Panas!! : Pas beri talian hayat kepada Umno?

Faiz Fadzil forumFaiz Fadzil forumiklan : www.kelabsimkad.com
Pas sebenarnya memberi talian hayat kepada Umno yang pada masa ini nyawa-nyawa ikan ekoran tidak lagi popular dalam kalangan rakyat, tegas Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional, Faiz Fadzil.
Ujarnya, Pas seolah-olah tidak memahami ungkapan 'musuh kepada musuh aku adalah rakanku' apabila secara jelas berada di pihak Umno yang terhimpit dengan pergolakan politik dalaman parti dan urus tadbir negara yang korup dan zalim terhadap rakyat. 
Beliau berpendapat demikian ketika mengulas penafian Ketua Pemuda Pas, Khalil Abdul Hadi bahawa partinya bukan talian hayat bagi Umno dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) ketika diwawancara akhbar tempatan baru-baru ini.
Pas, jelasnya, tidak mencerminkan kematangan dalam politik dan tidak berpijak di bumi yang nyata memandangkan perkembangan mutakhir menyaksikan Pas tidak lagi lantang menentang Umno-BN tetapi pada masa sama galak menyerang Pakatan Harapan.
"Tambahan pula, pengumuman Presiden Umno Najib Razak dalam sambutan 71 tahun bahawa Pas telah memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR.
"Begitu gembiranya Umno dengan tindakan tersebut dan seolah-olah ia sebuah hadiah ulang tahun paling bermakna dalam sejarah Umno. 
"Pas juga tidak lagi bersuara menentang penyelewengan dan kezaliman kerajaan pimpinan Najib Razak seperti tidak mengundi menolak Bajet 2017, GST (cukai barang dan perkhidmatan) dan Rang-rang Undang-undang Pencegahan Keganasan (POTA) 2015. 
"Apatah lagi dalam isu korupsi terutama 1MDB (1Malaysia Development Berhad), Pas terus menyepi malah menyokong Najib apabila terdapat kenyataan pemimpin kanan Pas bahawa dakwaan terhadap MO1 (Malaysian Official 1) memerlukan empat saksi," hujahnya dalam satu kenyataan.
Khalil yang juga anak Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang antara lain berkata, pihaknya tidak mahu rakyat berpolitik sepanjang masa sehingga merugikan rakyat dan negara.
Menyentuh tentang PRU14, beliau memberitahu blok ketiga yang ditubuhkan Pas melalui Gagasan Sejahtera akan memberi tumpuan di kawasan majoriti pengundi Melayu yang dianggapnya sebagai kekuatan Pas.
Mengulas lanjut, Faiz menyifatkan Gagasan Sejahtera begitu 'jelas dengan suluhan yang terang' membuktikan Pas sebagai talian hayat bagi Umno kerana menjadi penganggu kepada undi rakyat yang mahu menolak Umno-BN.
"Apatah lagi kenyataan Presiden Pas yang memberikan pilihan undi sama ada Pas atau Umno tanpa menyebut Pakatan Harapan. Bahkan, kedua-dua parti itu sekarang sehaluan memainkan sentimen perkauman dan agama bagi mengalih isu korupsi dan ekonomi yang dihadapi Najib dan Umno.
"Jelas pilihan yang ada dalam pemikiran Pas adalah Umno," tegasnya serta berpandangan Pas menyelamatkan kesalahan Najib dengan menggunakan naratif agama walaupun terdapat kes prima facie. 
Menurut Faiz, Pas turut menggunakan hubungan kerajaan dengan kerajaan (G2G) antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri sebagai alasan untuk mengaburi hati ahli dan penyokong Pas bahawa kerjasama yang wujud adalah untuk kebaikan rakyat.
"Sebaliknya, hubungan antara kerajaan tidak harus dijadikan halangan untuk mana-mana parti politik menentang kemungkaran dan kezaliman Umno-BN," tambahnya lagi.
mdl
Picture
Previous
Next Post »

6 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
25 Mei 2017 2:09 PTG delete

Adeh takde tajuk lain lagi ke?? Karang kalau aku tanya DSAI beri talian hayat kpd Tun M amacam? Sedangkan Tun M belum mintak maaf lagi kpd DSAI dan rakyat yg merana angkara kronisma Tun dulu sebagaimana najib belum mintak maaf kpd rakyat..

Macam juga tajuk UG entah bila berakhir

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2017 4:56 PTG delete

Lawak pakatan haprak nie....
Mahdey...nuar...husam tugu dan yg seangkatan dgnnya...
Pandai2 ler korang mtk talian hayat dgn kapir dapigs...
Siapa bnyk dana..pandai putar belit...dia lah yg menang...hehehe
Kesian...masa nie lah kapir dapigs melepas dendam lamanya dgn mantan2 musuh tradisi ..hehehe
Jgn jer habis tergadai..hehehe
Ada wang boleh beli pengaruh tapi tawarannya gerenti besar.
Yg penting...2 parti besar melayu dah tak gaduh2 spt dulu.Masing2 pandai bawa diri demi bangsa..agama dan negara.
PANxxx n pgayR...jgn jeles pulak

Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 Mei 2017 5:24 PTG delete

Rakyat dah lama faham bahawa PAS dan umno/BN akan bertanding melawan setiap kali ada pilihanraya, kat mana ada umno/BN maka kat situ akan ada PAS, sejak dari Mesia merdeka lagi tetiba datang PANgan dan Bunga raya kacau daun dan mereka nih kata PAS bagi talian hayat pada umno/BN, mereka ni memang betul2 bodoh dan bengap, yang bagi talian hayat pada umno/BN bukan PAS tapi pengacau daun yang gilakan jawatan dan kuasa....haprak bahalol.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Mei 2017 10:14 PG delete

Bahasa yang paling berhemah untuk PAS. Pas BARUA UMNO. Push stopppp.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 Mei 2017 2:30 PTG delete

Full stop la ngang..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes