Terima jutaan ringgit wang Umno: ‘Undi Pas = Undi BN’

Mohamad Sabu
Sikap BN yang menyebelahi Pas dan pada masa sama pimpinan parti diterajui Abdul Hadi Awang itu mengaku menerima ‘derma’ mencecah jutaan ringgit menjadikan kedua-dua parti tersebut tiada bezanya lagi.
Presiden AMANAH, Mohamad Sabu berkata, hubungan BN-Pas menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) ini menunjukkan mereka berkawan ketika Bersatu dan PH ditekan.
“Pilihan raya yang berlangsung lagi dua minggu ini kita sudah kenal siapa kawan, siapa lawan. Kawan kita adalah Bersatu, KeADILan, DAP, AMANAH sudah tentu kawan serta NGO-NGO bersama kita.
“Lawan kita BN-Pas. Mengundi Pas sama dengan mengundi BN. Sebab mereka satu dalam dua, dua dalam satu,” tegasnya sempena Makan Malam Dana dan Amanat PRU-14 AMANAH di Kompleks Desa, Kepong malam tadi.
Menurutnya, pimpinan Pas sekarang sudah menggunakan alasan sama seperti Pengerusi BN berhubung penerimaan wang dalam jumlah yang amat besar menerusi akaun bank.
“Sekarang, ‘bahasa’ sudah bertukar. Najib mahaguru politik Malaysia. Itu (derma RM2.6 bilion) sedekah Pak Arab. Rupanya ayat itu juga yang diguna oleh Pas sekarang.
“Kami (Pimpinan Pas) ada orang sedekah RM2.5 juta.
“Siapa nak sedekah sebanyak itu?” bidasnya mengaitkan pengakuan Ahli Jawatankuasa (AJK) Pas Pusat, Dr Zuhdi Marzuki pada 19 April lalu yang mengesahkan Pas menerima wang sebanyak itu pada tarikh 23 Mac 2018.
Pengerusi BN dan Presiden Pas sudah beberapa kali sepentas dalam program sama sejak akhir 2015.
Tiga tahun lalu, Pengerusi BN Najib Razak pada mulanya menganggap pendedahan The Wall Street Journal (WSJ) tentang kemasukan hampir AS$700 (RM2.6 bilion) ke akaun peribadinya sebagai fitnah dan konspirasi pembangkang.
Namun, Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali, pada 26 Januari 2016 berkata, siasatannya mendapati jumlah RM2.08 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun Najib adalah sumbangan peribadi daripada keluarga diraja Saudi pada 2013.
Bahkan, Apandi memberitahu RM2.03 bilion kemudian telah dipulangkan kepada penderma pada tahun yang sama.
Mengulas lanjut, Mohamad menganggap Pas pada masa ini bukan lagi parti pembangkang sebenar yang menentang rejim BN pada PRU-14.
“Bila parti pemerintah sedekah kepada parti yang nak lawan dia, ertinya mereka berkawan.
“Bila dia tekan parti Bersatu bererti Bersatu sebenarnya pembangkang yang mahu lawan kerajaan Najib,” tegas mantan Timbalan Presiden Pas itu diikuti tepukan gemuruh hadirin di Dewan Perdana Zafran.
Sehubungan itu, Timbalan Presiden PH berkenaan menyifatkan pemilihan Bersatu sebagai kawan untuk menentang BN sebagai pilihan tepat.
“AMANAH memilih Bersatu adalah pilihan yang tepat untuk menghadapi BN. Kita memilih kawan yang tepat sebab kalau pembangkang yang nak lawan itu dibeli dengan duit, itu bukan lawan tapi nak berkawan.
“Sebab itu, bendera BN dan Pas naik serentak. Kami dulu naik pokok kelapa, tebang pokok buluh, pinang.
“Sekarang bendera Pas naik dengan (tiang) besi, naik poster besar dengan kren. Kami dulu kutip duit merata pakai plastik.
“Orang kata parti kopiah bergerak,” seloroh Mohamad lagi yang dikenali sebagai pimpinan yang mampu menyelitkan unsur humor meskipun pengisian ceramahnya adalah serius.
mdl

Picture
Previous
Next Post »

4 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
23 April 2018 12:20 PG delete

Oklah dpd G17 yg terima duit dpd yahudi zionis.Siap perjanjian buat pengkalan tentera yahudi zionis di melaka.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 April 2018 9:16 PG delete

Kekeke. Tempat aku kontraktor naik bendera BN dan Pas orang yang sama dol. Kekeke. Tiang kayu pakai pun jenis sama. Kalau kayu pangkas pun cara pangkas yang sama. Duduk letak pun sama. Sedondon macam pakai baju pink. Kekeke. Kayu pun bukan potong-potong buluh dah. Beliiiiiiii. Duit banyak dol. Kekeke.

Undi Pas = Undi Umno. Kekeke.

Undi Umno = Undi Jho Taek Low. Kekeke.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
23 April 2018 3:34 PTG delete

Adoi...perselisihan fhm dlm sebuah parti dlm haprak sampai masuk tv....hehehe
Dah agak dah yg sorg tu hanya boneka jer...hehehe

Sama dgn bakal peeM haprak...hanya boneka kpd G17 jer.Rasanya G17 tgh ketawa melihat gelagat2 bekas2 vvip umno berjuang demi kuasa dan harta..hehehe
Pemutus segalanya adalah G17...kesian kan
Hehehehehe....

Syukur pas dikeluarkan dari haprak dpd jadi balaci dan kuda tunggangan mrk...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
24 April 2018 5:41 PG delete

Kekeke. Patutlah macai fakenews jadi tak bersemangat nak meroyan. Rupanya big boss dah tendang boss macai fakenews. Kekeke. Paling hina diganti pula oleh calon paling korup dan tak boleh pakai. Kekeke. Macai fakenews kena buat sabotaj dari dalam dan luar parti Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Kekeke. Baru Kleptokrat Sial akan pandang macai berharga macam Pas. Kekeke. Dapatlah juga saki-baki dedak Jho TAek Low walaupun kalah atau tidak jadi calon PRU14. Kekeke. Dalam perjuangan lanun perompak pencuri maling kawaq................ duit dan pangkat hanya untuk bayar pengkhianat dan pembelot. Pejuang yang bersetia, berkhidmat akhirnya jadi sampah macam Puad Zarkashi. Kekeke.



Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes