Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Mei 18, 2017

TERBAIK!! : PAKATAN HARAPAN SEMAKIN KUKUH..TERBUKTI!!

Shazni Munir Mohd IthninShazni Munir Mohd Ithnin
Pemuda Amanah Nasional menyambut baik keputusan PKR mengarahkan semua lantikan politik parti itu dalam Kerajaan Negeri Kelantan meletakkan jawatan.
Naib Ketuanya Shazni Munir Mohd Ithnin berkata, keputusan itu memperlihatkan ketinggian maruah PKR dalam menanggapi 'politik tak tahu malu' rakan lama mereka, yang dipercayai merujuk kepada Pas.
"Ketika rakan lama terus tebal muka mempertahankan jawatan politik di Selangor, pendirian PKR benar-benar mewajahkan kematangan dalam berpolitik.
"Tidak berhujah remeh-temeh menyalahkan pihak lain, sebaliknya PKR nekad mengarahkan peletakan jawatan serta-merta bagi semua lantikan politik di Kelantan," katanya dalam kenyataan hari ini.
Mesyuarat Biro Politik PKR malam tadi membuat keputusan bahawa semua lantikan politik parti itu dalam Kerajaan Negeri Kelantan diminta melepaskan jawatan-jawatan tersebut berkuatkuasa serta merta.
Beliau juga berkata, Pemuda Amanah juga sangat menghargai komitmen PKR untuk memperkukuh Pakatan Harapan.
"Bagi seluruh pendukung perubahan, pendirian ini amat bermakna bagi memudahkan rakyat membuat pilihan yang jelas.
"Pakatan Harapan yang sarat dengan idea perubahan, atau kleptokrat Barisan Nasional yang mengkhianati amanah rakyat," katanya.
Pada 11 Mei lalu, Majlis Syura Ulamak Pas sebulat suara menamatkan tahaluf siyasi dengan PKR serta merta kerana parti itu dikatakan melanggar beberapa syarat kerjasama politik yang terjalin sekian lama.
Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail bagaimanapun berkata, PKR menolak alasan-alasan yang diberikan Pas.
"PKR menerima keputusan Pas yang telah membuat ketetapan muktamad untuk membatalkan tahaluf siyasi dengan PKR tetapi PKR menolak alasan-alasan yang telah mereka berikan.
"Ini walaupun PKR telah berusaha untuk menjaga dan melunakkan hubungan di antara kedua-dua parti," katanya.
mdl
peluang

19 ulasan:

  1. Macamana dengan maruah DSAI dan keluarga? Ada maruah lagi ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maruah anwar serupa mani dia yg tenggelam dlm lobang taik...bodoh!!!!
      Klu aku...aku ketuk2 kepala nurul..wan jijah dan waris2nya yg bermusuh dgn mahdey sblm ini.Keluarga bodoh dan bangsat!!!Mudah benar mahdey kencingkan mrk.Tanpa penafian..tanpa ulasan..tanpa kemaafan terbuka mrk boleh comolot.Sial dan bangang keluarga 69 nie...

      Padam
  2. PKR juga patut menasihati AMANAH supaya menjadi parti yang bermaruah dengan mengosongkan kerusi DUN dan Parlimen yang dimenangi atas tiket PAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. YB amanah konsisten dengan perjuangan asal PAS. Tiket kemenangan dgn nama Pakatan Rakyat.

      Padam
  3. PAN tak tahu malu kerusi PAS dianggap kerusi PAN.

    PAN tak tahu malu mana pergi isu AFFIN. Gementar bila PAS saman SR.

    PAN tak tahu malu dulu marah Tun M sekarang jadi idola.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Manusia yang meletakkan keuntungan duniawi je yang sanggup menggadaikan maruah dan tiada rasa malu.

      Padam
  4. PAN hilang kelayakan apabila menyentuh perkara berkaitan maruah sebabnya semua pimpinan PAN adalah pencuri dan pengkhianat yang tidak bermaruah, sepatutnya mereka malu dengan diri mereka sendiri.

    BalasPadam
  5. Pas lagi khianat pertandingan 3penjuru rakyat masih ingat pru13

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerusi PAS yg dipinjamkan kpd PKR, PAS berhak meletak calon atau ambil balik jika PKR meletak calon:

      a. Jual pil kuda
      b. Seorang sosialis
      c. Seorang penyokong pemikiran Karl Marx
      d. Kaki Fitnah walaupun hanya 1 mukasurat
      e. Lompat parti keluar dari PAS

      Padam
  6. Jika Amanah dianggap tidak bermaruah, maka PAS boleh juga buat? Maknanya PAS memang tidak bermaruah setaraf Amanah? Adakah itu yang dimaksudkan oleh golongan pembela PAS? Adakah maruah PAS berpandukan musuh politik atau memang maruah PAS sudah tiada demi duniawi? Mungkin PAS terlupa bahawa mereka membawa nama Islam dalam jenama parti mereka tetapi mereka hanya menilai maruah dengan meletakan kesalahan pada orang lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika begitu apakah silap PAS selama ini berbanding PAN?

      Padam
    2. Kesilapan adalah putus tahaluf tapi tak mau lepas jawatan dan beri alasan-alasan sama sahaja Amanah, adakah PAS dan Amanah maruahnya sama?

      Padam
    3. Tak lepas jwtn krn puak asskrimin takut hilang kerusi mb.
      Puak wan jijah mggigit jari.
      Yb pondan buat fitnah tanpa bukti.
      Demi periuk nasi sendiri.
      Melatah tak mahu menyalah diri sendiri.
      Pentadbiran negeri dan presiden boneka gila babi...hehehe

      Padam
    4. Kalau mengikutkan kenyataan di atas yang meracau dan meroyan adalah pihak penyokong PAS sahaja. Pertahan dengan alasan-alasan bukan maruah, memang sudah tiada maruah agaknya demi duniawi. Maki hamun dan sumpah seranah sahaja yang mampu, mungkin sudah hilang maruah agaknya.

      Padam
    5. Komen oleh ADUN DAP ini merupakan satu lagi bukti kukuh di mana apa shj yg DAP buat semuanya dikira betul belaka. Gelihati juga melihat senario sebegini. PAS pula kena ikut cakap DAP dulu, baru apa yg PAS buat dikira betul di mata para pentaksub DAP. Memang lawak jenaka!

      Dulu bila PAS putuskan hubungan dgn DAP, serta merta DAP membubarkan PR (kononnya DAP berkuasa berbuat demikian!). Azmin bagaimanapun, mempertahankan kewujudan kerajaan PR di Selangor. Ini bermaksud DAP sebenarnya telah keluar daripada PR. Jadi ketika itu DAP sepatutnya letak jawatan exco. Tapi alasan yg digunakan ialah DAP patut kekal kerana utk mempastikan tiadanya salahlaku oleh PAS dlm kerajaan Selangor.

      Bila PAS putuskan tahalluf siyasi dgn PKR, kini barulah sahihnya PR terbubar. Jadi kedudukan PAS, PKR dan DAP kini sebenarnya adalah sama @ at par. Maka sebagaimana DAP, PAS juga berhak menggunakan alasan sama yg DAP gunakan iaitu utk memastikan tidak ada salah laku oleh DAP dlm kerajaan Selangor. Maka PAS harus kekal dlm kerajaan Selangor. Sepatutnya bila PAS buat apa yg DAP telah buat; kena dipersetujui oleh para pentaksub DAP! Tapi ini sebaliknya pula. Lucu bukan?

      Namun begitu, sbg menteri besar, Azmin masih berkuasa melucutkan jawatan mana2 exco samada dari PAS mahupun DAP!

      Mengenai dakwaan rafizi yg rakyat boleh menilai kini bhw PAS lebih pentingkan jawatan daripada perjuangan asal PAS pula, kita ingin bertanya kembali kpd rafizi. Kenapa dakwaan yg sama tidak digunakan bila DAP keluar dari PR dulu tapi masih kekal dgn jawatan exco? Kenapa tak dakwa DAP lebih pentingkan jawatan dari perjuangan Malaysian Malaysia nya? Atau lebih tepat kenapa beliau tidak merekacipta sekurang2nya 45 mukasurat (hampir separuh dari 91 mukasurat) alasan2 utk jatuhkan exco DAP dulu?

      Komentar oleh rafizi seperti di atas sebenarnya adalah satu lagi tambahan bukti; cuma ditunjukkan pula oleh individu yg berlainan, namun membawa maksud yg sama iaitu DAP boleh tapi PAS tak boleh! Bukan ke lucu bangat tu?

      Padam
    6. Berbelit-belit lidah bagi mempertahankan jawatan dengan pelbagau alasan. Maka dalil-dalil dan kenyataan-kenyataan mula diputar belit. Kalau mengikut kenyataan-kenyataan ramai pemimpin-pemimpin PAS keluarkan menunjukkan PAS sudah bersedia untuk bersama Umno. Malahan yang terkini Musyidul Am PAS sendiri mengakui PAS boleh bersama Umno. Bermakna PAS sekarang sememangnya adalah 'barua' kepada pemimpin zalim? Atau PAS sekarang rela bersama pemimpin-pemimpin yang menggunakan Islam sebagai alat untuk kepentingan diri. Jika PAS sudah boleh terima Umno, ini menunjukkan PAS rela bersama-sama MCA, MIC dan Gerakan yang secara jelas telah menghina Islam dan telah menyaman PAS dalam isu RUU355.

      Padam
    7. Bila mau habis tuduhan UG daa.. ada yg dah sampai tinggal rangka menunggu!

      Padam
  7. PAS DI PIMPIN ORANG GILA

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...