Iklan Penaja 1

Khamis, Mei 04, 2017

Panas!! : YB Mahfuz Omar belasah parti pas lagi kah kah kah kah

Mahfuz Omar Mahfuz Omar
Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar menyifatkan muktamar tahunan Pas yang berakhir Isnin lalu sebagai gagal dan menjadikan Pas semakin terpinggir.
"Sebagai ahli yang amat sayangkan Pas, saya sungguh sedih kerana apa yang berlaku pada muktamar itu menyebabkan persepsi orang ramai terhadap Pas semakin buruk," katanya ketika berceramah di program menuju Kelantan baru di Kota Bharu malam tadi.
Menurutnya kini Pas semakin dilihat mahu bermusuh dengan semua orang dan semakin lunak dan mesra dengan Umno dan Barisan Nasional.
"Dengan keputusan bercerai talak tiga dengan PKR, kini semua parti-parti pembangkang dianggap musuh dan dilabel dengan perkataan-perkataan yang buruk," katanya.
Kepimpinan Pas kini, katanya, bersifat songsang berbanding dengan kepimpinan terdahulu.
"Arwah Ustaz Fadhil, Yusuf Rawa serta Tuan Guru Nik Abdul Aziz mencari kawan seramai mungkin sementara Tuan Guru Haji Hadi menghalau kawan-kawan yang sudah lama bersama," katanya.
Mengambil semangat Israk dan mikraj, Mahfuz berkata Allah SWT membuka kaedah siasah dan dakwah kepada Rasululullah SAW.
"Ketika baginda bersedih kerana kematian isteri dan bapa saudara yang banyak membatu, Allah menunjuk jalan.
'Peristiwa perjalanan malam ini membawa nabi bertemu nabi-nabi terdahulu.
"Ini untuk gambarkan usaha dakwah dan siasah ini bukan kita keseorangan tetapi ada ramai kawan yang menghadapi pelbagai cabaran dan rintangan.
"Sebab itu dalam melaksanakan kerja besar dan berat mesti kita ramaikan kawan bukan cipta permusuhan dengan semua orang," katanya.
Mengenai tuduhan kepada Amanah sebagai parti pengkhianat, beliau mengingatkan Pas supaya meneliti sejarah.
"Dulu sudah ada orang Pas keluar parti tubuh Berjasa dan Hamim.
"Masa buat Angkatan Perpaduan Ummah untuk jatuhkan Umno tahun 1990, Tok Guru Aziz terima meraka bersama.
"Kalau parti bekas orang Pas ini pengkhianat, adakah kita nak kata arwah Tok Guru telah berpakat dengan pengkhianat," soal beliau.
Beliau turut menyeru ahli Pas supaya berani menegur pimpinan jika mahu parti itu terus maju.
"Memang kita kena taat kepada parti, tapi bila jelas ada perkara yang merosakkan, teguran mesti dibuat.
"Islam bukan agama yang suruh ikut tanpa membuat penilaian dalam segala perkara," katanya.
mdl

Iklan Berbayar [ 23/4/17 ]

30 ulasan:

  1. Kesian mahfuz, hampir saja rakyat terlupa ada lagi sorang harum manis bukan saja dah masak ranum tapi dah terlebih masaknya sehingga lebam, nak keluar dari PAS takut, kalau keluar dari PAS takde pulak orang yang nak sambut, meroyan dan merepek ajelah yang mampu dilakukan oleh mahfuz bean....kahkahkahkah

    BalasPadam
  2. Kesiaaaaaaaaaaaaaaan kat kau Walaunta,orang pas sendiri kotok pas,yg kau terpaksa gunakan HAPRAKAH,basuh bontot,pimpinan ularmak kau.hishhk,hihs.hish.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah......ambil lah mahfuz tu join group kau sekali, elok lah bersatu dengan perompak dan perasuah PAS dah tak ingat lagi mahfuz ni ada ke takde.....kesiannya korang....kahkahkah

      Padam
    2. Aku boleh tolong mapus isikan borang parti PANxxx..pgayR..bunga atau dapigs.Dia cuma sign jer...
      kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  3. Masa Mahfuz dalam Pas telah beberapa kali mengharungi pahit getir membangunkan Pas. Kalau tak setuju dengan dia tolong singkap balik liku perjuangannya yang tidak pernah dirasa oleh kebanyakan pemimpin Pas hari ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lupa.Senaraikan...

      Padam
    2. Banyak sebenarnya tapi telah dimusnahkan oleh tindak tanduk beliau sejak kebelakangan ini sendiri.. so ini menyebabkan aku pun lupa.. senaraikan..

      Padam
  4. Ramai ahli Pas yg berjuang dlm Pas tanpa mahu dikenali. Takat nak sanjung mahfuz ni, tak pa lah Pas bagi free pada siapa yg nak ambik dia. Pelik juga kenapa pan dan pkr tak offer tempat pada mahfuz ni. si mahfuz lah yg buka mata ahli Pas yg mahu Pas tunduk pada telunjuk dap. Ini yg buat mahfuz kecewa krn Pas tak mahu tunduk dan taat pada dap seperti yg dibuat oleh pan dan pkr.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju...klu PANxxx(hehehe) dan pgayR nak kutip mapus..silakan.
      Setakat nak desak org lain tunduk kpd kapir dapigs...baik dia desak anwar bertobat.Ada juga jasa dia kpd pengikut2 lgbt...hehehe
      Yg pasti mapus duduk dlm pas hanya sbg tentera trojan.Sama dgn din panadol dan boboi semasa mrk dlm umno.
      Jgn dilayan jin2 saka nie.Mrk menumpang bukan memberi faedah dlm parti tapi hanya sebagai pemuas nafsu kapir dapigs dan kroni2 kaya jer.Biar mrk melalak dan menyalak krn yg pasti bukit tak akan runtuh oleh salakan fitnah mrk.

      Padam
  5. Mampuslah nkau parti lebai bangsat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mampuslah nkau parti lebai tokong..

      Padam
  6. Jangan sampai dua kali dipatuk ular dalam lubang yg sama

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAPigs dah berapa kali dah patuk PAS, takkan nak kena patuk lagi.....

      Padam
  7. Kalau beginilah sikap & mentaliti org2 Pas masa kini (maki hamun & caci), aku tk heran akn lbh ramai yg menjauhi Pas. Sifat angkuh & lupa terhadap jasa2 pemimpin2 sblmnya hanya memperjelaskan lg betapa sesatnya mrk masa kini. Rasanya tiada lg semangat & roh perjuangan Almarhum TGNANM yg ujud dlm Pas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau setakat jadi perasuah, kaki betina, kaki fitnah, kaki kelab malam. perompak dan penyamun kami penyokong PH boleh pejam mata dengan dosa2 pemimpin kamk tapi kalau maki hamun, kami penyokong PH amat kecewa. Nak jadi pemimpin PH jangan maki hamun, rasuah, perompak, kaki betina dan kaki arak boleh saja.....kahkahkahkah....bebal sungguh penyokong PH.

      Padam
  8. Kan oas nak jadi king maker. Ha ha jadi king makie ajelah. Obarat lidah ilar yg becabang. Bak kata orang indonesia sekarang kepala bapak pas amat membutohkan umno. Memang gampang pas untuk bekerjasama dengan umno. Hidup takyat akan menjadi semakin senang bila umno dan pas jadi pasangan secocok. Hiudp sebagai punaisihat lebih afdal. Alang2 tak dpt jd hang tuah dpt jadi hang cangkul pun cangkulah. Janji dot masuk tv. Kannn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yer, In-Shaa Allah jemaah muslim akan bersatu demi Islam.

      Padam
    2. Ini yg buat saya sayang PAS kerana bersatu bukan demi tokong..

      Padam
    3. PAS dan UMNO bersatu demi tokong MCA, MIC dan GERAKAN BN. Patutlah macai penyamun dan walaon jual agama sayang.

      Padam
    4. Bila pulak PAS bergabung dgn BN mcm PAN bergabung dgn tokong?

      Padam
  9. Kamu ni ahli pas ka atau umno yang berpura pura ahli pas...bahasa ahli pas yang dididik dizaman almarhum nil aziz tidak begini...mereka faham islam dan sentiasa bijaksana untuk meramaikan penyokong...kamu ni bahasa kesat....perasaan benci akan timbul..,,kamu sengaja supaya pas kalah dalam pilihanraya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana pulak, masa ATGNA lah ramai pemimpin PAS yang suka melabel dan maki hamun, sekarang dah tiada dah sebab semuanya dah lari tubuh parti baru iaitu PAN....ada la sebahagian penyokong PAS kini yang tak tahan sabar dengan serangan dan fitnah keatas PAS maka mereka pun memberontak. Tiada kena mengena dengan ATGNA.

      Padam
    2. Setuju! Kalau dah akhlak ketua lebai Hadi pakar maki hamun, memfitnah dan mengkafirkan umat Islam apa lagi khadam2nya. Tuan guru kencing berdiri, khadam2nya kencing berlari.

      Padam
    3. Kalau Lim Kit Siang makan babi kamu pun makan babi.....kahkahkah

      Padam
    4. 11:25, tuduhan2 liar yg standard bila sudah kehabisan hujah.. tuan guru kami sayangkan islam.. tapi tuan guru kamu sayangkan islam ke yg dalamnya ada hudud?

      Padam
  10. Dedak90j lebih jijik dr mkn babi, maka paspig90j partai anak sunxxx (hehehe)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seronok betul parti pimpinan ustaz ahmad awang bermain dgn fitnah.. kesiann

      Padam
    2. Bayangkan klu beli babi dgn duit 90 jota? Perhhh....

      Padam
    3. Bayangkan kalau lepas makan BABI belek FATWA lepas tu makan BABI kembali lepas tu belek FATWA semula.. lepas tu makan BABI lagi begitulah seterusnya sampai abg jamil mampos.. hinanya aku rasa m jika duduk di Penang.. keh keh

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive