Isnin, Ogos 27, 2018

Hot!! Umno guna banyak wang bantu Pas, tak percaya tunggu perbicaraan di London

Mohamad Sabu ketika menyampaikan ucapan beliau pada majlis sambutan Jelajah PH 100 hari di Alor Setar semalam.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Selepas pilihan raya umum (PRU) ke 14 baru-baru ini AMANAH telah menerima sokongan yang begitu memberangsangkan apabila begitu banyak penambahan ahli secara mendadak.
Malah ramai yang menyertai AMANAH adalah orang lama dalam Pas kerana mereka sudah tidak yakin setelah parti tersebut mengadakan hubungan intim dengan Umno.
Demikian dinyatakan oleh Presiden AMANAH, Mohamad Sabu semasa berucap pada majlis Jelajah Malaysia Baru yang diadakan di Dataran Stargate, Alor Setar, semalam.
Beliau juga berkata, terdapat bukti yang menunjukkan Umno telah menggunakan wang yang banyak bagi membantu Pas.
“Jika tidak percaya tunggu sahaja perbicaraan di London pada bulan empat akan datang.
“Pilihan raya kecil (PRK) Dun Seti Setia pun Umno kata kena sokong Pas.
Mohamad Sabu bersama Perdana Menteri, Tun Mahathir semalam di Alor Setar.
“PRK Dun Balakong MCA yang tanding, tapi Pas minta sokong MCA pula sedangkan parti tersebut adalah BN,” jelasnya lagi.
Tegas Mohamad lagi, Pakatan Harapan (PH) amat optimis tohmahan yang mendakwa kerajaaan PH tidak mempedulikan orang Melayu sudah mulai terhakis.
“Kerajaan PH akan cuba sedaya upaya untuk menunaikan janji 100 hari sepertimana yang dijanjikan.
“Hapus GST sudah pun tercapai dan menjadi realiti setelah ia dihapuskan.
“Bagi menunaikan janji tersebut kita melantik BN yang juga pembangkang sebagai Pengerusi PAC untuk menegur kerajaan sedia ada sekiranya wujud keraguan dalam tadbir urus wang negara,” ujarnya lagi.
Tambahnya lagi, sebagai kerajaan baru, mempertahankan kedaulatan negara dan membela nasib semua rakyat termasuk menjaga kerajaan dan juga menjaga pembangkang adalah kewajipan utama.
“Dalam kerajaan PH kita juga mengisytiharkan harta pada SPRM dan bukannya kepada Perdana Menteri sepertimana yang diamalkan oleh BN dahulu.
Orang ramai yang hadir dalam program di Dataran Seagate, Alor Setar, semalam.
“PM dan TPM pun kena isytihar harta mereka pada SPRM di bawah pentadbiran kerajaan baru PH.
“Lebih serius lagi, apabila Perdana Menteri menyatakan untuk membetulkan keadaan, siapa sahaja yang terlibat dengan rasuah akan dipecat,” katanya sambil mendapat tepukan gemuruh para hadirin.
Hadir sama dalam program jelajah tersebut ialah Tun Mahathir, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir serta barisan kepimpinan PH negeri Kedah.
mdl

Picture

13 ulasan:

  1. Alahai menteri yang tiada quality hanya tergilakan wanita, sebab tu Madey minta pertolongan dari CEP, menteri macam ni hanya makan gaji buta, kesian rakyat yang kena tanggung, 100 hari jadi menteri dah ada kes rasuah dikementerian.....kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak lebai jeles ke ahli2 Amanah jadi menteri.. kahkahkah

      Padam
    2. Pemimpin PAS kalau nak jadi menteri dah lama dah mereka dapat jawatan tu, apa la sangat dengan jawatan menteri kalau prinsip dan pendirian tergadai, kita amat kenal dengan pak menteri ni....

      Padam
    3. Tak payah cerita prinsip.. kesah kat balakong tu prinsip apa..kenapa mca skg pakai serban ke.. rm 90 juta.. kalau ada prinsip.. dah saman rafizi dah.. rafizi siap cabar lg.. supaya jadi kes mahkamah. Sbb rm 90.. rakyat malaysia anggap pimpinan pas takde prinsip..sbb maruah pas ada dlm kes tu..nak panjang lagi cerita amanat tuang presiden..prinsip benar lah tu...

      Padam
    4. Panas pungkok macai tengok Bang Mat jadi Menteri Pertahanan. Kalau Lebai Pas habis terbakar serban pasal hangat hati. Cemburunyeeer.

      Hehehehehehehehehe

      Padam
    5. Cerita pasal saman ni bila pulak puak-puak mengHANCINGkan mung nak saman, kalau tak saman betul la yer...aku bagi mung tujuh dulu..

      Eskey membuat pendedahan anwar melakukan zina dgn china doll. Adakah ini bermakna Anwar seorang PENZINA selain suka MELIWAT? - tiada tindakan saman http://novandri.blogspot.com/ncr/2011/09/menggemparkan-video-hd-berwarna-anwar.html?m=1

      2. Anwar Ibrahim dituduh dlm video cium ketiak? - sampai sekarang tidak saman.
      https://peraktoday.com.my/2013/03/lagi-foto-dakwa-aksi-mesra-lelaki-mirip-anwar/

      3. Lim Kit Siang menuduh Mahathir melesapkan duit negara RM100bilion sepanjang 22 tahun mentadbir? - tiada tindakan saman
      http://www.malaysia-today.net/2017/12/03/kit-siang-demands-an-rci-on-the-bank-negara-forex-losses/

      4. DAP dituduh terima tawaran dana 1.2 bilion daripada yahudi Israel, dedah bekas Pembantu Khas LKS Razali? - tiada tindakan saman
      https://www.roketkini.com/2016/01/02/fitnah-isu-dana-israel-dap-pertimbang-tindakan-saman/

      5. Lim Guan Eng di tuduh terlibat skandal pembelian banglo dan bbrp keputusan kerajaan negeri - tiada tindakan saman (sblm kes disiasat dan dibicarakan)
      http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/04/29/ugutan-bunuh-ekoran-dedah-skandal-banglo-taman-manggis/

      6. Zairil Khir Johari didedahkan ada skandal dgn Dyana, bekas calon PRK Teluk Intan? - tiada tindakan saman (gambar skandal dikatakan dimuat naik oleh isteri zairil sendiri)
      http://sabahkini2.com/en/news/569/skandal-seks-dyana-zairil-dap-benar-dan-kini-ditunangkan/view

      7. Mat Sabu tidak saman Zahid Hamidi, KDN dan TV 3 kerana mendedahkan 10 pendedahan Mat Sabu SYIAH. Adakah benar Mat Sabu SYIAH hingga kini Mat Sabu tak berani saman ZAHID, KDN dan TV 3? Bila nak SAMAN?
      http://www.astroawani.com/berita-malaysia/kdn-dedah-10-bukti-kaitkan-mat-sabu-dengan-syiah-26874

      Kenapa tak mereka tak saman?

      Kehkehkehkeh....


      Padam
    6. Hehehehehehehe...

      Hidup dalam politik lucah dan seksual + politik perkauman dan rasis + politik isu agama dan sensitiviti Melayu Islam tidak boleh dipisahkan daripada macai.

      Hehehehehehehe...

      Macai tahun ini sudah 2018 nak masuk 2019. Dua tahun lagi sudah masuk 2020. Tahun 1960-an sudah lama berlalu dan golongan politik boomers pun tinggal Tun M dan Ku Li. Politik Malaysia sudah tidak pakai cara lama lagi. Ikut resmi politik Gen X,Y dan bakal pengundi muda Z dan Gen AA. Politik ada fakta, bebas, diplomatik, demokrasi dan berhukum.

      Sekarang politik kita bermatlamat memajukan bangsa, negara dan agama daripada ekstremisme....melawan serta menghapuskan petualang yang suka lucah, isu sensitiviti agama kaum dan rasis.... barulah sel-sel otak boleh berkembang. Generasi baru lawan rasuah, pencuri, penyangak, pengampu dan jika petualang ini jadi ahli politik, Gen baru akan bukakan peluang Heaven or Hell kepadanya! Jangan haraplah nak jadi macam BN yang rosak dan Pas yang sudah jahanam.

      Hehehehehehehehehe....

      Padam
    7. Memajukan bangsa dan negara? Memajukan agama duduk mana? Bawah karpet ke? LGBT lagi maju dari bangsa, agama dan tanahair, hujung bulan ni pesta meliwat besar-besaran.....

      Padam
    8. Dapat tiket sudah ke macai? Tempat penganjur lupa cetak derrrrr. Wan Asshima Muslimat Pas cuma letak harga tiket sahaja. Laman web acara pulak konon sudah shutdown.

      Hehehehehehehehehehehehehehe...

      Kena bayar tiket dekat Bendahari Dewan Ulama Pas Pusat agaknya. Baru boleh masuk tempat acara LGBT besar-besaran itu. Sorok-sorok Pas buat kerja.

      Hehehehehehehehehehehehe....



      Padam
  2. Mat Sabu menyertai majlis korban di markas syiah di selatan Thailand jadi viral
    Seorang menteri dikaitkan dengan Syiah
    Seorang menteri dikaitkan dengan fahaman Syiah yang difatwakan sesat di negara ini.

    Walaupun kontroversi sedemikian bukan baru bagi menteri itu, ia bagaimanapun dibangkitkan semula oleh kumpulan pendesak Melayu Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA).

    BalasPadam
    Balasan
    1. KahKahKah , komen yang tersangat bangang !

      Padam
    2. Jelesssnyer ahli Parti taghut Pas. YB Khalid Samad difitnah, YB Mat Sabu dihina, YB Dzulkifli difitnah, YB Salahuddin Ayob diperkecilkan.... YB Amanah paling ramai diuji oleh puak taghut Pas di bawah Hadi. Harap YB terus cemerlang selaku Menteri Melayu beragama Islam yang AMANAH.

      Fitnah akibat rasa cemburu dan sakit hati macai parti taghut Pas perkara biasa. Allahyarham TGNA pernah gelar mereka sebagai kemuncup di jalan perjuangan. Melekat tapi terbuang.

      Hehehehehehehehehehehehehe....

      Padam
    3. Bukan saja yb2 PANxxx...BAPAK SEGALA TOLol bangsat keseluruhan haprak.

      Jadi mcm bangsat tua tu...kerana kerajinannya...anak2 dia tanpa diberi tongkat jadi kaya raya....hehehehehe

      Mmg pukimak punya kaya tanpa diberi tongkat oleh bapaknya....hehehehehehehe

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Senarai Blog...Geng