Malaysia perlu ramai ‘Dr Radzi Jidin’

Malaysia perlu ramai ‘Dr Radzi Jidin’
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Ceramah umum Pakatan Harapan semakin rancak menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14). Kehadiran barisan penceramahnya sudah tentu pimpinan AMANAH, Bersatu, PKR dan DAP.
Namun, penampilan pensyarah perakaunan forensik dari Universiti Tasmania, Hobart di Australia ini dalam ceramah di Machang, Kelantan minggu lalu tular di media sosial.
Petikan ceramah Dr Radzi Jidin dalam loghat Kelantan hampir 30 minit yang dikongsi di Youtube itu juga meraih ribuan tontonan dalam tempoh singkat.
‘Kuliah’ beliau tentang skandal penyelewengan wang negara paling dahsyat, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dengan hutang mencecah lebih RM50 bilion dilihat menarik perhatian ramai.
Beliau terbukti dapat ‘merakyatkan’ pemahaman tentang modus operandi ‘rompakan’ wang negara oleh ‘Malaysian Official 1’ dan sekutu-sekutunya yang sebenarnya bersifat amat teknikal dan sukar difahami masyarakat umum.
Menggunakan bahasa yang mudah difahami, rakyat tidak sukar untuk menghadami plot skandal yang membawa kepada pemecatan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail itu.
“1MDB ini, dia (kerajaan) pinjam duit, akaun tak audit, tahun terakhir audit pada 2014. Tak tahu berapa sebenarnya hilang. Dia pinjam duit sehingga RM52 bilion.
“Duit bila bergerak dalam bank kita boleh ikut daripada awal sampai ke hujung. Boleh kesan daripada awal sampai ke sudah.
“Tak susah untuk menafikan. Beri bukti tiada kemasukan duit ini ke akaun ini,” katanya mengimbas kembali reaksi awalnya yang menanti beberapa hari untuk pihak berkenaan tampil memberi penjelasan sebenar tentang kewajaran ‘urus niaga masuk sini, pusing sana’ itu.
Bekas Pengerusi Kelab Umno Australia New Zealand berkenaan menganggap urus niaga 1MDB sebagai sangat pelik dan gila ditambah dengan kegagalan pihak berkaitan menafikan dakwaan penyelewengan itu dengan bukti meyakinkan.
“Keluar Laporan Jawatankuasa Kira-Kira Awam (PAC) dalam 126 muka surat menunjukkan Perdana Menteri tidak bersalah.
“Di satu majlis di Sydney, seorang pemimpin Umno memegang jawatan kerajaan. Saya tidak mahu sebut nama, boleh cakap pada pelajar bahawa laporan PAC menunjukkan perdana menteri tidak bersalah.
“Habis ceramah, sebagai pensyarah saya bangun. ‘Datuk, saya nak betulkan fakta Datuk bagi itu salah. Laporan PAC bukan untuk menyiasat sama ada perdana menteri bersalah atau tidak.’
“Laporan PAC menyiasat tentang tadbir urus 1MDB. Bagaimana Datuk buat kesimpulan perdana menteri tidak bersalah?” soalnya mengulang kembali pertanyaan beliau dalam program bersama pemimpin Umno itu.
Dr Radzi yang kini Ketua Bersatu Bahagian Ketereh berkata, skandal 1MDB yang turut mengundang persaraan serta penukaran jawatan pegawai penyiasat Polis Diraja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) itu juga menjejaskan keyakinan pelabur asing.
“Pelabur asing tidak bodoh sebab itu pakar-pakar ekonomi mengatakan antara sebab-sebab kejatuhan nilai ringgit adalah kerana 1MDB.
“Pelabur tengok kalau sebuah negara tidak boleh menjaga tadbir urusnya dengan penyelewengan berlaku secara berleluasa, bagaimana pelabur hendak percaya? Sebab itu, kedudukan ringgit jatuh kerana faktor keyakinan pelabur,” tegasnya.
Sehubungan itu, beliau menjangkakan lebih banyak sebenarnya kes wang negara lesap jika kerajaan terus memejamkan mata terhadap skandal 1MDB yang menyaksikan kehilangan puluhan bilion ringgit.
“Kalau kes 1MDB senyap, saya yakin banyak kes lain. Jika kes besar seperti ini (1MDB) pun yang berani cakap hanya Muhyiddin Yassin, Shafie Afdal, Mukhriz, saya yakin lagi banyak kes akan muncul.
“Sebab yang lain itu (pemimpin Umno-BN) senyap belaka. Kita jadi pemimpin ini mesti amanah. Tak betul, tak betullah,” tegas anak kelahiran Ketereh ini.
Kesediaan Dr Radzi yang pakar dalam penyiasatan akaun ini untuk tampil mengkritik urus niaga 1MDB wajar dicontohi lebih ramai ahli akademik daripada pelbagai latar kepakaran ilmu.
“Saya berada di sini (di pentas ceramah Pakatan Harapan) sebab saya buat bahagian saya. Kes sebesar ini kalau orang buat buta, hancur negara kita.
“Saya tahu benda tidak betul. Takkan saya tengok saja. Saya balik dari Hobart ke Kota Bharu 24 jam, dua kali transit. Sebab mahu selesaikan tanggungjawab saya,” tambahnya lagi.
Justeru, hasrat membina semula negara daripada terus dihancurlumatkan rejim pimpinan yang tidak amanah lagi kleptokrat hanya akan tercapai jika ribuan golongan ilmuwan bangkit bersuara.
* Tulisan ini kali pertama terbit di akhbar Amanah Bil 88, 4-10 Februari 2018, halaman 19.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

92 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 11:05 PG delete

PAN dah tiada arah dan tiada tempat lagi di Kelantan, rakyat menyebelahi Sultan, berundur lah PAN dari Kelantan dengan cara terhormat

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 11:24 PG delete

Buruk benar perangai dan kelaku Pas selaku Kerajaan Kelantan jika sampai ada macai Pas buat kenyataan macam 11.05. Sebagai negara Demokrasi Berparlimen, YB Pas sila ajarlah pengikut yang bodoh macam ini supaya hormati hak individu dan rakyat. Malu parti dang bangsa Melayu ada pengikut tidak cerdik bagi komen. Jangan jadi macam Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Ularmak Takfiri Hadi Awang yang suka menghalau dan memecat orang yang tidak sehaluan dan berlainan pendapat. Kalau tak tahu boleh rujuk pendapat Dr Radzi Jidin di atas, walaupun seorang berpangkat Datuk beri ucapan tapi berbohong dan tak tahu apa yang diucapkan, maka wajib ada seorang menegurnya. Dalam keadaan sekarang teguran di belakang sudah tidak bermakna. Sebab Kerajaan Kleptokrasi bukanlah Kerajaan yang boleh dihormati lagi. Jadi jika ada pemimpin bengkok, Rakyat wajib luruskannya guna apa cara sekalipun mengikut lunas undang-undang sedia ada. (Kecuali undang-undang untuk menutup kebenaran yang diusahakan Geng Kleptokrat Sial sekarang)




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 11:45 PG delete

Hehehehe...kalau dah Sultan tidak berkenan tu banyak lah salahnya...salah satu cakap bohong dan penipu....mung jangan irihati dengan PAS pulak....kehkehkehkeh....kesian mung cai...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 11:58 PG delete

Lps nie ada beruk bermimpi 50 kali nak pikat pengundi...
Berhati2 dgn beruk tersebut...
Hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 12:29 PTG delete

Sultan Kelantan tak berkenan? Kesian macai kena heret Sultan berpolitik juga. Chai, hak Sultan nak tarik balik ke nak anugerah pada sesiapa. Kalau dah heret nama Sultan sampai tahap kena main dalam politik, tak ubah macam menghina Sultan sendiri. Sultan atau Raja di Malaysia berperlembagaan. Bukan jenis cap ayam kena arah dengan Parti. Pas dan Umno Kelantan jangan cuba nak hina Sultan. Heret nama Sultan macam macai biadap patut malu sendiri.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 3:00 PTG delete

Sultan pun bukan bodoh macam mung cai.....Sultan pun ada akal...beliau tahu yang mana COKE yang mana PEPSI dan siapa Mineral Water....mung ingat Sultan tak tahu berpolitik ke cai.....kehkehkeh

Itu di Kelantan...diperingkat Persekutuan pun Haprak akan menghadapi kesulitan sekiranya Madey diangkat jadi PM....Madey pun Sultan tak percaya......orang bodoh macam mung je cai yang percayakan Madey......kahkahkahakh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 4:25 PTG delete

Alahai macai. Dah diperingatkan jadi lu pikirlah sendiri. Rosaklah nama Sultan Kelantan bila macai Umno - Pas Kelantan heret nama baginda dalam politik. Sudahlah baginda juga merangkap YDPA yang merupakan Ketua Kerajaan Malaysia. Harap pemimpin parti Umno dan Pas yang bijak sikit, kasi tegurlah macai yang biadap ini. Mengheret nama baginda seolah baginda macai politik parti Pas atau Umno adalah di luar batas susila orang Melayu. Tindakan baginda wajar dihormati dan bukan dilabel dengan persepsi politik Parti suci atau Parti Rasis. Macai pula kena matang sikit bila komen pasal hal begini.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 4:45 PTG delete

Ekeleh cai....rosak nama Sultan konon...ustaz pkr merangkap penasihat agama DAPigs siap buat perancangan lagi nak hapuskan kuasa Raja-Raja....kenapa mung dok nasihat barua ni?.....kenapa mung jadi kayu api bila ustaz ni hina Sultan?....cukup lah lakunan bodoh mung cai....rakyat tak semuanya bodoh macam mung...Sultan pun ada matlamat dan tanggungjawab mereka....jangan ketepikan mereka...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 5:05 PTG delete

Haprak mana hormat dgn sultan...
Mrk hanya hormat dan sembah maharaja lim kit sial jer...hehehe

Selain dpd maharaja lim...mrk juga tunduk melutut di kaki maharaja klepet tun kerala Meroyan...hehehe

Sejak kuasa dan harta lubuk emasnya semakin tersekat...dia nak bertahkta kembali.Puak haprak sebenarnya dah tahu niat tun kerala klepet gila nak ke putra jaya ttp semuanya disenyapkan sejak mabuk didedakkan dgn wang dan janji....hehehe
Apa2 pon...siapa yg berani pegang tulur dapigs maka dia berkuasa.Itu pon kena bagi dedak secukupnya.Rakyat bukan tak perasan..cai
Hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 5:10 PTG delete

Betul dah tu. Nak bincang hal Raja Melayu guna diskusi ilmiah, forum, debat dan majlis ilmu. Lagipun Wan Ji tu bincang sistem khalifah, Raja Berperlembagaan, demokrasi dan Republik. Memang gitulah contoh pemerintahan dalam dunia ni macai oii. Itu beza orang bijak dan tahu belajar.. banding dengan budak tiga suku. Takkan macai bodoh sangat sampai tak faham beza antara diskusi ilmiah dengan bagi komen bodoh heret Sultan dalam politik? Belajar perlembagaan sikit. Takkan itu pun nak kena ajar? Rakyat yang tak berilmu boleh macai nak klepto. Rakyat yang ada nilai Keluhuran Perlembagaan dan Kesetiaan Kepada Raja dan Negara takkan buat kerja bodoh heret nama Sultan dalam kempen politik.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 5:20 PTG delete

Harap Dr Radzi Jidin dapat join Invoke punya ceramah untuk impak pada Parlimen yang telah disasarkan Pakatan Harapan. Insya Allah lebih ramai Rakyat akan mengundi PH untuk selamatkan Malaysia daripada kleptokrasi dan takfiri.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 5:48 PTG delete

Dr. Radzi jidin buka mata dia pada puak sebelah...dan tutup mata dia utk puak haprak....hehehe
Paling busuk...salah guna kuasa tun Meroyan dan kekayaan anak..waris..kroni dan proksi mrk...
Rasuah dpd mulut hipokrit keturunan lim dapigs dan mb pgayR....
PANxxx jer yg cukup bersih krn mrk cuma hamba abdi jer....hehehe
Tapi dedak yg diberi kpd ketuanya perlu disemak juga...ada yg dah meroyan...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 6:36 PTG delete

Kena penerangan dr Arul Kanda..terus puas hati lebai2 ni.
teruk betoi

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 7:36 PTG delete

Kena penerangan dr tun Meroyan..terus puas hati hamba2 dapigs nie.
Teruk betoi...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
9 Februari 2018 10:54 PTG delete

Diskusi ilmiah?....kehkehkeh......diskusi yang melabel raja-raja sebagai lanun mung kata ilmiah....jangan tunjuk sangat bodoh tu cai....kat youtube berlambak ada muka ustaz upahan DAPigs menghina raja-raja...cerdik ke bodoh tu cai?....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 5:49 PG delete

Arul Kanda berbelit-belit dan guna terma yang bombastik. Lebai suci dalam parti suci lulusan Mesir dan Arab Saudi belajar agama dan hukum-hakam. Kalau dikelentong pasal 1MDB atau Ecobit dengan istilah pelik, mereka rasa bangga dan puas hatilah. Nasib baik belum bagi fatwa halal duit 1MDB disalur ke GoodStar milik Jho Low dan halalan thoyyibban pula wang akaun Jho Low ditransfer ke Ambank milik Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Gaya bahasa bombastik macam ini agaknya jika dibaca oleh TITM mungkin dia terus cop HALAL Jakim. Begitulah jika orang agama tapi kurang cerdik. Rosak agama kerana ulamanya jahil dan menyeleweng.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 6:05 PG delete

Tipikal Melayu Umno - Pas yang lurus bendul. Akaun Ambank Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor yang penuh duit rakyat, kau tuduh Tun M. Komen kau yang menghina Raja Melayu konon YDPA berpolitik dan sokong parti tertentu, kau tuduh ustaz lain pula? Apa kalau bini kau mengandung, kau salahkan Tan Sri Dzulkipli Ahmad ke sebab kongkek dia? Kalau anak kau belajar sampai U tapi tak dapat kerja tetap, kau nak salahkan lembu duduk di Kondo? Meroyan sampai ke sudah.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 6:20 PG delete

Penerangan ringkas Dr Radzi Jidin tentang 1MDB lebih meyakinkan dan difahami orang Melayu. Jarang sangat Melayu nak ambil tahu duit masuk sana-sini merata-rata. Yang ramai jenis tak kisah, asal duit dalam poket aku tak kena seluk. Walhal zaman Najib sejak 2015, setiap hari duit rakyat kena curi melalui GST. Berbillion kutipan apa hasilnya? Menara dibina milik Indon. Industri kereta dibeli CEO China totok. Tanah ditambak jual hak milik kekal warga asing. Tanah sendiri Felda hilang depan mata. Kalau bukan kes kecurian wang berlaku di bawah Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor, Melayu tak kisah sangat pun. Jika diberi pencerahan yang Melayu mudah faham, mereka mesti mengamuk pada pengkhianatan Umno sekarang!



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 7:55 PG delete

Orang Melayu lebih faham dari mung cai....mereka tidak mudah menggadaikan prinsip dan pegangan mereka....timakasih ke mung cai sebab bersusah payah memburukkan Najib....PEPSI dengan COKE tiada beza....orang Melayu bimbang dengan Madey dn DAPigs...orang Melayu bermaruah cai...mereka bukan macam mung tiada prinsip....Madey dan Anwar digaul sekali...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
10 Februari 2018 7:55 PG delete

Pas berpuashati atas kesudian arul menerangkan isu 1mdb.. dan selepas itu pas pun buatlah pertimbangan dan perbandingan dgn apa yg telah diwar2kan selama ini di pihak pembangkang.. maka selepas itu pas pun buat keputusan bahwa RCI perlu dibuat.. susah sangat ke nak paham??

Alhamdulillah Sultan Muhammad ke V tidak berkenan kpd pemimpin pan dan bersatu.. so PH jangan buat kerja sia2 dgn meneruskan tun m sebagai calon.. tukar kpd Pelan B pula.. jika ada la..

Mengenai Dr Radzi Jidin pula, eloklah dia bongkar juga penyelewengan selama 22 tahun piem dolu-dolu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 8:12 PG delete

Rci dan pac ada pemimpin haprak yg diambil bekerja di dlmnya.Keputusan dah pon dibuat.
Mcm kes anwar...dia pelaku lgbt...tak kan bini dan anaknya pelaku lgbt jugak.
Mcm mahdey...dia pelaku rasuah dan salahguna kuasa no1 di malaysia... takkan bini dan anak2nya pon 2x5.
Kes salahguna kuasa dan rasuah era mahdey lebih teruk.Siapa yg berani menyalak akan diISAkan.Jgn hrplah nak buat rci atau badan spt pac.Mmg klepet 100%.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 8:19 PG delete

Kes kecurian...bukti??
Tun Meroyan pernah disoal oleh reporter ttg bukti...dia kata belum ada bukti.
Buat bazir duit rakyat jer buat rci dan menubuh pac krn wakil haprak dlm tu bodoh2 belaka agaknya.
Cdg agar tun Meroyan mgganti wakil2 haprak yg gagal menjumpai bukti dlm rci dan pac dgn kadar segera..hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 3:21 PTG delete

Susah bila nak putar belit terutamanya bila pimpinan ulama lurus bendul yang cuba berbohong dan kurang cerdik. Pertimbangan apa yang dibuat oleh TITM? Ahli sendiri buat bantahan barulah TITM hentam 1MDB semula? TITM tak ada kelayakan untuk memahami dan membincangkan hal 1MDB. Bias sejak daripada awal selepas mendapat penerangan Arul yang hanya 2-3 jam. Sedangkan kes 1MDB dibincangkan di khalayak oleh pakar dan media luar sejak 2015! Dan masih lagi dalam hotnews - nonstop bermula daripada SR sampai ke WSJ dan berterusan ke seluruh media dunia! Jadi Fake News yang cuba digambarkan Umno-Be end semua Rakyat tahu sebab American Court dah arahkan Laporan siasatan DOJ selepas 6 bulan terbongkarnya criminal case MO1 dan Jho Low dalam jenayah money laundering terbesar di dunia. Setakat ini jika DOJ yang bermain politik maksudnya terbubar sahaja Parlimen, DOJ pun akan buka laporan terbaru mereka? Itu pasti menjahanamkan terus reputasi Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor di seluruh dunia.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 4:33 PTG delete

PEPSI dengan COKE, dah puas dengan PEPSI boleh la mencuba COKE pula...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
10 Februari 2018 4:42 PTG delete

3:21,

Tahukah anda bhw TGHH sejak 2015 lagi dah minta RCI 1 mdb diadakan?? Kalau tak tahu amat malang sekali kamu memperbodohkan diri sendiri dan para walaun DAP lainnya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 5:03 PTG delete

Boleh share link sebagai bukti?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 5:15 PTG delete

Sebelum ini ada beberapa siri pembongkaran 1MDB dalam Parlimen dan TIADA LANGSUNG yang melibatkan Hadi. Jika cari berita Hadi Awang dan 1MDB - satu video Hadi Awang minta 2 saksi walaupun Kleptokrat Sial Najib Tun Razak mengaku duit masuk akaun Ambanknya. Dan satu lagi Hadi Awang sebut DOJ ialah campurtangan asing. Keduanya menunjukkan Hadi Awang ialah Barua Jho Low. RCI 1MDB celah bontot busuk Hadi Awang adalah beritanya disimpan.




Macai yang cerita PAC dan wakil rakyat PH pong pang nampak sangat tak baca artikel di atas. Video Dr Radzi Jidin dah viral dan macai sekor ni agak ketinggalan. Lain kali buat research sikitlah. Nanti cakap bodoh meroyan sampai 2 jam. Adoyai.



Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
10 Februari 2018 7:12 PTG delete

http://www.harakahdaily.net/index.php/berita/2410-perlu-rci-siasat-skandal-1mdb

Amacam walaun DAP??

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 9:39 PTG delete

Itu bontot busuk Hadi Awang kau korek. Mana beritanya? Mana Hadi Awangnya? Adoiyai. Dah tulis kat dalam komen maksudnya dah ada research macai. Perawi hadis pun mesti pakai yang sahih bro. Bukan cap ayam macam TITM atau Din Ayam. Cuba bagi bukti first class sikit. Tolong jangan cuba nak korek bontot Hadi Awang. Mulut dia ada dowh. Bontot busuk dia tak pakai.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 9:51 PTG delete

Tipikal gay haprak...dah ada pac dan rci pon msh tunduk dgn media asing.
Dosa mahdey berlambak mrk boleh pejamkan mata hanya gilakan kuasa dan dedak dunia.Akhirnya meroyan tak sudah2.Ingatkan pemimpin haprak jer kena klepet...macai2 kecil pon kena klepet sekali...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 9:57 PTG delete

Bontot2 nie sensitif sikit cai...
Nanti terliur pulak golongan lgbt yg ramai dlm pgayR...hehehe
Cukup2lah gay tua kena penjara krn cintakan bontot.Jgnlah ada lagi keturunan dan waris yg berminat perkara yg dilaknat tuhan nie...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 10:17 PTG delete

Beruk2 haprak nie lebih percaya media luar dan dpd mulut bekas penyamun besar tun Meroyan.
Tun meroyan tu klu nak dikira seekor munafik.Dia fitnah org sedangkan sejarah dia lebih teruk dan buruk sehingga haprak dlm kempen pru13 akan memenjarakan dia jika menang.
Bukti dan tuduhan dtgnya dpd dapigs dan pgayR dan beruk2 tua PANxxx.
Malangnya...bila dah comolot dan mendapat dedak cukup mewah mahdey...beruk2 tua haprak jd munafik pulak.Beruk2 kecil haprak melaung2kan bhw mahdey dah insaf maka dosa2nya telah diampunkan.Serendah itu prinsip dan maruah beruk2 tua haprak diklepetkan...amat memalukan.
Mgkin selepas ini klu najib masuk haprak maka beruk2 tua dan muda haprak akan melaung2kan bhw fitnah2 itu semuanya gurauan belaka krn gila melayan media asing....hehehe
Dah dpt dibaca standard otak beruk2 haprak nie...hehehe

Tengoklah projek terowong dapigs penang....negara luar buat terowong lebih panjang tak sampai rm20juta jer kajian mrk dan projek selesai.Dapigs penang boleh bagi rm3xxjuta utk kajian yg tak siap2.Kajian tak siap projek belum mula.Belum lagi tanah2 rakyat yg dijual kpd negara asing.Km guano eng beli banglo murah dgn penjual yg ada kepentingan dgn projek mrk..beruk2 haprak tutup dua2 mata sedangkan khir toyo penyapu dah kena penjara dgn kes yg sama.
Klu tak munafik...bukan beruk haprak namanya....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 10:26 PTG delete

Mrk ingat senang2 jer doj amerika nak buat statement tanpa bukti yg kukuh.Beruk2 haprak ingat doj tu sama standard dgn mahkamah ketika era tun Meroyan ker????
Hakim yg adil dipecat.Kementerian baru diwujud utk tun Meroyan menjaga perjalanan mahkamah.BODOH!!!

Maruah dan reputasi mrk kena jaga dpd pandangan seluruh dunia.BODOH!!!!
Bertenang cai nobody...jgn meroyan.Nampak kepondanan anda...
Hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 10:51 PTG delete

Adoiyai walaun memang minat sangat korek Hadi Awang punya lubang? Patutlah komen penuh dengan maki hamun. Menyampah nak baca. Korek Quran dan baca banyak sikit ada faedahnya. Tak payah telek lubang Hadi Awang. Dia dah ada dua bini boleh tolong cuci lubang busuk dia. Korang nak ambil berkat minta izin dulu. Adoiyai. Mana buktinya macai? Hadi Awang minta RCI konon.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 10:57 PTG delete

Meroyan dah. Kesian. Nobody komen kat blog Sisibukit kau meroyan petik nama dia kat sini kenapa? Adoiyai. Makin teruk meroyan macai penyokong Umno dan Pas sekarang. Kerja sia-sia overtime tolong pertahan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor. Demi dedak dan perut sendiri.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 11:07 PTG delete

Kalau setakat baca Utusan tulis panjang berjela, haram aku nak baca. Dah sah meroyan. Chai. Najib komen pasal jambatan dasar laut tapi masa MOU dia jadi pak pacak apa cerita? Habislah korang kutuk projek yang Najib sendiri jadi pak pacak masa MOU. Agaknya dia tengah berangan Ziana Zain masa MOU tahun 2011 tu. Adoiyai. Kesian macai Kleptokrat Sial Najib Tun Razak. Asal ada isu, mesti Kleptokrat Sial MO1 Najib Tun Razak sendiri yang buat taik. Taik terbaik daripada ladang NFC Pencuri 250j Tan Sri Shahrizat. Nak goreng pun tak sempat kan macai?



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 11:17 PTG delete

Parlimen Pandan YB Raf ada bagitau Ularmak Hadi Awang ni sebut 1MDB dalam Dewan kurang 10x. Cuba macai semak Hansard Parlimen agaknya ada terselit Hadi Awang merapu pasal RCI 1MDB. Setakat aku membaca kes pencuri ni, Hadi Awang lagi back up Kleptokrat Sial Najib Tun Razak memang ada! Jadi kalau dapat cari Hansard Parlimen pasal cadangan RCI 1MDB daripada Hadi Awang tolong macai bagi link. Aku jenis malas nak cari benda yang memang tak pernah wujud ni. Macai buat sesuatu untuk tunaikan permintaan suciku.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
10 Februari 2018 11:26 PTG delete

https://2.bp.blogspot.com/-eUN5W724aMQ/Wn24TtOVCXI/AAAAAAAAjMo/XXK7Wp02-oUeD8XOk8PC_kAGOQnsZIdqwCLcBGAs/s1600/Hadi%2B-%2Bjangan%2Blawan%2BUMNO.jpg

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 1:27 PG delete

melayu seharusnya kesian pd diri sendiri, bukan saja dibodohkan oleh bn tapi dimiskin dan di papa kedanakan sekali. mydin pun boleh rugi besar pasai customernya rata2 berbangsa melayu.. melayu tarak duit.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 5:52 PG delete

Standard macai haprak..pengerusi mrk penyamun besar boleh tak nampak...hehehe
Sebok dgn cerita basi dan media asing yahudi.Rci dan pac ada puak mrk buat habis boreih jer....hehehe
Nie lah bila pondan pgayR meroyan....
Selagi impiannya tak tercapai selagi itulah meroyan...hehehe
Ko jd anggota doj amerika jer..cai
Hehehehe
Bawak sekali tun Meroyan penyamun besar tu sekali....hehehehe
Duit dia kan banyak...boleh beli berita mana2 media jer...hehehehe
Maklumlah...bekas penyamun nak balik putra jaya...hehehehe

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Februari 2018 8:50 PG delete

Dah malu lah tu.. tu lah lain kali jangan berlagak sangat.. rapiji baru sgt pandai sebut rci 1 mdb.. sekarang ni buat muka tak malu ikut idea tghh sejak 2015 lagi.. alhamdulillah..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Februari 2018 8:53 PG delete

Sekarang ni aku tgh tunggu bukti huse 90 juta pulak.. tapi br2 ni dia kata dia hanya nampak je bukti tu.. dasar kaki belit.. mmg patut pun kena tarik darjah kebesaran.. cuba huse tunjuk bukti barulah kerabat kelate malu kerana lucutkan gelaran datuk kpd org yg berjaya bongkarkan akaun 90 juta tu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 10:26 PG delete

An Anon. Bukti Hadi Awang nak RCI 1MDB mana? Bila? Di mana? Mana link berita? Asal orang kecam lari, meroyan. Link Harakahdaily itu tahun 2017, sumber TITM. Mana berita 2015? Mana ucapan Hadi Awang? Nak menipu pun tak tengok serban ke? Adoiyai. Hadi Awang minta RCI 1MDB ialah berita palsu. FAKE NEWS. Tiada sumber. Tiada satu akhbar pun melaporkannya! Jangan menjadi penyambung lidah pendusta seperti An Anon dan TITM. Lidah yang tak tahu dosa pahala.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 10:36 PG delete

Bro. Meroyan ada fakta dipanggil BERHUJAH. Meroyan maki hamun dipanggil MEROYAN. Kena pandai beza. Nak cop pencuri kena tahu no. Akaun, jumlah duit, sumbernya dan atas urusan apa. Akaun Ambank Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dengan jumlah 2.6b daripada Akaun GoldStar milik Jho Low dengan tujuan penggubahan wang haram itu kita panggil KLEPTOKRASI - KLEPTOKRAT SIAL NAJIB TUN RAZAK & ROSMAH MANSOR IALAH PENCURI HARTA KERAJAAN SENDIRI. Itu baru hujah.
#janganmeroyan
#undiPH
#supportTun
#zerovoteBeendPas



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 10:53 PG delete

Anak jantan Hadi Awang si Khalil motor besar dan Zawawi dah kena bamboo pasal hina Sultan Kelantan. Diaorang ni Melayu biadap yang ingat Sultan hanya macai politik Parti suci. Jadi tak hairanlah macai kelas bawahan lagi biadap dengan Raja. Lain kali belajar pasal negara dulu, sebelum nak meroyan masuk politik. Malaysia punya Raja bukan macam Raja Arab. Boleh buat ikut suka hati kepala bapak kau. Jadi Melayu yang beradab hormat keputusan Raja Melayu. Lihat respon YB Husam dan Wan Rahim. Jangan jadi Melayu Biadap macam Khalil Hadi Awang dan Zawawi yang samakan Sultan setaraf macai politik sahaja.



Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Februari 2018 12:54 PTG delete

Lain kali jangan klepet 90 juta kan dah kena tarik gelaran.. lepas tu yg sorang lagi klepet 10 adun pas akan ikut husam pun klepet jgk.. sultan tak nak wakil rakyat yg suka tipu rakyat baginda iaitu ore kelantan..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Februari 2018 12:58 PTG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Februari 2018 1:02 PTG delete

Tanpa nama bodoh 10:26 PG 11 Feb.. amik ni.. org nak berpolitik dia pun nak berpolitik.. aku saja tak nak bg link yg di bawah ni dulu sbb nak tengok ko betul2 ikut politik ke tidak.. malangnya ko asyik kena klepet dgn husam je rupa2nya!!

http://m.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/41966-kronologi-pendirian-pas-berhubung-skandal-1mdb

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Februari 2018 1:04 PTG delete

Rafizi dah terbukti fitnah dr salleh maka kena penjara 30 bulan.. harap dia terima kenyataan dan akui kesilapan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 1:06 PTG delete

Not Found
The requested URL /index.php/berita-utama/41966-kronologi-pendirian-pas-berhubung-skandal-1mdb was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.


Kau buat lawak bodoh ke apa setan? Membazir kredit aku je masuk 3 kali tak ada apa.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 1:30 PTG delete

Fitnah menda. Penjara 30 bulan sebab dedah akaun NFC seleweng duit RM250j? Hukuman berat makna pendedahan Rafizi benar dan beri kesan besar sampai akaun NFC terpaksa dibeku dan Pencuri Shahrizat Jalil tak dapat sambung tugas. Sebab apa? Sebab BAFIA cegah dedah akaun sebenar daripada umum. Jadi jelas akaun NFC yang seleweng seperti Laporan Audit Negara dan pendedahan Rafizi adalah berita benar. SAH dan TERBUKTI. Malangnya projek NFC Lembu Kondo Singapore gagal, tapi pencuri terlepas dapat pula Tan Sri. Beginilah nasib malang Malaysia di bawah Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor.




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 1:47 PTG delete

Lagi satu, tajuk link tu pun dah sah kerja nak membohong. Ada pula letak kronologi entah siapa tulis tak tahu? Orang cerita first hand source. Sumber asal daripada Hadi Awang. Contoh bukti first class? Hadi nak 2 saksi tunjuk akaun Najib ada 2.6b.


https://youtu.be/Yvigeon7MQg


Benda tak ada chai. Meroyan cari sampai nak menipu. Khakkk Ptuiih! Aku wakil TG Nik Aziz ludah muka macai.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 2:11 PTG delete

An Anonymous memang femes sebab suka fitnah & sebar berita palsu. Nampak sokong Pas tapi sebenarnya macai diupah Be end. Biasa dia hilang kalau gagal menipu, jadi Tanpa Nama yang kaki mencarut. Satu alam siber tahu siapa dia. Blogger pro UG yang suka mencarut Pak Karammu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 2:13 PTG delete

An Anonymous memang femes sebab suka fitnah & sebar berita palsu. Nampak sokong Pas tapi sebenarnya macai diupah Be end. Biasa dia hilang kalau gagal menipu, jadi Tanpa Nama yang kaki mencarut. Satu alam siber tahu siapa dia. Blogger pro UG yang suka mencarut Pak Karammu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 3:00 PTG delete

Rileks la cai...ko kutuk org sial tak apa...hehehe
Nak buat mcm mana...org tua nyanyuk menyamun selama 22tahun dan nyata melakukan rasuah dan salah guna kuasa boleh terlepas pandang pulak...hehehe

Ko tak kesian ker dgn anwar brahim tu.Ko sanggup ker dia mampus dgn gelaran pendubur dan pemuki...hehehe
Alang2 mahdey si penyamun besar tu dah sekatil dgn korang...biarlah anwar dilepaskan dgn gelaran busuk tersebut.Hanya mahdey jer yg mampu membersihkan nama anwar...hehehe
Iyelah...dpd ko merepek meroyan hal 1mdb yg akan mghantar 1000 jemaah haji tahun nie lebih baik ko setel dulu maruah anwar yg dicemari oleh mahdey tu...
Jijik tau...dia meliwat sambil melancap kemaluan pasangannya...hehehe
Tu mahdey yg cakap...bukan aku fitnah...hehehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 3:11 PTG delete

Dulu sebok hal rm2.6b...
Dh ada pengakuan kerabat raja saudi yg bagi pon msh tak puas hati.
Dapigs dan pgayR dpt hampir rm3billion dpd yahudi zionis mll bank di singapore tak heboh pon....
Klu tak ada jumlah bnyk tu tak mgkin dapigs dan pgayR dpt kempen pru13 secara besar2an.Nak hrp duit meja konsert????
Sana sini bilboard muka pendubur dan kitsial terowong sebesar gelanggang futsal terpampang seluruh negara.Bukan murah belanja tu...
Ada macai kecik tanya mana dpt sumber??????
Wei 1 parlimen paling koman pon mau rm5juta ke rm10juta modal.Klu lbh 200 parlimen ko congak lah sendiri..BODOH!!!!
Pandai2lah tuan2 presiden parti cari modal.Ada yg dpt bantuan dpd arab dan ada yg dpt dpd yahudi.Semuanya krn putra jaya....hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 3:13 PTG delete

Setel dulu maruah anwar yg dicemari oleh tun mamak kerala tu..wooiiiiii

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 3:58 PTG delete

Haprak dah nak terlingkup dah....Sultan Kelantan dah awal-awal bagi warning...kemana lagi halatuju Haprak sekarang?.....kahkahkah...Bijak Sultan Kelantan.....patik tabik kepada Tuanku

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 Februari 2018 6:08 PTG delete

Org melayu islam pasti lebih percaya kpd harakahdaily berbanding malaysiakini yg kaki penipu sampai kena denda mintak pembaca tolong derma.. tapi bila najib dapat derma, malaysiakini bising bagai nak rak..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 6:34 PTG delete

Raja Salman bercakap pun Nazri Aziz dah gelabah cekik leher sendiri. Lastly tak tahan terus potong rampas mikrofon. Tercengang orang tengok Melayu Biadap macam ni. Ini kira penjelasan ke? Tak ada sebut akaun peribadi Ambank Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor? Tak ada sebut 2.6b derma? Tak ada approval donation statement? Patutlah kau dapat PM Kleptokrat Sial. PM Puki Mak aka Pencuri Malingsial.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 6:39 PTG delete

Hina Raja Melayu dengan tuduh baginda jadi macai politik Parti? Orang Melayu akan tolak Parti yang terdesak aka desperado yang cuba heret Sultan / Raja Melayu jadi bahan kempen politik. AWAS Melayu Biadap aka macai Pas dan Umno yang tak hormat Raja Melayu.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 6:54 PTG delete

Isu mrk..1mdb...dah basi dah
Rasuah dan salah guna kuasa bakal peeM mrk dah basi jugak bagi mrk...hehehe
Klu mahdey msh jadi peeM...jgn haraplah negeri2 pembangkang nak dijenguknya apatah lagi mendapat nikmat pembangunan dan pelaburan asing.Itu sikap klepet org tua nyanyuk tu.
Paling teruk negeri spt swk dan sabah yg kuat menyokong dia terbiar seolah2 spt negeri yg belum merdeka.Tahniah najib krn berani membangunkan negeri2 yg pernah disabotaj dan terpinggir oleh mantan peeM mahdey.
Tahniah najib krn dpt mghantar 1000 jemaah haji bagi tahun 2018 dgn wang 1mdb yg difatwakan haram oleh sheikh tun nyanyuk Meroyan mahdey klepet...hehehe
Beza org yg bekerja utk rakyat dan org yg bekerja utk anak..waris..proksi dan kroni...hehehe

Hehehe...jgn marah cai aku puji najib
Dulu org2 melayu berpecah sehingga ke dlm masjid.Skrg dah ok...tahniah kedua2 pemimpin pas dan umno wlpun berbeza fahaman politik ttp hal agama buat apa nak gaduh2...hehehe
Dulu aku puji anwar dan kutuk sikutty tu krn kaki rasuah dan salahguna kuasa...msh teringat 1998
Kpd yg ingin menyokong legasi 22tahun...silakan.Klu rasa nak kaut dana kempen...silakan.Bukan selalu korang merasa duit rakyat yg dijarah mll kontrak tanpa tender dan perjanjian2 berat sebelah era mahdey.Alang2 dia laburkan wang curi tersebut...ambik jer.Tak akan miskin keluarga kerala tu...hehehe
Rasa2nya legasi yg memewahkan anak..waris..kroni dan proksi tu mgkin akan berkubur slps pru14.Cukup2lah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 8:25 PTG delete

Kehkehkeh....kesian mung cai....takde pulak pemimpin PAS yang ditarik balik darjat kebesarannya.....kalau Haprak ramai la jugak.....Haprak tengah merancang nak gulingkan raja-raja sehingga 2030 kata ustaz biadap barua DAPigs...Sultan bukan bodoh macam mung cai...kehkehkeh

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 8:50 PTG delete

Melayu Pas Biadap heret nama Sultan dalam politik. Jaja Yahudi dan kapir, Kleptokrat Sial Najib Tun Razak upah APCO 70J. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak diarah Jho Low guna money laundering simpan dalam Rotschild Bank Yahudi sampai manager dihukum. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak ada gambar bersalam mesra dengan Benjamin Netanyahu pembunuh umat Islam di Palestin. Jadi siapa agen Yahudi jika bukan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak sendiri?



#UndiBNPas=SokongZionisSyiah
#AWASMelayu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 9:02 PTG delete

Kleptokrat Sial ialah gelaran anugerah Rakyat Malaysia kepada Najib Tun Razak. Tetapi sebab baru lagi dapat sejak bulan Jun tahun lalu jadi dalam urusan tak rasmi Kleptokrat Sial Najib Tun Razak adalah panggilan penuh hormat terhadap beliau. Kleptokrat Sial Najib Tun Razak.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 9:50 PTG delete

Hehehehe....nobody oi nobody
Meroyan ler korang pikul bewak hidup si klepet tua tu cai...hehehe
Darjah kebesaran tun klepet dah kena tarik...hehehe
Nampak sangat2 kesialannya sejak masuk haprak wlpun mampu membuat beruk2 haprak melutut di kakinya...hehehe
Jgn jeles yer...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 9:52 PTG delete

Bagus la cai....burukkan lagi Njaib dan Rosmah...maki dia cai...aku sokong mung cai....umno pun musuh PAS juga...lawan tetap lawan cai...Madey dan Haprak pun musuh PAS juga..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 9:52 PTG delete

Tubuh parti klepet tapi nak suruh kroni yg pegang..BODOH!!!
Tak percaya dgn org tempatan ker mahdey oiiii....hehehe
Nobody...ko pegang jwtn apa dlm parti klepet...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 9:59 PTG delete

Hidup mahdey nie klu tak memewahkan kroni tak sah!!!!
Klu najib ada kroni mcm mahdey dh melalak beruk2 haprak...hehehe
Begitu juga dgn anak2 najib...klu dpt projek tanpa tender mcm anak mahdey...mgkin ada beruk2 haprak mati hilang akal...hehehe
Hanya bini jer yg jd sasaran beruk2 haprak bab cincin juta2.Bila rosmah nak saman...sotong lapiji kata hanya gurauan.Mahdey pulak menikus tak berani bawak ke mahkamah...BODOH!!!
Tu jer standard akal mangkuk2 ayun dlm haprak...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 9:59 PTG delete

Melayu Haprak kurang ajar hina sultan dengan gelaran syaiton hina raja dengan gelaran BABI, target 2030 tiada lagi kuasa raja-raja, ustaz biadap barua DAPigs bukan saja biadap malah kurang ajar. Ejen yahudi ialah DAPigs, Port Dickson dah dijanjikan oleh DAPigs kepada Yahudi

#SELAMATKAN PORT DICKSON
#UP

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 10:14 PTG delete

Macai meroyan ke? Rasanya Nobody punya amok.. ko mesti dah lari beb. Aku baca SISIBUKIT sekali dia hujah fakta bersusun, mencicit si An Anon tak dapat jawab. Last sekali aku baca pasal Ustaz Pas baca Hadis matan daripada Kitab Syiah. Langsung tak nampak batang hidung nak backup Ustaz Pas yang sebar ajaran Syiah guna Hadis palsu. Aku bagi komen santai je bro. Takde nak meroyan-royan der. Buruk dowh meroyan. Lagi satu aku ni ahli Umno, tapi undi rahsia. Kikiki...



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 10:44 PTG delete

Aiiik ahli umno ke?...bagus cai....mung kutuk banyak2 pemimpin mung tu, kat Najib dan Rosmah...maki mereka cai....aku sokom ming cai....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 Februari 2018 11:58 PTG delete

Nasib baik aku tau ubat placebo meroyan kau macai. Langsung hilang meroyan. Eloklah kau belajar berhujah leklok dan jangan meroyan sangat. Orang tak baca dowh. Tengok video ini sebagai contoh. Takut Lim Kit Siang sampai kecoh beb. China Tanah Besar dah beli tanah jadi hak milik kekal tak ada pulak nak kecoh. Kelakar tengok budak Umno kecoh sebab kecut telur macam ni. Kikiki.

Kecoh budak Umno JB ketakutan dengan PH.

https://www.youtube.com/watch?v=zr39Y6SQ3qA




Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
12 Februari 2018 5:49 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
12 Februari 2018 6:04 PG delete

Kihkihkih.. ada org kata Nobody pandai berhujah ayat tersusun..

Tapi bila aku tanya Nobody samada mahathir tipu kes liwat ke atau dsai yg memang tak nak mengaku ?? Sebab kalau mahathir bercakap benar bermakna memang berlaku lah kes jijik itu..

Lalu Nobody langsung tak boleh jawab mahathir tipu ke tidak.. maka kaedah yg digunakan selepas itu pula ialah dgn memaki hamun kpd sesiapa juga yg mengemukakan soalan2 yg dia tak boleh jawab!! Kalau macam inilah yg dikatakan hebat maka memang tahap PH nak menang putrajaya amat jauh sekali kerana isu liwat pun gagal dijawab oleh Nobody.. kecuali dgn kaedah memaki hamun dgn ayat maki yg tersusun..

Kalau tanya aku senang je aku jawab.. mahathir adalah seorang penipu kerana gagal bawak 4 org saksi dan ini bermakna dia telah melakukan QAZAF.. TGHH pun ada keluarkan buku mengenai QAZAF ini malah buku tu pun tajuknya QAZAF!! Ini demi untuk mempertahankan maruah dsai yg sehingga kini masih tercalar teruk.. TERBAEKLAH TGHH !!!!..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
12 Februari 2018 6:41 PG delete

Sejak dari itu aku sudah berazam; daripada membiarkan Nobody terus dgn kaedah memaki hamunnya apatah bila aku berjaya membalas hujahnya, lebih baik aku berdiam diri selagi Nobody tidak berupaya menjawab soalan aku mengenai liwat tu.. malah ada satu soalan lagi yg Nobody tak boleh jawap iaitu mana satu ayat dalam amanat TGHH yg dikatakan mengkafirkan UMNO??

Atau ada sesiapa walaun DAP di sini yg ada jawapan selain dari jawapan aku di atas mengenai peristiwa liwat itu??

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
12 Februari 2018 7:31 PG delete

Pembaca Malaysiakini yang berbangsa Cina pun mula jijik kpd gaya pelaporan Malaysiakini yg berat sebelah.

Stanley Ooi menulis:
"Kepada Penyokong Pakatan Harapan. Mengundi PAS tidak sama dengan mengundi UMNO. Jika tidak tentu PAS tak letak calon dan tetap terus melawan UMNO. Kamu semua telah dibasuh otak (brainwashed) atau dikelirukan pemikiran (brainscrewed) begitu sekali oleh DAP oleh perkataan 'kleptocracy' sehingga kamu lupa bapak kepada segala 'kleptocracy' itu yg dijulang pihak kamu"

Pendedahan terbaru oleh Merdeka Centre dilaporkan kelmarin oleh Malay Mail bahawa Pakatan Harapan tidak mendapat sokongan orang Melayu yg lebih cenderung sama ada PAS atau BN.

Ia selari dengan laporan setahun lalu bahawa untuk pertama kali dalam sejarah kajian sikap orang Melayu oleh Merdeka Centre bahawa setelah sekian lama kajian orang melayu selalu cenderung kepada UMNO, tetapi akhir akhir ini skor PAS mengatasi UMNO dalam pelbagai kelompok termasuk kakitangan kerajaan, orang muda dan juga mengejutkan diluarbandar.

Perlu diingat, orang Islam adalah lebih 64 peratus dari seluruh rakyat Malaysia. Manakala baki 34% adalah pecahan penganut Budha, Kristian, Hindu, Sikh dan lain lain agama.

Tiada guna jika seluruh bukan melayu bersatu untuk tumbangkan BN jika masih gagal beroleh peratus sokongan yang besar dari orang Melayu.

Peranan itu telah dijayakan oleh PAS yg kini mengumpul sokongan yang besar orang Islam yang lebih 90% terdiri dari orang Melayu.

Orang melayu tak boleh terima apapun bentuk yang dilihat mengancam kedudukan Islam dan Melayu.

Ini kegagalan besar Pakatan Harapan yang jelas terlalu tunduk dengan gelagat DAP berkali kaki mengusik soal soal yang sensitif kepada umat Islam. Orang melayu memerhati dengan jelas bagaimana tiada satupun parti yg boleh diharap dari kalangan komponen PH tegas dan punya prinsip dan maruah diri untuk berjuang isu Islam dan Melayu.

Ketegasan PAS pada prinsip dan tidak bersifat lalang machevilian hingga tidak peduli baik dan buruk, dosa atau pahala asalkan dapat apa yg dimahukan memberi keyakinan kepada orang Islam bahawa mereka tidak lagi perlu terlalu bergantung kepada UMNO kerana sekarang sudah ada PAS yg sedia bila bila masa memimpin orang Islam dan menaikkan martabat orang melayu dengan Islam.

Gagasan Sejahtera adalah pilihan terbaik ketika ini. Ia boleh dimuktamadkan jika bukan Islam turut bersama orang melayu menumbangkan BN. Bukan sebaliknya.

Ia tidak boleh dilihat sebagai usaha 'orang bukan melayu' menumbangkan BN yg orang Melayu boleh berkuasa. Kerana sekalipun ada orang melayu didalam PH, mereka tetap dilihat menjadi alat kepada DAP dan cita citanya. Lebih teruk lagi dengan adanya pelbagai gelagat pemimpin melayu didalam PH yang tidak boleh diharap langsung dalam soal yang sensitif seperti kuasa Raja Melayu, isu Murtad, RUU355 yang menguntungkan Islam, RUU164 yang rugikan Islam, Program Matrikulasi, Dual Language Programme, Pesta Arak, Masalah Babi.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Februari 2018 10:24 PG delete

An Anon yang suka LIWAT. Mahathir dapat maklumat daripada Sukma Darmawan yang juga mengaku diugut oleh pihak polis. Seorang lagi ialah Azizan tetapi Azizan terlalu naif untuk mengaku diliwat sebab dia juga jawab di Mahkamah yang dia tidak diliwat oleh Anwar. Ada seorang lagi pemandu teksi di US juga cuba dirasuah oleh seorang ahli politik untuk mengaku diliwat oleh Anwar tetapi menolak dan dalam masa perbicaraan Liwat I telah bocorkan kepada media luar negara. Jadi semasa zaman Mahathir, TIADA kes liwat dibuktikan dan disabitkan. Jadi tak payah An Anon meroyan nak tanya pada Mahathir soalan yang tidak relevan. Sebab itu tiada siapa nak melayan soalan kau yang tak masuk akal tu. Mungkin masa 1998 kau masih duduk dalam buaian agaknya? Tapi tak salah Nobody maki hamun kau pasal meroyan tak habis. Kehkehkeh...

Berbeza zaman Kleptokrat Sial Najib Tun Razak sejak 2007 dengan Biasiswa Najib Tun Razak kepada Saiful, simpan DNA dalam almari kabinet polis, permaidani dalam bilik boleh ditukar, gambar Saiful tersengeh dengan pembantu Najib, gambar Saiful yang dikatakan trauma tengah senyum sambil hidang kopi dalam mesyuarat yang Anwar ada di dalamnya, pengakuan Doktor Pusrawi tiada penetration dalam dubur Saiful, pengakuan 3 hari tidak berak oleh Saiful dan tidak juga solat Jumaat atau solat wajib, sampai terpaksa bersumpah dalam Masjid tapi Imam Masjid waktu itu tidak mahu terlibat akhirnya, desperate sampai selfie di Kaabah, dan peguam Shafiee Abdullah dengan berkat 9.5juta akhirnya berjaya juga dalam satu hari buat keputusan. Tapi lepas itu kaun Shafiee Abdullah katanya penuh sampai berjuta duit Kleptokrat Sial Najib masuk. Sampai sekarang peguam senyap. Hakim lagi senyap. Jadi soalan sepatutnya bukan pasal liwat, tapi mana pergi 9.5juta dalam akaun Shafiee Abdullah? Hahahaha...




Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Februari 2018 11:27 PG delete

Tulisan kosong tanpa fakta. Walaun akan suka baca tetapi mari kita buka minda dan berikan hujah yang berfakta. Pas parti yang dah ketinggalan zaman. Undi yang diperolehi untuk Parlimen sejak 1990-an sehingga kini mencatatkan peningkatan hanya bila ada APU, BA dan PR. Apabila bersendirian tanpa gabungan pembangkang Pas akan mendapat undi corot. Maksudnya? Pengundi tegar Pas sangat terhad jumlahnya dan Pas bergantung kepada pengundi atas pagar dan pengundi pelbagai kaum.

