Iklan Penaja 1

Sabtu, Julai 21, 2018

Royalti 20% diberi berdasarkan keuntungan di negeri pengeluar

Royalti 20% diberi berdasarkan keuntungan di negeri pengeluar
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pemberian royalti 20 peratus kepada negeri pengeluar petroleum dibuat berdasarkan jumlah keuntungan yang diperoleh daripada negeri berkenaan, demikian menurut Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Beliau berkata, royalti merupakan keuntungan dan jika keuntungan mencapai RM100 juta maka royalti yang diperoleh negeri berkenaan sebanyak RM20 juta.
“Ia berdasarkan keuntungan Petronas di sesuatu tempat. Maka apa yang kita kutip di Terengganu tidak akan dibayar kepada Sarawak dan Sabah” katanya dipetik Bernama.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat kepimpinan tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) semalam,
Pada persidangan Dewan Rakyat kelmarin, Dr Mahathir berkata kerajaan Pakatan Harapan komited merealisasikan janjinya yang terkandung dalam manifesto pilihan raya umum ke-14 termasuk pemberian royalti 20 peratus kepada negeri pengeluar petroleum di negara ini.
Bagaimanapun, katanya, pihaknya berharap royalti itu digunakan untuk kebaikan negeri-negeri berkenaan dan tidak disalah guna untuk memperkuatkan parti dan lain-lain.
mdl

Picture

30 ulasan:

  1. Syukur dia mematuhi kitab ciptaannya...hehehehe

    Kpd macai haprak yg mengatakan 20% itu bukan royalti dlm manipistol kitab taurat haprak....boleh menunggu mulai skrg di stesen2 minyak dgn harapan minyak turun rm1.50seliter slps ini...
    Hehehehehehe....

    BalasPadam
  2. Syukurlah jatuh Be eNd bersama Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Kalau tidak sampai 2050 tak merasa sebab sibuk nak bayar hutang Jho Low Taek berjoli dan barang kemas Rosmah Mansor yang melampaui gaji suaminya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup lagi ko nobody?
      Hehehehehe....

      Dulu ko jugak yg kata 20% tu tiada dlm kitab taurat manipistol haprak.Siap ko spin ligat sampai nampak kemaluan ko...hehehehehe

      Baru kejap tadi mengopi dgn penyokong setia dapigs sama keja dgn aku.Dia kata org tua tu mmg patut tunaikan semua janjinya sblm main mahjung dgn lee kuan yew...
      Sama ada dia mmg berdendam atau cuma berseloroh jer....hehehehehehe

      Padam
    2. Setakat hari baru jumpa sorang pakcik membebel di pasaraya sebab harga barang tak turun dan masih sama. Kalau mengopi biasa group middle age tak bincang pasal janji PH 100 hari. Mereka lagi rancak bincang apa berlaku kepada Najib dan konco-konconya.

      Yang terbaru perbincangan hangat semasa mengopi dan makan roti canai ialah Najib minta campur tangan US melalui CIA guna Hasanah pelacur Melayu. Memang boom juga hasilnya.

      Padam
  3. Janji Zahid Komedi mahu campak Noh Omar dan geng Umno ke Parit di Sungai Besar bila nak ditunaikan? Jangan janji munafik pula.

    BalasPadam
  4. Janji Najib dan Rosmah Mansor mahu bercuti bersama Jho Taek Low di Phuket kini sudah tinggal kenangan. Janji meraikan Be eNd menang gagal ditunaikan. Jahatnya Rakyat Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peduli apa dgn najib...jika dia buat salah...selesaikan di mahkamah!!!

      Kpd pemimpin2 tomato...dah berjanji elok tunaikan janji...jgn dicapati
      Hehehehehe

      Kpd macai2 haprak...jgn tggu di stesen minyak.Balik!!!!
      Minyak belom turun rm1.50seliter...tu hanya kencing hancing pemimpin munafik korang...hehehehehe

      Padam
  5. Janji Zahid Komedi kononnya jika Be eNd kalah maka Zahid Komedi akan terjun perigi mungkinkah akan ditunaikan? Hati-hati Zahid Komedi. Pilihlah perigi yang airnya tohor atau perigi buta. Jangan tersilap pilih perigi semasa musim tengkujuh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat peduli apa klu dia nak terjun perigi ker atau terjun bangunan tinggi...hehehehehe

      Rakyat nak minyak turun harga dan perjanjian konsesi TOLol disemak dan dimansuh!!!!!

      Alang2 kerajaan tomato dah menang dgn janji2 tersebut....tunaikan jer!!!!
      Apa tggu lagi!!!!!
      Nak kenyangkan anak..waris..proksi dan kroni dulu ker????!!!!!!

      Woi macai haprak!!!!
      Tolong arahkan pemimpin2 tomato korang tunaikan janji dgn segera!!!!
      Jgn asyik bersandiwara negara bnyk hutang dan bangkrap 24/7.BODOH!!!!
      Dah diberi peluang pegang putra jaya dgn janji2 hancing...TUNAIKAN LAH...BAHLOL!!!!!!

      Haraplah kos sara hidup dpt dikurangkan spt dilaung2 mcm beruk masa kempen!!!!
      Hehehehehehehehe.....

      Padam
    2. relax jer
      PH dah menang
      semuanya melalak
      tuntut benda yang patut BN dh patut buat dulu
      Oh kesiannnnn
      tara papa....

      Padam
  6. Harap umur dia pjg...biar kuan yew main mahjung dgn chin peng dulu...
    Kita nak BAPAK SEGALA TOLol memansuhkan TOLol dlm 5 tahun ini...hehehe
    Dia yg buat perjanjian berat sebelah yg menyusahkan rakyat dan dia sepatutnya menyelesaikannya sblm pegi main mahjung...hehehehe
    Mgkin dh ditakdir dia yg merosakkan dulu terpaksa membaikinya demi rakyat...

    Perjanjian dlm kitab taurat haprak memansuhkan TOLol diharpkan dpt menceriakan rakyat.Jgn janji dicapati...hehehehehe

    BalasPadam
  7. Mengapa Zahid Komedi tidak lagi bawa isu tempoh 2 penggal sahaja jawatan Presiden Umno? Adakah Zahid Komedi mula rasa rugi kerana tahu dalam masa 6 tahun Be eNd akan dapat berkuasa semula tetapi peluang Zahid Komedi menjadi PM ke 8 sekejap sahaja? Adakah janji Zahid Komedi akan tinggal janji?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap org tua tu benar2 berjanji jd peeM hanya 2 tahun....hehehehehe

      Klu tak melopong lagi lah mamat sorg tu....hehehehehehe

      Padam
  8. Zahid Komedi mahu tunai janji lama kepada Tan Sri Noh Omar, Datuk Nazari dan Datuk Johan. Kalau boleh tunaikan segera janji campak mereka bertiga ke Sungai Buaya. Janji Zahid Komedi tetap janji dan wajib ditunaikan. Ciri-ciri orang munafik bila berjanji dimungkir.

    BalasPadam
  9. Isu pertama jadi hangat di Parlimen ialah UMNO PARTI SAMSENG. Zahid Komedi sudah terkenal dengan Geng 3 Line dan kes bekas bakal menantu patah rahang, Mat Hassan popular dengan terbalik tunggang-langgang meja di kedai makan, terbaru Prof Ramlah ajak Umno serang secara pedas dan kasar tanpa bertamadun kepada Kerajaan. Adakah ini termasuk dalam janji Be eNd bila kali pertama diisytiharkan kalah pada pagi 10 Mei 2018?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 100hari dh nak abis cai...bila agaknya janji2 kitab taurat haprak tu ditunai...tak kan nak capati jugak
      Hehehehehehe...

      Yg msh lekat di stesen minyak tu silalah balik!!!!
      Jgn harap minyak turun rm1.50sen seliter.Hanya dongeng kerabat penyamun tarbus jer tu....hehehehehehe

      Padam
    2. Klu dah mengaku janji bukan kitab taurat...mmg sah munafik para pemimpin macai nie....hehehehehehe

      Bercakap pulak dlm nada sinis seolah2 mungkir janji amalan terkini.....hehehehehe

      Padam
  10. Apa sudah jadi Pas mahu calon PKR Pengetua Maahad Tahfiz kalah kepada calon UMNO yang Rasis? Calon PKR yang menguruskan Maahad Tahfiz kini sudah menjadi musuh besar kepada Pas? Semakin pening lalat dan mabuk ketum pengundi Pas mengikut tembolok nafsu pemimpin Pas sekarang. Adakah patut Pengetua Maahad Tahfiz dituduh penyokong LGBT dan difitnah sesuka hati oleh Ketua Penerangan Pas?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebok dgn mabuk ketum!!!??
      Hehehehehe....

      Dah jadi kerajaan tu kena tunaikan segala janji.Nie lah masalahnya bila manusia berupa yahudi jadi pemimpin...manis mulut berjanji tapi nak tunai mcm babi!!!!!
      Hehehehehehehe...

      Mana minyak rm1.50sen seliter??!!!!
      Mana cerita nak kurangkan kos sara hidup rakyat???!!!!!
      Mana janji nak semak TOLol!!!????
      Mana janji nak bagi gaji minimum!!!????

      Baik main mahjung klu dah tak mampu tunaikan janji!!!!!

      Hehehehehehe....

      Padam
  11. Dengarnya hukuman treason atau penderhaka kepada Agong akan dikenakan kepada Datuk Hasanah. Surat yang ditulis minta perlindungan dan menyokong campurtangan kuasa asing US dalam pentadbiran Kerajaan Malaysia wajar dihukum berat. Beranikah Datuk Hasanah membuktikan dirinya tidak bersalah? Adakah Datuk Hasanah sudah cabut lari ke Indonesia atau UK?

    Baliklah Datuk Hasanah. Rakyat menagih penjelasan dan pengakuan Datuk Hasanah.

    BalasPadam
  12. PH = Parti Hancing tiada beza dengan umno/BN....kehkehkehkeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketua mrk ex-umno...berjuang demi anak..waris..proksi dan kroni.
      Kroni paling rapat si daim dah mcm peeM no2 wlpun tak jd menteri.Lagak bagai paling berkuasa sedangkan dialah bekas peguam merangkap menteri yg kononnya pakar ekonomi yg pernah menjahanamkan negara dgn pelaburan dan bailout wang rakyat yg merugikan.

      Itulah dia manusia memunafikan kata2 demi mengejar kuasa.Bijak berkata2 dan memanipulasi suasana.Berpeganglah ko dgn kitab taurat haprak yg mudah dicapati....hehehehehehe

      Macai2...baliklah dan pulanglah dari stesen minyak tu!!!
      Jgn mgharap minyak turun rm1.50sen...
      Hehehehehehehe....

      Padam
  13. Wahai pengundi Pas di Sg Kandis dan Balakong, ampunkanlah dosa parti Islam yang telah cabut lari dari medan perang. Mungkin ini kifarah dosa kalian yang gagal menyumbang harta benda dan tenaga kepada Pas sampai pemimpin Pas terpaksa lari meninggalkan tebusan lebih 7000 orang di medan perang.

    Kalian pilihlah nak undi PKR yang letak calon Pengetua Maahad Tahfiz yang mengajar anak-anak Melayu Islam tentang al Quran? Atau kalian mahu cuba pilih mudarat besar daripada Umno calon Pemikir JASA yang menyokong Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan ajar penyokong sebar fakenews.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rileks lah cai...
      Ko nie meroyan setelah gagal spin 20% royalti bukan manipistol kitab taurat haprak....hehehehehe
      Syukurlah kerajaan tomato dpt tunaikan salah satu dpd janji manis mrk...hehehehehe

      Takyah ko ulang-alik ke stesen minyak tu...minyak tak akan turun rm1.50 seliter....hehehehehehe

      Padam
  14. eh eh minyak memang tak turun la... tara papa
    sebab minyak bijan sudah turun...
    he he he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesian...dah kena kencing oleh penyamun tarbus pon msh tabah ko..cai
      Hehehehehehehe....

      Hrp kos sara hidup ko serta macai2 yg lain pun tabah utk dilalui...hehehehe

      Padam
  15. mari jentera PH semua semalaysia
    serang... sg kandis
    no more umno no more Bee End...
    kami 40 ribu penyokong PH di Sg Kandis sedia kuburkan BN..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menang atau kalah dah adat bertanding ttp mempertahankan para munafik satu kebodohan....hehehehehe

      Senyum jer BAPAK SEGALA TOLol melihat kebodohan para macainya...hehehehehe

      Padam
  16. Janji dichapati...hehehehehe

    BalasPadam
  17. Geli hati dgn si penyamun tarbus yg nak mansuhkan sosma dan mengatakan ia undang2 yg teruk.
    Masa dlm umno dia kecewa ISA dimansuhkan yg lebih teruk dpd sosma....hehehehehe

    Kemudian dia mengatakan kerajaan terdahulu teruk...era dia lagi teruk dgn rasuah dan salahguna kuasa sehingga beratus billion rm hilang percuma krn perlaburan yg bangang dan bailout yg tidak munasabah.

    Belum lagi yg lain spt perjanjian konsesi TOLol dan IPP yg berat sebelah termasuk perjanjian air dgn singapore yg tidak diselesaikan wlpun ada peluang.

    Mmg muka tarak malu punya manusia...mengata dan mengutuk org lain tapi najis sendiri bertaburan.
    Benarlah manusia penyamun dan munafik nie mmg perlu bijak berkata2 dan memanipulasi demi kepentingan peribadi.

    Harap slps 2 tahun janjinya utk melepaskan jwtn akan ditunai.Jgn putar belit spt nak bina kereta nasional ke3 pulak....gerenti hancussss!!!!
    Hehehehehehe

    Kedai roti sendiri pon gagal....hehehe

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive