Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Jun 13, 2018

Pemimpin Umno-BN patut malu, mohon maaf terhadap YDP Agong, rakyat , kata Mahfuz

MahfuzOmar
Datuk Mahfuz Omar
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Umno-BN sepatutnya berasa malu dan perlu memohon maaf kepada Yang Dipertuan Agong Sultan Muhammad V dan rakyat negara ini atas kebejatan yang dilakukan selama mentadbir negara di bawah bekas perdana menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak.
Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar berpandangan atas kegagalan Umno-BN mentadbir negara dengan baik sehingga kerajaan Pakatan Harapan dan rakyat terpaksa menanggung hutang negara RM1trilion.
“Pemimpin Umno-BN dari kalangan bekas Menteri Kabinet khususnya bekas Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri perlu rasa malu, bersalah, terhina dan bertanggungjawab atas kegagalan mereka mentadbir negara dahulu.
“Atas kegagalan mereka, rakyat Malaysia,Pemimpin kerajaan PH dan Yang Di Pertuan Agong menggalas tugas bagi membina semula nama negara yang musnah di mata dunia.
“Mereka buat onar, kini rakyat dan negara pula menanggung beban,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.
Naib Presiden AMANAH itu berkata, sikap pemimpin Umno-BN yang
masih menghentam kerajaan PH seolah-olah Umno-BN tidak melakukan apa-apa kesalahan.
Bahkan ujarnya lagi, Umno-BN merasa parti mereka berjasa besar kepada negara.
“Sikap ‘muka tebal’ dan sombong pemimpin melayakkan mereka dihukum oleh rakyat dalam PRU 14, dan selepas ini skandal pemimpin ini pula akan mengheret mereka yang melakukan kesalahan ke muka pengadilan,” ujarnya.
Tambah Mahfuz lagi,dengan perkenan Sultan Muhammad V memotong sebanyak 10 peratus alaun dan elonumen sepanjang tempoh pemerintahan serta tiada majlis sambutan hari raya di kediaman rasmi baginda di Istana Negara, bukan bertujuan untuk menutup segala apa yang di perkatakan terhadap Baginda tentang perbelanjaan besar yang tular di media sosial.
Sebaliknya kata Mahfuz, tindakan baginda itu baginda amat berjiwa besar untuk bersama dengan rakyat memperbaiki diri dan negara terhadap kesilapan bersama membiarkan pemimpin klaptokrat Umno-BN memerentah Malaysia sebelum ini.
“Titah ini adalah Keperihatin dan kepekaan dengan suasana semasa negara Ketika Pakatan Harapan mengambil alih pemerintahan Putrajaya, didapati *hutang negara berjumlah lebih dari RM 1 trilion.
“Perdana Menteri dan Menteri Kabinet di awal minggu pentadbiran mereka mengumumkan untuk *memotong gaji mereka sebanyak 10 peratus. Pengumuman ini disusuli kemudiannya oleh pegawai tinggi kerajaan gred jusa A ke atas yang turut dipotong gaji mereka sebanyak 10 peratus.
“Dalam usaha menyelamatkan dana negara yang banyak tiris dan bocor oleh kepincangan pemerintahan Umno-BN, kerajaan Harapan mengumumkan penubuhan Tabung Harapan Malaysia.
“Ia adalah mekanisme buat rakyat dalam melahirkan erti patriotik menyumbang dana kepada negara. Sehingga hari ini, Tabung Harapan telah mencecah lebih daripada RM 55 juta hasil sumbangan rakyat.
“Dalam hal ini, keprihatinan Yang Di Pertuan Agong membuktikan bahawa masalah ekonomi negara yang meruncing sekarang adalah sangat serius dan bukan rekaan semata-mata.
“Sesetengah pihak menganggap ia adalah cerita tokok tambah kerajaan Pakatan Harapan bagi melahirkan simpati rakyat agar tidak mendesak kerajaan baharu segera menunaikan janji dalam Manifesto.
*Ia adalah realiti yang berlaku, dan kebobrokan hasil kejahatan pemimpin klaptokrat Umno- BN terlalu sukar diatasi dalam tempoh terdekat.
“Tindakan Tuanku Yang Di Pertuan Agong adalah suatu isyarat kepada semua pihak untuk memastikan *usaha memerangi penyelewengan,salahguna kuasa,rasuah,ketirisan dan pembaziran mesti menjadi agenda utama negara dan di dukung oleh semua pihak termasuk pihak istana,” ujarnya.
mdl

Picture

18 ulasan:

  1. Ni satu lagi kartun upahan DAP, tiada niali langsung...kehkehkeh

    BalasPadam
  2. Menang pon krn rakyat terminum kencing hancing...hehehehehe
    Ada hati nak kutuk org...hehehehe

    BalasPadam
  3. Pemimpin lama UMNO muka lama yang penuh najis duitisme, korupsisme, rasuahisme, cashisme, popularisme, modelisme, angkuhisme, sombongisme, kleptokratisme, bodohisme, stupidisme.

    BalasPadam
  4. Muka lama yang bodoh sokong membawa rebah macam Zahid Komedi, KJ, Khairul Azwan, Jamal Jamban, Dira Abu Zahar ini semua pemimpin Melayu yang bodoh dan bebal. Tak boleh pakai dan tak berguna sampai Umno jatuh tersungkur! Mereka ini wajib berundur dan jangan duduk di kerusi pemimpin. Jadi ahli biasa Umno cukup. Tak ada perubahan besar yang boleh mereka bawa kecuali politik wang - wang - wang - wang!

    BalasPadam
  5. Umno perlu transformasi muka baru. Bukan pakai pemimpin Umno yang recycle muka lama. Pemimpin Umno lama boleh duduk barisan belakang dan jangan balik semula. Jangan buat malu parti keramat! Berundurlah bila muka lama Umno jadi penyebab kejatuhan!

    Sejarah Umno tak terima muka pengkhianat dan perosak parti macam Zahid Komedi, KJ, Jamal Jamban, Khairul Azwan, Dira Abu Zahar dan muka sokong bawa rebah yang lain. Jangan memalukan parti.

    BalasPadam
  6. Pemimpin bodoh dan bebal yang calon diri dalam pemilihan Umno. Jahanam parti Melayu. Tukar mereka dan paksa berundur.

    BalasPadam
  7. Tolak kepimpinan mereka yang membawa kepada kemerosotan Umno. Mereka tidak layak jadi pemimpin orang Melayu. Zahid Komedi Jawa Pornorogo pemimpin lemah dan lembik. Belum apa-apa sudah merangkak cari Madey.

    BalasPadam
  8. Muka yang calon diri dalam pemilihan Umno semua muka recycle. Muka tak guna kepada agama, bangsa dan negara. Pengamal politik wang-wang-wang-wang! Berundurlah pemimpin bodoh dan beri peluang pemimpin yang bersih dan baru!

    BalasPadam
  9. Yg sengaja membangkitkan kebencian rakyat kpd ydp agong baru2 ini adalah kadiaq jasin dgn tuduhan perbelanjaan istana suku billion ringgit.
    Perangai sama dgn bosnya BAPAK SEGALA TOLol...tuduh dulu baru cari bukti.
    Skrg apa dah jadi wahai macai2 haprak...hehehehehe

    Kajian konsesi TOLol belum lagi dikaji dah sebok nak buat keta nasional ke3.Udah2lah tun klepet oii....
    Yg dulunya jaga proton tak pegi ke mana pon dah nak buat kurap yg baru.Beruntunglah geely sanggup jd rakan strategik bagi up sikit proton ko dah kata jual maruah pada china pulak.
    Senang ko kata jer nak bantu balik para kroni dan waris ko yg gagal jadi vendor dan supplier...cukup!!!
    Gerenti klu keta ke3 dah semput dan gagal mcm proton...suntik dana dari keRAjaan haprak krn ia keta nasional mesti ada semangat patriotik.
    Udah2 lah....22tahun pon banyak pelaburan dan projek ko yg gagal krn ikut kepala lutut ko sendiri dan skrg nak cipta bala baru.
    Dikuda dan memperkuda...hehehehehe

    BalasPadam
  10. Nak angkat dan julang parti dan gabungan yang menyokong perlu pemimpin yang cerdik.

    Jika macai yang ada pun jenis bodoh sombong, calon pemilihan parti pula jenis bangang macam Zahid Komedi, KJ, Jamal Jamban. JANGAN HARAPLAH!

    Buang pemimpin lama yang tak guna dan sokong membawa rebah. Budaya lama Umno mesti ubah. Bukan budaya politik wang, mengampu pemimpin bodoh dan bangang. Bukan juga budaya tikam belakang. Budaya melekehkan lawan macam macai bodoh pun tak boleh jadi.

    Kena jadi bijak dan lawan cara berakal. Lawan cara berilmu dan berhemah. Baru rakyat akan pandang dan sokong Umno. Berundurlah pemimpin bodoh yang korup. Beri peluang kepada pemimpin baru Umno naik dan perbaiki kerosakan Umno yang dibuat oleh kamu. Berambuslah daripada kepimpinan parti secara terhormat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ilmu tuduh dulu..bukti kemudian amat berkesan....hehehehehe
      Ilmu janji bulan dan bintang..kemudian kencing balik amat berkesan...hehehehehe
      Itu merupakan fatwa samada nak dicontohi atau tidak dpd tun klepet n the gang...hehehehehe

      Padam
    2. Recycle barang buruk boleh jadi berguna.

      Recycle pemimpin buruk Umno $$$$ sampai jatuh tersungkur tersembam makan tanah????!!

      Muka recycle wajib berundur. Beri peluang muka baru. Anak muda yang tak percaya politik wang-wang-wang-wang!

      Padam
  11. Politik wang punca Umno jatuh. Tun M sudah ramal sejak 90an. Pemimpin lemah dan politik wang. Umno dah mati bersama Pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS semakni diterima rakyat, PH hanya bersifat sementara, Anwar dan Madey dah tidak sehaluan lagi, Malaysia Baru tapi pemimpinnya dikitar semula yang diambil dari UMNO/BN sekarang Malaysia Baru dipimpin oleh BN 2.0, kesian pengundi PH yang telah dikencing, ramai pengundi PH menyesal bagi undi pada PH, PAS semakin tahun semakin menjadi, tahniah PAS kerana tidak menggadaikan prinsip dan pendirian.

      Padam
    2. Pengundi Pas paling menyesal kerana terlalu percaya Pas sudah kuat. Rupanya semua gabungan lain memandang Pas hanya sebelah mata. Pas tidak diperlukan di 12 negeri lain kecuali Kelantan dan Terengganu. Menyesal sekarang tidak berguna.

      Ada yang meroyan dan mengamuk sebab Pas ditolak rakyat Malaysia. 158 kerusi Parlimen hanya mampu dapat 18 sahaja? Inilah akibatnya bila Pas menjadi tongkat Najib dan Rosmah yang mereput. Pembangkang Melayu paling lama dan paling lemah.

      Sebab itu Zahid Komedi wajib berundur! Barulah Umno akan kembali kuat dan lebih menonjol!

      Padam
  12. Mengapa gabungan BN tinggal 4 parti? Zahid Komedi bukan Presiden yang layak! Parti lain sudah dapat alamat buruk. Semua tidak bersetuju Zahid Komedi sebagai Presiden Umno aka Presiden BN. Zahid Komedi wajib undur!

    BalasPadam
  13. Banding dengan Pas sekutu mereka semua hancur dan berkecai. Parti yang bersekongkol dengan mereka jadi lemah. Pas bagai parasit. Lintah atau cacing kerawit. Bersendirian dan lemah. Mereka redho sebab diberi ketum agama. Mabuk dan ditipu.

    Jika Zahid Komedi menjadi Presiden Umno BN tak akan kembali sebagai gabungan.

    Zahid Komedi versi Pas dalam GS. Mereka memimpin untuk menjadi parasit. Melemahkan parti gabungan sendiri. Sedarlah ahli Umno. Memilih parasit sebagai pemimpin atau penyelamat?

    BalasPadam
  14. Modus operandi Zahid Komedi sebagai parasit. Memisahkan Pas dengan Pakatan Harapan dan menjadikan proksi Umno dalam Pas berkuasa.

    Malangnya, parasit yang ditanam oleh Zahid Komedi gagal kerana Amanah ditubuhkan. Lebih malang Zahid Komedi juga punca penubuhan Bersatu kerana berdegil tidak mahu melanggar Najib!!

    Akhirnya, parasit bernama Zahid Komedi mati beragan nak ganti Najib sebagai PM Malaysia ke 7. Menyesal tak sudah penyokong Zahid Komedi kerana menyokong parasit yang membawa rebah!! Sekarang masa menggantikan parasit kepada pemimpin baru. Nyah Zahid Komedi!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...