PRU1 - Pas 1
PRU2 - Pas 13
PRU3 - Pas 9
PRU4 - DAP 25 Pas 12
PRU5 - Pas (Masuk BN) DAP 19
PRU6 - DAP 16 Pas 5 (Pas ditendang BN)
PRU7 - DAP 24 Pas 1
PRU8 - DAP 20 Pas 7 S46 8 (APU)
PRU9 - DAP 9 Pas 7 S46 6 (APU)
PRU10 - PKR 5 DAP 10 Pas 27 (BA)
PRU11 - PKR 1 DAP 12 Pas 7 (BA tanpa DAP)
PRU12 - PKR 31 DAP 29 Pas 23/66 - 43 kerusi Pas kalah
PRU13 - PKR 30 DAP 38 Pas 21/78 - 57 kerusi Pas kalah

Jadi persoalan besar ialah pengundi Melayu ke atau Pengundi pelbagai bangsa dan agama yang menyebabkan Pas menang? Daripada situ kita boleh buat kesimpulan, Pas bawah Hadi Awang hanyalah memecahkan undi Pakatan Harapan saja. Undi Pas = Undi Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dan Rosmah Mansor.





Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Februari 2018 12:01 PTG delete

Elehhh....layan pas mcm layan PANxxx skrg.Ada hati nak kutuk org...
Nobody...releks lar
Ko setel fitnah liwat abg nuar ko tu dulu...hehehe

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 Februari 2018 12:11 PTG delete

Kuat macai meroyan. Meroyan cari Nobody. Tak de dia mai sini. Blog SISIBUKIT tempat dia lpeak. Macai An Anon dah lebih 24j aku minta tunjuk bukti Hadi Awang minta RCI 1MDB belum dapat lagi? Konon sembang TITM dari tahun 2015? Habis yang kau meroyan kes tipu dan fitnah Kleptokrat Sial Najib Tun Razak dah kenapa bro? Tak puas hati ke aku mengaku ahli Umno? Nak aku mengaku ahli MCA pulak ke? Kikiki...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
12 Februari 2018 12:15 PTG delete

Jadi fakta (kononnya) dah ada.. jadi apa yg perlu dirisaukan lagi PH tanpa PAS.. PAS akan tewas (kononnya) di tangan UMNO dalam rebutan undi Melayu islam.. PH dah conquer (kononnya ) undi cina spt yg didambakan oleh G18 selama ini.. ini senario yg kamu nampak..maka bersiap sedialah utk 3 penjuru!!

Bagi kami pula, jom kita tgk senario sebenar kini.
Spt yg diwar2kan sendiri oleh PH, salah guna kuasa dan kebejatan ekonomi di bawah najib amatlah jelas sekali.. jadi patutkah majoriti org2 melayu islam masih mahu setia kpd UMNO?? Mahu ke arah PH, memang jauh sekali dgn perjuangan islam liberal yg dianuti PH. Lalu ke arah mana pulak agaknya majoriti melayu islam kini??

Melihatkan org bukan islam yg tidak pro DAP pula, di mana mereka ini sedar akan betapa ruginya jika bermusuh dgn majoriti org melayu islam demi keharmonian negara.. lalu ke arah manakah mereka yg tidak bersama PH ini??. Ke arah MCA BN kah, yg mana jelas bermasalah sejak zaman Mahathir lagi dan kini ketinggalan berbanding DAP!! Lalu ke arah mana pulak agaknya org bukan islam yg tidak pro DAP ini??

Kesimpulannya, lu fikirlah sendiri..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
12 Februari 2018 12:17 PTG delete

Walaun dap 12:11, boleh ke tolong Nobody jawap soalan2 aku tu? Mesti tak boleh punya.. keh keh..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
12 Februari 2018 8:10 PTG delete

Ee bongoknya.. malah baru2 ini tun m tambah lagi kenyataan baru selain liwat iaitu melancapkan mangsa liwat pula.. cukuplah kau saja yg percaya tun m tak terlibat.. bongok..

Reply
avatar
whsss
AUTHOR
15 Februari 2018 10:51 PG delete

TOGEL118

Silahkan di kunjungi ya kawan-kawan 100% Memuaskan
> Hoki anda ada di sini <
1 USER ID UNTUK SEMUA GAME
Kami memberi bukti bukan Janji
Daftar sekarang juga dan dapatkan bonus menarik dari kami :
- BONUS DEPOSIT NEW MEMBER 100%
- BONUS DEPOSIT HARIAN 5.000 - 20.000
- BONUS REFFERAL 2%
MIN DEPO & WD HANYA Rp.50.000,-
BCA - MANDIRI - BRI - BNI - DANAMON
UNTUK INFORMASI SELANJUTNYA BISA HUB KAMI DI :
LIVECHAT TOGEL118.COM 24 JAM ONLINE
Pin BBM : D8AF7278
LINE : togel118
WHATSAPP : +855 92985834
Prediksi">http://prediksibwin.com/">Prediksi Bola
Cerita">http://ceritasemi.com/">Cerita Dewasa
Cerita">http://ceritasemi.com/">Cerita Semi
Cerita">http://ayocoli.com/">Cerita Sex
Prediksi">http://newsprediksi.com/">Prediksi Togel
Judi Online
Agen Bola

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2018 10:57 PG delete

Klu betul ikhlas nak faham ttg 1mdb apa kata seluruh pimpinan pas termasuk hj hadi jemput dr radzi jidin beri penerangan tertutup dalam bahasa melayu. Boleh soal jawab. Dah dengar penerangan arul kanda, apa kata dengar dr radzi pula. Sanggup, atau masih nak main politik?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2018 11:16 PG delete

Semua pencacai pas dan umno pergi dengar dulu keterangan dr radzi jidin. Klu anta tak faham ttg isu 1mdb, dia terangkan secara mudah. Takkan nak biarkan diri jahil selama2nya semata2 krn nak pertahankan pendirian politik sempit. Dan takkan kita nak pertahankan pemimpin mcm najib yg sah mencuri duit menyebabkan negara berhutang berbillion2. Oleh krn salahlaku beliau dah terbongkar dan demi utk bayar balik hutang tersebut terpaksalah rakyat bayar GST. Akibatnya harga barangan dan kos hidup naik melambung dan hidup rakyat menderita. Takkan pas dan umno masih nak sokong pemimpin mcm najib ni

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2018 11:23 PG delete

Biarkan kelantan, iaitu sultan dan rakyatnya, maju perlahan2(slow2) bersama pimpinan lebai....kah kah kah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 Februari 2018 11:46 PG delete

An Anonymous menulis:

"TGHH pun ada keluarkan buku mengenai QAZAF ini malah buku tu pun tajuknya QAZAF!! Ini demi untuk mempertahankan maruah dsai yg sehingga kini masih tercalar teruk.. TERBAEKLAH TGHH !"

Betul ka fakta ini? Adakah hj hadi sendiri ada tulis buku ttg qazaf? Tlg nyatakan ISBN nya. Klu tak ada sy bimbang anda An Anonymous tergolong dlm puak penipu dan fasik

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Februari 2018 4:13 PTG delete

https://bekamazzahra.files.wordpress.com/2017/04/wp-1491192563795.jpg

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Februari 2018 4:17 PTG delete

Nak faham 1mdb amendenya kalau PAS dah desak diadakan RCI sejak tahun 2015 lagi.. tu yg G18 malu nak sebut RCI lagi kerana takut dikatakan tiru tok guruku yg dikasihi..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Februari 2018 4:20 PTG delete

Tak perlu bimbang tuan 11:46, saya ahli PAS berpresidenkan Tok Guru Haji Hadi yg istiqamah perjuangkan islam bukannya istiqamah perjuangkan DAP..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Senarai Blog @ Bisnes