Iklan Penaja 1

Jumaat, Jun 22, 2018

Caruman KWSP suri rumah: Wanita PH sambut baik pandangan Dr Kumar

Caruman KWSP suri rumah: Wanita PH sambut baik pandangan Dr Kumar
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Wanita Pakatan Harapan (PH) mengucapkan terima kasih kepada Dr Michael Jeyakumar daripada Parti Sosialis Malaysia (PSM) atas sokongan beliau terhadap suri rumah dan ibu-ibu yang bekerja.
Sehubungan itu, Timbalan Ketua Wanita PH, Dr Siti Mariah Mahmud berkata, Wanita PH turut mengalu-alukan pandangan pemimpin-pemimpin lain mengenai pengiktirafan terhadap peranan dan sumbangan suri rumah terhadap pertumbuhan dan pembangunan negara ini.
“Cadangan Dr Kumar itu merupakan apa yang ingin kami capai suatu hari nanti. Tetapi kita perlu mulakan dahulu dan kemudian memperbaikinya kemudian.
“Caruman KWSP ini adalah titik permulaan untuk memberikan kesedaran tentang perlunya rangkaian selamat bagi wanita tidak bekerja atau suri rumah pada usia tua.
“Memang jumlahnya kecil berbanding sumbangan mereka tetapi kami telah pun mendapat protes daripada sebahagian kaum lelaki atau para suami dan kelompok tertentu berhubung rancangan ini,” kata beliau dalam satu kenyataan semalam.
Jelas Dr Mariah, terdapat banyak aspek yang perlu dikaji oleh pihaknya melibatkan perubahan undang-undang dan juga polisi.
“Cadangan KWSP ini hanyalah permulaan dan ia adalah perkara yang akan kami buat dahulu. Kami akan mengkaji semua cadangan daripada semua sektor dan juga pemimpin.
“Kami juga ingin mendengar pandangan mereka yang berkeluarga,” tambah Ahli Dewan Undangan (Adun) Seri Serdang itu.
mdl

Picture

15 ulasan:

  1. Eloklah ada caruman utk surirumah ttp sanggup ker keRAjaan haprak membayar separuh dpdnya.
    Klu tun klepet msh peeM rasanya akan tggl kenangan.Royalti minyak yg dijanjikan 20% pon belum lagi tertunai.Begitu juga dgn kajian konsesi TOLol.Belum lagi kos sara hidup yg msh blm berubah sejak gst dimansuhkan...
    Lupa...kawen hari ini takkan dpt anak esok....hehehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana janji minyak rm1.50 seliter?

      Padam
  2. KWSP rugi lebih 6 billiion, sejak PH ambil alih....hancussss

    Pelabur cabut lari.....betul la PH ni memang haprak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah jadinya bila kaduk naik junjung...
      Pak menteri hanya menyalak atas arahan ketua.Ketua pulak hanya tersenyum dgn kebodohan pak menteri menyalak tak tentu pasal sehingga pelabur lari ketakutan.Belum lagi saham2 syarikat lain.Ada 896 buah syarikat...bayangkan berapa bnyk klu pelabur2 membawa lari wang mrk.BANGANG!!!!

      Lawak...dapigs nak tunggang tun klepet..tun klepet cipta majlis org2 tua pimpinan daim utk mengawal dapigs...hehehehe

      Sama2 jadi kuda dan diperkudakan.....hehehehe
      Maka tokong hanya mampu jaga buku kira2 dan menyalak atas arahan tun klepet...hehehehehe
      Nasib ko ler tokong menerima kritikan dan kencaman rakyat.Ketua ko goyang kaki krn dia tak pegang kewangan negara....hehehehe

      Skrg baru ko tahu siapa tun klepet tu....hehehehehe
      Dia tak pernah mencuri..dia cuma mintak jer....hehehehehehe
      Klu tak..tak mgkin anak..waris..proksi dan kroni kaya raya....hehehehehe

      Harap tokong berani buat kajian ttg perjanjian konsesi TOLol lepas nie.Dulu ko pernah janji nak hapuskan TOLol di penang tapi tak dpt krn pakatan haprak bukan keRAjaan.Skrg haprak dah pegang putrajaya...hapuskanlah TOLol di penang klu ko berani dgn tun klepet dan ada kuasa menteri....hehehehehe

      Padam
  3. Yang komen ni semua bodoh bangang pulak tu. Nak komen pun baca manifesto ph dulu ni komen ikut hati yang busuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa yg busuk hati???
      Yang kencing atau yg terkena kencing...hehehehe

      Tak lama lagi 100hari akan tiba di penghujung.Para pemimpin tgh mencatur gerakan bersama dgn majlis org2 tua dan kroni.Macai2 pulak bersusah payah membasuh kencing hancing mrk...

      KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

      Jujurnya cai...aku tak sabar anwar naik jadi pm agar kuasa menjarah harta rakyat dan negara oleh penyamun2 tarbus dpt dihalang...hehehehehe

      Jgn dia kena sabotaj jer...

      Padam
  4. Dorang yang mintak bukan2 ni ahli umno dan bn... tak pangkah PH pun.. lepas tu mintak2 macam masa zaman bn dulu... tak malu..dan tak tau malu...muka tebal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mintak bukan2????
      Hehehehehe.....

      Yg tadah mulut kena kencing hancing tak kesah dgn janji2 haprak....hehehehehe
      Sukati jer kena luku kepala asalkan bn kalah....hehehehehe

      Yg gembira sakan...anak..waris..proksi dan kroni legasi 22tahun.Lama sgt mrk menunggu melombong di lubuk emas yg tertutup sekian lama....hehehehehe

      Macai2 pulak...menunggu minyak rega rm1.50....hehehehehe

      Padam
  5. Setakat ini di blog pro PH, Umno cytroop dah tanam sekor dua penyamar yang baru masuk. Trace IP menunjukkan macai fakenews sedang cuba menyamar jadi penyokong PH. Baru sebulan kalah dah siap nak counter attack. HAHAHA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berjuanglah macai nobody oiiii...hehehehe

      Siapa yg jadi kuda kena tunggang dan menunggang dah makin jelas kelihatan...hehehehehe

      Batal projek...pelabur lari.Pelabur kroni masuk dgn tambahan kos.Hebat mainan pemimpin2 yg ingin selamatkan negara...hehehehehe

      Macai2 pulak dpt taik dan bunga menunggu rega minyak rm1.50 dan TOLol yg dihapuskan dlm 5 tahun....hehehehe

      Setakat ini...kajian konsesi TOLol belum bermula tetapi kajian projek yg dibatalkan dimulakan dan menjadi habuan kpd para kroni....hehehehehe

      Steady wayang kulit legasi 22tahun...
      Demi negara lah katakan...hehehehehe

      Padam
  6. Tahniah Pemuda Umno tolak calon jilat Najib. Jangan lupa desak Ketua Pemuda tegur pemimpin berdepan. Kita tak mahu kaki jilat jadi ketua. Zahid Komedi dan KJ kaki jilat Najib yang seterusnya! Jangan bagi muka kita gempur!!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. Tahniah pemuda haprak kena kencing...hehehehe

    Negara dikatakan bangkrap dan bnyk projek pd mulanya dibatalkan mgakibatkan saham jatuh merudum.Skrg projek ecrl disambung semula dgn salah seorg kroni besar tun klepet dikatakan membeli saham terbesar syarikat kontraktor projek ecrl dgn penambahan kos asal melebihi rm55b dgn penambahan rm20b menjadikannya rm75b.
    Hebatnya kajian majlis org2 tua utk meluaskan lubuk emas kroni tun klepet...hehehehehe

    Dah agak..ilmu 22tahun tak mampu mengubah kerambangan mata dgn ucapan dah berubah demi negara yg dikatakan bangkrap.

    Hidup tun klepet!!!!
    Luaskanlah lubuk emas waris..anak..proksi dan kroni mu demi negara yg dikatakan bangkrap.

    Tahniah kpd pemuda pemudi haprak krn meneruskan legasi 22tahun tun klepet kembali segar semula...hehehehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampak sangat rakyat kena main.
      Pandai-pandailah cuci kencing pemimpin anda.

      Padam
    2. Kontraktor ECRL asal dicadang oleh company China walaupun anak tempatan khabarnya 30% (macam tipu kalau siapa yang pernah masuk tapak projek ECRL). Paling celaka Umno Be End secara haram mengecualikan kontraktor cadangan China daripada cukai GST! Kekeke.

      Macai fakenews mempersoalkan tindakan Kerajaan Malaysia mengembalikan semula kedaulatan negara? Apa kroni Tun M warga China tongsan ke? Macam Kleptokrat Sial Najib Tun Razak habis dijual kepada China? Kekeke.



      Padam
    3. Bayangkan projek China 100% guna syarikat blacklisted bernilai 55b dengan hutang perlu dibayar selepas 7 tahun + bunga! Kekeke.

      Paling celaka Kleptokrat Sial Najib Tun Razak buat klausa perjanjian G2G yang membunuh diri sendiri! Jika batal projek ECRL Kerajaan Malaysia bayar 22b pampasan? Projek sudah kena hutang dengan China tapi kalau batal kena bayar pampasan? Kekeke.

      Kalau bukan serah tengkuk Rakyat kepada Xie Jin Ping untuk bayar hutang 1MDB, apa niat Kleptokrat Sial Najib Tun Razak?



      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive