Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Februari 12, 2018

Hub industri petroleum di Bachok bila PH ambil alih kerajaan, kata Husam

Hub industri petroleum di Bachok bila PH ambil alih kerajaan, kata Husam
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Kerajaan baru Pakatan Harapan (PH) di Kelantan akan membangunkan semula pusat industri petroleum di pantai Senok, Bachok bila ambil alih kerajaan selepas pilihan raya umum ke 14.
Pengerusi PH Kelantan, Husam Musa berkata perkara itu telah dimasukkan dalam tawaran utama PH kepada rakyat Kelantan khususnya di kawasan Bachok.
“Ini tawaran untuk penduduk di sini khususnya golongan muda,” katanya ketika berucap melancarkan Jentera Pilihanraya PH Parlimen Bachok Jumaat lalu.
Menurutnya beliau telah berbincang dengan Tun Dr Mahathir Mohamad berkenaan hal tersebut.
“Beliau telah bersetuju untuk membayar royalti petroleum.
“Tapi dia kata kena menang dulu, bila dah menang apa kehendak kita boleh kita buat, ” katanya.
Menurut Husam penghalang sebenar rancangan pendaratan gas di Bachok bukan Tun Mahathir.
“Beliau sendiri sebenarnya yang memulakan inisiatif memajukan kawasan pendaratan ini.
“Beliau hadir bersama almarhum Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk menyaksikan majlis tandatangan usahasama Keloil dan KUB.
“Namun usaha ini gagal kerana ditentang oleh Umno Kelantan yang di ketuai Datuk Anuar Musa,” katanya.
Beliau turut menyangkal bahawa Dr Mahathir yang menghalang pemberian royalti kepada negeri Kelantan.
“Tun Mahathir behenti jadi PM tahun 2002 minyak kita keluar 2004, macam mana beliau nak sekat, minyak pun tak keluar lagi.
“Itu sudah fitnah, jelas mereka yang membuat dakwaan itu tidak membuat semakan,” katanya.
Bila pusat pendaratan gas ini menjadi kenyataan manfaatnya kepada rakyat.
“Golongan nelayan yang terpaksa menghadapi musim tengkujuh tanpa pendapatan akan dapat kita bantu.
“Begitu juga petani di sekitar ini yang menghadapi kesusahan sejak terhentinya penanaman tembakau kita akan buat kajian untuk membantu mereka secara jangka panjang,” katanya.
Majlis yang diadakan di pejabat AMANAH Bachok itu dihadiri ribuan penduduk tempatan.
Turut hadir timbalan pengerusi PH Kelantan, Datuk kamaruddin Mohd Nor, Pengarah pilihanraya PH Kelantan, Datuk Sazmi Miah pemimpin-pemimpin kanan PH negeri dan kawasan Bachok.
mdl
Picture

29 ulasan:

  1. https://www.nileriyadh.com/شركة-مكافحة-الحمام-بالرياض

    تتشرف شركة تنظيف بالخرج وتتقدم شركتنا بخدماتها مع فريق من المتخصصين والخبراء فى تنظيف وصيانه وكل مايتعلق بها من اعمال التنظيف ومكافحة الحشرات
    شركة تنظيف منازل بالخرج
    شركة تنظيف موكيت بالخرج
    شركة تنظيف مجالس بالخرج
    شركة تنظيف مساجد بالخرج
    شركة تنظيف خزانات بالخرج
    شركة رش مبيدات بالخرج


    BalasPadam
  2. Bodoh!!!!
    Isu fitnah liwat anwar belum setel lagi dah berangan mcm2...
    Kata nak mansuh tol di penang sampai hari ini msh belum.Cukai pulak naik 400%.Itu dia janji jahanam haprak...hehehe

    Jgn lupa setel isu fitnah liwat anwar klu nak aku undi haprak...hehehehehe

    BalasPadam
  3. Org tua nyanyuk tu yg sabotaj pembangunan dan pelaburan di kelantan.Dia lah yg bawa rakyat memandang negatif kepimpinan sultan kelantan.Mmg patut ditolak.
    Bukan tak kenal cara mamak tu berpolitik...konon jer bertaubat minta ampun dan maaf!!!ptuuuuiiiihhhh

    BalasPadam
  4. Simpati buat husam...teruskan angan2 mat jenin kamu.. dgn tun m pun boleh kena tipu kini nak tipu rakyat kelantan pulak agar sama2 tertipu..

    BalasPadam
  5. royaltikelantan.com menerangkan dengan jelas pengeluaran minyak di Kelantan bermula sejak 1997. Sehingga kini masih belum menerima royalti. Kisah yang dikongsikan oleh Husam Musa tentu berkait-rapat dengan pengkhianatan Umno Kelantan sendiri terhadap saudara senegeri mereka. Jelas mereka pimpinan Umno Kelantan cuba menghukum rakyat yang menolak mereka. Mengapa? Sebab jika arahan itu daripada PM Mahathir sudah pasti bermula era Pak Lah dan Kleptokrat Sial Najib Tun Razak, Pas Kelantan akan menerima Royalti mereka sebanyak RM12b!!!! Malangnya, Umno Kelantan di bawah Annuar Musa rupanya dalang sebenar hilangnya royalti Kelantan! Sungguh mengaibkan.. ado anok Kelate supo dajjal.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Sejak 1997???
      Bermakna ada 7 tahun lagi sebelum tun Meroyan tu pencen.
      Apa dia buat???
      Sudah2 lah nak spin nobody oiiii...
      Isu fitnah liwat anwar sejak 1998 sehingga 2018 belum lagi setel.
      Ko nak ker anwar tu mampus dgn gelaran peliwat tua???
      Sepatutnya isu tersebut selesai sblm korang nak angkat tun Meroyan sebagai peeM korang!!!
      Jika tidak...sah sekor2 beruk dlm haprak dah kena klepet oleh tun Meroyan....hehehehe

      Padam
    2. Bro, mereka mana nak kisah dengan gelaran peliwat, mereka ni pun berjuang untuk LGBT, Madey dapat menerima peliwat itupun dah dikira kemenangan bagi puak-puak ni.....kehkehkeh

      Padam
  6. Kepada dua individu didalam gambar diatas diminta jangan hanya menabur angan-angan tanpa melihat keadaan disekeliling, tolong jangan ketepikan Sultan Kelantan yang memang tidak berkenan dengan kamu berdua, ingat, rakyat Kelantan amat menyanyangi Sultan mereka, mereka tidak akan sesekali ketepikan keputusan Sultan mereka, elok kamu berdua berusaha mengembalikan kepercayaan baginda sebelum memasang angan-angan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai Biadap yang anggap Raja Melayu hanya sebagai macai politik Umno dan Pas. Melayu Islam yang setia tidak akan heret Raja Melayu dalam kempen politik. Biadap sungguh Macai sampai kena guna nama Raja Melayu dalam propaganda murahan partinya.



      Padam
    2. Kehkehkeh......jangan cemburu cai..

      Padam
    3. Tak cemburu der. Sebab gua sedang menyeru orang Melayu Islam tolak parti desperado yang hina kedudukan Raja Melayu sampai jadi bahan kempen politik parti. Macai biadap macam ini merugikan partinya sendiri.



      Padam
    4. Siapa sebenarnya cai?....kehkehkeh....tengok youtube cai...jangan malas!!!!

      Padam
    5. Macai Biadap. Baca komen sendiri dan nilaikan ikut kaca mata Sultan Kelantan. Sehingga sekarang baginda tidak memberikan apa-apa pendapat atas tindakan baginda. Hak baginda telah dicemari oleh Macai Biadap dengan meletakkan baginda sebagai tidak berkenan? Apa hak kau Macai Biadap untuk mempersoalkan tindakan baginda? Sepatutnya sebagai rakyat Malaysia taat setia pada Raja. Macai Biadap siap menjadi hak baginda sebagai bahan kempen propaganda! Biadap. Umno dan Pas perlu bertanggungjawab sebab ada 2 ekor dah dipercayai menghina hak Sultan dalam memberi atau menarik balik gelaran. Parti Biadap tak patut dapat undi.



      Padam
    6. Yer cai aku setuju dengan mung....tapi kenapa hak baginda tertumpu pada wajah kat atas tu....kehkehkehekh....

      Padam
  7. Klu ikutkan perjanjian mmg sukar utk menuntut royalti..tambahan lagi zon lokasi telaga minyak bertindih dgn thailand.Banyak perkara yg perlu diperhalusi.
    Apa yg husam tugu cuba bawakan adalah senario apabila pemerintahan negeri yg bertukar dan dpd royalti kpd wang ehsan.
    Tun klepet amat faham dgn situasi perjanjian tersebut dan janji2 manis yg dia nak beri kpd rakyat kelantan umpama jerat menanti mangsa.Maksudnya klu pas msh memerintah dan tun klepet menjadi peeM...sikap dan tradisi org tua nyanyuk tu tak akan berubah.
    Klu ikutkan sejarah sikap pendendam org tua tu rasa2nya sukar utk rakyat mempercayai kata2 mamak klepet tersebut.

    Samalah dgn sabah dan swk di mana tun klepet meroyan berjanji nak mengembalikan hak2 mrk spt dlm perjanjian penubuhan malaysia.Klu diperhatikan kata2 tun klepet Meroyan nie pernah mengecam najib krn terlalu moderate dgn permintaan rakyat sabah dan swk.Itu ketika dia dlm umno.Skrg dh u-Turn...hehehe
    Tapi dlm kajian...rakyat sabah dan swk amat menyampah dgn tun klepet meroyan krn tiada apa yg istimewa yg pernah dilakukan di kedua2 negeri tersebut.Dtg hanya menabur janji....hehehe

    BalasPadam
  8. Perasaan angan-angan dah jadi satu wabak berjangkit dikalangan pemimpin-pemimpin dan khodam-khodam Pakatan HaramPAN, mereka terus terbuai dengan angan-angan menyebabkan mereka hanyut dan terkeluar dari sempadan realiti.

    Pergaduhan dan perselisihan terus-terusan menular menjangkiti satu persatu para pemimpin bawahan Pakatan HaramPAN diseluruh negara disebabkan virus wabak penyakit angan-angan telah menular.

    Di Selangor sehingga ke hari ini mereka masih lagi bertikam lidah berebut kerusi yang akan memberikan mereka kuasa dan jawatan sekiranya Pakatan HaramPAN menguasai Putrajaya.

    Masih ada lagi 20 lebih kerusi yang masih belum dimuktamadkan, DAP selesa, mereka dah selesai, yang tinggal PKR, PAN dan PPBM, hebat DAP (lepas pru14 kerusi speaker hak aku).

    Disebabkan kerusi lah mereka terus dibuai angan-angan, apabila melihat dari gaya dan perangai yang ditonjolkan beberapa pemimpin dibawah menyebabkan rakyat terbanyak berfikir: " Itu baru pembahagian kerusi yang akan bertanding belum lagi pembahagian kuasa dan jawatan, rasanya boleh berperang besar diantara mereka, tidak ke huru hara Pakatan HaramPAN, bagaimana nak jadi kerajaan? Entahlah.

    Azmin: " PAN BERBOHONG, PAN TIDAK AMANAH, PAN mengatakan yang tidak benar"

    Izham: " Takde rundingan kerusi, Dia ni BADUT dan TIDAK LAYAK jadi PENGERUSI NEGERI dan TIDAK LAYAK memegang jawatan MB"

    Apakah reaksi Azmin?

    Suka melihat gelagat pemimpin HaramPAN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gelagat beruk dpt bunga...hehehe
      Aku pon suka melihat gelagat mrk nie...

      Begitu juga dgn drama sandiwara mahdey dgn anwar....hehehehe
      Rakyat tak akan percaya kemesraan waris anwar dgn mahdey nie selagi isu fitnah meliwat tu tak diselesaikan...hehehe

      Padam
  9. Kurangkan kata-kata kotor yang melemahkan akal macai. Nak spin sampai nampak sangat bodoh. Kuasa Persekutuan menganugerahkan 5% hasil petroliam kepada negeri telah termaktub sejak 1974. Sabah, Sarawak dan Terengganu dapat. Masa Hadi Awang MB sepenggal rakyat Terengganu tidak didera saudara senegeri mereka dalam amno. Maknanya Tun M tetap meluluskan pemberian wang ehsan kepada Terengganu semasa Pas menang 1 penggal. Malangnya, umno Kelantan sendiri yang rupanya halang wang royalti hatta pemberian wang ehsan kepada rakyat negeri itu. Jelas busuk sampai ke usus hati perut mereka sampai sanggup menganiaya rakyat Kelantan.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai....kenapa pulak si Nizar bersidang dibawah pokok?

      Padam
    2. Mungkin sebab geng macai tengah duduk atas pokok?



      Padam
    3. Kenapa Speaker diusung macam beruk?....kehkehkeh

      Padam
    4. Msh jugak nobody nak julang penyamun besar tun klepet meroyan tu...hehehe
      Jgn meroyan cai...
      Setel dulu isu fitnah liwat antara mahdey dgn anwar...
      Bila lagi?????
      Hehehehe

      Padam
  10. Cuba lihat lagi akhlak pimpinan Pakatan HaramPAN di Selangor kat bawah, kerusi masih lagi berebut diantara mereka dalam masa yang sama mereka dah dijangkiti virus angan-angan.

    Azmin: "Dah empat kali bincang, PAN Pembohong dan PAN tidak amanah"

    Izham: "Masa bila empat kali bincang, empat kali menyuarat?"

    Tony Pua: "Aku tak tahu pun?"

    Hilman: "Aku kecam kau sebagai sebagai parti 2%"

    Afif: "Tak tepat sebenarnya 1.4-1.5% sahaja"

    Hasnul: "Kalau tak ada 2% nak jadi angkat kasut pun tak merasa....."

    Gelihati melihat mereka. Hinanya.

    Penang, Selangor, Johor, Kedah dan terbaru di Kelantan sudah menampakkan isi sebenar disebalik cengkeram PH bahawa diluarnya elok saja tapi isinya membusuk hasil dari virus penyakit angan-angan yang kritikal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah kata...dlm haprak semuanya gila kuasa dan harta.Siapa yg ajar klu bukan tun klepet meroyan tu....hehehe
      PANxxx dilayan spt golongan kelas ke3 dlm haprak.Ada tak ada PANxxx...sama jer!!!
      Maklumlah...puak hamba dlm haprak...
      Hehehehehe...

      Padam
    2. Meroyan lagi ke bro? Kikiki...

      Padam
    3. Meroyan????
      Hehehehe

      Cuma kesian dgn abg nuar...isu fitnah liwat tak setel2 lagi.Ko tak kesian ker????
      Alang2 mahdey dh bersalam dgn tangan anwar yg melancap butuh mangsanya...bila lagi nak setel isu liwat tersebut???

      Meroyanlah cai...tak setel2
      Hehehe

      Padam
  11. Pembangunan Negeri Kelantan sengaja dilambatkan. - Nik Amar kena tipu syarikat cap ayam Ecobit.

    Bersama Pas MEMBALAK BERSAMA ULAMA.
    Bersama Umno TIADA UNDI TIADA ROYALTI MINYAK. 12b Royalti Kelantan belum diberikan kepada anak Kelantan oleh be end angkara Annuar Musa.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat Kelantan selamat sejahtera berada dibawah naungan Sultan kesayangan mereka, Daulat Tuanku.

      Padam
    2. Rezeki ada di mana2.Yg mula dan akan mensabotaj kelantan adalah tun mamak klepet!!!!
      Hehehehe...

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...