Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, September 24, 2016

Wahai Rakyat Malaysia : Benarkan BN akan menang besar pada PRU14 ini?

Dr Mohammad Redzuan Othman
Dr Mohammad Redzuan Othman

SHAH ALAM - Persempadanan semula bahagian pilihan raya bakal memberi kemenangan besar kepada BN pada PRU14.

Timbalan Pengerusi Institut Darul Ehsan (IDE), Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman berkata, setiap kali persempadanan semula dilakukan, BN akan menang besar.

“Kemenangan yang dicapai BN pada 2004 adalah kerana persempadanan semula yang dilakukan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Faktor Pak Lah (bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi) terlalu kecil.

“Kekalahan DAP di lima kerusi di Sarawak juga adalah kerana faktor persempadanan semula dan bukan kerana berkurangnya sokongan pengundi kaum Cina,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, ia terbukti pada pilihan raya pada 1974, 1986 dan 2004 apabila persempadanan dibuat, didapati BN mencapai kemenangan besar.

"Bahkan kerusi yang dipegang pembangkang seperti Lembah Pantai, Titiwangsa dan Bandar Tun Razak boleh hilang ke tangan BN kerana persempadanan semula ini," katanya.

Bagaimanapun, masyarakat kini boleh mengemukakan bantahan kepada SPR sekiranya tidak bersetuju dengan persempadanan semula.

“Saya melihat, rakyat kini sudah tahu hak-hak mereka. Lebih-lebih lagi apabila persempadanan di buat berdasarkan kaum. Ini tidak sihat,” katanya.

Sebelum ini SPR memaklumkan akan melaksanakan kajian semula persempadanan bahagian-bahagian pilihan raya bagi Negeri-Negeri Tanah Melayu berlandaskan peruntukkan Fasal 2 Perkara 113, Perlembagaan Persekutuan.

SPR juga akan melaksanakan kajian semula persempadanan bahagian-bahagian pilihan raya bagi Sabah selaras dengan pindaan Fasal 2 Perkara 14 Perlembagaan Negeri Sabah yang telah diwartakan pada 18 Ogos 2016.

sh

IKLAN BERBAYAR
Image result for satu peluang hebat IKLAN DAPAT DUIT
 BUAT INCOME PASIF HANYA BERMODAL RM55 SAHAJA.

BELI LOT IKLAN DENGAN BIZ55DOTCOM

HARGA RM55 BERSAMAAN 1 LOT

PULANGAN YANG MEMBELI LOT DENGAN BIZ55DOTCOM

1 LOT AKAN DAPAT RM400
2 LOT AKAN DAPAT RM800
10 LOT AKAN DAPAT RM4000
100 LOT AKAN DAPAT RM40,000


DAN SETERUSNYA..

JIKA NAK JADI JUTAWAN BELILAH 

3000 LOT AKAN DAPAT 

RM1,200,000.00 

BERMINAT layari : http://biz55.lot.my

3 ulasan:

  1. Tahniah la kalau menang
    Bersatu.dap.amanah.pkr.pas menang bye bye la umno bn
    Boleh tulis sejarah baru malaysia

    Keris pahang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas akan menang besar kalahkan umno dan ph.padan muka ph dan umno.next pru pas xkan kasi muka lagi~ujar walaon.kahkahjahkahkah

      Padam
    2. Kalau PAS menang padan muka BN dan PAN..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...