WISMA TOK GURU MENJADIKAN PUSAT AKTIVITI PARTI ISLAM (AMANAH) KELANTAN.

Husam tandatangan plak perasmian Wisma Tok Guru. Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.Husam tandatangan plak perasmian Wisma Tok Guru. Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.
Wisma Tok Guru merupakan nama yang dirasmikan menggantikan nama pejabat Dun salor, dan kini menjadi pusat aktiviti Parti Amanah Negara (Amanah).

Adun Tunggal Amanah Kelantan, Datuk Husam Musa berkata, nama ini diperolehi untuk memeringati Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang telah menunjuk jalan kepada rakyat Kelantan tentang aplikasi amalan Islam yang sebenar di zaman sekarang.

"Bagaimanapun nama ini juga kita akan gunakan untuk mengingati jasa dan sumbangan tok-tok guru yang begitu banyak memberi sumbangan kepada Islam dan masyarakat di sekitar dun salor ini," kata beliau di hadapan lautan hadirin di majlis sambutan yang diadakan khusus sempena beliau menyertai Amanah malam tadi..

Menurut Dato Husam, antara tok guru yang dikenali di sekitar Dun salor seperti tok guru leh muda dimana sezaman dengan tok kenali.

"Beliau merupakan seorang pakar dalam bidang pusaka.
Orang ramai bersesak sesak mendengar pengumuman sertai Amanah bersama Datuk Husam. Foto Malaysia Datelin.e oleh Wan Zahari SallehOrang ramai bersesak sesak mendengar pengumuman sertai Amanah bersama Datuk Husam. Foto Malaysia Datelin.e oleh Wan Zahari Salleh"Hal ini terbukti pada ketika dahulu, beliau telah dibawa untuk menyelesailkan masalah pembahagian harta pusaka sekumpulan pedagang Arab di Singapura," katanya.

Selain itu, Wisma Tok guru turut akan menjadi sebagai Pusat Perkhidmatan Rakyat (PPR) kepada rakyat Kelantan dengan mengambil kebajikan rakyat, isu-isu semasa sebagai urusan asas.

"Operasi PPR ini akan bermula pada awal bulan hadapan.

"Tambahan, untuk memudahkan segala urusan maka diwujudkan “Online Survey” untuk rakyat di Kelantan mahupun rakyat Kelantan di luar," katanya.

Pusat itu katanya akan memberi khidmat mendengar keluhan rakyat Kelantan, meninjau permasalahan, berkongsi penderitaan, mencari penyelesaian dan membawa harapan kepada rakyat.
"Semua ini bertujuan membantu rakyat untuk menjalani kehidupan yang lebih baik," katanya.


Dengan tertubuhnya PPR itu menurut beliau dapat membuktikan bahawa konsep Kerajaan tanpa kerajaan yang ingin dilakukan oleh Amanah dapat memberi manfaat kepada rakyat serta menunjukkan kesediaan untuk mentadbir kelak.

mdl
Image result for satu peluang hebat IKLAN DAPAT DUIT

IKLAN BERBAYAR

 BUAT INCOME PASIF HANYA BERMODAL RM55 SAHAJA.

BELI LOT IKLAN DENGAN BIZ55DOTCOM

HARGA RM55 BERSAMAAN 1 LOT

PULANGAN YANG MEMBELI LOT DENGAN BIZ55DOTCOM

1 LOT AKAN DAPAT RM400
2 LOT AKAN DAPAT RM800
10 LOT AKAN DAPAT RM4000
100 LOT AKAN DAPAT RM40,000


DAN SETERUSNYA..

JIKA NAK JADI JUTAWAN BELILAH 

3000 LOT AKAN DAPAT 

RM1,200,000.00 

BERMINAT 
boleh layari : http://biz55.lot.my
Previous
Next Post »

22 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
17 September 2016 12:30 PTG delete

Sudan-sudah la tu guna nama Tuan Guru......jgn jadi manusia hipokrik....gunakan pengaruh sendiri kalau rasa diri tu mempunyai pengaruh......

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 September 2016 12:43 PTG delete

Kahkahkah...walakontol dh panas..hujah merapu sana sini.mkin ramai yg tinggalkn pigs.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 September 2016 1:38 PTG delete

Pas Pis Pus....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 September 2016 2:40 PTG delete

PIGS terus hidup. Jangan jd baruah DAP meruntuhkan Islam

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
17 September 2016 8:21 PTG delete

Pigs tpksa mnyondol umngok agar mberi dedak utk mneruskn hidup lpas aset ngri klantan habis dijual..huhuhu

Reply
avatar
Adam
AUTHOR
17 September 2016 11:11 PTG delete

Assalamulaikum Admin,

Boleh tak kita sama2 link-kan blok. Blog saya:

biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

Sekiranya diluluskan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

Terima kasih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 September 2016 1:53 PTG delete

Pigs membodek umno mahu tambah lagi dedak 90jutaaaa

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 September 2016 2:38 PTG delete

KAHKAHKAH......apabila kaki lebong berbicara.....KAH KAH KAH....kalau macam tu KUALI perlu tiga saja Dun sudah cukup untuk menjatuhkan kerajaan PAS Kelantan sebab 3 adun darab 10 jadi 30....KAHKAHKAH....buat malu muka KUALI je....KAHKAHKAH..... lebong dan lebong.....KAHKAHKAH

SHAH ALAM - Pengerusi Parti Amanah Kelantan, Datuk Wan Rahim Wan Abdullah, yang sebelum ini mendakwa 10 wakil rakyat Kelantan akan turut bersama Adun Salor Datuk Husam Musa menyertai parti Amanah mendedahkan perihal itu dalam satu ceramahnya baru-baru ini.

Dedahnya, 10 wakil rakyat Kelantan yang di maksudkannya ialah Husam kali sepuluh, (iaitu bermaksud seorang Husam mewakili sepuluh orang wakil rakyat).

“Ambo (saya) merasakan tidak ada cara lain maka ambo mendesak dan mencabar Pas supaya pecat Husam. Ambo mencabar Pas dan ambo menyatakan dalam cabaran ambo, kalau pecat Husam, ambo bawa 10 wakil rakyat bersama dengan dia. Dari sudut politik, ini adalah cabaran. Oleh kerana kalau kita tak buat begitu, dia takse nak lepas Husam.

“Baik. Jadi mana hok kata 10 orang?

“Malam ni ambo nak buka satu rahsia bahawa 10 orang hok hadir bersama Datuk Husam tu adalah Datuk Husam, Datuk Husam, Datuk Husam, Datuk Husam, Datuk Husam, Datuk Husam, Datuk Husam, Datuk Husam, Datuk Husam, Datuk Husam.Hei, Datuk Husam ni 10 orang wakil rakyat naik baru sama dengan dia seorang. Ni lah 10 nya," katanya petik sebuah rakaman video ucapannya.

[ARTIKEL BERKAITAN: Siapa 10 YB sokong Husam?]

Mengulas lanjut, Wan Rahim berkata, sekiranya sesiapa yang tidak percaya dengan kata-katanya ini, maka mereka boleh saksikan sendiri pada siri Dewan Undangan Negeri Kelantan nanti.

“Kalau adik kakak tak percaya, nanti tengok Sidang Dun Kelantan, bulan 10, bulan 11 ni, Datuk Husam akan bangun seorang sebagai Adun Amanah Negeri Kelantan.

"Seorang dia tu, cuba banding dengan 12 orang Adun Umno pembangkang yang ada dalam dewan. Cuba banding dengan 10 orang lagi wakil rakyat penyokong kerajaan. Jadi, bakpo nak faham payahnya? Hat ni lah 10 orangnya, sebab dia seorang tu serupo dengan 10 orang orang lain. Selesai!"

Ketika ini Pas Kelantan memerintah dengan 32 kerusi, satu PKR manakala Umno 12 dan satu daripada Husam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 September 2016 3:59 PTG delete

Husam kali 10!!!!......kahkahkah.......lebongan terlampau....kahkahkah....nasib la korang kan?.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 September 2016 5:53 PTG delete

Pru 14 parti lebai lebong Pas bakal melingkup di kelantan dan semua negeri.

Pas @ Pigs pemakan dedak haram memalukan Islam.

Takbirrr!!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2016 6:53 PG delete

Mknanya husam sorg boleh tagak trus 10 org dari pigs yg nyondol bodoh..bila husam berhujah 10 org pigs trkangkang trus n tak mampu mlebong lagi.mcm exco pigs yg nipu tanah n pejabat kat salor tu dia punya.ketawa dlm duka je pigs,atau pun jadi gila..hahaha

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2016 7:51 PG delete

Kahkahkah....nasib korang la bro.....kahkahkah....nak pecah perut la lucu......kebodohan apa nih?.....pencacai kat sini pun terikut-ikut dgn kebodohan wan rohing....kahkahkah....woooiiii tak blh nk stop ketawa nih....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2016 10:30 PG delete

Kahkahkah..nasib koranglah walaun pigs..satu negara dah tau parti lebai lebong penjual agama akan melingkup..walaun2 pigs tolol terikut2 dgn kebodohan Hadi lebai pembohong bersiri..kahkahkah

Pas @ Pigs pemakan dedak haram yg istiqomah menjual agama dan memalukan Islam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2016 10:34 PG delete

Tganu negeri tuang presideng 90% melayu pun lebai pembohong bersiri ditolak rakyat negeri sendiri.kahkahkah

Kelantan akan jatuh ke tangan ph atau umno. Padan muka parti lebai lebong penjual agama.Takbirrr!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2016 11:09 PG delete

Itu semua angan-angan je....perkara belum pasti jgn ditelan......mat jenin la.....benang basah kalau nak tegakkan nampak kebodohan......kahkahkahkah......politik taraf longkang...kahkahkah...lebong...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 September 2016 11:41 PG delete

Walaun pigs mmg suka ckp besar mcm lebai pembohong bersiri..kahkahkah..tok ketua parti lebai lebong ditolak rakyat melayu di negeri sendiri.kahkahkah.

parti tua bangka 60 thn tk pernah menamg krn lebai2 melebong menjual agama..kahkahkah.

pru14 say bye2 to kelantan dan semua negeri Pas melingkup.

Takbirrr!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 September 2016 11:08 PG delete

Kesian pigs berulamakkan seorang ularmak pakar maki hamun,pakar fitnah, pakar ponteng dan pakar makan anging.
.isu2 rakyat tak tahu nk hujah sbb ketololan..org inilah yg disembah oleh walaun2ta.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 September 2016 11:28 PG delete

Musang berbulu ayam buat onar tuduh orang. Dulu kito hormat husam tapi bila masuk pan dia musuh sebab pan khadam dap anti islam. Tape kalau husam bersama bersatu mungkin boleh kuat. Sebab bersatu lebih melayu dari pan yang tiada matlamat perjuangan dan makin lama terlihat sifat anti islam dalam pan. Pan khadam dap belaan umno. Sokong pan samalah sokong umno tuduh pas ug dng umno tapi pan dibela umno siapa dibelakang pan yang banyak dapat dana dan mudah bergerak tidak seperti pas yang dimusuhi oleh semua parti sekuler liberal.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 September 2016 11:35 PG delete

Nampak sangat pan nak menangkan umno sebab tu tok pa kata yakin menang di kelantan pru14 nanti. Husam bersamaan 10org dalam dewan negeri sidang dewan pun tak hadir takut.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 September 2016 11:41 PG delete

Yahudi umno kaki fitnah sekarang berhidmat untuk membantu pan anak haram umno belaan dap. Dah teruskan fitnah. Kami tetap memperjuangkan islam bersama kepinpinan ulamak.allah yang maha berkuasa bukan umno,dap,pkr,bersatu dan yang paling nakal antara musuh perjuangan islam ialah pan yang tiada matlamat cuma nakkan perjuangan islam gagal dimalaysia.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 September 2016 2:58 PTG delete

Fitnah itu makanan ruji walaun2 tolol Pas @ Pigs. Pas parti politik yg mensyirikkan Allah serta menyesatkan akidah org melayu.

Pas @ Pigs kumpulan babi2 pemakan dedak haram yg istiqomah menjual agama dan memalukan Islam dulu, kini dan selamanya.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
20 September 2016 9:51 PTG delete

Yg besekongkol dgn umngok pigs,yg julang keris umngok pigs,yg brbaju sdondon dgn umngok pigs,tiba2 nk salahkn amanah lak umno blh mnang,kn nmpak lebong tu..nyondol bodoh je pigs..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes