Panas!! : YB Mahfuz Omar belasah parti pas lagi kah kah kah kah

Mahfuz Omar Mahfuz Omar
Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar menyifatkan muktamar tahunan Pas yang berakhir Isnin lalu sebagai gagal dan menjadikan Pas semakin terpinggir.
"Sebagai ahli yang amat sayangkan Pas, saya sungguh sedih kerana apa yang berlaku pada muktamar itu menyebabkan persepsi orang ramai terhadap Pas semakin buruk," katanya ketika berceramah di program menuju Kelantan baru di Kota Bharu malam tadi.
Menurutnya kini Pas semakin dilihat mahu bermusuh dengan semua orang dan semakin lunak dan mesra dengan Umno dan Barisan Nasional.
"Dengan keputusan bercerai talak tiga dengan PKR, kini semua parti-parti pembangkang dianggap musuh dan dilabel dengan perkataan-perkataan yang buruk," katanya.
Kepimpinan Pas kini, katanya, bersifat songsang berbanding dengan kepimpinan terdahulu.
"Arwah Ustaz Fadhil, Yusuf Rawa serta Tuan Guru Nik Abdul Aziz mencari kawan seramai mungkin sementara Tuan Guru Haji Hadi menghalau kawan-kawan yang sudah lama bersama," katanya.
Mengambil semangat Israk dan mikraj, Mahfuz berkata Allah SWT membuka kaedah siasah dan dakwah kepada Rasululullah SAW.
"Ketika baginda bersedih kerana kematian isteri dan bapa saudara yang banyak membatu, Allah menunjuk jalan.
'Peristiwa perjalanan malam ini membawa nabi bertemu nabi-nabi terdahulu.
"Ini untuk gambarkan usaha dakwah dan siasah ini bukan kita keseorangan tetapi ada ramai kawan yang menghadapi pelbagai cabaran dan rintangan.
"Sebab itu dalam melaksanakan kerja besar dan berat mesti kita ramaikan kawan bukan cipta permusuhan dengan semua orang," katanya.
Mengenai tuduhan kepada Amanah sebagai parti pengkhianat, beliau mengingatkan Pas supaya meneliti sejarah.
"Dulu sudah ada orang Pas keluar parti tubuh Berjasa dan Hamim.
"Masa buat Angkatan Perpaduan Ummah untuk jatuhkan Umno tahun 1990, Tok Guru Aziz terima meraka bersama.
"Kalau parti bekas orang Pas ini pengkhianat, adakah kita nak kata arwah Tok Guru telah berpakat dengan pengkhianat," soal beliau.
Beliau turut menyeru ahli Pas supaya berani menegur pimpinan jika mahu parti itu terus maju.
"Memang kita kena taat kepada parti, tapi bila jelas ada perkara yang merosakkan, teguran mesti dibuat.
"Islam bukan agama yang suruh ikut tanpa membuat penilaian dalam segala perkara," katanya.
mdl

Iklan Berbayar [ 23/4/17 ]
Previous
Next Post »

30 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 11:25 PG delete

Kesian mahfuz, hampir saja rakyat terlupa ada lagi sorang harum manis bukan saja dah masak ranum tapi dah terlebih masaknya sehingga lebam, nak keluar dari PAS takut, kalau keluar dari PAS takde pulak orang yang nak sambut, meroyan dan merepek ajelah yang mampu dilakukan oleh mahfuz bean....kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 12:51 PTG delete

Kesiaaaaaaaaaaaaaaan kat kau Walaunta,orang pas sendiri kotok pas,yg kau terpaksa gunakan HAPRAKAH,basuh bontot,pimpinan ularmak kau.hishhk,hihs.hish.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 1:31 PTG delete

Kahkahkah......ambil lah mahfuz tu join group kau sekali, elok lah bersatu dengan perompak dan perasuah PAS dah tak ingat lagi mahfuz ni ada ke takde.....kesiannya korang....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 4:47 PTG delete

Masa Mahfuz dalam Pas telah beberapa kali mengharungi pahit getir membangunkan Pas. Kalau tak setuju dengan dia tolong singkap balik liku perjuangannya yang tidak pernah dirasa oleh kebanyakan pemimpin Pas hari ini.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 5:12 PTG delete

Ramai ahli Pas yg berjuang dlm Pas tanpa mahu dikenali. Takat nak sanjung mahfuz ni, tak pa lah Pas bagi free pada siapa yg nak ambik dia. Pelik juga kenapa pan dan pkr tak offer tempat pada mahfuz ni. si mahfuz lah yg buka mata ahli Pas yg mahu Pas tunduk pada telunjuk dap. Ini yg buat mahfuz kecewa krn Pas tak mahu tunduk dan taat pada dap seperti yg dibuat oleh pan dan pkr.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 5:43 PTG delete

Setuju...klu PANxxx(hehehe) dan pgayR nak kutip mapus..silakan.
Setakat nak desak org lain tunduk kpd kapir dapigs...baik dia desak anwar bertobat.Ada juga jasa dia kpd pengikut2 lgbt...hehehe
Yg pasti mapus duduk dlm pas hanya sbg tentera trojan.Sama dgn din panadol dan boboi semasa mrk dlm umno.
Jgn dilayan jin2 saka nie.Mrk menumpang bukan memberi faedah dlm parti tapi hanya sebagai pemuas nafsu kapir dapigs dan kroni2 kaya jer.Biar mrk melalak dan menyalak krn yg pasti bukit tak akan runtuh oleh salakan fitnah mrk.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 5:45 PTG delete

Lupa.Senaraikan...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 5:48 PTG delete

Aku boleh tolong mapus isikan borang parti PANxxx..pgayR..bunga atau dapigs.Dia cuma sign jer...
kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 7:38 PTG delete

Mampuslah nkau parti lebai bangsat..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mei 2017 7:52 PTG delete

Banyak sebenarnya tapi telah dimusnahkan oleh tindak tanduk beliau sejak kebelakangan ini sendiri.. so ini menyebabkan aku pun lupa.. senaraikan..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
4 Mei 2017 7:53 PTG delete

Mampuslah nkau parti lebai tokong..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 8:17 PTG delete

Jangan sampai dua kali dipatuk ular dalam lubang yg sama

Reply
avatar
mohd fauzi
AUTHOR
4 Mei 2017 10:00 PTG delete

Kalau beginilah sikap & mentaliti org2 Pas masa kini (maki hamun & caci), aku tk heran akn lbh ramai yg menjauhi Pas. Sifat angkuh & lupa terhadap jasa2 pemimpin2 sblmnya hanya memperjelaskan lg betapa sesatnya mrk masa kini. Rasanya tiada lg semangat & roh perjuangan Almarhum TGNANM yg ujud dlm Pas

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 10:12 PTG delete

DAPigs dah berapa kali dah patuk PAS, takkan nak kena patuk lagi.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 10:18 PTG delete

Kalau setakat jadi perasuah, kaki betina, kaki fitnah, kaki kelab malam. perompak dan penyamun kami penyokong PH boleh pejam mata dengan dosa2 pemimpin kamk tapi kalau maki hamun, kami penyokong PH amat kecewa. Nak jadi pemimpin PH jangan maki hamun, rasuah, perompak, kaki betina dan kaki arak boleh saja.....kahkahkahkah....bebal sungguh penyokong PH.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
4 Mei 2017 11:53 PTG delete

Kan oas nak jadi king maker. Ha ha jadi king makie ajelah. Obarat lidah ilar yg becabang. Bak kata orang indonesia sekarang kepala bapak pas amat membutohkan umno. Memang gampang pas untuk bekerjasama dengan umno. Hidup takyat akan menjadi semakin senang bila umno dan pas jadi pasangan secocok. Hiudp sebagai punaisihat lebih afdal. Alang2 tak dpt jd hang tuah dpt jadi hang cangkul pun cangkulah. Janji dot masuk tv. Kannn

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mei 2017 12:15 PG delete

Yer, In-Shaa Allah jemaah muslim akan bersatu demi Islam.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
5 Mei 2017 3:46 PG delete

Ini yg buat saya sayang PAS kerana bersatu bukan demi tokong..

Reply
avatar
5 Mei 2017 10:52 PG delete

Kamu ni ahli pas ka atau umno yang berpura pura ahli pas...bahasa ahli pas yang dididik dizaman almarhum nil aziz tidak begini...mereka faham islam dan sentiasa bijaksana untuk meramaikan penyokong...kamu ni bahasa kesat....perasaan benci akan timbul..,,kamu sengaja supaya pas kalah dalam pilihanraya

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mei 2017 6:45 PTG delete

Mana pulak, masa ATGNA lah ramai pemimpin PAS yang suka melabel dan maki hamun, sekarang dah tiada dah sebab semuanya dah lari tubuh parti baru iaitu PAN....ada la sebahagian penyokong PAS kini yang tak tahan sabar dengan serangan dan fitnah keatas PAS maka mereka pun memberontak. Tiada kena mengena dengan ATGNA.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mei 2017 11:25 PTG delete

Setuju! Kalau dah akhlak ketua lebai Hadi pakar maki hamun, memfitnah dan mengkafirkan umat Islam apa lagi khadam2nya. Tuan guru kencing berdiri, khadam2nya kencing berlari.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mei 2017 11:28 PTG delete

PAS dan UMNO bersatu demi tokong MCA, MIC dan GERAKAN BN. Patutlah macai penyamun dan walaon jual agama sayang.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
5 Mei 2017 11:38 PTG delete

Kalau Lim Kit Siang makan babi kamu pun makan babi.....kahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 Mei 2017 1:47 PG delete

11:25, tuduhan2 liar yg standard bila sudah kehabisan hujah.. tuan guru kami sayangkan islam.. tapi tuan guru kamu sayangkan islam ke yg dalamnya ada hudud?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
6 Mei 2017 9:39 PG delete

Bila pulak PAS bergabung dgn BN mcm PAN bergabung dgn tokong?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
7 Mei 2017 1:20 PG delete

Dedak90j lebih jijik dr mkn babi, maka paspig90j partai anak sunxxx (hehehe)

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
7 Mei 2017 7:24 PG delete

Seronok betul parti pimpinan ustaz ahmad awang bermain dgn fitnah.. kesiann

Reply
avatar
7 Mei 2017 11:30 PTG delete

Bayangkan klu beli babi dgn duit 90 jota? Perhhh....

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
8 Mei 2017 1:23 PTG delete

Bayangkan kalau lepas makan BABI belek FATWA lepas tu makan BABI kembali lepas tu belek FATWA semula.. lepas tu makan BABI lagi begitulah seterusnya sampai abg jamil mampos.. hinanya aku rasa m jika duduk di Penang.. keh keh

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes