Iklan Penaja 1

Sabtu, Julai 23, 2016

PANAS!! : PARTI PAS DALAM KEPANASAN..RAKYAT MALAYSIA WAJIB BACA

Hasbie MudaHasbie Muda

Selepas Datuk Husam Musa membuat unjuran bahawa Pas akan kalah di Kelantan dan hilang semua kerusi di Selangor pada PRU 14 akan datang berlaku pelbagai reaksi dari dalam Pas seolah-olah turut yakin dengan pandangan tersebut.

Penulis buku politik, Hasbie Muda berkata kenyataan timbalan presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man bahawa parti itu dan pihak pembangkang lain perlu membuat gencatan serangan menunjukkan berlaku kejutan dalam parti tersebut.

Husam dalam satu pertemuan dengan perantau di Kota Bharu beberapa hari sebelum hari raya bertegas bahawa tiada seorang pun wakil rakyat Pas di Selangor akan selamat bila datang pilihanraya jika parti itu berterusan dengan sikap sekarang.

"Datuk Iskandar Samad pun kalau mahu terus jadi wakil rakyat perlu menyertai parti lain dalam Pakatan Harapan," katanya.

Hasbie bagaimanapun terkejut dengan reaksi penyokong tegar Pas yang gagal membaca politik rasional yang dikemukakan Tuan Ibrahim.

"Jelas pandangan Datuk Tuan Ibrahim berpijak kepada kesedaran bahawa parti itu bakal berhadapan kekalahan teruk jika berlaku pertembungan tiga penjuru.

"Namun pandangan ini disambut negatif penyokong taksub sehingga ada yang menulis di media sosial bahawa Pas rela kalah daripada berunding dengan pihak lain," katanya.

dana-100-all
Lebih mengejutkan adalah reaksi setiausaha agung Pas sendiri yang begitu cepat mengeluarkan kenyataan bahawa pandangan Tuan Ibrahim itu bersifat peribadi dan tidak kena mengena dengan pendirian parti.

"Tuan Ibrahim ni timbalan presiden yang dipilih terus ahli parti dan pandangannya wajar diangkat sebagai suara parti, bukan ada pemimpin lain boleh tolak mentah-mentah begitu saja," katanya.

Lebih mengejutkan menurut Hasbie ialah apabila semua Adun Pas di Selangor mengadalan deklarasi menyokong pendirian Tuan Ibrahim yang membawa maksud untuk berunding dengan semua pembangkang supaya tidak berlaku pertandingan tiga penjuru dalam pilihan raya akan datang.

"Wakil-wakil rakyat Pas ini adalah mereka yang paling dekat dengan rakyat dan mereka telah boleh membaca apa yang bakal berlaku jika cara Pas sekarang dikekalkan hingga tiba pilihan raya," katanya.

Menurutnya apa yang disebut Datuk Husam selaku bekas pengerusi Road Map Pas dalam PRU 13 terpaksa diakui benar oleh semua yang berfikir rasional.


"Saya yakin masih ramai dalam parti lama saya yang rasional dan akan memilih untuk tidak terjerumus ke dalam pemikiran taksub buta yang tentu menggelapkan masa depan diri dan parti itu," kata Hasbie yang kini memegang jawatan Ketua Pemuda Amanah negeri Terengganu.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Membaca blog pun boleh menjadi jutawan daftar sekarang PANAS!!!


Selamat Datang ke blog Usahawan Internet biz55.lot.my

1. Blog ini menawarkan kepada pengunjung dan pelawat di sini untuk menjadi usahawan dan jutawan bersama dengan kami.

2. Hanya dengan modal yang rendah pengunjung dan pelawat pun boleh menjadi usahawan dan jutawan. dengan program yang kami sediakan.

3. Hanya bermodal RM55.00 anda boleh menjadi usahawan dan jutawan.

4. Jom!! cipta sejarah hanya berdaftar dengan kami hanya RM55.00 pun boleh menjadi usahawan dan jutawan.

5. Biar semua pengunjung dan pelawat di blog ini boleh menjadi kaya.. Ayuh!!! kita cipta sejarah baru.

6. Kami menyediakan tapak iklan dan program formula terbaik untuk semua pengunjung dan pelawat di blog ini untuk menjadi usahawan dan jutawan.

7. Kami beri lebih 72 peratus jualan kami kepada pengunjung yang berdaftar di blog biz55.lot.my kami dan pengunjung akan meraihkan pendapatan tanpa hak. Selagi ada jualan, pendapatan anda tetap mengalir..

8. Rebutlah sekarang!!! jadilah Jutawan yang pertama di blog Usahawan Internet biz55.lot.my Daftar Now!!!

Lawati link sini : http://biz55.lot.my

51 ulasan:

  1. Tidak ada apa atau sesiapa yang boleh menggugat kedudukan Parti Islam SeMalaysia, sudah lebih 60 tahun PAS bergerak tanpa kehilangan prinsip dan perjuangan dibawa.

    Sebaliknya mereka yang gilakan jawatan dan kuasa yang ada didalam PAS terpaksa menggadaikan prinsip demi untuk mengekalkan kedudukan dan jawatan individu tersebut.

    Lihat saja Husang yang semakin usang, terpaksa berbaik-baik dengan mahafiraun, PAN tidak memerlukan individu seperti Husang kerana boleh menggugat kedudukan presidan PAN iaitu Mat Sabu. Ini kerana Husang dilihat oleh PAN hanya mementingkan kedudukan.

    Husang dilihat seperti layang-layang yang tiada tali dan beliau terpaksa bergantung harap dengan individu yang dulunya amat dibenci oleh beliau, oleh kerana ditawarkan jawatan dan kuasa kini orang yang paling dibenci dulunya dah jadi semacam adik abang.

    PAS masih kekal berprinsip sehingga kini, tiada siapa dan tiada apa yang boleh membuatkan PAS tumbang, Insha-Allah PAS akan kekal istiqamah diiringi bersama dengan doa orang-orang mukmin yang telah lama mempertahankan Parti Islam Se-Malaysia yang terbesar dan terhebat di Malaysia. Allahuakhbar, Allahuakhbar, Allahuakhbar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Prinsip apa..prinsip dedak..yg haram jadi halal

      Padam
    2. Halalkan perasuah ke?

      Padam
    3. Asyik ulang ckp pemimpin2 yg tak da otak mcm tulah jadinya..walaunta dan walakeldai pun kena pakai otak..hadi dan geng tu bukan ulamak tapi holamak songsang...tiada jaminan pun kalau diorang mati boleh mencium syurga..semuanya penjaja agama dan pemimpin2 temberang.

      Padam
    4. Mcmana walakontol nk pakai otak sbb otak depa kat lutut

      Padam
  2. Kalau dengar cakap husam semua G18 tu patut dikekalkan dalam PAS.. Korang nak ke? Hihihi simpang mintak jauh jugak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wanrosli naik pangkat oooo jadi ir...maknanya lebih bebal lebih pangkat nya.kahkahkah

      Padam
    2. Ir : Ini Rosli

      Iwr : Indah water rosli

      Wan rosli ceo cuci jamban

      (taik Pak lebai harum)

      Padam
  3. Pegi lahhh..
    Ayat ini dr penyokong taksub pas..berfkr.lah dr luar.kotak pemikiran..mcmana nk maju.kn islam..mcmana org bkn islam menghormati org islam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Korang taksub dengan lge dan mat sabu.....tiada nilai, perasuah.

      Padam
    2. Majukan Islam dengan membela perasuah?

      Padam
    3. Pentaksub pas mcm ni kalau jumpa terus bwk g jmpa pakar sakit jiwa,kata dr agus.kahkahkah

      Padam
    4. Saya telah beberapa kali khtam sejarah 4 orang imam tersohor di dunia iaitu Imam Syafie, Maliki, Hambali dan Hanafi. Hasil pembacaan hamba dapati mereka wajar dan selayaknya dinobatkan sebagai ulamak sebenar seperti yang disebut oleh baginda Nabi SAW. Yang jelas amat jauh berbeza keperibadian keempat-empat ulamak tersebut jika dibandingkan dengan ulamak pujaan PAS Hadi Awang merangkap presideng PAS. Atas ciri2 apa orang ini dikatakan sebagai ulamak.

      Padam
    5. Takkan perasuah pulak nak diangkat jadi ulamak....

      Padam
    6. Janganlah dipersendakan perasuah.. Nanti PH nak bersolidariti dgn sapa pulak.. ?

      Padam
    7. Asalkan bkn parti penjual agama Pas dan parti penjual bangsa Umno.

      Hadi sbg punasihat ketua penyamun Najib. Mari bersolidariti bersama bapak penyamun negara.

      Dedak For All

      Padam
    8. Diri sendiri dah terlajak bersolidariti bersama para perasuah kini nak ajak org lain terlajak sama.. kasihannn..

      Padam
    9. Wanrosli sembang kencang.suruh tunjuk video matsabu tolak hudud terus dia jadi bodoh kasi alasan bodoh. Kahkahkah

      Padam
    10. Mari membalak bersama olamak Pas.

      DEDAK FOR ALL.

      Padam
  4. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Video German ada x.hahaha

      Padam
    2. Hujah terbaik PAN.. huhuhu.. Nobody tolong lah depa bagi hujah power sikit..

      Padam
    3. Buang masa je bg hujah terbaek kat wanrosli...video matsabu tolak hudud pun xda lagi,lagi wanrowmau sembang.kahkahkah

      Padam
    4. Video saja macai pan, dah bagi x reti nak tgk...kahkahkah...lembab

      Padam
    5. Bagi video yg syok sndiri takda pun mat sabu kat situ,sapa yg lembab atau kau nk ngelak smbil ktawa hiburkn hati sndiri je...bangang punya wan rosli ceo taik

      Padam
    6. Mari bersama Hadi dan Pas bersolidariti membela perasuah dan ketua penyamun negara, Najib.

      DEDAK FOR ALL

      Padam
    7. Raja dan permaisuri berehat di singgahsaNA
      Sambil menikmati manisan serta buahAN

      Kalau ulamak pun sanggup dihina diNA
      Apalah sangat solidariti bersama perasuah kAN?

      Padam
    8. Oolalamak Pas bersolidariti bersama bapak perasuah dan ketua penyamun negara, Najib.

      DEDAK FOR ALL.

      Padam
    9. Dapatkn tiket ke syorga buatan Pas bila bersolidariti bersama Hadi, tuang punasihat kpd bapak perasuah dan ketua penyamun negara, Najib.

      DEDAK FOR ALL.

      Padam
    10. Kata dah bagi video tp bila minta video nya xda..apakah jenis bangang melanda walaong ni.kahkahkah

      Padam
    11. Kes banjir pun pas buat fitnah tunjuk gmbar banjir Thailand. Xtahu la tahpap mana pas ni punya bodoh.kakakakaka

      Padam
  5. Budak2 bermain di tepi titi
    Sambil memakan buah berangan

    Perasuah Banglo gemar disolidariti
    Perasuah Perwaja dilupa jangan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Video matsabu tolak hudud jgn dilupa..

      Padam
    2. Tak mampu nak nafikan maksud pantun ke?

      Padam
    3. Wanrosli Xmampu nk tunjuk bukti video matsabu tolak hudud ke???

      Padam
  6. Mari bersolidariti bersama Hadi dan Pas membela perasuah dan ketua penyamun duit rakyat, Najib.

    PAS FOR DEDAK.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dedak for all walaunta...

      Padam
    2. Kahkahkahkah.....macai pan elok la korang bersolidariti dengan perasuah sebab akal korang sama je dengan perasuah kesayangan....kahkahkah

      Padam
    3. Ok jg masih ada akai..macai pas lg teruk mabuk dedak akai pun xdak dok fitnah org ja 24jam kahkahkahkah

      Padam
    4. Tol tu..limau purut daun kucai,walakontol buta perut tak ada akaii kahkahkah

      Padam
    5. Masalah PAN ialah gagal memahami B Inggeris dgn baik. Sebab tu PAN tak reti beza antara maksud solidariti dgn maksud bekerjasama.

      Maksud bekerjasama buat PAS ialah bekerjasama dgn pemerintah dalam hal2 berkaitan agama Islam demi kebaikan org2 Islam dan bukan Islam..

      Manakala maksud sebenar solidariti buat PH pula ialah PERPADUAN dengan para perasuah tegar tak kira besar mana pun nilai rasuah mereka demi sokongan serta undi org2 Cina..

      Padam
    6. Xpa gagal bahasa inggeris tp xmerompak balak kelantan dan menfitnah sesuka hati..

      Padam
  7. Anak kit siang beli rumah terlajak murah harganya
    Bapa mukhriz beli ladang amatlah terlajak luasnya

    Dah terbukti PH yg bersolidariti bersama para perasuah banglo dan Perwaja
    Muka tak malu nak babitkan PAS pula

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nik amar beli range rover dpt special diskaun bkn rasuah kalo ikut kitab tuan garu hadi awang.

      Perompak balak kelantan dibokehkn asal ulama Pas yg buat.

      PAS FOR DEDAK.

      Padam
    2. Peliknya sikap seorang bekas pemimpin parti yg ditolak
      Dijaja kesana kesini kononnya telah dianiaya!

      Kata beliau di Kelantan ada sekian banyaknya rasuah balak
      Tapi rupanya perasuah Perwaja juga yang disokongnya!

      Padam
    3. Fitnah sokong perwaja pulak...sebelum fitnah benda lain..tunjuk dulu video matsabu tolak hudud?!!

      Padam
    4. Raja dan permaisuri berehat di singgahsaNA
      Sambil menikmati manisan serta buahAN
      Kalau ulamak pun sanggup dihina diNA
      Apalah sangat solidariti bersama perasuah kAN?

      Padam
    5. SLOGAN BARU PAS. DEDAK FOR ALL.

      Padam
    6. Anak harimau bermain di tepi rimba,
      Anak singa turut diajak bersama,

      Dedak tokong banglo yg didamba,
      Dedak Perwaja pula yg menjelma.

      Padam
    7. "Budak-budak kuat bergaduh,
      Bila bergaduh menjerit marah,
      Ir Anonymous seorang yang bodoh,
      Tuduh-menuduh, rupanya fitnah"

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive