Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Mei 17, 2017

Bermaruah!! : PKR arah semua lantikan politik di Kelantan letak jawatan serta merta

Wan Azizah Wan IsmailWan Azizah Wan Ismail
PKR membuat keputusan supaya semua lantikan politik parti itu dalam Kerajaan Negeri Kelantan dilepaskan berkuatkuasa serta merta.
Presidennya Datuk Seri Wan Azizah Wan Azizah berkata, perkara itu telah disampaikan kepada Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Kelantan.
"PKR juga telah membuat keputusan bahawa semua lantikan politik PKR dalam Kerajaan Negeri Kelantan diminta melepaskan jawatan-jawatan tersebut berkuatkuasa serta merta.
"Perkara ini telah disampaikan kepada Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Kelantan," katanya selepas menghadiri mesyuarat Biro Politik PKR di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya malam tadi.
Sementara itu, beliau memaklumkan, kedudukan Pas dalam Kerajaan Negeri Selangor akan diputuskan pimpinan PKR selepas Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali yang juga Timbalan Presiden PKR kembali daripada lawatan kerja di luar negara.
"Kedudukan Pas dalam Kerajaan Negeri Selangor telah dibincangkan pada malam ini dan akan diputuskan pimpinan PKR bersama Datuk Menteri Besar Selangor sekembalinya beliau dari lawatan rasmi ke luar negara," katanya.
Pada 11 Mei lalu, Majlis Syura Ulamak Pas sebulat suara menamatkan tahaluf siyasi dengan PKR serta merta kerana parti itu dikatakan melanggar beberapa syarat kerjasama politik yang terjalin sekian lama.
Sejak perkara itu diputuskan, Azmin belum memberi sebarang kenyataan tentang nasib tiga Exco Pas yang berada dalam barisan Kabinet Negeri Selangor.
Isnin lalu, Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata beliau telah bertemu dengan tiga exco berkenaan dan sehingga ini parti itu tidak dimaklumkan terdapat sebarang arahan supaya mereka meletak jawatan oleh Azmin.
Selain itu, Wan Azizah berkata, meskipun PKR menerima keputusan Pas membatalkan kerjasama politik tetapi PKR menolak alasan-alasan yang diberikan Pas.
"PKR menerima keputusan Pas yang telah membuat ketetapan muktamad untuk membatalkan tahaluf siyasi dengan PKR tetapi PKR menolak alasan-alasan yang telah mereka berikan.
"Ini walaupun PKR telah berusaha untuk menjaga dan melunakkan hubungan di antara kedua-dua parti," katanya yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh.
Justeru, katanya, PKR akan segera mengatur langkah bersama Pakatan Harapan dan sekutu lainnya yang mendukung agenda reformasi untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
mdl
peluang
      

9 ulasan:

  1. BERMARUAH/BERPERINSIP.

    DAP kafir bila memutuskan ikatan dgn PAS,dgn sepantas -kilat,mengarahkan ahli2nya,letak jawatan di Kelantan.
    Begitu juga,PKR,USAHA mereka cukup murni.

    TETAPI,Parti yg mengelarkan diri mereka,mengamalkan al-quran/hadith,TERSANGATLAH LEMBAB,dan Masih lagi mengekalkan ahli2 mereka di Penang dan selangor.

    Bila orang menasihatkan mereka meninggalkan kedua2 negeri tersebut,1001 alasan diberi.TETAPI APA YG KITA NAMPAK,bila diberi pilihan antara "FULUS"&PRINSIP"MAJORITY RAKYAT DAHPUN BUAT TANGGAPAN.."fulus"LAH pilihan utama MEREKA.

    QALAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya Azmin Ali dan Sultan Selangor je yang layak merombak exco Selangor, lain-lain diminta diam. Shut up.

      Padam
    2. Komen oleh ADUN DAP ini merupakan satu lagi bukti kukuh di mana apa shj yg DAP buat semuanya dikira betul belaka. Gelihati juga melihat senario sebegini. PAS pula kena ikut cakap DAP dulu, baru apa yg PAS buat dikira betul di mata para pentaksub DAP. Memang lawak jenaka!

      Dulu bila PAS putuskan hubungan dgn DAP, serta merta DAP membubarkan PR (kononnya DAP berkuasa berbuat demikian!). Azmin bagaimanapun, mempertahankan kewujudan kerajaan PR di Selangor. Ini bermaksud DAP sebenarnya telah keluar daripada PR. Jadi ketika itu DAP sepatutnya letak jawatan exco. Tapi alasan yg digunakan ialah DAP patut kekal kerana utk mempastikan tiadanya salahlaku oleh PAS dlm kerajaan Selangor.

      Bila PAS putuskan tahalluf siyasi dgn PKR, kini barulah sahihnya PR terbubar. Jadi kedudukan PAS, PKR dan DAP kini sebenarnya adalah sama @ at par. Maka sebagaimana DAP, PAS juga berhak menggunakan alasan sama yg DAP gunakan iaitu utk memastikan tidak ada salah laku oleh DAP dlm kerajaan Selangor. Maka PAS harus kekal dlm kerajaan Selangor. Sepatutnya bila PAS buat apa yg DAP telah buat; kena dipersetujui oleh para pentaksub DAP! Tapi ini sebaliknya pula. Lucu bukan?

      Namun begitu, sbg menteri besar, Azmin masih berkuasa melucutkan jawatan mana2 exco samada dari PAS mahupun DAP!

      Mengenai dakwaan rafizi yg rakyat boleh menilai kini bhw PAS lebih pentingkan jawatan daripada perjuangan asal PAS pula, kita ingin bertanya kembali kpd rafizi. Kenapa dakwaan yg sama tidak digunakan bila DAP keluar dari PR dulu tapi masih kekal dgn jawatan exco? Kenapa tak dakwa DAP lebih pentingkan jawatan dari perjuangan Malaysian Malaysia nya? Atau lebih tepat kenapa beliau tidak merekacipta sekurang2nya 45 mukasurat (hampir separuh dari 91 mukasurat) alasan2 utk jatuhkan exco DAP dulu?

      Komentar oleh rafizi seperti di atas sebenarnya adalah satu lagi tambahan bukti; cuma ditunjukkan pula oleh individu yg berlainan, namun membawa maksud yg sama iaitu DAP boleh tapi PAS tak boleh! Bukan ke lucu bangat tu?

      Padam
    3. Puncanya....tapak kaki dapigs sama ada lekat kat muka atau tgh memijak kepala pgayR...hehehe
      Yb pondan tu konon rasa bangga krn berani mendedahkan salahlaku parti2 lain termasuk puaknya sendiri tetapi blm pernah atau berani menyentuh parti dapigs krn dia adalah pengelap bontot dapigs dari dulu kini dan selamanya....hehehe

      Padam
  2. Melayu lebai tak faham demokrasi tapi dia faham demo kasi ambo ambik la tapi bila demo nak ambik ambo tak bagi jadilah gila babi sebab fulus hilang harga diri dan parti sendiri tapi yang PKR ada harga diri jika telah diarah yang punya pegang jawatan masih berdegil samalah macam yang melantik mereka oleh itu lebih baik tukar parti kalau dah gila sangat berbudi dengan parti PAS yang dah gila babi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. So far belum ada arahan.. kalau ada arahan pasti dituruti.. lagipun mereka dah angkat sumpah di depan Sultan utk menjaga amanah yg diberikan dgn sebaik mungkin.. setakat ini mereka tak pernah bina banglo disney dan fitnah org sampai 91 mukasurat.. kalau pernah buat macam tu, tak payah tunggu MB pecat, org2 PAS awal2 lagi akan mendesak utk meletak jawatan. Tidak spt parti lain yg hanya berdiam diri bila perkara2 tersebut berlaku kerana REDHA..

      Padam
    2. Mereka hanya REDHA dengan DAPigs.

      Padam
  3. INI BERITA BAIK ADALAH BENAR !

    Hello semua orang, saya Nur Izzatul Azira Ismail, i am from Malaysia. Saya mahu anda semua tahu bahawa terdapat sebuah syarikat pinjaman boleh dipercayai di sini yang boleh membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan ramai orang di sini boleh memberi keterangan untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak jatuh mangsa ke dalam tangan orang-orang yang salah di sini. Saya telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira $ 15,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran ini saya tidak mendapat pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan sekali lagi, HINGGA kawan baik dari bandar Jakarta di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "GLORY LOAN FIRM" mereka menawarkan saya jumlah pinjaman sebanyak $ 50,000usd dalam masa hanya 2 jam permohonan saya itu. Saya terkejut apabila saya mendapat mesej daripada bank CIMB saya dan jumlah yang i digunakan untuk dipindahkan terus kepada saya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 9 orang dari Malaysia dan indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang ini baik dan juga seorang kawan saya dari Cambodia sahaja menerima pinjaman beliau semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan wacth keruntuhan perniagaan anda, mendapatkan pinjaman tulen hari ini dan menubuhkan diri anda.

    Saya amat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman daripada sebuah syarikat pinjaman yang boleh dipercayai, anda boleh e-mel saya melalui (utariwirmayaty@gmail.com) atau anda boleh menghubungi syarikat Puan Glory melalui (gloryloanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya 'm di sini untuk membantu. Tuhan memberkati anda semua.

    BalasPadam
  4. Nama saya Julia Simon, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman Internet kerana begitu banyak pemberi pinjaman internet di sini adalah semua penipu dan mereka hanya berkongsi cerita untuk menipu wang anda, saya memohon pinjaman $ 150,000 USD dari seorang wanita di Jerman dan saya kehilangan jumlah $ 10,000 USD tanpa mendapat pinjaman,

    Pada tarikh 2 September, 2017, kawan saya Wulan Sari di tempat kerja saya memberitahu saya bagaimana dia memohon pinjaman dari Global Finance Limited dan akhirnya dia menerima pinjamannya. Saya tidak pernah mempercayainya sehingga saya pergi bersamanya ke bank untuk mengesahkannya dan saya kagum kerana saya telah kehilangan banyak wang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

    Semoga ALLAH memberkati ibu yang baik untuk apa yang dia lakukan kepada saya dan keluarga saya, saya memberitahu kawan saya untuk memperkenalkan saya kepada ibu yang baik. Augsuta Ibramhim, Global Finance Limited, dia melakukan dan saya memohon pinjaman sebanyak $ 45,000 USD.

    Saya mematuhi terma dan syarat pinjaman syarikat dan permohonan pinjaman saya diluluskan untuk saya tanpa tekanan dan kesukaran.

     Akhirnya, saya menerima pinjaman dalam akaun bank saya dan saya memanggil kawan saya Wulan Sari bahawa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan begitu banyak orang kepada ibu yang baik Puan Augusta Ibramhim.

    Saya mahu anda yang membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik jika anda memerlukan pinjaman supaya anda juga akan memberi keterangan mengenai muhibah ibu yang baik.

    jadi saya menggunakan jalan ini untuk memberitahu setiap Romanias dan orang lain yang sesuai untuk membaca kesaksian saya dan dia memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Augusta Ibramhim melalui EMAIL: [augustaibramhim11@gmail.com]

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui EMAIL: juliasimon460@gmail.com
    Anda juga boleh menghubungi rakan saya Wulan Sari melalui EMAILnya: sariwulan3600@gmail.com

    sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...