli Pas dan Umno akar umbi menolak secara berjemaah rancangan mereka.

    Strategi UG Umno dan Pas yang ditonjolkan akhirnya masih gagal memikat hati penyokong dan pendokong parti.

    Eloklah ikut adat resam dan tertib orang Melayu bila nak menyatukan dua pasangan. Jangan dibuat perangai tidak senonoh bermukah di depan penyokong tanpa akad ijab dan qabul.

    Masing-masing dah tua berpengalaman dan berumur lebih 60 tahun kononnya. Takkan sampai mati teruna tua nak ngepong anak dara tua tanpa hubungan yang kekal? Tak manis dan biadab mengikut kaca mata budaya orang Melayu Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu semua tidak jadi kudis gatal bagi PAS, bukan perkara baru, kalau umno mereka mungkin rasa kecewa tetapi tidak pada PAS.

      Sama juga isu berUG ni, dah lama dah PAS difitnah, lali dah, aku pun tunggu PAS betul-betul bergabung dengan umno sebab umno kurang mudharatnya jika dibandingkan dengan PH yang dikuasai oleh kafir-kafir harbi.

      Lagipun umno adalah saudara sesama muslim, sejahat-jahat muslim tidak sama dengan sebaik-baik golongan kafir. Walau bagus sekali pun golongan kafir mereka tetap kafir yang dilaknat.




      Padam
    2. Nabi Muhammad SAW benci kafir yang memerangi umat Islam. Orang kafir walaupun Yahudi buta yang mencacinya tetap Nabi suap makanan sehingga wafat.

      Kau pula benci semua orang kafir sampai semua kafir kau nak laknat.

      Apa taraf makam kau di sisi Tuhan lagi tinggi daripada Nabi SAW? Sampah.

      Padam
    3. Kehadiran pengundi jelas menunjukkan tanda protes terhadap kaki2 kencing dlm haprak....hehehehehe

      BAPAK SEGALA TOLol menTOLolkan para pengikutnya....hehehehehehe

      Padam
    4. Tak payah guna pakai nama nabi SAW la, mung tidak layak untuk menyebut, sedangkan dalam perkara amal maaruf nahi mungkar yang dituntut oleh Rasulullah SAW mung ketepikan saja, mana yang baik untuk mung, mung akan gunakan sebagai perisai....aku dah dah masak dah dengan puak-puak mung ni, Al Quran pun mung boleh ketepikan.

      Kafir yang menentang syariat Islam perlu ditentang bukan tunduk dan patuh pada kafir, macam mung, kafir yang patut tunduk pada Islam, baru boleh dikatakan kafir zimmi yang dilindungi oelh kerajaan Islam.

      DAP ni lah kafir harbi yang patut diperangi, bukan sesama muslim.

      Padam
    5. DAP tak sorok barang berharga lebih 1 billion dalam rumah.

      DAP tak jual tanah orang Melayu Felda Jalan Semarak.

      DAP tak masuk duit 2.6b dalam akaun peribadi.

      DAP tak arah dan paksa penyokong undi parti yang ada kes rasuah 71.

      Padam
    6. Tapi DAP tetap kafir harbi, sejahat-jahat muslim mereka masih lagi beriman, sebaik-baik DAP mereka tetap kafir yang dilaknat.

      Bukan semua muslim sorok barang berharga 1 billion dalam rumah.

      Bukan semua muslim jual tanah orang Melayu Felda jalan Semarak.

      Bukan semua muslim masuk duit 2.6b dalam akaun peribadi.

      Parti kes rasuah 71, parti kes rasuah 21 dan ada parti muslim kes rasuahnya 0, muslim yang beriman akan pilih parti mana?

      Walaupun ada kes rasuah yang melibatkan DAP mung tetap pilih kafir juga.....mana pendirian mung samdul?

      Dah lah kafir harbi ni menentang syariat Islam dan terpalit dengan kes rasuah mung masih mempertahankan mereka.

      Mung ni Islam ke kafir?

      #PakatanHancing

      Padam
    7. Belajar agama bagi habis dahulu kalau nak label orang macai. Setakat beragama Islam tapi komen macam orang tak ada agama, buat apa macai?

      Apa hebatnya label yang kau letak kepada orang lain? Diri sendiri pun komen macam sampah dan memalukan agama Islam? Kenal diri sendiri sebelum nak melabelkan orang lain kafir harbi, kafir zimmi atau muslim beriman dan muslim tidak beriman.

      Padam
    8. Mung kalau bab label melabel mung rasa orang lain semua tak betul, habis tu mung asyik melabel Najib dan TGHA dan saudara2 muslim yang tidak sehaluan dengan mung tak rasa ke macam tak ada agama? Mereka tu saudara semuslim bukannya kafir.

      Mung dah kenal diri mung sendiri? Mung rasa macam hebat ke mung bila melabel orang yang tak sehaluan dengan mung, sial la, sampah la, hebat ke? Diri mung ke nih?

      Kafir yang menentang syariat Islam itu adalah kafir harbi yang patut dibentengi dari meneruskan agenda kafir mereka, mung kat mana? Ada pendirian? Jangan asyik nak melabel je.

      Orang macam mung ni akan dipandang macam sampah, sial je, tak lebih dari tu, ke mung salah seorang dari mereka?

      Padam
  3. Politik Fitnah = Politik Hancing, Fitnah + Kencing = Pakatan Hancing.....kahkahkah

    #PakatanHancing

    BalasPadam
  4. Hahaha. Siapalah think tank Pas yang lembam dan lurus bendul. Zuhdi ke Fadhli punya idea? Apa pasal tidak beritahu Rakyat semua mereka dianggap sebagai tikus makmal?

    Inilah akibatnya bila lantik pemimpin pakai CHAI. Lebih baik kalau isytihar hubungan Umno - Pas masih awal macam Annuar Musa. Nampak gentleman dan jantan. Kalau bapak anak dara tua, dia jeling tajam sambil cakap, "Oklah tapi jangan lama sangat. Anak aku ada harga diri. Ngepong tak sudah bila nak nikah!"

    Tapi Pas memang sudah hancur. Apabila pimpinan Pas suruh undi parti lain maksudnya Pas sudah jahanam. Kalau ibarat Pas anak dara tua yang sudah ditebuk dua tiga ekor tupai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Elok la PAS bergabung dengan umno, bergabung sesama muslim, bukan bergabung dan tunduk pada kafir harbi yang menentang syariat Islam. Itu "BARUA" namanya...

      #PakatanHancing


      Padam
    2. Barua Kleptokrat Sial buat eksperimen tidak apa. Eksperimen kalau tak jadi tukar tikus lain pula. Tikus sahaja rupanya level kita.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng