Panas!! : Pemuda PKR cabar Pas letak jawatan di Selangor jika 'anak jantan'

Pas dicabar bertanding kerusi PKR PRU14
Pas dicabar meletakkan jawatan dalam kerajaan negeri Selangor jika mereka 'anak jantan' ekoran parti itu menamatkan kerjasama politik dengan PKR.
Perwakilan Johor di kongres Pemuda PKR ke-12 hari ini berkata demikian dengan merujuk keputusan parti itu baru-baru ini mengarahkan semua lantikan politik PKR dalam kerajaan negeri Kelantan melepaskan jawatan mereka.
“PKR sudah mulakan (arahkan ahli parti di Kelantan letak jawatan) dan mereka harus berani letak jawatan sekarang sekiranya mereka sebagai anak jantan,” kata pembahas Naim Jusri ketika membahaskan ucapan dasar ketua pemuda PKR.
Dalam sidang media semalam, Pas menetapkan pendirian untuk mengekalkan tiga Exco di Selangor sehingga Menteri Besar membuat cadangan dan diperkenan Sultan Selangor.
Timbalan presidennya Tuan Ibrahim Tuan Man yang memangku jawatan presiden berkata, pengekalan tiga exco Pas di negeri itu sejajar dengan peruntukan undang-undang tubuh negeri Selangor.
"Mereka dilantik oleh ke bawah Duli Sultan Selangor dan kita akan tunggu perkembangan berikutnya.
"Kita rasa dengan mengekalkan tiga exco, pentadbiran negeri boleh berjalan lancar kita tidak mahu mengganggu sehingga keputusan baru dibuat," ujarnya.
Tiga Exco Pas yang menganggotai majlis mesyuarat kerajaan negeri ialah Datuk Iskandar Abdul Samad, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi dan Zaidy Abdul Talib.
mdl

peluang
Previous
Next Post »

6 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2017 8:05 PG delete

Lantak korang la nak gelar PAS tiada jantan ke, tiada telor ke, nak UG ke, makan dedak ke, tiada maruah ke namun PAS tetap berpegang pada prinsip.

Apabila PAS bergabung dengan korang barulah gelaran, caci maki dan fitnah semuanya akan lesap, contohnya madey, dulu macam2 gelaran dan maki hamun yang korang ludah pada madey tapi sekarang dah dijilat, dilap dan dijaga dengan elok untuk tempat madey pulak meludah.

Sekarang pun madey masih lagi meludah pada korang, cepat-cepat je korang jilat dan lapkan supaya tiada kesan. Esok ludah yang korang ludah pada najib pulak korang jilat dan lap asal saja najib keluar dari umno dan menyertai Pakatan Haramjadah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
21 Mei 2017 8:08 PG delete

Jangan risau.. PAS pasti akan melepaskan jawatan.. cuma perlu ikut aturan2nya. Kita tak mahu isu ini membuatkan kerajaan selangor tak stabil.. bukan ke mereka sudah mengangkat sumpah utk menjaga keharmonian kerajaan di bawah tampuk pemerintahan Sultan Selangor ini? Jangan paksa PAS langgar sumpah seperti G18 (kini PAN) dulu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2017 9:54 PG delete

Dah elok2 tski jd mb...mrk fitnahkan sehingga kucar kacir selangor.Semuanya angkara puak2 lgbt yg gagal dpt laba.
Puak lgbt nie tak faham titah sultan.Mrk cuma faham titah gay tua..yb pondan dan para kroni mrk.
Bukan main kutuk mahdey krn isu liwat gay tua tapi skrg yb pondan lapiji tertunduk-tunduk mencium tangan mahdey.
Mrk bukan berjuang atas prinsip asal reformasi tapi mrk berjuang atas periuk nasi dan harta dunia.Klu beruk2 muda pgayR nak lap bontot pemimpin2 mrk...silakan.Lap lah mrk yg tiada prinsip hidup.
Tahniah parti pas krn tidak membiarkan diri anda dipijak2 oleh pgayR..dapigs dan yg belum bersunat..PANtat...hehehe.
Parti bunga...u all sedia maklum siapa mahdey kan?hehehe....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2017 4:53 PTG delete

macai pas are not educated..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
21 Mei 2017 7:12 PTG delete

Kahkahkahkah.....apa kebenda tu "educated"?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
22 Mei 2017 6:19 PG delete

Educated di kepala PH ialah jika najib pencen nanti beliau tak perlu risau akan didakwa kerana najib boleh shj join PH utk lepas dari segala salah dan laku..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes