Isnin, Ogos 13, 2018

Johor tawar pembelian rumah tanpa deposit

Johor tawar pembelian rumah tanpa deposit
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com

Kerajaan Negeri Johor telah menawarkan khidmat pembelian rumah tanpa deposit kepada rakyat di negeri ini.
Hal itu telah dibahaskan oleh Exco Perumahan dan Pembangunan Luar Bandar Dzulkefly Ahmad ketika menjawab soalan dari Ketua Pembangkang, Datuk Ir Hasni Mohammad dalam sidang Dewan Negeri (DUN) Johor semalam.
Dalam kenyataan itu, Dzulkefly menyatakan program yang diberi nama Jauhar Prihatin itu akan memberi tawaran kepada rakyat untuk membeli secara sewa beli.
“Program ini menawarkan penyewaan dalam jangka masa dua hingga lima tahun. Penyewaan tersebut akan dikira sebagai wang deposit untuk membeli sesebuah rumah.
“Pembeli akan mengikat perjanjian sewaan dan selepas perjanjian sewaan tersebut selesai, pihak pembeli akan terus menyambung bayaran kepada pihak pemaju untuk membuat bayaran secara belian.
“Pihak kami maklum berkenaan dengan kepayahan untuk seseorang pembeli rumah mengadakan deposit dan pihak kerajaan maklum dengan ketidak mampuan sesetengah pihak yang tidak mampu untuk meminjam di bank maka dari itu pihak kerajaan berusaha membantu rakyat melalui program ini,” ujarnya.
Dalam kenyataan lain, beliau menegaskan bahawa rumah program Jauhar Prihatin tidak boleh disewakan kepada pihak ketiga.
“Rumah Jauhar Prihatin tidak boleh disewakan kepada pihak ketiga. Kerajaan hanya memberikan rumah tersebut kepada pihak pembeli sahaja.
“Tindakan akan diambil bagi mereka yang menyewakan rumah kepada pihak ketiga. Pihak kerajaan akan mengambil tindakan yang tegas seperti membatalkan perjanjian atau amaran yang keras,” ujarnya.
mdl

Picture

21 ulasan:

  1. Rakyat nak rumah mampu milik bukan rumah tanpa deposit.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat nak janji2 ditunaikan bukan tunaikan hajat muka penipu tu bina kereta ke3....
      Hehehehehe.......faham tak BANGANG!!!!

      Padam
    2. Rakyat mahu beban zaman Be eNd berkurang. Selain itu, Rakyat mahu pemimpin yang merompak dan menipu dibawah pentadbiran Kleptokrat Sial dihadapkan ke mahkamah untuk pengadilan.

      Padam
  2. Bila anak mahdey mendukung lgbt...menteri haprak terpaksa akur.
    Nak bising lebih2...kena ingat periuk nasi
    Siapa tak kenal diktator....hehehehehe

    Tapi bila seorg doktor menyatakan pandangan dari segi perubatan ttg lgbt....cepat jer BANGANG dlm haprak menyerang doktor tersebut.

    Tak dpt dibayangkan klu para guru lgbt dibenarkan mengjr anak2 kita...para polis lgbt yg tergedik2...dibenarkan pula menyertai tentera...tandas perempuan dimasuki nyah dan tandas lelaki dimasuki pengkid....
    Hehehehehe....

    Bayangkan betapa hancurnya umat...

    Mrk tak pernah pon disisihkan tapi tegaskan jer hukumnya haram...simple!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Meroyan teruk kau ni macai fakenews. Kerja gomen ada peraturan dan undang-undang.

      Doktor yang ditauliah oleh MPM ada sumpah jawatan baru dapat gelaran Doktor. Kalau langgar boleh ditarik balik dan tidak boleh amalkan sebagai ahli perubatan.

      Apa kau tidak baca berita Pengarah KKM beri teguran? Ingat aku suka-suka macam kau nak beri amaran? Sampah betul kau ni macai fakenews.

      Berhentilah menipu orang ramai. Tak berkat hidup dunia akhirat.

      Padam
    2. Senang cerita sebab macai fakenews jahil sangat, aku sekolahkan kau pasal pentadbiran di Malaysia.

      Pengarah KKM adalah boss (negara) kepada boss (negeri) kepada boss (daerah) kepada boss (hospital besar) kepada boss (jabatan) Doktor malang yang terpengaruh dengan fakenews kau macai.

      Jadi kalau boss yang paling besar beri teguran apa maksudnya wahai macai?

      Takkan kau nak fitnah satu Malaysia sudah iktiraf LGBT macai fakenews? Sampah.

      Padam
    3. Kau komplen anak Mahathir tidak diambil tindakan? Ini lagi poyo. Marina tu NGO. Bukan kerja Kerajaan. Dulu mak kau suruh sekolah kau menyorok dalam sungai. Dah besar tak tahu apa.

      Padam
    4. Bermakna keja2 ngo nie tak boleh ditegur dan diberi nasihatlah....hehehehehe
      Biarlah sukati jer ngo BAPAK SEGALA TOLol nak merapu tanpa perlu teguran dan nasihat dpd rakyat....hehehehehehe

      Bos2 besar pon BANGANG krn melihat teguran dan nasihat dari sudut sempit.Mrk bukan disisihkan pon ttp hanya melihat dari sudut perubatan.Itu pon kena tibai.Malang nasib rakyat di bwh haprak nie.

      Syukur ISA dah dimansuhkan...klu tak mgkin dh kena tangkaplah doktor tu...hehehehehe

      Patut pon BANGANG macai2 haprak nie...hehehehehe

      Padam
    5. Rasa2nya puak lgbt dlm haprak tak baca kenyataan doktor tu kot....hehehehehe

      Mentang2 teguran dan nasihat tu dituju tak secara langsung ke atas anak BAPAK SEGALA TOLol maka pendekar2 lgbt haprak terus meroyan....hehehehe

      Yg mujahid pon satu hal....
      Takut sgt nak mengatakan golongan lgbt adalah haram di sisi agama...tegaslah sikit..BANGANG!!!!
      Hehehehehe.....

      Apa2 pon...harap golongan ini dididik oleh ngo2 lain agar keluar dpd lgbt dan bukannya diraikan oleh para kapir harbi dgn budaya dan majlis yg tak senonoh.

      Kpd macai BANGANG haprak...baca dgn teliti kenyataan yg lbh kpd perubatan mengenai lgbt sblm menyokong anak BAPAK SEGALA TOLol kecuali korang mmg penyokong atau golongan lgbt...hehehehe

      Padam
    6. Berapa ramai lgbt yang ditindas? Mana stsatiknya? Berapa ramai lgbt yang mati? Mati kerana HIV ada la.....kehkehkeh

      Padam
    7. Mereka lagi suka kalau ramai lgbt, semakin ramai semakin meriah, mabuk-mabuk bersama lgbt, judi bersama lgbt, tidur bersama lgbt....nampak gayanya tak selamat dah kita kat Malaysia ni.....mintak dijauhi dari bala....

      Padam
  3. Barulah nampak YB Pas mula rasa bertanggungjawab atas insiden fakenews mung macai.

    Di laman web juga sudah mula mempertahankan Dr Ilyani sambil edit dan buang tulisannya yang kontroversi seperti....

    carilah bumi lain, mahu terima darah LGBT dan mahu iktiraf LGBT kahwin sejenis yang menjadi bahan kempen macai fakenews dan pengikut Pas dalam menanam kebencian dan menghukum tanpa tindakan bernas.

    Sekarang apabila kerjaya seorang Dr menjadi barang cagaran, apakah yang macai fakenews dan pemimpin Pas lakukan?

    Harap segeralah bantu kerana Dr tersebut bagi aku ialah mangsa kempen kebencian dan kempen fakenews yang tiada batasan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe....krn anak BAPAK SEGALA TOLol menjaga lgbt maka berduyun2 macai haprak mempertahankannya...

      Harap ada ngo lain yg dpt bantu mrk kluar dpd lgbt yg sah haram dari segi agama dan perlakuan budaya negara.

      Kpd puak penyokong lgbt dan anak BAPAK SEGALA TOLol...lantak koranglah..
      Cuma jgn jadi munafik jer bila berlaku sebaliknya....hehehehehe

      Kpd mujahid...ko bertegaslah sikit
      Ko nak dekati mrk...lantaklah
      Peduli apa...
      Cuma minta ko kata hukumnya haram secara terbuka....itu jer
      Jgn terhegeh2 mcm kena pukau gemuruh sblh abg nyah tu...
      Dia tu laki...ko nak gelar she pulak
      Penakut...bangang!!!!

      Faham tak BANGANG!!!!!
      Hehehehehe....

      Padam
    2. Hukum pun nak kena letak dek Menteri ke macai fakenews? Alahai macai sekolah darjah berapa kau ni?

      Padam
    3. LGBT ini tau bahawa mereka sudah menyalahi hukum dan ikatan kekeluargaan. Mereka tau bahawa mereka menjalani kehidupan songsang dan juga mengundang bala untu mereka dan keluarga dan perlu ingat bahawa bala turun tidak kepada golongan terbabit bah kan terhadap semua yang berhampiran. Dr tersebut betul. Dia tidak menganaktiri kan golongan lgbt dan ingatan tersebut sekadar mengingatkan dr tersebut dan juga semua doktor2 di msia. Pada masa yg sama..dia juga adalah rakyat msia dan mempunyai hak ke atas keselesaan dan kehidupannya sendiri. Berulang kali saya baca tulisan dr tersebut dan tidak ada yang bercanggah dengan hukum tertinggi dalam perlembagaan msia. Dalam rukun negara 1. Kepercayaan kepada Tuhan. Percaya ke puak2 lgbt ini kepada Tuhan...?

      Padam
    4. Bro. Semua orang tahu basic Doktor itu cakap betul. Masalahnya sekarang tanggungjawab Doktor kena ikut undang-undang.

      Marina guna NGO. Doktor tersebut guna Jabatannya. Cuba semak apa kuasa yang ada untuk Doktor tersebut buat keterangan mewakili Jabatannya?

      Sepatutnya ini tanggungjawab orang politik atau NGO lain yang tidak ada kepentingan dengan client. Doktor itu clientnya semua orang. Kalau dia sendiri mula meletakkan dirinya sebagai wakil untuk memperjuangkan hak Rakyat yang mahu singkir LGBT kena guna platform yang mana dia tidak berkhidmat dengan Rakyat bro.

      Sebab itu Pengarah KKM beritahu no discrimination. Bukan sebab Doktor Ilyani buat diskriminasi, tapi dia memandai guna gelarannya untuk buat statement.

      Bab LGBT dan hukum atau nak masuk bab seksual mereka itu sudah diberikan penjelasan. Tiada yang beri sokongan, iktiraf atau hak kepada LGBT pada isu seksual mereka.

      Tetapi jika ada yang terpengaruh dengan hujah fakenews dan guna pula untuk tujuan kebencian kena bersedialah terima hakikat bahawa anda tidaklah duduk seorang diri dalam gua. Ini realiti bermasyarakat. Ikut rule of law.

      Mahu tak mahu kena ada tokoh yang berkaliber menghadapinya dan bukan seorang Doktor yang menghukum semata-mata. Kena bertindak guna akal. Jangan ikut fakenews akhirnya kerja hilang.

      Padam
    5. Ustaz Ebit Liew nampak terkedepan menyahut cabaran Menteri. Ustaz berceramah kelompok dengan golongan ini satu langkah terpuji.

      Nasihat dan pendekatan begini patut diberi keutamaan. Kita ada ramai Ulama, ustaz dan ustazah tetapi berapa kerat yang sanggup menghadapi mereka?

      Kalau bab menyampaikan haram dan halal wajib masuk LGBT tetapi golongan sasaran hanya kaki masjid dan surau. Sebab itulah input yang kita ada cuma menghukum. Cuba turun padang macam Ustaz Ebit Liew.

      Masa itu barulah tahu langit tinggi atau rendah bila kerja hanya tahu menghukum semata-mata.

      Padam
    6. Mcm puak yg mghukum sblm disabit kesalahan di mahkamah....hehehehe

      Padam
    7. Kehkehkeh. Sayang lagi pada Kleptokrat Sial rupanya macai fakenews. Kehkehkeh.

      Macai fakenews LGBT mana curi 2.6b dan simpan barang berharga hampir 1.2 billion dalam rumah. Kehkehkeh.

      Padam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. عزيزى العميل اهلا ومرحبا بك فى موقع مؤسسة الحرمــين للمقاولات العامة والعوازل
    شركه عزل فوم بالاحساء و الرياض
    الموقع الرائد فى عالم الخدمات المنزليه والاول بالمملكه العربيه السعوديه لما يتمتع به من خدمات مميزه ، فالبرغم من اننا مؤسسه ربحيه الا ان مزاولة نشاطتنا


    شركه عزل فوم بجدة


    شركه عزل فوم بمكة



    شركه عزل فوم بالرياض كلها مرتبط على نحو وثيق
    بتلبية طلبات وحاجات عملائنا ولتحقيق ذلك الهدف نقدم لك كافة الخدمات الشامله بالالتزام الصارم وبأرقى المعايير المهنيه المتطوره
    فلدينا خبره طويله فى مجال مكافحة الحشرات والكشف عن التسربات وتسليك المجارى وعزل الاسطح وترميم وصيانه المنازل وتخزينه بكفاءة منقطعة النظير ، لا تتردد واتصل
    بموقع مؤسسة الحرمــين فخدماتنا ليس لها بديل واسعارنا ليس لها مثيل ،ولدينا فريق عمل يتصل مع العملاء على جسور الثقه
    والصدق والامانه فى العمل ، وهدفنا هو ارضاؤك وراحتك ، لا تقلق ونحن معك
    لا تجهد نفسك ونحن تحت امرك ورهن اشارتك .
    أبرز خدمات مؤسسة الحرمــين للمقاولات العامة بالدمام والرياض

    شركه عزل فوم بالدمام

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng