PANAS!! : Dr M, Anwar BERSATU untuk tumbangkan Umno BN

Dua yang dianggap seteru dilhat begitu mesraDua yang dianggap seteru dilhat begitu mesra

Laman sosial Facebook dan Twitter pemimpin pembangkang hari ini dipenuhi dengan komen-komen terhadap foto bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bersalaman dengan bekas timbalan perdana menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim di mahkamah.

Rata-rata mereka mendoakan Mahathir dan Anwar dapat bersatu demi menyelamatkan Malaysia.

Ahli jawatankuasa Amanah Nasional Mazlan Aliman dalam status yang dimuat naik di Facebooknya menzahirkan rasa kagum terhadap Anwar yang disifatkan sebagai berjiwa besar.

Beliau berkata, jika kedua-dua tokoh politik itu bersatu memimpin pakatan pembangkang, BN akan dapat ditewaskan pada pilihan raya umum (PRU) ke-14 nanti.

“Datuk Seri Anwar menyertai Umno dan kabinet di zaman Dr Mahathir, kemudiannya dipecat. Dizalimi dan dipenjara. Hari ini, Tun hadir ke mahkamah atas sokongan terhadap tentangan Akta MKN yang dibawa DS Anwar.

“Jiwa besar DS Anwar Ibrahim, sangat mengkagumkan!

Jika kedua-dua tokoh besar ini bersatu memimpin Pakatan Pembangkang, BN akan dapat dileburkan pada PRU14,” tulisnya di facebook.

Sementara itu, pengerusi DAP Perak, Ngar Kor Ming di Twitternya berharap Mahathir akan membersihkan nama Anwar yag sekian lama difitnah dan dizalimi.

Beliau juga berkata, semua pihak perlu bersatu untuk menumbangkan Umno-BN dan menyelamatkan Malaysia.

“Tun M akhirnya bertemu dengan DS Anwar. Semua pihak perlu bersatu untuk tumbangkan Umno BN dan selamatkan negara kita.

“Dr M akan bersihkan nama Anwar yang sekian lama difitnah dan dizalimi,” tulisnya di twitter.

Bekas ahli Parlimen Balik Pulau dari PKR, Yusmadi Yusof pula berkata, walaupun tidak faham apa yang sedang berlaku namun beliau mendoakan yang terbaik untuk Anwar dan rakyat Malaysia.

“Saya tak faham apa semua ini. Tetapi saya mendoakan yang terbaik untuk DS Anwar Ibrahim dan rakyat Malaysia,” tulisnya ringkas.

Anwar ke mahkamah hari ini untuk memfailkan tuntutan beliau bagi mencabar Akta Majlis Keselamatan Negara (MKN) dari sudut perlembagaan.

Tun Dr Mahathir pula dikatakan datang ke mahkamah bersama para penyokong beliau bagi memberikan sokongan kepada Anwar.

Turut serta Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, ketua sekretariat Deklarasi Rakyat yang dipengerusikan Mahathir, Datuk Kamarudin Jaffar dan pembantu khas Mahathir, Datuk Seri Khairudin Abu Hassan.

Hubungan antara kedua-dua pemimpin itu terjejas teruk sejaka Anwar dipecat dari jawatannya sebagai timbalan perdana menteri pada 1998.

Ia semakin bertambah buruk apabila Anwar mengetuai pembangkang dan mencabar kepimpinan negara di bawah Mahathir.


Namun suasana mula berubah apabila Mahathir mula menyerang kepimpinan Datuk Seri Najib Razak.

mdl

IKLAN BERBAYAR

 Buat Wang Banyak Dengan Membeli Lot Iklan Biz55DotCom


BUAT INCOME PASIF HANYA BERMODAL RM55 SAHAJA.

BELI LOT IKLAN DENGAN BIZ55DOTCOM

HARGA RM55 BERSAMAAN 1 LOT

PULANGAN YANG MEMBELI LOT DENGAN BIZ55DOTCOM

1 LOT AKAN DAPAT RM400

2 LOT AKAN DAPAT RM800

10 LOT AKAN DAPAT RM4000

100 LOT AKAN DAPAT RM40,000

DAN SETERUSNYA..

JIKA NAK JADI JUTAWAN BELILAH 3000 LOT AKAN DAPAT RM1,200,000.00 

BERMINAT

BOLEH LAYARI

http://biz55.lot.my 
Previous
Next Post »

16 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 11:16 PG delete

Pas plak bersatu ngan najib selamatkan umno...dedak oh dedak...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 12:42 PTG delete

Demi untuk menyelamatkan dinasti keluarga mereka berdua sanggup menjadi bacul.....menipu diri sendiri.......madey menafikan yg beliau berdamai dgn anwar.......anwar pula luaran nampak mcm berdamai dgn madey....merengkok dlm penjara kerana bertahun-tahun kerana madey....dituduh agen yahudi oleh madey....dituduh meliwat oleh madey.....sengsara bertahun-tahun kerana madey....satu keluarga menangis kerana perbuatan madey.......blh ke seseorang itu melupakan kesengsaraan yg ditanggung sekelian lama dgn sekelip mata?.....tidak, semua itu adalah lakonan semata-mata.....tipu diri sendiri....kalau anwar blh lupa perbuatan madey keatas beliau dan kelurga beliau tetapi rakyat tidak boleh lupa selama 22 tahun madey sebagai pm......pkfz, duit kwsp dan duit petronas untuk anak2 beliau, perwaja, proton, diktator....madey dan najib tiada bezanya....dtg dari kelompok yg sama.....rakyat perlu berhati-hati.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 1:14 PTG delete

Walaun pigs kalo menulis selalu merapu byk auta dari fakta. Berfikir guna siku dan lutut.kahkahkah

Nama parti pun Parti Auta Semalaysia. Dulu, kini dan selamanya auta, melebong, menipu ahli2.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 1:21 PTG delete

Dato Seri Anwar dan Tun Mahathir mempunyai jiwa yg besar sanggup melupakan permusuhan lama. Bergabung demi selamatkan negara Msia yg tercinta dari penyangak2 penjual bangsa dan agama merompak duit rakyat.

Najib dan Hadi semakin seriau ketakutan, kepanasan spt macai2 mrk.

Undi Pas = Undi Umno

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 1:35 PTG delete

Auta lagi.....mana hujjah korang bro?......jgn jadi hipokrik....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 1:38 PTG delete

Kahkahkah....jiwa besar ke penipu besar?......korang dh tertipu dgn lakunan mereka....nak selamatkan Malaysia dari najib....tapi dua-dua pun penyangak....korang memang mudah lupa.....kahkahkah......jgn tipu diri sendiri...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 2:16 PTG delete

Sapa yg tipu?anwar bukn pnyangak.mhathir pyangak tu ye..tpi aji hadi sotong ikut najib jadi perompak,mkan rasuah,dulu kapirkn umno skrg jdi barua umno.akhlak pun takda.ajak debat telur tara..nyalak je tau.tak pyah la nk tipu org kat sini walakontol..salah tmpat ar nak main reverse saikologi..takat pigs punya hujah masuk kandang sndiri je..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 2:24 PTG delete

Walaun pigs mana tahu berhujah. Semuanya auta. Lucu dan merapu..Otak kat siku dan lutut mengalahkan budak tadika.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 2:33 PTG delete

Darah pejuang2 Memali sbg ahli Parti Auta Semalaysia yg ditipu Hadi dan walaun pigs akan menghantui sepanjang hidup mrk. Tgk skrg Allah dah buka hijab lebai pembohong bersiri dan Pas. Betapa hinanya dia di mata orang melayu krn menjual agama demi kepentingan diri dan politik yg sempit.

Pas @ Parti Gadai Bini @ PASIK akhir sekali jadi PIGS (kumpulan babi2 pemakan dedak)

KAH KAH KAH

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 2:34 PTG delete

Walaon jgnla ckp ttg fakta...fakta bukti video matsabu tolak hudud pun xdak lg dah setahun aku cabar tp xdak tulurrr walaun lagi mau sembang kencang kaaaaa...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 2:36 PTG delete

Pas kena tipu tp masih xsedar diri.kahkahkahkah.nt pas ilang semua kerusi pun masih xda kesedaran lg.bagus2 pas syabas diucapkan.next pru babai lah pas.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 2:53 PTG delete

Gandingan terhebat DSAI, Tun Mahathir dan Husam akan tercatit dlm sejarah negara. Menyelamatkan Msia dari pengkhianat bangsa dan agama.

Najib dan Hadi dah mcm cacing kepanasan. Tak boleh tidor malam, jiwa kacau, cakap semakin merapu meraban.kahkahkah

Undi Pas = Undi Umno

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
6 September 2016 4:18 PTG delete

Mana wanrosli ni.nangis lagi ker.alololololo ciannya dia.kahkahkahkah

Reply
avatar
harun
AUTHOR
8 September 2016 9:19 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 September 2016 9:21 PG delete

Anwar bukan mcm hadi..hadi ni bongkak ,sombong,angkuh dan mudah diperdaya,pemikiran dan otak lemah dan kekampungan.. idea zero ,pandai perdaya ahli dgn jaja agama Allah, malas,kaki ponteng dan kaki fitnah,kaki joli mkn angin,tamak dan makan rasuah@dedak dan hati hitam .inikah jenis pemimpin parti kononnya islam? Kak kah kah..kalau berakhlak mcm syiah dan yahudi, tak sesuai langsung berada di malaysia 

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
8 September 2016 9:25 PG delete

Hadi sikit pun aku tak percaya dan tak akan hormat dia..antara hadi dgn anjing..aku lebih hormat anjing kerana anjing sgt patuh dan taat kpd tuannya..tapi hadi satu sen pun tak guna dan lebih hina dari anjing.

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes