Iklan Penaja 1

Khamis, Julai 05, 2018

Kementerian Wilayah tidak akan lindungi pihak yang melakukan penyelewengan

Khalid bergambar kenangan dengan pegawai kanan kementeriannya dan juga Perbadanan Putrajaya.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Kementerian Wilayah tidak akan membela mana-mana pihak yang terlibat dalam penyelewengan di bawah kementeriannya sebelum ini tanpa mengira sesiapa yang terlibat.
Menterinya Khalid Samad berkata, siasatan sedang dijalankan oleh pihak berwajib dan kementeriannya akan memberikan kerjasama penuh mengenainya.
“Saya yakin semua pihak juga akan memberikan kerjasama atas siasatan yang dilakukan jika benar ada apa-apa penyelewengan sebagaimana didakwa.
“Kita tidak ‘cover up’ mana-mana pihak yang terlibat yang melakukan pecah amanah termasuk dalam kes penjualan tanah kerajaan di Putrajaya,” kata Khalid kepada media selepas melawat secara rasmi Perbadanan Putrajaya hari ini.
Khalid telah diberikan taklimat oleh Presiden Perbadanan Putrajaya mengenai peranan dan operasinya.
Sebelum ini media melaporkan kononnya ada 64 lot tanah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) kepada pemaju tanpa tender terbuka.
Dalam sidang media itu Khalid turut berkata, beliau tidak mahu terlibat dalam siasatan atau menyiasatnya sendiri terhadap mana-mana dakwaan penyelewengan.
“Namun begitu saya telah meminta KSU (Ketua Setiausaha) untuk memberikan saya maklumat yang perlu,” katanya.
Khalid juga berkata, pihaknya juga tidaklah berniat untuk menyasarkan mana-mana pihak untuk membalas dendam politik.
“Kami masuk ke sini sama-sama membantu membangunkan negara khasnya Putrjaya bukan untuk ‘whitch hunt’ mana-mana pihak,”kata Khalid.
Khalid juga menolak akan datang sebarang rombakan menyeluruh kepada kementerian Wilayah.
“Kami datang untuk membawa pentadbiran yang lebih telus, amanah dan bebas dari bentuk rasuah.
“Sesiapa yang setuju dan memberikan komitmen ke arah perkara itu akan dikekalkan dan tidak perlukan sebarang rombakan,” katanya.
mdl

Picture

11 ulasan:

  1. Jgn cakap jer....hehehehe

    Manusia yg korang ingin penjarakan krn rasuah dan salahguna kuasa selama 22tahun nampak bebas berkeliaran mcm tak ada salah langsung...hehehehehe

    Tak malu ker????
    Hehehehehehe

    BalasPadam
  2. Masa Kleptokrat Sial Najib Tun Razak ada kuasa, semua yang bangkit isu 1MDB habis dikhianat dan disusahkan. Semua nak dirahsiakan, disorokkan dan didiamkan macai fakenews belaannya.

    Bila Rakyat bangkit gulingkan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak, tiba-tiba boleh pula buka macam-macam di khalayak ramai. Yang lawaknya, semuanya jadi salah orang lain! Padanlah muka kau Jibby nak sangat hidup mewah dengan duit haram.

    Sekarang nak tutup pula mulut media daripada bincang kes guna court order. Paling jahanam Hakim rupanya adik Exco Umno Pahang! Salah satu akaun yang dibekukan dalam kes siasatan bukan Umno Pahang punya? Hancurlah sistem kehakiman kita kalau dah satu dunia tahu. Conflict of interest macam ini pun hakim masih tak faham? Adoiyai. Patutlah setuju nak tutup mulut media! Jangan haraplah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak mampu menandingi era legasi 22tahun...
      Siapa yg lantang akan diISAkan....

      Bailout bagai bapak dia punya duit...
      Anak dan kroni dpt projek tanpa tender...
      Perjanjian konsesi IPP dan TOLol lebih memihak pd kroni dan proksi.

      Hakim yg berprinsip dipecat.Ketua jabatan yg lantang dipecat.Lawan spt dapigs dicerca bagai pendatang komunis.
      Anwar dihina sebagai peliwat yg melancap butuh pasangannya...
      Hebat otak kerala klu bab menjatuh dan memalukan lawannya....
      Tak tahulah...bakal lawan dia dlm lubang kubur nanti mampukah dia tandingi spt di dunia...hehehehe

      Ada dia kesah....hehehehehe
      Yg dia tahu...kuda2nya rega juta2 di argentina cukup makan dan selesa...
      Cuma kuda2nya skrg kekal kuda boneka dgn mainan manipulasi bangkrap dan hutang juta2 agar para kroni dan proksi dpt menangguk di air keruh...
      Hebat pemikiran seorg penyamun tua...
      Hehehehehehe....

      Macai dpt apa????
      Taik dan bunga...

      Nak tggu minyak rega rm1.50 dan TOLol dimansuhkan????
      Kencing yg korang akan dpt....hehehehehe

      Yg msh menepek di stesen minyak sejak 9 mei...BALIKLAH!!!
      Rega minyak tak akan turun selagi dia berkuasa....
      Konon nak rasa 'spt zaman tuRn'....rasakan lah....hehehehehehe

      Padam
  3. 1. SRC International.
    2. Komisyen Scorpene.
    3. Pembunuhan Najadi, Kevin Morais, Altantuya, pegawai kastam imigresen, cubaan bunuh pemandu TS Ghani Patail.
    4. Money laundering trail kes 1MDB dalam negara.
    5. Kes Tengku Riau fraudster buat onar dalam KL.

    Peguam Umno kena selesaikan banyak lagi kes yang sedang dibuka semula. Mati cepatlah Shafiee dan Hafarizam. Pemimpin buat tahi, dua ekor kerja sampai PRU15 tak habis-habis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Errr....mana janji??!!!!
      Msh dlm mode berkempen ker....hehehehe

      Padam
  4. Sama je, mereka kan satu rumpun, perompak vs penyamun....

    BalasPadam
  5. Datin Razlan Rafii nak tunjuk ajar polis dan SPRM. Jangan bongkar skandal 1MDB kata Datin Razlan. Duduk diam-diam. Datin Razlan tak nak buat rambut? HAHAHA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. RAZLAN TIN KOSONG CAKAP KUAT TAK ADA OTAK.

      Padam
    2. Sama dgn pak menteri haprak yg kata rega barang turun sampai 70%...hehehehe

      Padam
  6. COURTS MAMMOTH BAYAR ANSURAN BULANAN. COURTS MALAYSIA BAYAR ANSURAN MINGGUAN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO OH UMNO. PEROSAK NEGARA.

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive